Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
vinha, oletko varma, ettei sääntöjä jaettu jokaiseen postiluukkuun? Joissakin taloyhtiöissä on varmaan tapana jakaa vihjeenä tuollaisia nivaskoja kaikille, jos jostakusta on aiheutunut häiriötä. Näin ongelmaa ei henkilöidä, mutta myös melua aiheuttanut joutuu miettimään käytöstään. Mielestäni tosin tuokin on paskamaista - miksei voida suoraan tulla ilmaisemaan, jos jokin ongelma on?

Kyllä nyt ihmisten pitää radiota saada kuunnella ja telkkaria katsoa. Ei pidä muuttaa kerrostaloon, jos ei kerran normaalia elämisen ääntä kestä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Stash, voihan se olla niinkin. Ei ole kokemusta, kun en ole täällä kuin pari kuukautta asunut. Toivottavasti näin. Mutta taidan varmuuden vuoksi vähentää tuota volaa joka tapauksessa iltaisin, jos se on kuitenkin mun kuulo joka on huonontunut :rolleyes:
 
Meillä ainakin taloyhtiössä jaetaan noita sääntöjä "vähän väliä".. oon huomannut, että yleensä syynä on ollut että taloon on muuttanut uusi asukas.. en tosin ymmärrä, että miksi ne tarvii kaikille samalla jakaa, mut halutaan varmaan muistutella!

Ymmärtäisin, jos se olis kohdistettu suhun vinha, niin siitä olis varmaan jotenkin yksilöity esim. ympyröimällä tjsp että mitä kohtaa säännöistä oot rikkonu...

Itseähän vituttaa se, että vaihdoin eilen lakanat ja tänään kissa oli kiitollisena yrjönnyt niille :dance:
 
Vituttaa krapula, vituttaa eilinen typerä baaririita ja vituttaa se typerä mies, jonka kanssa riitelin. Vittu et vituttaa. Ensin sovitaan edellinen riita ja sit kehitetään heti uusi. :kippis1: Voi iloa. Alkoholi sopii varmaan vaan ei-aggressiivisille ihmisille. :curs: :itku:
 
Ollaan hankkimassa kissanpentua, mutta tuntuu, että kaikki on toisella puolella Suomea tai sitten joku on just ostanut ne meidän nenän alta. Luulisi, että kissanpennut ei nyt maailmasta lopu.
 
Viiwi, olethan käynyt paikkakuntasi löytöeläinpaikat läpi? Niistä löytyy ympäri vuoden ihania kisuleita, kokemusta löytyy..
 
Nyrjäytin tai venäytin tänään nilkkani melko pahasti. Mukaan sain kepit ja tabuja. Aamulla röntgeniin: saas nähdä millainen on tuomio. Toivon totisesti ettei mitään kuuden viikon sauvakävelyjä tästä seuraa :curs: Eieiei.
 
Vituttaa ihmiset (etenkin terveet nuoret), jotka kävelee ihan saatanan hitaasti! Luulin, että itselläni on sisällöllisesti hieman köyhä elämä, mutta huonompi on noilla ihme matelijoilla jotka ilmeisesti käyvät kaupungilla/kaupoissa vaan hukkaamassa aikaa. Ei ihme, että nuoret ovat lihavampia kun ennen jos edes kävellä ei osata reippaasti.
Ja onko pakko ottaa ne itkevät penikat kauppaan mukaan? Kyllä kai minäkin huutaisin kurkku suorana jos joutuisin talvivaatteissa napottaan kärryissä kun äippä katselee "sitten kun mahdun vaatteita" tunnin ajan. Mistä tulikin mieleeni lastenvaunuterrorismi. Kaksilla vaunuilla saa tukittua minkä tahansa risteyksen hyvin tehokkaasti. Eikö sen vertaa käy mielessä siirtyä pois edestä vai onko vaipanvaihtokuulumiset pakko vaihtaa tukkien muiden etenemisreitti??!!?
 
Osaisiko kukaan auttaa?

Juttu on nimittäin näin, että työni, johon tyhmyyksissäni ryhdyin, tuntuu fyysisesti ja henkisesti ylivoimaiselta. Työtä tulisi olla 9 h joka lauantai ja sunnuntai 23.12 asti, eli yhtenä viikonloppuna 18 tuntia. Tämä aika on niin pitkä, että kun päiväni loppuu, olen aivan poikki, ja nyt kahden viikonlopun jälkeen olen sairastunut sunnuntaiksi lievään kuumeeseen. Se on ollut kuitenkin sen verran lievää, että olen tehnyt sunnuntaivuorotkin, mutta nyt kahtena viikonloppuna vasta kuuden tunnin pituisina. Siitä huolimatta ne ovat tuntuneet ylivoimaisen raskailta, enkä ole normaaliin tapaan jaksanut hoitaa koulunkäyntiä tai muuta elämää. Kuumeilu on noussut entisestään viikon alussa, mutta kuten viime viikollakin kävi, tässä vaiheessa lämpöä ei juuri enää ole.

Olen aiemminkin reagoinut liikaan stressiin kuumeilulla. Tällä hetkellä ei ainoastaan stressaa työ (jossa odotukset ovat niinkin suuria, kuin että miun tulisi myydä noin 500 eurolla joka päivä, kun olen saanut lauantaisin vajaat 400 ja sunnuntaisin satasen, ja tästä tulee hirveä henkinen paine), vaan myös koulu ja se, että äitini joutui eilen sairaalaan. Vastaan yksin tällä hetkellä elämästäni, koska isäni on työmatkalla toisella puolella maailmaa.

Kysymys kuuluu: voinko mennä työterveyshuoltoon ja pyytää tämän nojalla oikeutta irtisanoutua? Olen allekirjoittanut sopimuksen, jossa irtisanomisaika on 2 viikkoa, mutta olisiko millään tavalla mahdollista päästä työstä irti aiemmin? Pyydän, älkää ottako kantaa siihen, miten hölmö olin tähän ryhtyessäni, ymmärrän sen kyllä itsekin ja koen suunnatonta luuserifiilistä siitä, että joudun valittamaan omasta typeryydestäni. Mutta jos joku ymmärtää tällaisten työntekijöiden oikeuksien päälle, olisin iloinen, jos voisin päästä eroon tästä stressistä, ennen kuin totaalisesti palan loppuun. Kiitos.
 
Mayflower, luultavasti noilla syillä irtisanoutuminen voi onnistua ihan työnantajan kanssa neuvottelemalla. Ihmisille sattuu asioita, ja kukin ymmärtää sen. Virallisesti tietenkin on niin, että työnantaja voi vaatia sitä irtisanomisaikaa. Tällöin jää tietysti mahdolliseksi irtisanoutua lainmukaisesti kahden viikon kuluttua, mutta olla loppu aika sairaslomalla. Tosin, jos tähän tilanteeseen tulee mennä, vaikuttaa aika ymmärtämättömälä työnantajan puolesta.
 
Toisinaan ottaa päähän treenin ja opiskelun yhteensovittaminen...Opiskelen oikeustiedettä, jossa on aikalailla lukemista ja saan välillä hieman kamppailla tuon ajakäytön kanssa. Välillä myös tuntuu, että neljästi viikossa salilla käyminen vie voimiakin jokun verran ja aiheuttaa väsymystä(tai sitten se on vaan tämä pimeä vuodenaika).
Käyn monesti pohdintaa siitä, kumpi on tärkeämpää; ura vai treeni? Kuitenkin haaveeni on aina ollut olla vahva...Mutta myös menestyä uralla...:(Sekään ei lohduta yhtään, kun opiskelutoverit ovat enimmäkseen laihoja, päivät istuvia kukkakeppejä...
Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia, esimerkiksi työn ja treenin yhteensovittamisessa?
 
Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia, esimerkiksi työn ja treenin yhteensovittamisessa?

Kyllä on, ollut aina. Ja myös treenien vuoksi opintoni ovat viivästyneet jo monella vuodella. Treenaaminen on aina ollut niin paljon tärkeämpää kuin opintojen eteneminen. Työtehtävät vielä menee, kun pääsääntöisesti riittää että on paikalla ja jaksaa olla niiden opiskelijoiden kanssa tekemisissä (ja ne on niin ihania, että vaikkei aluks kiinnostaiskaan, niin siinä vaiheessa taas kiinnostaa kun näkee niiden innokkaat ilmeet ja halun oppia uusia asioita). Semmoiset päivät, kun ei ole opetustöitä, vaan pitäisi saada työpöydän ääressä jotain tehtyä, niin täytyy oikeen panostaa, että tulee tehtyä yhtään mitään. Ja kaikki mitä ei tule tehtyä, joutuu tietty tekemään sitten toisena päivänä tai kotona. Että "vääristä" priorisoinneista kärsii sitten vielä vapaa-aikakin. Ja niin, lasten kanssa tietty haluaa viettää aikaa, eikä opiskelu oikeen sovi siihenkään kuvioon! Mut nyt oon kyllä jo tosi lähellä valmistumista, opiskeluaikakin loppuu puolen vuoden sisällä (toki lisäaikaa voi hakee...). Että semmosta täällä.
 
Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia, esimerkiksi työn ja treenin yhteensovittamisessa?
Täältä nousee ainakin yksi käsi. Itse opiskelen, treenaan ja teen töitä. Aikamoista sumplimista välillä, että ehtii kaiken tekemään, mutta jaksaa, kun tietää, ettei tää opiskelu ole kuin väliaikaista ja sitä myötä taas pääsee tekemään haasteellisempaa ja itsestä hyvältä tuntuvaa työtä. Valintoja joutuu tekemään, kun kaikkea ei voi saada eikä ehtiä tekemään ja se sellainen "luppoajan" puuttuminen ahdistaa ainakin tällaista ikuista haaveilijaa ja unelmoijaa aika ajoin. Rahallisesti ajateltuna tekisin toki töitä enemmänkin, mutta se taas tarkoittaisi vähemmän aikaa ja jaksamista treenata tai tavata ystäviä jne, joten olen valinnut sen, mistä enemmän nautin ja mikä tuo mun elämääni ihan hirmusen paljon kaikkea hyvää.:haart: Jaksamista meille kaikille...:thumbs:
 
Toisinaan ottaa päähän treenin ja opiskelun yhteensovittaminen...Opiskelen oikeustiedettä, jossa on aikalailla lukemista ja saan välillä hieman kamppailla tuon ajakäytön kanssa. Välillä myös tuntuu, että neljästi viikossa salilla käyminen vie voimiakin jokun verran ja aiheuttaa väsymystä(tai sitten se on vaan tämä pimeä vuodenaika).
Käyn monesti pohdintaa siitä, kumpi on tärkeämpää; ura vai treeni? Kuitenkin haaveeni on aina ollut olla vahva...Mutta myös menestyä uralla...:(Sekään ei lohduta yhtään, kun opiskelutoverit ovat enimmäkseen laihoja, päivät istuvia kukkakeppejä...
Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia, esimerkiksi työn ja treenin yhteensovittamisessa?


Opiskelen itse neljättä vuotta oikeustieteitä ja niin tiedän, mistä puhut. Olen töissä kolme päivää viikossa ja muun ajan yritän taituroida opiskelun, treenien, kotihommien ja perhe-elämän ("vaativa" mies :rolleyes:) välillä. Välillä tuntuu, että olen aivan loppu, mutta oman alan mielenkiintoiset työt ovat vieneet mennessään ja rahaakin tarvitsee elääkseen. Opiskelu on kuitenkin intohimoni ja yritän tässä ohella lukea myös kieliä tulevaisuutta silmällä pitäen.

Ei se aika riitäkään kaikkeen ja välillä tuntuu, että mikään osa-alue ei mene niin kuin pitäisi ja tulee laiminlyötyä kaikkea. Ystäviä, miestä, opintoja.. En muista viikonloppua, milloin en olisi lukenut mutta en usko, että osaisin olla lukemattakaan tai tekemättä töitä vapaa-ajalla eli kai tähän jotenkin urautuu. Ajankäyttö on kuitenkin hioutunut huippuunsa viime vuosina, mutta viimeisen puolen vuoden aikana treenit ovat kyllä kärsineet, sillä muita asioita ei voi uhrata. Välillä nyppii rajustikin, mutta valintoja on tehtävä ja itse yritän pahimman itutuksen keskellä ajatella, että treenaamalla ei maksa laskuja. Kuitenkin liikkuminen on tosi tärkeää. Olen itse aivan romu sekä henkisesti että fyysisesti, jos en pääse salille pariin viikkoon ja sitten ei tule töistä eikä opiskeluistakaan mitään.

Hmm.. Kumpi on tärkeämpää ura vai treeni? Molemmat tärkeitä eri tavoin. Älä luovu kummastakaan mutta älä ole myöskään liian ankara itsellesi. Ja haittaako se mitään, jos valmistuukin kuudessa vuodessa viiden vuoden sijaan? Ei. Koko elämä aikaa tehdä töitä, opiskella ja treenata eli kaiken tämän tajunnanvirran lopputulemana: sinulla on kohtalontoveri, joka ajattelee, että kun tekee sopivassa suhteessa kaikkea, on lopputulos yleensä paras.

Voimia syksyyn, opiskeluun ja treeneihin! :)
 
Opiskelevana kahden lapsen äitinä (kauppatieteet ja oikeustiede) minulle on todella tärkeää että saan liikkua paljon. Muuten en jaksaisi tätä hullunmyllyä.

Hauskinta on se, että opinnot etenee normaalia tahtia, vaikka meillä monet nämä "ei muuta kuin opiskelevat" ovat samassa tilanteessa tai jopa vähemmän kursseja suorittaneita. Kyllä liikunta antaa jaksamista joka elämän osa-alueelle!
 
Itselläni treeni on henkireikä opiskelujen ja duunin ristitulessa.


Kutakuinkin sama juttu. Nyt kun tämä jalka on päketissä eikä liikkua hirmuisesti voi, tuntuu että päivät ovat jotenkin merkityksettömiä pitemmän päälle ajateltuna, eikä kroppa voi oikein hyvin miltään kantilta katsottuna. Toki muutaman päivän lepo tekee useimmiten hyvää mutta tässä on odotettavissa useamman viikon treenitauko, joka ei kovinkaan innostavalta kuullosta.

Mutta päivä kerrallaan.
 
Lohduttavaa tietää että on myös kohtalotovereita:) Itselläkin monesti asiat menevät niin, ettei mistää elämän osa-alueesta tahdo tulla yhtään mitään...
Onhan salitreenaus toisaalta aikaavievä harrastus, koska sitä pitäisi tehdä säännöllisesti, jotteivat tulokset tippuisi. (Jos vertaa esimerkiksi jalkapalloon, jossa pelitaidot säilyvät hyvinä vuosiakin pelaamisen lopettamisen jälkeen.) Salitreeniin täytyy myös panostaaa henkisesti, jotta tulokset nousisivat( täytyy olla sitä tahdonvoimaa).
Toisinaan, ainakin itse, voisin ottaa treenaamisen hieman rennommin. Elämässä on paljon muutakin(kuten Narayan totesi) kuin treenaus. Välillä pitäisi pystyä joustamaan myös treenaamisen puolelta...
On kuitenkin totta, että liikunta antaa voimia muille elämänalueille. En ainakaan itse jaksaisi esim. istua näin paljon ilman liikuntaa....:D
 
Pimeys kyllä menettelee, mutta tämä jatkuva vesisade. Ilettää mennä minnekään sadevaatteet päällä. Ja vielä enemmän toki ilman niitä.

Eikä tyhjänpäiväinen lenkkeilykään houkuttele, kun tiet on kylvetty täyteen teräviä kivensiruja :curs: , ja sehän tässä vituttaa kun kunta ei maksa pyörän renkaita, eipä tietenkään. No, enpä ainakaan liukastu.

Miten ihanaa: siis heti kun taivaalta leijaili kaksi hiutaletta niitä saatanoita kylvettiin oikein urakalla, ja siellähän ne ovat pitkin pientareita ensi juhannukseen asti kaiken varalta.

Ja kun tässä valittamisen alkuun pääsin, niin vituttaa sekin, ettei meillä päin asu tarpeeksi merkittäviä henkilöitä, niin että (pyörä)tiet pidettäisiin muutenkin ajokuntoisina (siisteyden lisäksi): oikea Järvi-Suomen reitti, ajokelvoton melkeinpä koko ajan näillä keleillä. Ja ajapas vieressä olevaa aurattuaharjattuakohtuullisenlätäkötöntä tietä, niin on joku saatanan säilyke säksättämässä. Tulisi edes ulos kuorestaan, ja tappelisi kuin nainen!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom