Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Ei vituta, mutta surettaa :(... Surkea olo, viikon sisällä kuollut kaksi hyvää ystävää :itku:. Toinen vasta kolmikymppinen ja syytä hänen äkkikuolemaansa ei tiedetä, mutta epäillään insuliinishokkia.

Kuolinsyy jää luultavimmin myös selvittämättä jos kyseessä on shokki. Paikalle saapuneet ensiavun kaverit kun eivät tajunneet ottaa verikoetta(tämä kyllä vituttaakin! :curs:). Ei sillä, että syyn selvittäminen mitään enää korjaa, mutta asian työstäminen omassa päässä helpottuisi.

Päivät menee kuin sumussa, ei jaksa käsittää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Järkyttävä vatsakipu (taas) jo heti aamusta - on se ny prkl ku ei voi ees kaurapuuroo syödä!!

Mä jätin kaurapuuron kokonaan pois ruokavaliosta kun se teki mulle kamalat vatsakivut. Syön sen sijaan munakasta kasviksilla eikä mitään kipuja ole. Kokeile siis munakasta tai sitten tattari- tai hirssipuuroa. Kotimaiset viljat ei sovi kaikille...
 
Mä jätin kaurapuuron kokonaan pois ruokavaliosta kun se teki mulle kamalat vatsakivut. Syön sen sijaan munakasta kasviksilla eikä mitään kipuja ole. Kokeile siis munakasta tai sitten tattari- tai hirssipuuroa. Kotimaiset viljat ei sovi kaikille...

Tosin tuo vatsakipu saattaa hyvinkin olla viivästynyttä, eli suoraan ei sitä voi puuron syyksi tuomita. Jos vatsa/suolisto pääsee huonoksi, se reagoi minulla mihin ruokaan tahansa negatiivisesti. Tarkan ruokapäiväkirjan analysointi varmaankin auttaa niiden todellisten syiden selvittämiseksi (tai sitten tarkat tutkimukset: olen saanut sen kuvan, että funktionaalinen lääketiede osaa hoitaa näitä paljon tarkemmin kuin tavislääkärit).
 
Kysyt joltain ammattilaiselta apua? Ei kaikkea tartte tehdä itse, jos ei osaa.
Tuolla aloittelijoiden osiossa kyselinkin, mutta eipä sillä kai hirveesti merkitystä, kun ei kukaan voi tosta vaan paneutua jonkun toisen diettiin. mihinkään personaltraineriin mulla ei ole varaa.
 
Tosin tuo vatsakipu saattaa hyvinkin olla viivästynyttä, eli suoraan ei sitä voi puuron syyksi tuomita. Jos vatsa/suolisto pääsee huonoksi, se reagoi minulla mihin ruokaan tahansa negatiivisesti. Tarkan ruokapäiväkirjan analysointi varmaankin auttaa niiden todellisten syiden selvittämiseksi (tai sitten tarkat tutkimukset: olen saanut sen kuvan, että funktionaalinen lääketiede osaa hoitaa näitä paljon tarkemmin kuin tavislääkärit).

Joo voi hyvinkin olla viivästynyttä jos on syöty jo pidemmän aikaa väärin yhdisteltyjä aterioita ja sit tilanne pääsee kärjistymään eli vatsa herkistyy.
Ruokapäiväkirjaa tarkastelemalla syy löytyy yleensä melko helposti. Vatsan rauhoittamiseksi kannattaa syödä emäsjauhetta ja probiootteja. Ruoka-aineiden oikeanlainen yhdistely auttaa ruokaa sulamaan ja imeytymään paremmin.
Tavislääkärit ei ymmärrä todellakaan mitään oikeanlaisen ruokavalion päälle, taviskotiruoka riittää vitamiini ja rasvahapposaannin turvaamiseksi. :jahas: yleensä määrätään lääkkeitä jotka vaan ennestään pahentaa tilannetta...
 
Kyl tää nyppii..lekurissa käyty siis eilen (labrat, näytteitä jos jonkinlaista) ja vatsansuojalääkettä nyt 3ks viikoks.
(Tää kipu voi johtuu siitä kun eilen erehdyin syömään basmatiriisiä, kanaa ja wokkivihanneksia sweet chili - kastikkeella..alko 3:n viikon sosekeitto tympii..) Kaurapuuro on ollu viim 4 vko:n aikana ainoita ruokia, joita on voinu syödä ilman kipua...
Tänään on koskenut koko päivän!!! Prkl. Tekis niiiin mieli jotain NORMAALIA ruokaa!!
Ei haittais jos helpottas jo!
 
Väsyttää ja on koko ajan nälkä :( mistähä taas johtuu.. Tai no nälkä johtuu eilisestä jalkatreenistä, mutta tää väsymys...
 
Aattelin tänää rentoutua lämmittämällä saunan. Kaikki meni mukavasti siihen asti, kunnes menin suihkuun. Tuli vaan kylmää vettä! Hyvä ettei pää jäätänyt, ku yritti hiuksia pestä :(
 
Se inhottava sohvasikamies, joka asui luonamme ennen joulua useita viikkoja, on taalla taas viikonlopun. En voi sille mitaan, mutta se arsyttaa (ja kuvottaa) mua. Se haisee pahalle, yskii kuin, nooh.. sika ja silti polttaa, ei ikina(!!) pese kasiaan ja aina on pullo kourassa. Byaaak. En voi myoskaan sille mitaan, etta en nyt voinut hillita itseani. Sanoin sille, etta se haisee viinalle ja kysyin, juoko se joka paiva. Vastaus oli, etta joskus kylla. Sanoin, etten ole ainakaan ikina nahnyt sita selvinpain. Aggghh. En vaan jaksa, se paastelee omitusia aania ja kavelee kuin elefantti, koko talo tarisee. Silla on likaiset hampaat jajajaja.. :curs:

Jagadijag, don't come back! :down:
 
^:lol2::hyvä: Kenestä on kyse? Miehen/poikaystävän kaveri? (Sori, mutta alko väkisin naurattaa..:nolo:)
 
Kyse on kamppiksen kaverista. Muutti London Towniin kolme/nelja kuukautta sitten, eika vielakaan ole omaa asuntoa. Nooh.. onhan se vaikeaa saada elama kayntiin suurkaupungissa joo. Sama tyyppi joka joi yskanlaakkeeni (koko pullon) kun kuuli, etta siina on opiaattijohdannaisia. Han myos pitaa kenkiaan tuolillamme, jattaa vessanponton kannen auki (luonnollisesti) ja nukkuu iltapaivaan asti (no, onneksi tavallaan). :evil:
 
Kaikilla muilla on hienommat, halvemmat uudemmat ja paremmat kämpät kun mulla ja avolla ! Ja toisilla viel saunatkin. Tuntuu niin mahdottomalta kombolta et on noi kaikki vaatimukset yhdessä, mut silti jotkut on vaa löytäny :jahas: En tajua kuinka joku Kerava voi olla näin kallis muihin kaupunkeihin verrattuna?! Ja asiaa viel vaikeuttaa se et Kerava on opiskelu- ja työmatkojen takia paras kaupunki meille. Ja sitäpaitsi se tuntuu kotipaikalta jo, eli ei täältä olla poiskaan muuttamassa. Mööhhh :(
 
Kaikilla muilla on parempi ELÄMÄ ku mulla. Yks kaveri muuttaa uuden ihanan poikaystävänsä kanssa yhteen ja ovat niiiin onnellisia, yksi kaveri on raskaana ihanalle poikaystävälleen ja ovat niiiin onnellisia, yksi kaveri elää onnellisessa parisuhteessa ja ihana perhe ja ovat niiiiin onnellisia, ja minä vaan kituutan. Tietty oon onnellinen kavereitten puolesta kun menee hyvin niillä, mutta miks ei välillä miullakin... Tietty itestänihän se on kiinni, mitäs jumitan. Ärsyttää koko ajan olla pahalla päällä. En mie aina oo ollu tämmönen riivinrauta :( :( :(

edit: ja kaikenlisäksi yritin eilen piristää ulkonäköäni värjäämällä hiukset punertavaksi. Paskat siitä mitään tuli, ei tämmöset tummanruskeet hiukset miksikään muutu! Ainoo mikä tehoo on joku vaalennusaine, mutta siitäkin menee sellaiseksi äklön oranssiksi hiukset.
 
Kaikki muut saa tehdä töitä ja käydä salilla ja niiden elämä on sangen helppoa. Juuri nyt en saa edes omia vaatteitani kiinni, saati että pääsisin yksin suihkuun.
Turhauttaa todella paljon, koska mä olen ihminen joka tykkää olla ilman rajoituksia ja tämä sormivamma on liian suuri rajoite. Plus että se on ällö.
Missä viipyy kipulääke-euforia :jahas:

Amatsonille tsemiä :(
 
... kiitti Jepu...

Sekin vielä v*tuttaa, että kaikki muut joutuu/"pääsee" lomautukselle, mutta minä en!!!! Kohta jään hermolomalle jos en muuten pääse täältä pois.
 
Kaikilla muilla on parempi ELÄMÄ ku mulla. Yks kaveri muuttaa uuden ihanan poikaystävänsä kanssa yhteen ja ovat niiiin onnellisia, yksi kaveri on raskaana ihanalle poikaystävälleen ja ovat niiiin onnellisia, yksi kaveri elää onnellisessa parisuhteessa ja ihana perhe ja ovat niiiiin onnellisia, ja minä vaan kituutan.

Sama...Kaikki on kihloissa tai niillä on lapsia ja hyvä duuni ja asunnot jne...mulla ei mitään :(
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom