Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Olen utelias hirviö, mutta saanko kysyä, miten pahasti tuossa onnettomuudessa sitten kaikkineen kävi? :(
Saa kysyä, itseasiassa uteliaita ihmisiä ei olekkaan vaan vain tiedonhaluisia :D
Oikeasta kädestä nivelsiteet repesivät pahanlaisesti.
Elikkä pitkä treenitauko tässä nyt on - jos sitten enää viitsii parannuttuaan (mikäli käsi siis tulee kuntoon) treenata laisinkaan. Onhan 25-vuotta treeniä jo takana vai pitäiskö sitä viä jatkaa eläkeikään asti?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saa kysyä, itseasiassa uteliaita ihmisiä ei olekkaan vaan vain tiedonhaluisia :D
Oikeasta kädestä nivelsiteet repesivät pahanlaisesti.
Elikkä pitkä treenitauko tässä nyt on - jos sitten enää viitsii parannuttuaan (mikäli käsi siis tulee kuntoon) treenata laisinkaan. Onhan 25-vuotta treeniä jo takana vai pitäiskö sitä viä jatkaa eläkeikään asti?

Totta hemmetissä jatkat, sehän on sun elämäntapa! Jalathan sulla sitäpaitsi vielä toimii, vaikka se käsi ei entiselleen koskaan tulisikaan? Ja sitten kun saat luvan alkaa kevyesti jumppailla, niin eikö se edesauta toipumista? Treeniä se kuminauhan venyttelykin on;) Kurjaa kumminkin:( Ja vielä: miksi se siihen eläkeikään loppuisi:D
 
Siis tää mun nenä on hirvee :itku: Parin kuukauden välein työntyy vasempaa sieraimeen tismalleen samalle kohtaa finni (tai oletan sen olevan finni), joka on kipeä ja tekee nenästä ihan punaisen ja turvonneen. Nyt kun se alkoi helpottaa niin tismalleen nenän päähän ilmestyi toinen ihonalainen, joka on ihan hirveän kipeä ja punainen. Ja toinenkin sierain on ihan omituisen tuntuinen. Pienet on vaivat ihmisellä, mutta kyllä tämä on vähän mystistä. Alkaa pikku hiljaa taas hiipimään mieleen ajatukset heran jättämisestä... :itku: Mitä mä teen?!?
 
Avomies ilmoitti tiistaina tekstarilla haluavansa eron. Et ala katsomaan asuntoa, kiire ei ole, et hän ei jaksa enää. Olen vieläkin shokissa ja kamala möykky rinnassa tuntuu vaan kasvavan koko ajan. Kipu on valtava mut itkemään en pysty. Tulevaisuus pelottaa ja en kykene järjestämään asioitani kuntoon, koska en halua uskoa tapahtunutta todeksi. Tajuan et totta se on mut jokin osio haluu uskoa ja pettää itseään et asiat järjestyy. Kamalaa on et hän ilmoitti myös et ei tule Suomeen saapuessaan parin viikon päästä kotiin ollenkaan, eikä hän suostu myöskään soittamaan mulle et neuvoteltais aikatauluista tai kamojen jaoista yms. Mä olen yksin tässä kaupungissa, vanhemmat ja ystävät asuu muualla. Olen puhunu kavereitten kans puhelimessa tuntikausia joten puhelinlasku tulee olemaan valtava. Nukun neljä tuntia yössä, koska herään painajaisiin. Pakotan itteni syömään edes vähän, mutta tiedän et pitäis syödä enemmän. En tunne vihaa vaan äärimmäistä surua, koska eron syynä on mun oma käytös. Etäsuhteessa elo laukasi mulla mustasukkaisuuden ja luottamus alkoi horjua ja aloin epäilemään ja tenttaamaan miestä hänen menoistaan. Eikä mihinkään mustasukkasuuteen ollut todellista syytä, vaan mulla oli vaan kova ikävä johon aloin lapsellisesti kiukutella. Ei toista voi vaatia jaksamaan sellasta, et joutuu tentittäväksi ja todistelemaan luottamustaan. Tiedän että epäluottamuksen juuret oli edellisestä suhteesta johtuvia ja annoin vanhoille peloille vallan kun jäin yksin. Tuntuu et en ikinä voi antaa itelleni anteeksi et pilasin omalla käytökselläni parhaimman asian elämässäni. Ihminen on tyhmä, tajuaa mitä menettää vasta menetettyään. En osaa jatkaa eteenpäin kun en saa asioihin selvyyttä. Toivoisin et mun ei tarttis pitkään asua täs yhteisessä kodissa, mut minkäs teet kun ei toinen suostu selvittämään asioita enkä osaa lähteä ja jättää kaikkea sopimatta. Kamalaa et ei kyseessä ollu edessä pitkä aika vaan takana on vasta kaks kuukautta erossa eloa ja saman verran olis ollut eessä jos homma ois jatkunut. Pelkään etten selviä tän surun keskellä, kun yksin asiat tuntuu kauheen raskailta eikä mulla ole täällä ystäviä joille puhua ja enempää puhelinlaskua en voi tehä. Olin eilen niin shkokissa et oli pakko lähtee töistä kesken päivän kun ei työteosta tullu mitään, en pystyny pitämään kulissia yllä vaan tuntui et oksennan kohta jos mun pitää vielä yrittää hymyillä. Et etteks te ihmiset nää et mulla on hätä. Hätä vaan kasvaa kun samalla suren sitä et miten toien pärjää omissa vaativissa tehtävissään vieraassa ympäristössä, hänellä on varmasti aivan yhtä järkky olo siellä. Tuntuu et en pääse ajatuksissani tai missään eteenpäin niin pitkään kun joudun elämään selvittämättömien asioiden keskellä. En pääse eteenpäin, mut en uskalla myöskään surra, pelkään et jos annan surulle vallan, niin jään sinne pohjalle enkä pääsekään enää omin voimin ylös ja kun mua ei sit ole ketään nostamassa. Sosiaaliset suhteet rakentuu ainoastaan opiskelijaporukasta ja työpaikalta ja ne suhteet on tuttavuutta, ei ystävyyttä jossa vois puhua. Ystävät asuu muualla. Mun ainut läheinen ihminen on ollut toi mies. Se on varmasti mysö yksi eroon johtanut syy, koska ihminen tarvii ystäviä ympärilleen. Ihmettelen että mistä tähän tyhjiöön nyt yht äkkiä saa jotain ystäviä, jos en ole niit onnistunut löytämään sinä aikana jonka olen täällä asunut ja elänyt. Tulevaisuus on kuin musta aukko, joka pelottaa. Pitäis itkeä suru pois mut kun ei uskalla.
 
koko postaus

olen ollut tismalleen samassa tilanteessa kuin sinäkin. Mutta vielä ehkä pikkasen vaikeammassa koska mun perhe ja ystävät ovat ihan toisessa maassa eikä vain toisessa kaupunkissa. Mutta mulla oli onnea- saatiin asiat selvitetty keskenämme - piti vaan ensiks antaa miehelle aikaa rauhoittua ja ajatella asiaa ja pohdiskella omia tunteita. Siitä sitten kuitenkin päätettiin että tää rakkaus on isompi kuin kiukuttelut ja kinastelut.
Ymmärrän hyvin sun tarvetta puhua asiasta ja tiedän kuinka hirveä tunne on olla täysin yksin vieraassa paikassa.
 
Tottakai mäkin toivon että asiat järjestyisi viimeistään siinä vaiheessa kun mies palaa Suomeen, mut siihen on viel 2,5 kuukautta aikaa. Päätin et en yritä enää soittaa enkä laita mitään viestiä vaan annan hänen olla rauhassa ja ajatella mitä oikeasti haluaa. Sitä olen miettiny et pakkohan mun on varautua siihenkin vaihtoehtoon, et asiat ei ehkä yhessä enää järjesty etten sit tipu korkealta ja kovaa sen tähden että olen eläny mielikuvitusmaailmassa. Mä en osaa olla vihainen tekstarilla jättämisestä, koska mun käytös on ollu niin kamalaa. Tein virheen jota kadun, mut jota en tekemättömäksi saa. Mut koitan oppia olemaan jatkamatta samalla polulla ja siksi menin ja hain apua.

Hain YHTS:n terkkarilta lähetteen terapiaan, pääsen viis kertaa ilmaseksi. Meen sinne käymään läpi pahimpia pelkojani, jotta selviytyisin akuuteimman kriisivaiheen yli. Mahdollisesti jatkan sit viel käymistä jos siltä tuntuu et hyötyä on ja tarve vaatii. Ihan jo se ajatus että apua on saatavilla, että en ole yksin auttaa mua jaksamaan. Ja saa puhua ammatti-ihmisille eikä tartte rassata kahta hyvää ystävää puhelimitse.

Onni on se että opinnot alkaa viikon päästä ja pääsen taas opintoporukan pariin ja saan muuta ajateltavaa siksi aikaa, kun toi asia selviää suuntaan tai toiseen. Törmäsin päivällä luokkakaveriin joka on palannut kaupunkiin ja sain kutsun hänen synttäreilleen huomen illalla niin pääsen ihmisten ilmoille tuttujen hauskojen naamojen pariin. Mitään alkkomahoolia en kyl juo, koska joudun lähtemään kesken ilottelujen töihin yövuoroon. Ja hyvä niin koska tällasessä tunnekuohussa varmaan hauskanpito muuttuis äkkiä poruksi jos viinalla alkaa läträämään sydänsurujen keskellä. Tavoite on saada muuta ajateltavaa, kuulla ihmisten kuulumisia ja tutustua uusiin naamoihin jotka alottaa mein ryhmässä ens viikolla.

Mikä tahansa ratkaisu on parempi kuin kaaoksen keskellä eläminen, mut en nyt ite tee päätöksiä suuntaan tai toiseen vaan odotan mitä tuleman pitää. Ja pysyn pelipaikalla enkä lähe pakoon vaikka sitäkin vaihtoehtoa harkitsin. Yritän asioiden ratkeamiseen asti keksiä ajateltavaa ja itken pahimmat pelkoni terapiassa. Sillä keinoin mun pitäis kaiken järjen mukaan selvitä pahimman yli vajoamatta masennukseen.
 
Rebanna, mene Rantasen Susannalle Tampereelle!:hyper: Se on niin hyvä osteopaatti, että pakko varmaan alkaa pikku hiljaa uskoa taikuuteen...;)

Muuten menisin mielelläni mutta välimatkaa on täältä itäisestä maan kolkasta turhan paljon:(. Kävin eilen uudemman kerran tämän suunnan osteopaatin pöydällä retuutettavana ja olo on jo hiukan parempi;). Yläselkä/rintarangan alue on liian suora ja lihakset (rinnan puolelta) on liian kireät...eli venyttelyä ja liikkuvuusharjoituksia huomattavasti lisää:rolleyes: Myös selkärangan alimmat nikamat on "juntturassa" eli eivät liiku juuri laisinkaan...Kyllä tämä tästä kunhan vaan pääsis reenaamaan!! Kohta jo 3 viikkoa ilman punttia:curs:
 
Totta hemmetissä jatkat, sehän on sun elämäntapa! Jalathan sulla sitäpaitsi vielä toimii, vaikka se käsi ei entiselleen koskaan tulisikaan? Ja sitten kun saat luvan alkaa kevyesti jumppailla, niin eikö se edesauta toipumista? Treeniä se kuminauhan venyttelykin on;) Kurjaa kumminkin:( Ja vielä: miksi se siihen eläkeikään loppuisi:D
Kiitos ystäväiseni tsemppauksesta.
Eipä kädestäni ole edes pienten painojen nostamiseen; testasin eilen :itku:
Nou hätä; jalat todellakin toimii ja aamulenkit ovat mukavia :)
Mulla puhaltaa uudet tuulet ja niihin kuuluu mm. quickstep ja cha cha. Rytmikästä menoa :rolleyes:
Myöskin karaokea olen parin viime viikon aikana harrastanut aktiivisesti.
 
Sain uusista kengistä aivan törkeen isot rakot kantapäihin :itku: Mitään kenkiä ei pysty pitämään jalassa, ei pääse salille ei lenkille :(

Toivottavasti paranevat torstaihin mennessä, sillon pitäis olla kykenevä neljän päivän vaellukseen.

Ja sit vituttaa miehet. Missähän olis lähin nunnaluostari, voisin muuttaa pariks vuodeks sinne asumaan.
 
Avomies ilmoitti tiistaina tekstarilla haluavansa eron. (...) Kamalaa on et hän ilmoitti myös et ei tule Suomeen saapuessaan parin viikon päästä kotiin ollenkaan, eikä hän suostu myöskään soittamaan mulle et neuvoteltais aikatauluista tai kamojen jaoista yms.

Voi hyvä luoja mikä tyyppi... Välillä oikeasti tulee mieleen, että joissain tapauksissa väkivalta olisi ihan oikeutettu ratkaisu :curs:

Jaksamista, emminem :haart: Ja anna itsellesi lupa surra, niin saat purettua asian pois sisuksistasi - siitä nimittäin alkaa paraneminen.
 
Mulla on ensviikolla enkun ja ruotsin kuuntelut ja tässä kuussa myös molempien kielten kirjalliset yo-kokeet... Ja oon alkanu käytännössä lukemaan tällä viikolla!!! Miks mä aina tajuun vasta tässä vaiheessa, että olis ollut kiva lukea ajan kanssa ja mennä varmalla fiiliksellä sinne kokeisiin - mutta ei :curs: Vituttaa vaan kun tietää että pystyis parempaan kun alkais valmistautua vähän aikasemmin. Mä en ilmeisesti todellakaan oo lukutyyppiä kun näin on käyny joka h*n kerta :D Mutta elämä ei onneks oo niin vakavaa eikä mun maailma kaadu penkin alta menneisiin ylppäreihin, pääasia ois nyt vaan että pääsisin läpi. Ja tää stressikausi helpottais... syömiset päin helvettiä ja ihan lusmu olo ku ei ehdi liikkumaan itselle mieluisalla tavalla :(
 
Mä en saa unta, aamulla herätys 06.
Ei sitä nukkumista kannata liikaa stressata, ei hetkelliseen unettomuuteen kuole:thumbs: Meillä herätään joka aamu viideltä, eikä ikinä onnistuta menemään sänkyyn (nukkumaan;)) ennen puolta yötä:rock:

Päikkäreillä voi korvata..
 
Mulla on myös nyt taas näitä uniongelmia. Töissä on ollut raskasta, ja mieli on enemmän maassa kuin aikoihin. Olen etäinen ja surkea. Luulin, että mulle riittäisi pari lepopäivää, mutta ne auttoivat vain pariksi päiväksi. Voiko pelkkä dieetin aloittaminen olla näin saatanan vaikeaa? Ei mua muuten haittaisi, mutta jos masentuneisuus alkaa hiipiä enemmän päälle niin väsymyskin on raskaampaa kestää.

Myös omituiset ja tosi voimakkaat päänsäryt ovat sumentaneet oloani. Ties mitä jännityksiä, kun puren hampaitakin aina niin kovasti yhteen. Ehkä nuo hieronnat alkavat jotain tulosta tuottaa.

Maha on ollut muuten kipeä kolmisen kuukautta. Kaikkeen tottuu.
 
Mä pääsin aamuseiskalta töistä ja heräsin puol kymmenen. Oli vähän nihkeet reenit, ja jätin venyttelyn väliin, kun meinasin nukahtaa... En saanu nukuttua, joten noilla superlyhillä unilla sitten puristetaan ens duuniyö.
 
Vedin kaukalon laidalla lipat ja väänsin samalla jalkani (kaaduin säären sisäosan päälle, polvi taittui kivasti). Treeneissä ei tuntunut, mutta nyt särkee ihan saatanasti. Innolla odotan, lähteekö tästä saikkua vai pystynkö huomenna normaaliin toimintaan. :curs:
 
Viikonlopun syömiset meni perseelleen. Rakas ihminen sanoi pahasti, ja sitten oli mieli allapäin --> mässäystä. Karkkimätön jälkeen se vasta olikin kamala olo!
 

Suositut

Back
Ylös Bottom