Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Ensin odotan vapaapäiviä kuin kuuta nousevaa ja sitten kun se koittaa niin en osaa tehdä mitään.. odotan vaan, että pääsen seuraavana päivänä taas töihin :rolleyes: Ja kun olen töissä niin alkaa taas vp:n odotus. Jeij. Koskaan ei voi olla tyytyväinen.

Ja olen ihastunut. Enkä halua olla ihastunut. Pois päästäni miekkonen -,-
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihastuminen on mukavaa jos se ei sekottaisi päätä niin kovasti. Yleensä se onkin vain kevyttä hömppää mutta tämä menee jo vakavammaksi "ei ole nälkä ja pää pyörii pilvissä" - hassutteluksi. Edellinen suhde repi niin monta haavaa, että niiden parantamiseen kuluu aikaa ja vaikka rakkaus on ihana juttu niin en tiedä uskallanko vielä luottaa uuteen ihmiseen (tai haluaako hän edes minua tosissaan).
 
Taas yksi päivä, jota en olisi halunnut kokea. Vituttaa kaikki!
Masentaa, ahdistaa, pinna kireällä ja työttömyys tekee olon arvottomaksi. Mitä vikaa siinä muka on, että haluaa tehdä oman alan töitä, kun hiellä ja tuskalla koulutuksen on itselleen hankkinut? Opettajilla ei nyt kesäisin töitä olekaan, mutta kymmeniin avoimiin paikkoihin hakemukseni olen lähettänyt enkä edes yhteenkään haastatteluun ole päässyt. Mistä sitä vaadittavaa kokemusta sitten saa, kun lukuisat lyhyet sijaisuudet eivät näemmä ole mitään työmarkkinoilla?

Ainoa asia mikä ilostuttaa on, että olen saanut kesän aikana tiputettua painon alle 75 kilon, mikä on suuri saavutus siihen nähden, että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja laihdutus näin ollen paljon paljon vaikeampaa kuin tavalliselle pulliaiselle. Tätäkään en kyllä voi juhlia, koska omatunto ei salli skoolausta, ettei paino ei hivuttaudu takaisin 80 pahemmalle puolelle. Absolutismi houkuttaisi muutenkin, koska äidin alkoholiongelmat ovat olleet yksi suuri murhe tässä jo parin vuoden ajan ja koko ajan saa olla sydän syrjällään. Kun on vienyt tokkuraisen äidin kädestä pullon skumppaa, ettei se tapa itseään, ei kupliva enää tahdo mennä kurkusta alas. Kaverit ja edes oma mies ei tunnu kuitenkaan ymmärtävän, miksi en muka voi juoda paria siideriä - "se on normaalimpaa, kuin täys absolutismi". :jahas:

Kaiken kukkuraksi vanha liikunta-addiktio nostaa päätään, kun urheilemalla saan työttömään päivään ohjelmaa ja samalla pystyn olemaan miettimättä surujani. Että kun vaan saisikin elää ihan normaalia elämää...
 
Kun on vienyt tokkuraisen äidin kädestä pullon skumppaa, ettei se tapa itseään, ei kupliva enää tahdo mennä kurkusta alas. Kaverit ja edes oma mies ei tunnu kuitenkaan ymmärtävän, miksi en muka voi juoda paria siideriä - "se on normaalimpaa, kuin täys absolutismi". :jahas:

Kuulostaapa ikävän tutulta :( Muista, ettet voi äitisi sairaudelle mitään, jos hän ei itse halua myöntää ongelmaansa / hakea apua. Se oli aikoinaan mulle tosi kova juttu, kun piti vaan todeta ettei toista pysty pelastamaan... on rankkaa katsoa vierestä kun rakas ja läheinen ihminen tekee itselleen pahasti.

Ootko puhunut noille kavereillesi ja miehellesi äitisi päihdeongelmasta? Luulis, että ne ymmärtäis sun juomattomuuden kun ottaa sun kokemukset huomioon! Ja mitä epänormaalia absolutismissa on? :wtf: Eihän sitä tarvii ottaa niin vakavasti - jotkut ottaa, jotkut ei - that's it. On niin vaikea ymmärtää ihmisten näkemyksiä siitä, jos joku ei juo alkoholia :jahas: Voihan sitä hauskaa pitää muutenkin.

Voimia kauheesti sulle :haart:
 
Kiitos sympatiasta Angelo! Kyllä mun pari läheisintä ystävää ja mies asian tietää. Miehen on vähän vaikea hyväksyä mun juomattomuutta siksi, että usein jätän sen takia menemättä pirskeisiin tai sitten lähden sieltä ekana pois, kun en vaan kestä katsoa ihmisiä kännipäissään. Tietenkin hän haluaisi, että olisin sen kanssa yhdessä pitämässä hauskaa, enkä voi miestä siitä syyttääkään. Oon vaan huomannut sen, että kun muut alkaa humaltua, niiden seura ei enää huvita mua, ja mieluummin lähden pois kuin haukottelen ja teeskentelen viihtyvää. Ois ihanaa, jos useammat kavereista olisi sellaisia, että voitais viettää iltaa yhdessä jonkun luona hyvän ruuan ja seurustelun merkeissä. Onneksi näitäkin ystäviä löytyy!

Mulle tuli tuo äidin ongelma esille ihan puun takaa vasta kolme vuotta sitten, ja luulin jo, että asiat olisivat pikku hiljaa paremmin, mutta eipä ollutkaan. Ikinä, koskaan, en olisi voinut kuvitella, että jotain tällaista tapahtuu. Mulle äiti on ollut aina täydellinen esikuva ja maailman rakkain ihminen, joten aikamoinen shokki oli saada selville, miten hukassa toinen on. Siinä meni maailma kerralla sekaisin. Ikinä en varmasti kokonaan siitä toivu, mutta onneksi voin asiasta puhua miehelle ja hyville ystävilleni.
 
Absolutismi houkuttaisi muutenkin, koska äidin alkoholiongelmat ovat olleet yksi suuri murhe tässä jo parin vuoden ajan ja koko ajan saa olla sydän syrjällään. Kun on vienyt tokkuraisen äidin kädestä pullon skumppaa, ettei se tapa itseään, ei kupliva enää tahdo mennä kurkusta alas. Kaverit ja edes oma mies ei tunnu kuitenkaan ymmärtävän, miksi en muka voi juoda paria siideriä - "se on normaalimpaa, kuin täys absolutismi". :jahas:

Miulta kans voimahaleja sinne, tiedän myös mitä käyt lävitse. mun äiti ei onneksi oo alkoholisti vaan maailman ihanin ihminen, mutta mun isä on vaikeasti alkoholisoitunu, nyt varsinki tuntuu et parin viimeisen vuoden aikana on alkanu lähtölaskenta sille. Eikä se itse myönnä et asiassa olis mitään ongelmaa,joten vaikeetahan sitä on yrittää auttaa. Pikkusen vaan riipasee katsoa vierestä ku se tuhoaa itseään,mut ei sitä kukaan muu voi pelastaa ku se itse,valitettavasti.
JA mun mielestä absolutismi on aina todella itsekuria ja päättäväisyyttä vaativa päätös ja elämäntapa.
 
Mä en enää mahu mun vaatteisiin. Uittustna. Tuntuu, et oo joutunu uusiin koko vaatevarastoni ja rahaa on palanu ihan kivasti.
Tajusin tänään, etten enää voi käyttää lempitakkiani, ahistaa ihan liikaa selästä/olkapäistä/käsivarsista. Mä en varmaan enää koskaan löydä mistään lähellekään yhtä hyvää takkia:itku:


Juujuu, onhan se kivä että kehitystä tapahtuu, mutta tällä hetkellä tekis mieli lopettaa kasvaminen.
 
Viikot menee sitten yleensä salilla ja töissä niin ei ole aina energiaa nähdä kavereita kun kuitenkin aamulla aikanen herätys.
Joo, maanantaina taas töihin kello 03.30 ja ylitöitä on luultavasti tehtävä. En pysty ikinä nukkumaan kunnon yöunia, kuusi tuntia on viikolla varmaan maksimi, ja jos mies on iltavuorossa niin usein sen vuoksi viivästyy vielä nukkuminen, kun tahtoisin vähän ns. jutellakin. Nukkuminen, työt, nukkuminen, treenit, nukkuminen. Hyvin menee. Joskus hyvässä lykyssä jopa nukkuminen, työt, treenit, työt tai nukkuminen, toiset treenit, nukkuminen! Hohohoo. Viime viikolla näin miestäni vain ohimennen ja tein ikään kuin olosuhteiden pakossa 10-, 11-tuntisia päiviä. Perjantaina oli kova yritys lähteä aiemmin, mutta silloinkin tuli ytyä tunti, ja toivon mukaan edes saan ne rahana. Eniten vituttaa viikonloppujen menot. En oikeasti jaksaisi tavata ihmisiä, vituttaa sekin että aina pitäisi olla jossain. Odotan kaiholla viikonloppuja, joina ei tarvitse tehdä mitään eikä tavata ketään. Mulle rentoutumista on se, jos saan vähän kitkeä ja saan tiskit hoidettua ja ehkä kerkeän pesemään pyykkiä, ja miestä harmittaa kun sille se ei-minkään-tekeminen on löhöämistä ja parin kaljan ottamista (tosin nekin ovat joskus todella tarpeen ja kivoja). Mulla on kai seuraava ns. vapaa viikonloppu joskus syyskuussa. Työkaverit änkeävät meille kylään parin viikon päästä. Ei saatana, pitäisi ehtiä siivoamaan jossain vaiheessa.

Matsikin on aika lähellä ja ottelusilmä aivan kateissa. Voimaa on ja kestävyyttä, nopeus on parempi kuin yleensä peruskuntokauden lopulla, mutta taidoissa olen taas palannut entiseen pienen (pettymykseen päättyneen) huippuhetken jälkeen.

Ja nyt siis oikeastaan vituttaa se, että en saa nukuttua, on vain kauhea hiki. Koetin juoda oluen, mutta sekin maistui pahalta. Sitten päätin tulla kolmen kuukauden vaikenemisen jälkeen Pakkotoistolle avautumaan :D
 
Vasen polvi alkoi temppuilla eilisellä lenkillä. Tai siis meni oikeastaan täysin toimintakyvyttömäksi. Juoksin noin 8km lenkin ja polvessa alkoi tuntua kipua vasta jossain seitsemännen kilometrin tuntumassa. Eikö nyt olisi voinut vielä kestää kotiin asti!!! Nyt polvi on sitten ihan saa****an kipeä. Mikään siihen ei ole käynyt, kipu ikään kuin alkoi vain yhtäkkiä ilman, että olisin satuttanut sen mihinkään tai kaatunut tms.

Nyt sitten vituttaa se, että tässäkö oli mun tän kesän juoksulenkit!!?? Ja se, että tämän päivän salitreeni etukyykkäilyineen menee reisille (tai siis ei nimenomaan mene reisille, ei mene mihinkään), kun polvi ei kestä koukistamista ja hyvä jos edes omaa painoani. Sehän se tästä vielä puuttuisi, että en pysty täysipainoisesti treenaamaan jalkoja seuraavina n-määränä viikkoja!
 
Vasen polvi alkoi temppuilla eilisellä lenkillä. Tai siis meni oikeastaan täysin toimintakyvyttömäksi. Juoksin noin 8km lenkin ja polvessa alkoi tuntua kipua vasta jossain seitsemännen kilometrin tuntumassa. Eikö nyt olisi voinut vielä kestää kotiin asti!!! Nyt polvi on sitten ihan saa****an kipeä. Mikään siihen ei ole käynyt, kipu ikään kuin alkoi vain yhtäkkiä ilman, että olisin satuttanut sen mihinkään tai kaatunut tms.

Sattuuks sulla nimenomaan polven ulkoreunaan? Been there, done that. Mulla kipeytyi polvi reilu viikko sitten juostessa. Jotain kolme kilsaa olin päässy eteenpäin, ja sit kipu oli niin sietämätön, että oli pakko kävellä kotiin. Ja se kävelykin teki tuskaa, varsinkin alamäet. Kyseessä on "juoksijan polvi", googlettamalla löytyy aika paljon tietoa. Siihen auttaa lähinnä vaan lepo, venytys ja kylmähoito. Oon nyt ollu urheilun kannalta täyslevossa tän viikon. Kävellessä polveen ei enää satu, mut juoksemista en oo viel uskaltanu koittaa. Jospa viel jonkin aikaa malttaisin olla sitä rasittamatta, ja sit aloittaa varovasti lenkit.
 
Sattuuks sulla nimenomaan polven ulkoreunaan? Been there, done that. Mulla kipeytyi polvi reilu viikko sitten juostessa. Jotain kolme kilsaa olin päässy eteenpäin, ja sit kipu oli niin sietämätön, että oli pakko kävellä kotiin. Ja se kävelykin teki tuskaa, varsinkin alamäet. Kyseessä on "juoksijan polvi", googlettamalla löytyy aika paljon tietoa. Siihen auttaa lähinnä vaan lepo, venytys ja kylmähoito. Oon nyt ollu urheilun kannalta täyslevossa tän viikon. Kävellessä polveen ei enää satu, mut juoksemista en oo viel uskaltanu koittaa. Jospa viel jonkin aikaa malttaisin olla sitä rasittamatta, ja sit aloittaa varovasti lenkit.

Kiitokset diagnoosista! Nyt kun luin noita oireita netistä, niin juoksijan polvihan se näyttää tosiaan olevan. Totaalinen toipuminen kestää 4-6 viikkoa, sepäs kivaa...Juuri kun juokseminen alkoi tuntua helpolta ja mukavalta, niin piti käydä näin. Toivottavasti sentään spinnaaminen tai pyöräily onnistuvat tai jää treenaaminen vähemmälle. Tänään menen salille testaamaan onko mitään jalkaliikettä, jota tuolla polvella pystyisi tekemään, maltillisilla painoilla tietysti. Kävely minulta onnistuu ihan hyvin, portaitten nousu tai laskeutuminen taas ei ollenkaan. Olen juoksennellut tässä noin kuukauden uudessa mäkisessä maastossa ja ilmeisesti varsinkaan alamäkijuoksu ei tee polvelle hyvää, joten liekö se siitä sitten suivaantunut. :curs:
 
Kiitokset diagnoosista! Nyt kun luin noita oireita netistä, niin juoksijan polvihan se näyttää tosiaan olevan. Totaalinen toipuminen kestää 4-6 viikkoa, sepäs kivaa...Juuri kun juokseminen alkoi tuntua helpolta ja mukavalta, niin piti käydä näin. Toivottavasti sentään spinnaaminen tai pyöräily onnistuvat tai jää treenaaminen vähemmälle. Tänään menen salille testaamaan onko mitään jalkaliikettä, jota tuolla polvella pystyisi tekemään, maltillisilla painoilla tietysti. Kävely minulta onnistuu ihan hyvin, portaitten nousu tai laskeutuminen taas ei ollenkaan. Olen juoksennellut tässä noin kuukauden uudessa mäkisessä maastossa ja ilmeisesti varsinkaan alamäkijuoksu ei tee polvelle hyvää, joten liekö se siitä sitten suivaantunut. :curs:

Sama mulla, eli alussa portaitten laskeutumisesta ei tullu mitään. Se meni kuitenkin parissa päivässä ohi. Mulle hieroja sanoi, että ainoa sopiva urheilulaji nyt olis uinti, joten oon sit yrittäny välttää tota pyöräilyäkin. Tänään kyl pyöräilin muutaman kilsan ja ihan ookoolta tuntui. Ehkä tää tästä..
 
Juoksijan polvi on vaivannut minuakin aikoinaan. Oli ilahduttavaa, kun aikeena oli juosta neljä kilometriä yhteen suuntaan ja sama matka takaisin, ja paluumatka pitikin kävellä kun kesken lenkin tuntui kuin veitsi olisi työnnetty polven sivusta sisälle. Minua neuvottiin tuolloin vahvistamaan etureisiä, ja jonkin verran sitä teinkin. Lopullinen apu löytyi vasta muutamien vuosien kuluttua, kun askellusvirheeni diagnosoitiin kunnolla (pronaatiovirhe siis), ja sain mittatilaustyönä tehdyt tukipohjalliset (ja hyvät juoksulenkkarit!). Sen koommin ei ole polven kanssa ollut juurikaan ongelmia, mitä nyt pientä jäykkyyttä ja naksunaa silloin tällöin.

Lituttaako tänään jokin? Ehkä se, että palkankorotuspyyntöni aiheutti pomossa lähinnä huvittuneisuutta.
 
voi nyt hemmetti.... Aattelin kun eilen flunssanen olo parani salilla. Tänään sama juttu kuin eilen - kauhee vilu töissä, nenä vuotaa... Koitan päättää jatkaako reenaamista vai pitää kokeilullinen lepopvä. Paah tahtoo lenkille :(
 
Mä en osaakaan vaihtaa lampun sokeripalaliitäntää (onkohan tuo edes yhdyssana) pistokkeeseen. Miten niin uusavuton olo.. Miksei ne opeta jo koulussa tällaisia käytännön juttuja kaiken muun sijaan?
 
Eikö nää työt vittu ikinä lopu :curs:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom