Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Olet oikeassa, itsekin olen samaa mieltä siitä, että tämä on tarkoitettu rautaa rakastaville mimmeille, ei syömishäiriöisille, mutta punttimimmien palstalla on myös ilmieläviä esimerkkejä ihmisistä, jotka ovat selviytyneet sairaudesta ja harrastavat lajia tavoitteellisesti (ymmärtääkseni ainakin Gillyanne, angelo jne.) Ehkäpä täälläkin voisi olla Tärkeää ketjuina vielä esimerkiksi "Aloittelijoiden peruskysymykset tänne" ja sitten jonkun tyyppinen "Etkö osaa syödä oikein, onko syöminen ongelma?" tms. jossa käsiteltäisiin syömiseen liittyviä ongelmia ja jossa olisi ekana kattava postaus järkevästä ja terveellisestä syömisestä ja lisäksi vinkkaus, että jos syömishäiriö on vakava ja iso ongelma, tämä palsta ei ehkä ole sovelias sen ruotimiseen eikä väline paranemiseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta tällähetkellä tältä palstalta löytyy niin sairaita tapauksia, että hoito olisi varmastikin se oikein osoite. Syömishäiriöisille löytyy montakin palstaa, jossa voi keskustella, mutta en henkilökohtaisesti usko, että kukaan parantuu netissä asiasta juttelemalla. Mun mielestä koko ongelmasyöjien palsta pitäisi poistaa ja mitä söit tänään/eilen voitaisiin aloittaa alusta. Ne molemmat on niin täynnä kaikkea syömishäiriöön liittyvää, että välillä unohtuu se, minkä takia tämä palsta on oikeastaan edes keksitty... Ei miesten puolellakaan ole mitään nälkiintymis keskusteluita, eikä miehet pelkää syödä yhtä omenaa iltapalaksi.
 
Joo. Mullakin tuo eilinen kommentti viittasi oikeastaan ihan muualle kun tälle palstalle -täällähän ei ole pakko lukea mitään ja entistä harvemmin täällä käynkin, varsinkaan punttimimmien puolella, valitettavasti, koska en jaksa lukea noita "söin pullan, mahdunko enää ovesta" -juttuja.
MUTTA KUN NIITÄ SAMOJA JUTTUJA TUNGETAAN SAATANA IHAN JOKA PAIKASTA! Kaikki lehdet (siis KAIKKI, ainakin suomalaiset) kertovat kuinka laihtua, pudottaa painoa, pysyä laihana, olla syömättä, pudottaa 10 kiloa 2 viikossa jne. MÄ EN JAKSA!
Mä tiedän miten asiat oikeasti on -olen tyytyväinen kroppaani jne. Mutta voi niitä ketkä eivät ole, kun tuollaista sontaa tulee joka paikasta. Ja sitten ihmetellään vielä mistä syömishäiriöt saavat alkunsa?!?
 
se on tosiaan vähän turha tulla tänne kyttäämään muiden syömisiä ja tilittämään omaa ahdistustaan päivän ruokailuista kun ei pysty(?) ottamaan ohjeista ja neuvoista onkeensa.

Vähän kakspiippusta, eikä ehkä ihan loppuun asti mietittyä mutta kalorilaskureiden käyttö netissä vois olla ainut opastus ongelmasyöjien palstalle. Oheen vielä teksti, jossa todetaan että hyvä mielelle, terveydelle, sujuvaan elämään ja lähtökohdat terveelle/sporttiselle jne ja puntisalilla kehittymiselle on se, että syöt vähintään sen mitä kulutat. Viimestään lihasmassan kerryttämiseksi tietty enemmän..

Kakspiippusuus piilee siinä, että nämä aliravitut eivät todellisuudessa tarvitsisi mitään säntillistä kaloritarkkailua vaan päinvastoin siitä hellittämistä. Omalla kohdallani tämä tapahtui kun aloin luottamaan, että samalla tahdon voimalla jolla sain itseni rumaksi ja sairaaksi saan myös itseni hyvin vointiin ja kohenevaan ulkonäköön. Ajattelin, että "jos" (heh) tulisin katumapäälle tuloksien kanssa niin aina voi palata alamäkeen. Enpä tainnut tulla......
 
Hyvää keskustelua nosita syömishäiriöjutuista. Olen itsekin niistä joskus tainnut tilittää ja valittaa... mulla on sellainen olo, että monesti syömishäiriöinen netissä(kin) oppii selittämään asiat parhain päin. Kiero versio siitä, että näkee itsensä väärin: en mä nyt niin laiha ole, no kyllähän mä syön ja johan mä olen parantunut. Minkäs teet, tästä on tullut yksi linjaus tälläkin palstan osiolla. Itse tykkään fyysisesti vahvoista likoista, onneksi täällä on monta sellaistakin. Fanitan.

Mutta oikeasti mua vituttaa nyt paljon arkisemmat asiat kuten unettomuus, sade ja seksin puute. Sateesta tykkään kyllä muuten, mutta kun olen sen kahdeksan tuntia töissä ulkona, alkaa kaikkein multaisimmissa hommissa suivia hiljaksiin. Olin myös ajatellut mennä aamulenkille, ja ainakin silloin viiden aikaan vielä sataa vaikka päiväksi selkenisikin. Nyyyyyyyyyyh! Töissä on ihan hauskaa väkertää sadevaatteissa. Näytän luultavasti joltain väkisin puetulta lapsoselta. Niin ja sitten vituttaa kutsut Tupperware- ja kynttiläkutsuille. Yleensä mulla on hyvä syy kieltäytyä, eikös treenit ole hyvä syy..? Vaikkeivät olisikaan niin kieltäydyn, järjestelmällisesti. Milloin mun elämään on tullut tuollaisia kavereita, miksi ne entiset katosivat? Asuvat toisella puolella Suomea. Niiden kanssa katselin telkkaria ja join oluen tai pari, nykyisten kanssa pitäisi katsella jotain saatanan kippoja. Vittu! En oo menossa. Menen reeneihin. No vittu siellä reeneissäkään mitään ole, eihän mulla vieläkään ole valmentajaa. Ai että on hienoa että kilpaurheilija treenaa kahdesti päivässä, kyllähän niin pitää tehdä, mutta kuka sen kertoo mikä on paras tapa treenata muuallakin kuin iltatreeneissä. Itse voi kovasti suunnitella, mutta kuinka pitkälle sillä pääsee kun tavoitteet ovat korkealla? Valmentaja-asian kanssa on tapeltu vuosia, eikä koskaan saada selvyyttä vaikka puhutaan hienoin sanoin siitä, että mussa on potentiaalia ja pitää panostaa. Kun mä sanon, että halua riittää ja seura sanoo panostavansa, niin miksei sitten mene perille moneltakin taholta tuleva yhden valmentajan kritiikki? En mä tällä pääse eteenpäin iknä.

Unettomuudesta ei nyt tarvi paljon mitään sanoa, sitä on aina, vähän kausittain. Onneksi on nukahtamislääkettä varalla. En vain tahtoisi syödä niitä. No, ei vielä ole paha, kello on 23.31 ja herään vasta 4.40, jee! Seksin puute olikin jo sitten vanha juttu, näemmä nyt on taas sellainen kausi että en edes kehtaa yrittää kun en halua tulla torjutuksi. Halaillaan sit vaan joo. Plääääääääh. Jätin äijän nukkumaan ja tulin itse juomaan kaljan. Kohta tulee uni.
 
Vittukun nyt taas vaihteeksi vituttaa ihan kaikki.

Koulu on perseestä, ulkona on kylmää ja märkää, kahvi loppu kesken, mulla on nikkis, väsyttää, kaverit on ärsyttäviä, tekis mieli perua kaikki viikonlopun suunnitelmat... Niin ja bussi- ja salikortit meni umpeen eilen eikä mulla ole rahaa ladata niitä, koska vitun vakuutusyhtiöllä on näköjään monen kuukauden viive.

Jos yksikin ääliö tulee tänään kysymään että "mikä sulla on?" tai "onks kaikki hyvin?", niin saa kyllä nyrkistä ja lujaa.
 
Olet oikeassa, itsekin olen samaa mieltä siitä, että tämä on tarkoitettu rautaa rakastaville mimmeille, ei syömishäiriöisille, mutta punttimimmien palstalla on myös ilmieläviä esimerkkejä ihmisistä, jotka ovat selviytyneet sairaudesta ja harrastavat lajia tavoitteellisesti (ymmärtääkseni ainakin Gillyanne, angelo jne.)

Voi kun tuli hyvä mieli kun bongasin oman nimimerkin tosta sun esimerkistä :) Pakko kyllä sanoa tähän väliin oma havaintoni asiasta... Silloin 2007 alussa kun aloin postailemaan tälle foorumille, oli mun asenne jo valmiiksi se, että mä haluan vahvistua ja parantua sairaasta ajatusmaailmastani. En lähtenyt hakemaan apua tältä foorumilta, koska mun mielestä parantuminen ei voi tapahtua muualla kuin omien korvien välissä ja "oikeassa" elämässä - ei missään virtuaalimaailmassa (missä keskustelevat ihmiset eivät tunne toisiaan tai taustojaan). Toisekseen en olisi edes kehdannut - ihailin näitä ihania punttimimmejä ja heidän elämäntapojaan ja halusin olla yksi heistä. Hain täältä motivaatiota muutokseen lukemalla keskusteluja ja katselemalla terveiden naisten kuvia - varsinaisen avun hain ammattiauttajalta.

Täällä en lietsonut sairauttani tai kirjoitellut mitään "voi ei, söin tänään 5 pähkinää enemmän kuin piti" -juttuja (koska se ei oikeasti edistä parantumista millään tasolla!). Sen sijaan jaoin avoimesti omia kokemuksiani apua tarvitseville niissä ketjuissa, jotka oli tarkoitettu syömishäiriöistä toipuville (esim. Syömishäiriöt ja bodaus/fitness -ketju). Ja mun mielestä se homma pysyi niihin aikoihin vielä jotenkin rakentavana. Porukka tuntui oikeasti haluavan neuvoja ja otti niistä vaarin - eikä keskusteluissa menty mihinkään makroravinteiden viilaamiseen. Oma mielipiteeni on se, että syömishäiriöstä toipumiseen ei todellakaan kuulu minkäänlainen kaloreiden vahtailu tai "Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen" -ketjuun kirjoittelu. Eiköhän silloin kysymys ole siitä, ettei oikeasti osata päästää irti siitä kontrollointipakosta ja itse sairaudesta (?)

Meijän pitäis tytöt keksiä tähän joku ratkaisu - ikävää kun täällä nykyään on fiilis tällainen sen takia, että kaikki ei tunnu ymmärtävän tämän foorumin tarkoitusta. Toi HeatN:n esimerkki oli mun mielestä hyvä - että punttimimmien etusivulta löytyis sellanen simppeli "tietopaketti" kaikille uusille ja vanhoille foorumin käyttäjille mm. ravinnosta ja siitä, mikä tämän keskustelupalstan tarkoitus on ja linkkejä sivuille, joille voi ohjautua mikäli tunnistaa itsessään häiriökäyttäytymistä. Tämä olisi hyvä jatkon kannalta, koska syömishäiriöt tuntuu vaan yleistyvän koko ajan ja täälläkin kirjoittavilla niitä ilmenee entistä enemmän. Ei tarttis sitten jokaiselle ongelmaiselle kerrata erikseen näitä asioita. Lisää mielipiteitä? :)
 
Meijän pitäis tytöt keksiä tähän joku ratkaisu - ikävää kun täällä nykyään on fiilis tällainen sen takia, että kaikki ei tunnu ymmärtävän tämän foorumin tarkoitusta. Toi HeatN:n esimerkki oli mun mielestä hyvä - että punttimimmien etusivulta löytyis sellanen simppeli "tietopaketti" kaikille uusille ja vanhoille foorumin käyttäjille mm. ravinnosta ja siitä, mikä tämän keskustelupalstan tarkoitus on ja linkkejä sivuille, joille voi ohjautua mikäli tunnistaa itsessään häiriökäyttäytymistä. Tämä olisi hyvä jatkon kannalta, koska syömishäiriöt tuntuu vaan yleistyvän koko ajan ja täälläkin kirjoittavilla niitä ilmenee entistä enemmän. Ei tarttis sitten jokaiselle ongelmaiselle kerrata erikseen näitä asioita. Lisää mielipiteitä? :)

Naulan kantaan! :thumbs:

- Punttimimmien etusivulle ns. tietopaketti, kuten HeatN ehdotti
- Poistetaan sekä punttimimmien mitä söit eilen/ tänään? että ongelmasyöjien mitä söit eilen/ tänään? -ketjut
- Edellä mainittujen ketjujen tilalle voisi kehittää täysin uuden threadin liittyen terveelliseen & monipuoliseen ruokavalioon

Tässä minun ehdotukseni.
 
koko postaus

Hyvin kirjoitettu. Nimenomaan se on tärkeintä, että on ensisijaisesti itse halukas parantumaan ja selvittämään sitä, miksi ajattelee niin kuin ajattelee. On tässä itse kukin varmasti joutunut jossain välin tarkastelemaan omia tottumuksiaan ja vääristyneitäkin ajatuksiaan ja saanut sitten tukea ja ennen kaikkea tietoa tältä palstalta. Lähtökohtaisesti ei tietenkään ole hyvä tulla tänne parantamaan itseään tai pohtimaan omia syömisongelmiaan mutta kun ollaan toipumisvaiheessa ja tavoitteena on urheilullinen ja toimiva kroppa (sekä mahdollisesti rakkaus rautaan) voi palstalla kysellä hyviä vinkkejä TREENIIN, ravintoon ynnä muuhun. Kuitenkin tämä ajatustyö on käytävä itse, todellisuudessa, joko yksin tai muiden tukemana.

Tuo aloittelijoiden peruskymykset-thread voisi sitten sisältää kaikki ne "Olen x cm pitkä ja painan x kg verran, niin miten voin laihtua/lihoa/saada lihasta?" tai "Miten saan sen ja sen näköisen pepun/tissit/vatsan/jalat/kädet/ihan mitä vaan?" kysymykset ja kaikki muutkin YKSITTÄISET kysymykset joille on aivan turhaa perustaa uutta ketjua.

Ja JOS joku haluaa pohtia syömishäiriötään (voihan kisaajillakin jonkin sortin häiriö jossain vaiheessa olla) sen voisi perustaa rakentavammin kuin mitä söit tänään/eilen periaatteelle. Kysymyshän on usein tunteista ja ajatuksista, ei niinkään siitä ruoasta. Mä en tiedä olisiko tällainen tunneketju sittenkään hyvä (nyt kun tarkemmin ajattelee) sillä niitä vittuuntumisiaan voi purkaa tuohon mikä vitskuttaa ketjuun. Pohdinnan paikka.
 
Munkin mielestä toi on ok, että niistä ihmisen jutuista oikeasti näkee, että haluaa parantua. Mutta mitä hyötyä siitä on päivä toisensa jälkeen kirjoittaa siitä, että on syöny sen 4 pähkinää eikä oo ottanu neuvoja kuuleviin korviinsa. Ymmärrän teidän pointit ja oon samoilla linjoilla nuiden ketjujen suhteen.
Mutta johonkin se raja tosiaan on vedettävä - sitä ei jaksa kattoa jos porukka alkaa muilta foorumeilta, joissa syömisten listaus on kielletty, pakkautumaan tänne kirjoitteleen syömisiään ja mahdollisesti pahentaa sitä muidenkin häiriöisten oloa: toi on syöny nuin vähän, syönkö mä liikaa ja apua...
 
Mä olin tulossa valittamaan tosta syömisnillityksestä, mut se taitaa olla muutenkin jo päivän sana. Kannatan TODELLA noiden typerien syömisketjujen poistamista. Ne ei lietso ku vääränlaista vertailua, enkä usko, että palvelevat muita kuin näitä äärimmäisen väärässä paikassa sairauttaan tyrkyttäviä laihistelijoita.

Ja joo, osuu omaan nilkkaan koska olen itse vielä aivan vaiheessa oman toipumiseni kanssa. Mutta sen sijaan, että olisin hakeutunut jonnekin laihisteluforumeille laskemaan rusinoita ja pähkinöitä ja paskantärkeitä kaloreita, tulin tänne. Nimenomaan, koska uskoin, että täällä olis tervehenkistä keskustelua TERVEELLISESTÄ elämästä ja itsestään huolehtimisesta - ja oikeaoppisesta treenaamisesta.

Kun vertaa just miesten juttuja ja tota mimmi-osaston keskustelua, niin kyllä huomionhakeminen on saanu taas ihan maittavat mittasuhteet. Ei sillä, tämä sairaus on vakava asia eikä siitä sovi ketään ruoskia. Mutta mun mielestä vaan juuri tämä forumi on ihan väärä stage itteensä nälkiinnyttäville tätsyille, joille oikea lääke olis ammattimainen hoito ja seuranta.

No, tämä oli minun mielipiteeni vitutuksen keskeltä..
 
Kannatan tätä meininkiä ja syömisluettelointiketjujen poistamista täysillä. Ne on olleet syynä, että olen karttanut koko punttimimmipuolta :(
 
minä taas olen eri mieltä,, tai no voin puhua vain omasta puolestani .. minua palsta nimenomaan auttoi,, itseasiassa tänään meinas repsahtaa "syömättäoloon" kun alkoi shoppaillettaessa vituttamaan niin pahasti kun ei enää mahukkaan vaatteet päälle .. tai siis saman koon,, jooh en tiiä,, mut ite popsin päivällisen tota ketjua lukien :D vaikka mieli ois tehny väliin jättää..
 
Vituttaa ihan kaikki. Jetlag vaivaa edelleen enkä saa nukuttua, prkl, heräsin vaille kolme. Tänään tietysti se vuoden ainoa pitkä päivä töissä, kun ei voi edes päikkäreille livistää kesken kaiken. Tässä kunnossa on myös aivan turha mennä salille, tiputtaisin varmaan tangon päähäni ja kompastelisin omiin jalkoihini. Uudet ihanan vihreät converset saavat siis odottaa ensiesittelyään...
 
AIVAN KAIKKI :david:

Vittu mä niin vihaan menkkoja ja tätä vitun ahdistavaa vitutusta, minkä ne aiheuttaa. Vittu vittu vittu!!!!!!!
 
Kutsumattomat vieraat vituttavat aina, ja nyt erityisen raskaasti. Oon herännyt tänään neljältä jo muutenkin huonosti nukutun yön jälkeen, pitäisi vetää päiväunet ennen treenejä, mutta vielä mitä, miehen kaveri on tullut näemmä kylään. Tuolla ne pelaa jotain vitun Nintendoa. Taitaa jäädä treenitkin väliin tuon takia, väsyttää aivan saatanasti eikä hommasta tule mitään tässä kondiksessa.

Mahakin on kipeä.
 
tällä hetkellä vit**taa taas ja rankasti. Kumpa vain sais käännettyä kelloja reippaat 40 päivää taaksepäin. On niin kova ikävä tyttöjä!
Ei vain voi ymmärtää miten yks ihminen voi pilata niin monta elämää!
 
Viime yönä satoi lunta ja nyt ulkona pelkkää loskapaskaa.
Ai niin, halli suljetaan tänään kuudelta yhdeksän sijasta joten heipähei salitreeni.
 
Mihin hittoon mun motivaatio kaiken suhteen on voinut karata? Varsinkin treenaamisen? Olenko kaamosmasentunut vai vain laiska? Onko kesä liikaa pyydetty................
 
Vituttaa, kun vauva herätti 4.40 ja on siitä lähtien ollut koko päivän hyvin tyytymätön ja mun korvat soi ja oon puoliunessa ja mies on työmatkalla enkä JAKSAIS!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom