Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
No voi helevetti, jos ton pituisena toi paino muka liikaa! Ton pituisena ei ees treenaamattomalla oo liikaa toi paino! Elä nyt hanki mitään syömisongelmia dorkien idioottikommenttien takia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitti Taskuamatsoni, lähin taas aika sukkelaan vetää tuolta porukoilta ku rupes tommosta settiä tulemaan... Jos laihduttaisin niin tiedän kyllä et ei sekään kelpais kuitenkaan. Sitte taas valitettais et oisin laiha läski koska en mä pysty laihduttaa jos treenaa ku lähtee taju :D! Äiti on pilatesohjaaja ja saakelin laiha, en tiedä miten se jaksaa.. No mut tosissaan autto ku tänne avautu ja vetäsin hyvillä mielin iltapuurot, nami nami!
 
memma-, sun mittojen ja rasvaprosentin perusteella vois päätellä, että sulla on todella hyvä kroppa! En käsitä miten jonkun porukat voi puhua nuorelle tytölleen tolleen... juuri näin ne syömishäiriöt puhkeaa ja kehonkuva vääristyy :jahas: Älä missään nimessä anna vanhempiesi sanella itsellesi, miltä sun pitäis näyttää! Oot hyvä just sellaisena kuin olet ja tärkeintä on se että viihdyt itse omassa kehossasi! :) Sun äiti on pilatesohjaaja... voi olla että häntä miellyttää siro ja kevyt rakenne jo oman harrastuksensa puolesta, mutta mun mielestä on väärin että sulle tuputetaan samanlaisia kauneusihanteita ja luodaan ulkonäköpaineita sen puolesta. Kannattaa varmaan ottaa asia ihan vakavasti puheeksi ja kertoa asiallisesti, mikä on sun juttu ja että sulla on oikeus olla omanlaisesi. Jos puhuminen on hankalaa niin kirjoita vaikka kirje porukoillesi :) Tsemppiä!
 
Kaksi päivää aikaa päättää asunnosta. Tänäänkin oli lehessä kyllä ihan hyvä tarjous yksiöstä,mutta sijaitsi liian korkealla..:( Jospa mun vain pitäisi vielä ootella kuukausi..tai sitten ei. Tai sitten pitäisi.
 
Kaksi päivää aikaa päättää asunnosta. Tänäänkin oli lehessä kyllä ihan hyvä tarjous yksiöstä,mutta sijaitsi liian korkealla..:( Jospa mun vain pitäisi vielä ootella kuukausi..tai sitten ei. Tai sitten pitäisi.

liian korkealla?

kannatan sitä asuntoa, josta kerroit aiemmin. :)
 
Thänks anqelo! Ehen mä mitää syömishäiriötä kykenis kehittämään ku ruoka on nii hyvää. Tai nii joku ahmimishäiriö varmaa vois olla mahollinen mut ei muhun mahu kauheesti ruokaa yhellä kertaa... No joo, en kehitä ongelmaa :D!

^Hebe^, tsemii sen asunnon kanssa, JKL on mun mielestä asunnollisesti aika kyrvähtänyt kaupunki, tai kaikilta osilta oikeestaan :). Tai no ei jos ei oo mitään kauheita kriteerejä sille asunnolle. Mulla on ja kauan kesti kyl ettiä asunto mis tykkään olla. Mut jaksat nyt vaan katella ni kyllähä sieltä löytyy! Sitäpaitsi, ei oo kiellettyä muuttaa ensin johonkin ja jatkaa edelleen asunnon etsintöjä jos vaikka löytyis parempi ja sitten muuttaa siihen.
 
Vatuttaa ja vituttaa jokin epämääräinen väsymys tai apaattinen olotila, joka jatkunut jo viikkoja. Iltaisin en saa unta, vaan pyörin sängyssä aamuyön tunneille, joka johtaa säännöllisesti jääkaapilla käymiseen. Eli yösyönti on ainoa tapa, jolla saan unesta jotenkin kiinni. Koska yöunet on heikonlaiset, oon pitkin päivää totaalisen poikki ja siksi on pakko ottaa pikku päikkäreitä, jotka vaikeuttavat unen saantia entisestään illallla..
Kai tässä taustalla jonkin sortinlaista masennusta ja yksinäisyyttä on sillä, ollessani muutama päivä sitten mummoni luona yökylässä, vedin unta kuin pieni siili. Tällä hetkellä on vain elämäntilanne kaikin tavoin stressaava, ja ärsyttääkin se, että miksi ihmisen pitää olla näin stressialtis.!!Siis jännitän ja ahdistun pieniäkin muutoksia ja asioita..:jahas:
 
Kaksi päivää aikaa päättää asunnosta. Tänäänkin oli lehessä kyllä ihan hyvä tarjous yksiöstä,mutta sijaitsi liian korkealla..:( Jospa mun vain pitäisi vielä ootella kuukausi..tai sitten ei. Tai sitten pitäisi.

Odottaa mitä?? Jos kohdallesi on sattunut jo kaikin puolin miellyttävä asunto (siis se aikaisemmin kuvailemasi), niin kerro itsellesi syitä, että miksi et voisi ottaa sitä kämppää??
Itselläni muutto 1.2 ja kävin vähää aikaa sitten ihan samanlaista kamppailua itseni kanssa, että entäjosehkäsittenkin vielä odottaisi..Otat sen kämpän ja sillä sipuli!! Jos vuokrasopparisi on vielä toistaiseksi voimassa oleva, niin ainahan voit muuttaa pois, jos tuntuu että valinta ei miellyttänyt..
 
Vituttaa ihan tajuttomasti, ja tiedän että omalta osaltaan vituttaa, koska on menkat alkamassa ja kivut jo sen mukaiset. Mut ei se tätä perimmäistä vitutuksen syytä vie pois. Meinaa pää hajota ihan totaalisesti, enkä voi edes kenellekään sanoa, koska tiedän mikä on vastareaktio - mulle suututaan ja menetetään hermo totaalisesti. Koska mä en sais tuntea näin enkä ajatella näin. Eikä mun pitäiskään, mä en oo enää teini ja mulla ei oo oikeutta, koska oon niin pieni.

Mutta en mä oo pieni. En omissa silmissäni. Mun peilikuva on oksettava. Miten mä pystyinkään valehtelemaan itelleni tässä, että en olis sairas. Olenhan mä. Mä tuijotan jonkun apaattisen Suvi Koposen vielä apaattisempaa kroppaa, ja haluan tarttua teräaseeseen kuoriakseni itseltäni sen 50 miljoonaa senttiä joka puolelta kroppaa pois. Siis jumalauta ei tän ikäsen tarttis enää kärsiä tämmösistä ajatuksista, pitäs olla jo nainen ja elää selkä suorana, eikä nipistellä jotain vatsamakkaroita itku kurkussa. Mut ei voi mitään. Näköjään oon niin fucked up ja onneton paska, etten pääse tästä ikinä eroon. Mulla ei ole mitään itsekuria olla syömättä ja mitä enemmän treenaan, sitä enemmän syön - joo, loogista. Mut syön ja oon vittu ihan samanlainen läskipaska ja ällöttävä hyytelömaha ku ennenkin. Lihasta jo löytyy mutta kiinteys - not.

Eli mitä voin tehdä? En oikeen mitään. Itsesäälissä voi aina rypeä, mutta sekään ei oikein toimi kun TIEDÄN kuitenkin että mulla ei sinänsä ole vielä mitään hätää. Jos vertaa moneen muuhun. Makkaroiden suhteen siis. Mutta kun ei vaan pysty kattoo tätäkään kroppaa voimatta pahoin.

VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei helpottanu.
 
Vatuttaa ja vituttaa jokin epämääräinen väsymys tai apaattinen olotila, joka jatkunut jo viikkoja. Iltaisin en saa unta, vaan pyörin sängyssä aamuyön tunneille, joka johtaa säännöllisesti jääkaapilla käymiseen. Eli yösyönti on ainoa tapa, jolla saan unesta jotenkin kiinni. Koska yöunet on heikonlaiset, oon pitkin päivää totaalisen poikki ja siksi on pakko ottaa pikku päikkäreitä, jotka vaikeuttavat unen saantia entisestään illallla..
Kai tässä taustalla jonkin sortinlaista masennusta ja yksinäisyyttä on sillä, ollessani muutama päivä sitten mummoni luona yökylässä, vedin unta kuin pieni siili. Tällä hetkellä on vain elämäntilanne kaikin tavoin stressaava, ja ärsyttääkin se, että miksi ihmisen pitää olla näin stressialtis.!!Siis jännitän ja ahdistun pieniäkin muutoksia ja asioita..:jahas:

Minulla on ollut ihan samanlainen fiilis (ehka yosyontia lukuunottamatta). Ei uni tule ja se kostautuu vasymyksena ja siita tulee sairas olo ja sitten ei taas saa unta ja treeni karsii ja mikaan ei huvita. Ja kappas, minakin olin mummillani esittamassa tukkia. Juu.. nooh, tanaan on jo parempi paiva ja aurinko paistaa! :)
 
Odottaa mitä?? Jos kohdallesi on sattunut jo kaikin puolin miellyttävä asunto (siis se aikaisemmin kuvailemasi), niin kerro itsellesi syitä, että miksi et voisi ottaa sitä kämppää??
Itselläni muutto 1.2 ja kävin vähää aikaa sitten ihan samanlaista kamppailua itseni kanssa, että entäjosehkäsittenkin vielä odottaisi..Otat sen kämpän ja sillä sipuli!! Jos vuokrasopparisi on vielä toistaiseksi voimassa oleva, niin ainahan voit muuttaa pois, jos tuntuu että valinta ei miellyttänyt..

No suurin syy miksi en ottaisi on juuri huono omatunto vanhempien tuesta. Ja lisäksi mietin sitäkin, että mulla menee 100e/kk harrastuksiin, ja niistä en ainakaan luovu,tosin maksan ne säästötililtä. Heh,vuokraisäntä toi juuri mulle palkkioksi kynttilän ja veitsen kun pidin niin hyvän kämpännäyttöesittelyn että oli tullut kaupat heti.:D
 
No itselläni on aivan samankaltainen tilanne, tai siis tällä hetkellä asustelen porukoitten nurkissa täysin ilmaiseksi ja he vielä osallistuvat ruokakustannuksiin..:jahas:
Ja nyt sitten olen muuttamassa ensimmäiseen "omaan" kotiin ja olisi vain pakko oppia/totuttautua selvuytymään itse. Laskin, että opintotuen ja asumislisän jälkeen minulle jää vuokranmaksun jälkeen käteen alle 140 e, jolla olisi tarkoitus rahoittaa kaikki eläminen eli sähkö, netti, vakuutukset, harrastukset, ruoka ym. Eli eihän se riitä. Ratkaisu on elää kevät kertyneillä säästöillä, mikä ärsyttää jo valmiiksi. No kesähän tulee oleellisesti oltua töissä, joten jos talvea varten saisi kerrytettyä edes jotain. Mutta faktahan on, että lainaa on pakko ottaa tai sitten olisi onnistuttava hankkimaan koulun ohelle työtä. Eihän vanhempien rahalliseen apuun ole pakko turvautua!! Mieluummin ilman velkaa olisi, mutta kai rehellinen rahallinen velka pankille on parempi ratkaisu kuin ikuinen kiitollisuuden velka vanhemille..
Asutko nyt sitten edullisemmassa kämpässä vai miten tilanteesi muuttuu?
 
Nyt tulee pitkä ja rankka avautuminen :D! Jumankekka että mua ketuttaa painosta arvostelu, varsinkin porukoitten puolelta!!! Mä oon pieni, sillai ruumiin rakenteeltani. Noin niinku normaali-ihmiseen verrattuna. Mulla on pieni pää, pienet kädet ja 36 jalka. Mutta mä oon lihonu. IIIK!!! En harrasta vaakoja mut äsken porukoilla oli pakko käydä ku iskä sitä tenttas et paljon painan. 58kg farkut ja huppari päällä, just syöneenä. Pituutta 167cm. Wou, ai että ku oonkin läZZZki. Rupes sit porukat pitää saarnaa kuinka aerobiccia ois helpompi tehdä jos painaisin vähemmän. Ja sit kun sanoin et joo, et on täs lihastaki tullu ni heti tuli settiä et jos kasvatan kauheesti lihasta ni multa lähtee toi tanssian sirous. Oon tanssinu balettia 3v. asti, 14v. sanottiin et lonkkavian takia en voi päästä kansallisbalettiin, no mullehan ei muu kelvannu joten keskityin tosissani alppihiihtoon. Ja sit rupes painoki nousee ku rupes vähä eri treeniä hinkuttaa. Ja nyt sit oon loukkaantumisten takia jäänyt eläkkeelle (pitää lopettaa ku on huipulla) ja alkanut harrastamaan kilpa-aerobiccia. Ja voin kertoo et painan enemmän ku sen 48kg mitä tanssijana! Ja itteni mielestä näytänkin paremmalta mut se ei vaan näköjään kelpaa. Käytiin nyt sit tästä asiasta kovaa keskustelua, mä haluan aina miellyttää vanhempiani ja tuntuu etten ikinä kelpaa. Nyt jo ajattelin et laihduttaisin tohon alle viiteenkymppiin. Mut en taida vaivautua.. Kun en mä ole lihava. Mulle mahtuu täysin samat vaatteet päälle kun ylä-asteella muuten, mut hartoista kinnaa paidat ja housut reisistä. Rasvaprosentti on vähän päälle 10 joten enkai mä voi olla lihava! Saatana ku ketuttaa, sen takia vedänkin tässä nyt sitten iltapuuroa ja iltaporkkanaa vaikka luulin et oon niin väsy et meen vaan nukkumaan. Saakeli, nami nami, maistuupa puuro hyvältä, siitäs saatte!!! Eikai nyt ihminen voi edes näyttää samalta 21v. ku 15v... Luulisin ainakin?

Ku kerran alotin ni jatketaas. Ketuttaa ne naiset!!! Miten ihmeessä kukaan ymmärtää niitä! Mitä ihmettä ne oikeen haluaa, teet mitä tahansa ni väärin sen kuitenkin. Ja ei kyllä todellakaan yhtään helpota se et ite on nainen, sehän vaan pahentaa asioita.

Jou, nyt loppu koska ei enää edes ketuta niin paljon ku sai avautua :D!

hyvin suurella todennäkösyydellä tiedän sut ihan naamaltakin, niin mitä helvettiä sun porukat oikeesti ajattelee :D tai pari v sit teki pahaa kattoa ku olit niin laiha et jos sun reidet on siitä vähän pyöristynyt ja lihasta tullut niin ei sen nyt kovin paha juttu pitäis olla. en tajuu tollasta en yhtään. tai jos sun äiti on joku pilates-ohjaaja, niin se nyt ei tosiaan mikään rankin laji ole vaikka aika hyvä ja pitää kropan kunnossa, mut ei aerobicis ehkä sellanen alle 50 kilon massa mikään ihanteellisin ole.... tietty osasyyhän tossa naurettavuudessa voi olla se et sunkin pituselle tytölle 10 kiloa on aika paljon lisää ja vaikka se olis ihan positiivinen lisäys, niin silti ehkä kaikki ulkopuoliset ei sitä tajua samallailla vaan kauhistelee vaan miten on vähän pyöristynyt..... en silti tajua. eri juttu olis jos muistuttaisit sotanorsua, mut sua kun ei varsinaisesti siihen pysty sekottamaan.
 
No suurin syy miksi en ottaisi on juuri huono omatunto vanhempien tuesta. Ja lisäksi mietin sitäkin, että mulla menee 100e/kk harrastuksiin, ja niistä en ainakaan luovu,tosin maksan ne säästötililtä. Heh,vuokraisäntä toi juuri mulle palkkioksi kynttilän ja veitsen kun pidin niin hyvän kämpännäyttöesittelyn että oli tullut kaupat heti.:D

Ihan oikeasti jos se asunto on siistissä ja hyvässä kunnossa, niin tuolla hinnalla et tuu löytämään samanlaista ku ehkä äänekoskelta (tai säynätsalosta paitsi et siellä on kaikki vähän ränsistynyttä) ja niistä kumpikaan ei varsinaisesti oo lähellä yliopistoa tai keskustaa muutenkaan.

Halvemmalla voit päästä jos asut kortepohjassa solussa ja sit pääset muuttaan niihin yksiöihin jonkun parin vuoden jälkeen, mut nekin voi kai olla vähän missä kunnossa sattuu. Sit on jyväskylän seudun nuorisoasunnot, joilla on halpoja kämppiä, mut ne on käsittääkseni aika täysiä, tai et joutuu odottamaan tuntemattoman ajan kunnes jonkun kämpän saa, eikä ehkä rauhallisimpia mahollisia......

Jos sulla oli ylärajana 350e ja se yksiö on 370e niin toivon etten ymmärtänyt oikein et sun porukat avustais sua aina (vähintään) tolla parillakympillä plus sähkölaskut sen 3kk välein ja stressaat sitä? Varmasti melko monella opiskelijalla porukat sen verran avustaa muutenkin, ja turha siitä on mitään huonoa omatuntoa potea, se usein on aika pitkälti järjestelykysymys et asuuko solussa vai yksiössä, melkein jokaisella varmasti olis mahollisuus siihen yksiöön.
Ehkä jotku joutuu näkee enemmän vaivaa ku toiset, mut silti mahollisuus siihen, jos ne itkee ja kitisee soluelämän kamaluutta, niin ei sulle tarvis tulla huonoa omatuntoa jostain toisten laiskuudesta, periaatteista tai peloista jotka niitä soluissa pitää ( kun tosiaan on olemassa esim se opintolainavaihtoehto).
 
Sain hemmetinmoiset vatsanpurut tekemästäni linssimuhennoksesta :curs: . Tässähän tämä loppuyö ja aamu on mennytkin oikein rattoisasti :rolleyes: .
 
-Kukkis-, opintolainaa olen ajatellut vasta myöhemmille vuosille. Töitä olenkin opiskelujen oheen jo vähäisen etsinyt, mitään suurta en "uskalla" ottaa,koska tiedän sitten paineilevani sekä töistä että koulusta, tunnollisena ihmisenä haluaisin kuitenkin kummatkin hoitaa optimaalisen hyvin ja lisäksi harrastaa ja elää nuoruuttani samalla. Tällä hetkellä vuokrani on kaikkinensa n 300e eli opintotuesta jää käteen se 160-150e mikä ei todella riitä myöskään "mihinkään". Toisaalta olen nyt ihmisten kanssa keskustellessani ymmärtänyt,että todella monella on vanhemmat opiskeluiden tukena,eivätkä hekään paineile tunnontuskissa asian kanssa. Oikeastaan olen hyvin kiitollinen niille kavereille,jotka ovat yrittäneet viimepäivinä avartaa tätä todellisuutta että mikäli omaa opiskeluita tukevat vanhemmat, ei ainakaan kannata sen antaa elämää häiritä,kunhan ymmärtää siitä huolimatta kunnioittaa vanhempiaan ja käyttää varoja fiksusti.

Sangen suorasanainen isoveljeni tyttöystävä tokaisi eräänä päivänä puhelimessa elämän karuja kiviä paljastavan lausahduksen: ne,joiden porukat haluavat tukea lapsiaan opiskeluissa ja ammattiin valmistautumisessa nyt vaan ovat etuoikeitetumpia mutta silti täysin oikeutettuja siihen. Niille,joiden vanhemmat eivät halua tukea, tilanne on voivoi. Maailma vaan on tällanen.

No, olen aina ollut henkeen ja vereen isin tyttö, ja myös isä tietää miten tärkeä ihminen hän on minulle. Isä sitten eilenillalla puhelimessa veti vielä "viimeisen oljenkortensa" ja pyysi ottamaan asunnon edes sen takia,että se tekisi hänet onnelliseksi,koska tietäisi mulla olevan hyvän koti täällä ja elämiseni olevan hyvässä mallissa täällä "kaukana kotikotoa". Ihan tuli kyllä tippa linssiin. Huomenna on päätökseni deadline,jotenka illalla tartun luuriin.
 
hyvin suurella todennäkösyydellä tiedän sut ihan naamaltakin, niin mitä helvettiä sun porukat oikeesti ajattelee :D tai pari v sit teki pahaa kattoa ku olit niin laiha et jos sun reidet on siitä vähän pyöristynyt ja lihasta tullut niin ei sen nyt kovin paha juttu pitäis olla.

:offtopic: Mut nyt vähän infoa kehiin et mistä muka tunnet mut HÄ? Ja tunnenks mä sut ? :D
 
Pitkittyneen flunssan tuloksena poskiontelontulehdus, joka ilmeisesti on levinnyt myös otsaonteloihin. Saas nähä millon sitä pääsee salille asti, flunssan takia ollu jo reilu 1kk tauko.
 
:offtopic: Mut nyt vähän infoa kehiin et mistä muka tunnet mut HÄ? Ja tunnenks mä sut ? :D

siis oon vuotta nuorempi ja kävin saman ala- ja yläasteen, minnan kautta tiiän sut kun se oli sun luokalla kai ala-asteella. ja no tiedän sun veljenkin oikeastaan, joskus tullut samoissa paikoissa pyörittyä, tosi monta vuotta sitten niin siitä :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom