Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä se kyllä pitää tehdä ihan molemmista. Kandiin tulee kielellinen että sisällöllinen osio ja graduun sitten vain sisällöllinen maturiteetti.

Okei, asia sitten ilmeisesti vaihtelee yliopistoittain. Itse opiskelen Turun yliopistossa ja uuteen tutkintojärjestelmään vaihtaneet kaverit ovat joutuneet tekemään kypsärin vain kerran.
 
Okei, asia sitten ilmeisesti vaihtelee yliopistoittain. Itse opiskelen Turun yliopistossa ja uuteen tutkintojärjestelmään vaihtaneet kaverit ovat joutuneet tekemään kypsärin vain kerran.

Mä väittäisin, että jokaiseen suoritettuun tutkintoon sisältyy kypsyysnäyte. Varmaan poikkeuksiakin on, ainakin Turussa näyttää olevan hammaslääketiede jossa kaksiportainen tutkintojärjestelmä ei ole vielä käytössä.

Ja asiaan... mies pesi illalla koneellisen valkopyykkiä ja värjäsi kaikki mun valkoiset lempivaatteeni haalean vaaleanpunaisiksi (se punainen kangaskassi oli kuulema mun asettama ansa). Vituttaa aika rankasti. Vaaleanpunainen on ehkä number one väri, jota en IKINÄ laittaisi päälleni. Kaupan päälle samainen ihanuus oli syönyt mun täksi päiväksi tarkoitetun ruuan -- toinen kerta tällä viikolla, kun miehelle ei välähtänyt että mäkin tykkään syödä lounasta. Tästä on hyvä siirtyä viikonlopuksi anoppilaan.
 
Mä väittäisin, että jokaiseen suoritettuun tutkintoon sisältyy kypsyysnäyte. Varmaan poikkeuksiakin on, ainakin Turussa näyttää olevan hammaslääketiede jossa kaksiportainen tutkintojärjestelmä ei ole vielä käytössä.

No avopuoliso vaihtoi uuteen tutkintojärjestelmään n. 1,5 vuotta sitten, teki proseminaarityöstä kypsärin ja gradusta ei tarvinnut tehdä sitten ollenkaan. Pääaineena historia (sama kun mulla).. Mut joo, voidaan ehkä todeta, että vaihtelee ihan tiedekunnittain varmaan aika paljon toi käytäntö.

Itseäni vituttaa/stressaa/harmittaa/kiukuttaa jne. se, että gradu on pääotsikkoa vaille valmis enkä mä keksi mitään!!!!!!!!!!! Aion viedä sen tänään nidottavaksi ja pää huutaa tyhjyyttä.. voi kökkö!!!
 
No avopuoliso vaihtoi uuteen tutkintojärjestelmään n. 1,5 vuotta sitten, teki proseminaarityöstä kypsärin ja gradusta ei tarvinnut tehdä sitten ollenkaan. Pääaineena historia (sama kun mulla).. Mut joo, voidaan ehkä todeta, että vaihtelee ihan tiedekunnittain varmaan aika paljon toi käytäntö.

Hmm, noinhan se meni vanhassa systeemissä... Jännä homma, mä luulin että kaikki pisteopiskelijat tekee kaksi maturiteettia.

Itseäni vituttaa/stressaa/harmittaa/kiukuttaa jne. se, että gradu on pääotsikkoa vaille valmis enkä mä keksi mitään!!!!!!!!!!! Aion viedä sen tänään nidottavaksi ja pää huutaa tyhjyyttä.. voi kökkö!!![/QUOTE]

Jossain tiivistelmässä sulla varmaan lukee työn aihe lyhyesti, kopsaa sieltä. ;)
 
Jossain tiivistelmässä sulla varmaan lukee työn aihe lyhyesti, kopsaa sieltä. ;)

Joo on mulla onneksi siinä se alaotsikko jo valmiina, mut haluaisin jonkun monitulkintaisen artyfarty otsikon siihen vielä pääotsikoksi.. ;) ..no on tässä vielä muutama tunti aikaa keksiä :D
 
Hmm, noinhan se meni vanhassa systeemissä... Jännä homma, mä luulin että kaikki pisteopiskelijat tekee kaksi maturiteettia.



Kauhee:offtopic:, mutta itse olen valmistunut uuden tutkintojärjestelmän mukaan ja tein kypsärin vain gradusta. En tiedä onko sillä sitten merkitystä asiaan, että olen vaihtanut vanhasta järjestelmästä uuteen vuosi sitten. Jos on aloittanutkin uudella, joutuuko sitten tekemään kaksi kypsäriä?? Ei näiden systeemien ainakaan pitäisi vaihdella yliopistoittain.
 
Meillä ainakin myös vanhassa systeemissä jos otti kandintutkinnon ulos, piti tehdä maturiteetti. Ja koska uuteen maisteripalikkaan sisältyy myös maturiteetti, nämä väliinputoajat tekevät mun käsitykseni mukaan kaksi maturiteettia. Ehkä joka paikassa ei kandintutkintoon ole sisältynyt maturiteettia?
 
Sormi on tulehtunut ja siitä lähtee sellaset punaiset juovat. Antibioottikuuri päälle, TAAS..

MITÄ?! Just kun oot hehkuttanu, että oot vihdoin terveenä :( Noi antibiootit on siitä ikäviä, että vastustuskyky letkahtaa ku lehmän häntä kuurin jälkeen... toivottavasti et nyt saa mitään pöpöä!
 
:offtopic: kypsäreistä jatkuu:
Mun pääaineessa pitää kanssa tehdä kaksi kypsäriä eli sekä kandista että gradusta, opiskelee sitten uuden tai vanhan mukaisesti. Siltikin vaikkei ottaisi edes kandin papereita ulos (meidän pääaineessa on vanhassa järjestelmässäkin tehty kandidaatintutkielma, vaikkei papereita siitä ottaisikaan). Kuitenkin vain ensimmäinen kypsäri menee kielentarkastukseen.

Luulen, että varsinkin vanhassa tutkintojärjestelmässä nuo kypsärit on aivan laitos- ja jopa pääainekohtaisia.

Ja jottei aivan offtopiciksi menisi, niin joudun tosiaan nyt toukokuussa vääntämään kaksi kypsäriä. Ja lähes samasta aiheesta. Lohkaisin siis kandini gradusta.
 
MITÄ?! Just kun oot hehkuttanu, että oot vihdoin terveenä :( Noi antibiootit on siitä ikäviä, että vastustuskyky letkahtaa ku lehmän häntä kuurin jälkeen... toivottavasti et nyt saa mitään pöpöä!

Tää on just tätä miun tuuria. Enkä mie ois kyllä lääkäriin varmaan ees menny, jos ei työkaverit ois sinne usuttanu, ku alkoivat puhumaan verenmyrkytyksestä. No, toivottavasti tää menis nyt ton kuurin kanssa ohi ja sit sen jälkeen pysyis kunnossa! Täältä ei oo ku suunta ylöspäin ;)
 
Kurkku turvoksissa ja kipeä, hirveä yskä, paikat jumiutumassa kovaa vauhtia, levottomat jalat... ja haluttais juoksentelemaan :(. No chance.
 
Miehet. Tarkemmin sanottuna avo sellaiset :curs:
 
Miehet.:curs:

Näimpä juuri, piti käydä eksän kanssa kahvilla (ja toivottavasti samalla selvitellä muutama asia) kun kerrankin ollaan yhtäaikaa samassa kaupungissa. Mutta ei, eipä nyt kyseinen herra ehkä joudakkaan. Vittu, alkaa pää hajota tän jutun kanssa :wall:
 
Olen istunut 7 tuntia putkeen tänään jo koneella, ja yhä pitäisi jaksaa painaa... Gradua siis väännän, huomenna pitää laittaa esitarkastukseen. Osa analyysia, johtopäätökset ja tiivistelmä puuttuu vielä... Ja jaksaa, ja jaksaa, ja jaksaa....
 
rahan puute. oon totaalisen peeaa. toivottavasti ensiviikolla tilille kilahtelee jotakin. puhelinlasku olis odottamassa.:(

ja toisekseen, oma päättämättömyys. mistä lähtien mun on pitänyt jahkailla kaikissa valinnoissani juupas eipäs juupas eipäs, on hiton vaikea tehdä itsenäisiä päätöksiä, sanoispa joku mulle miten tehdä. ja kyse on jostain tyyliin pitää valita minkä koulun laitan hakupaperiin ykköseksi, kumman kesätyöpaikan valitsen kahdesta vaihtoehdosta, kummanvärisen paidan ostan arrrrrrgh. jos saan jotain päätettyä, tuun heti toisiin ajatuksiin, et ei näin sittenkään. raivostuttavaa.
 
eipä jaksa ees vituttaa tilanne avopuolison kanssa. ero on ollut jo pitkään mielessä ja tilanne on tosi raskas. tässä samalla pitäis vielä kunnialla vetää harjottelu läpi ja näin. väsyttää.
 
Samalla avopuolisko linjalla mennään. Millä ihmeellä lopetan 6 v suhteen, jossa toinen palvoo sua maasta taivaisiin enkä voi antaa mitään konkreettista perustelua??? Damn.. Ja kun edes olisi "sopiva" hetki, että kerkeisi hetken nähdä ja istua alas tuon avokin kanssa. Ja ulkopuolisten silmissä mulla on kaikki täydellisesti nyt, tätä ei tulla ikinä ymmärtämään, mutta se on sivuseikka.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom