Haluaisin karistaa hieman fläsää pois, mutta kun en voi olla varma, onko mun pää vielä siinä kunnossa. Mulla on päässä selvillä todella hyvin, että diettaaminen on ihan eri asia kuin takanapäin olevat kituutuslaihdutuskuurit. Oon kyllä miettinyt, että dieetillä mun kalorimäärät ois noin arvioita eikä desimaalin tarkkuudella, koska mun pää ei kestäisi, jos mun pitäs ajatella, että kalorimäärä on 1876, vaan olen ajatellut, että mun pitäs lähteä kokeilemaan tyyliin 1800 - 1950 kaloria päivässä -tyylillä.
Kyllä mä tän kehon kanssa pystyn elämään ihan hyvin, mutta ois kiva karistaa hieman fläsää. Enää en haikaile mitään (kirjaimellisesti) tapponumeroita vaan jotain ihan kohtuullista. Jonkin aikaa oon mennyt, että oon syönyt, mitä huvittaa. Yli- tai alilyöntejä ei ole juuri tullut. Tuntuu, että mitä enemmän syön, sen vähempi turpoilen. Oma ulkonäkö miellyttää paljon enemmän kuin ennen, vaikka vaaka näyttää enemmän, mutta peilikuva näyttää paljon paremmalta, vaikka kilomuutos on olematon. (Koskaan en ole siis alipainoinen ollut, mutta aika räjähtäneen- ja sairaannäköinen kyllä kituudieettien ja bulimiakausien vaihtelun takia.)
Nyt vain pohdin, että syönkö jatkossakin, mitä mieli tekee, koska voin täten ihan hyvin. Mutta kun houkuttelis dieetata vähän. Toiset puhuvat dieetistä laihduttamisena, mutta itse en ajattele niin, vaikka onhan se sitä. Mulle laihdutus edustaa armotonta itsensä piiskaamista ja kiduttamista. Dieetin taas ajattelen rasvakerroksen kuorimisena. Niin ja laihduttamiseen mulla kuului rasvattomuuden (ruuassa ja miksei kehossakin) tavoittelu, kun taas dieetillä koen, että rasvaa käytetään
Tulipas ehkä sekavat selitykset. Jos tälle viestille on osuvampi ketju, vinkatkaahan.
Ärr, mitä tässä tekis :/