takareisi meni paskaksi!:curs: :itku: saas nähä millon tän kintun kanssa pääsee salille :(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jos helpottaa, en minäkään jaksa. Syksy on paska ja nyt on ollut tosi vaikeita asioita käsiteltävänä, mutta olen hyväksynyt sen. Olen pieni, en kykene kaikkeen ja mulla on aikaa vielä niin paljon, etten stressaa.
Ja ne ihmiset, jotka muka ehtivät tehdä tuon kaikenm kusettavat. Ne itkee iltasin tai sitten se juhliminen on dokaamista ja pahan olon purkamista.
Elämä on joskus paskaa, mutta haistattaa sille ja antaa hetken olla, niin jaksaa taas.
Ja naurattaakin ;)
Se aika itselle on jostain vain otettava. Niin, siis ihan oikeasti. Jos sitä ei itse ota, ei kukaan muukaan sitä anna. Kannattaa miettiä, voisiko oikeasti tehdä yhden vuoron vähemmän töissä/opiskella yhden kurssin vähemmän/treenata yhden treenin vähemmän, jos se auttaa. Esimerkiksi opintojen venyminen vaikkapa puolella vuodella niin että itselläkin oli aikaa opintojen aikana rentoutua kannattaa kyllä, jos vaihtoehtona on loppuunpalaminen.
Minä opettelin pääsemään irti siitä ajatuksesta, että en olisi tarpeeksi hyvä ihminen jos en suorittaisi niin ja niin paljon asioita. Nyky-yhteiskunta on suorittajia varten, sitä parempi olet mitä enemmän teet (vau se opiskeli ylioppilaaksi kahdessa vuodessa, se on lääkäri ja tekee vapaa-ajallaan opettajan hommia, se treenaa sata tuntia viikossa opiskelun ja työn lisäksi jne.) Jos käyt koulussa, menet kotiin, katsot tv:tä, käyt treenaamassa tunnin ja tulet taas kotiin oleilemaan niin et ole mitään. Sitten se on vasta loistavaa kun opettelet kurssikirjat ulkoa ja heräät aamulla viideltä juoksemaan.
Toi on kausittaista..älä ota paineita, vaikka ollaankin finskejä ei alkoo oo pakko ottaa. :D Mäkin join vuoden ajan 18-vuotiaana baarissa aina vaan; "iso vichy limellä ja jäillä!". Ja seuraavana päivänä treenaan..Mua vituttaa se etten voi antaa itselleni lupaa mennä juhlimaan... (kuullostaa ehkä oudolta!) Mutta haluaisin mennä ulos, juhlimaan, pitämään hauskaa, olen joka viikonloppu menossa, mutta sitten... AINA jämähdän kotiin, ja syynä voi olla "huomenna pitää treenata". Voi jeesus, antaisinpa itselleni luvan olla vaan, vaikka edes se yksi ainut ilta... Olen tämän ikäinen, minun kuuluu saada mennä, pitää hauskaa ja alkoholi on ok. Siitä on nyt 1v2kk kun viimeksi olen maistanut alkoholia... Joku voi miettiä että "vaude, ole ylpeä". Jep jep, muttakun niin haluaisin, en vaan voi..:(
...opettelin pötköttelemään :D Niin.. ja opettelin sanomaan EI, myös itselleni.
Mua vituttaa se etten voi antaa itselleni lupaa mennä juhlimaan... (kuullostaa ehkä oudolta!) Mutta haluaisin mennä ulos, juhlimaan, pitämään hauskaa, olen joka viikonloppu menossa, mutta sitten... AINA jämähdän kotiin, ja syynä voi olla "huomenna pitää treenata". Voi jeesus, antaisinpa itselleni luvan olla vaan, vaikka edes se yksi ainut ilta... Olen tämän ikäinen, minun kuuluu saada mennä, pitää hauskaa ja alkoholi on ok. Siitä on nyt 1v2kk kun viimeksi olen maistanut alkoholia... Joku voi miettiä että "vaude, ole ylpeä". Jep jep, muttakun niin haluaisin, en vaan voi..:(