Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Koht ku pesen käteni tästä hommasta, niin siinähän järkkäävät ja viettäävät polttareita sitten keskenään. Ihan issekseen.

Mä olin yksiä polttareita järkkäämässä ja väsyin aika pian siihen päämäärättömään ja loputtomaan tajunnanvirta-ideointiin sekä joopaseipäsentykkääliiankallista -vänkäykseen. Naisten kanssa asioista sopiessa on yleensäkin se raivostuttava ongelma, ettei kukaan halua sanoa ääneen että nyt tehdään näin, ettei kukaan vaan loukkaannu ja että kaikilla on kivaa. ÄRH!

Yhden tuskaisen polttareita koskevan meilinvaihtorupeaman jälkeen laitoin kaikille polttarien osallisille, että hommat eivät etene, jos kaikki antaa kommentteja tyyliin "mun mielestä poniratsastus olis kivaa", "mä en tykkää grillata". Kehotin ystävällisesti että tästedes jos on kommentteja, niin ne ei ole mitään heittoja vaan niissä viedään tätä projektia eteenpäin, tyyliin "mun mielestä poniratsastus olisi kivaa, sitä on tarjolla paikassa xx hintaan xx" tai "mä en tykkää grillata, mutta miten olisi fondue?". Niinku että mielipiteet ja ehdotukset pitää perustella ja etukäteisselvittää, eikä voi vastustaa ilman perustelua/vastaehdotusta tai olla täytenä vapaamatkustajana. Tämä vähentää ensinnäkin huomattavasti yleistä periaatteellista vastarintaa ja toisaalta ihmiset sitoutuvat paremmin ja paremmalla mielellä kun saavat sitten ruveta hoitamaan jotain itse ehdottamaansa osatehtävää. Olin myös rahankeräyksen ja muiden deadlinejen suhteen armoton. Sanoin jo etukäteen etten ala soitella perään (vaik pehmenin kyllä sitten ja soitin kahdelle) vaan pudotan pois porukasta.

Polttarit oli oikein onnistuneet, kaikilla oli kivaa enkä kuullut kiertoteitsekään negatiivista. Jos jollekin jäi paha mieli niin se on voivoi, tilaisuus osallistua oli kaikille tasavertainen ja itsestä se on kiinni jos jää mölyt mahaan vihoittelemaan.

Edit: en ollut siis kaaso, mutta ajauduin aika suureen rooliin polttarien järkkäyksessä kun kukaan muukaan ei aluksi ottanut koordinaattoriroolia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma vitutukseni on jo pari päivää vanhaa, mutta yhä vituttaa:

Miksei sinne Töölö gymin jalkaosastolle saa hommattua tarpeellista määrää kiekkoja (varsinkin pienempiä kuin 20 kg), ja miksi ne 50 kg kiekot taasen on AINA nipun päällimmäisenä?!? Kiekkojen määrä ei ole missään järkevässä suhteessa suorituspaikkojen määrään! :curs:
 
nolata omissa polttareissaan.. Ymmärrän tämmöiset laitetaan mummon vanha kukkamekko päälle ja sellaista, mut oli jotain ihan älyttömiä, mistä morsmaikulle olis vissisti jäänyt paha mieli.

Tää on aika jännä juttu. Mä olin jotenkin ihan varma, ettei mua polttareissani
pueta nolaaviin vaatteisiin. Ehkä osaks ajattelin näin, koska olin ollu järjestämässä omalle ystävälleni juurikin toisenlaisia juhlia.
Kuinkas kävikään. Aamulla alotettiin erikoisesti, ei nyt niin paha, mutta kuitenkin. Sanoinki siinä ääneen, että luulin jotain muuta... Päivällä sain seuraavat vaatteet ja repesin. Itkuun.

Ilta oli meillä kyllä kovasti onnistunut, mutta jättihän tuo jälkensä muistoihin.
 
KAIKKI :D pääsykokeet lähestyy, en saa aikaiseksi lukea ahkerasti.. Kesä tulee olemaan perseestä. Juhannussuunnitelmat stressaa suunnattomasti.

Olen myös hirmu laiskistunut tässä viikon aikana!! Ei yhtään huvita lähteä salille, lenkillä tai muuta. No, eilen lähdin varttia vaille 9 illalla (potkimalla potkin itseni) ja olikin sitten aivan ihanaa :) Ärsyttää, en ole saanut tiukennettua kroppaani niin kuin ajattelin. Samoissa mitoissa olen pysytellyt jo pari kuukautta, huoh.
 
Kuume, kurkkukipu ja armoton räkätauti lähinnä ärsyttävät, mutta tämä voimattomuus, minkä kuume tuo tullessaan ja jatkuva hikoilu ilman minkäänalaista liikkumista ottaa jo päähän. :(


Vitutuksesta voidaan puhua kun pitää taas miettiä juhannusta ja sitä mitä sen suhteen tekisi. Poikaystävän mielestä hän lähtee mieluummin festareille, kuin viettää sen viikonlopun talossa, johon on tulossa lähemmäksi 100 tuttua ja niiden tuttuja...

Vitutuksesta puhutaan kun sain tietää että hän pitää yhteyttä edelliseen tyttöystäväänsä, erosta on kulunut nyt viisi vuotta... Onko se normaalia että soitellaan exälle aina kun tullaan känniin ja ei olla kotona, vaan baarissa kavereiden kanssa? Itsetuntoni rippeet ropisee alaspäin kovaa vauhtia...

:wall:
 
Yhden tuskaisen polttareita koskevan meilinvaihtorupeaman jälkeen laitoin kaikille polttarien osallisille, että hommat eivät etene, jos kaikki antaa kommentteja tyyliin "mun mielestä poniratsastus olis kivaa", "mä en tykkää grillata". Kehotin ystävällisesti että tästedes jos on kommentteja, niin ne ei ole mitään heittoja vaan niissä viedään tätä projektia eteenpäin, tyyliin "mun mielestä poniratsastus olisi kivaa, sitä on tarjolla paikassa xx hintaan xx" tai "mä en tykkää grillata, mutta miten olisi fondue?". Niinku että mielipiteet ja ehdotukset pitää perustella ja etukäteisselvittää, eikä voi vastustaa ilman perustelua/vastaehdotusta tai olla täytenä vapaamatkustajana.

Joops, sitä samaa se on ollu täälläkin, joku heittää idean ja mä otan selvää lopusta. Tai muutaman kerran tein niin, ilmotin, että jos ideoivat niin sit tekee sen selvityksenkin siitä, eikä vaan heitellä ilmoille mitä sattuu ja sitten ei koskaan päästä yhteisymmärrykseen siitä että mitä, missä ja milloin.

Nyt on jo saunomiskuvio selvitetty, murkinointi, ja morsiamelle lahja, eli noin puolet pulkassa. Must on kurjaa, ettei asiat etene kivasti ilman, että tarvii hermostuu, mut ku hermostuu ja ilmasee ärtymyksensä hyvin selkeesti, ni johan alkaa tulee päätöksiä. :D
 
Ei saa mitään aikaan, ei gradun suhteen, ei rästiesseiden, ei lenkkipolun tai edes tolkullisen syömisen suhteen. Tekee mieli vetäistä jääkaappi raameja myöten naamaansa.

Niin juu, alavatsassa kramppaa. Ei uimahallia tällä viikolla. Vatsaturvotusta.
 
Viimeksi muokattu:
Naapurit. Nyt oli jaettu joku vitun nurmikonleikkuulista, et mikä huoneisto leikkaa nurmikot milläkin viikolla. Vanha jokainen leikkaa omansa- systeemi oli ihan hyvä. Mä en ainakaan tykkää mennä toisten takapihoille loikkimaan tai et joku tulee meidän pihalle. Vitun rivitaloelämä. Ollaan kumpikin vuorotyössä ja mies paljon työmatkoilla ni voin vaan arvata kuka sitä nurmikkoa sillä rikkinäisellä leikkurilla leikkaa. Ollaan puhuttu kerrostaloon muuttamisesta, kun ketuttaa kaiken maailman yhteistoiminta ja talkoot eikä puutarhatyöt nappaa pätkääkään, mut täytyy varmasti ruveta harkitsemaan uudelleen. Samalla pääsis lähelle keskustaa ja vois unohtaa toisen auton hankinnan.
 
Aargh.. koskee ja viduddaa. Varpaalle tapahtui pikku onnettomuus viikonloppuna, ja tänään oli jo pakko käydä näyttämässä sitä lekurille, kun ei se ainakaan parempaan päin ole mennyt. Ja murtunuthan se sitten oli oikein hienosti, ja toipumisaika-arvio noin 6 viikkoa. Tervetuloa kesäloma, juoksulenkit ja pihahommat. Just just.
 
Ja murtunuthan se sitten oli oikein hienosti, ja toipumisaika-arvio noin 6 viikkoa. Tervetuloa kesäloma, juoksulenkit ja pihahommat. Just just.

Voi Vilmis poloa:haart: Mut tiedätkös mitä? Nyt voitkin sitten hyvillä mielin unohtaa juoksulenkit ja pihahommat ainakin viikonlopun ajaksi, ja jumittaa Annien kanssa koneella EM-kisafiilistellen:hyper:
 
Naapurit. Nyt oli jaettu joku vitun nurmikonleikkuulista, et mikä huoneisto leikkaa nurmikot milläkin viikolla. Vanha jokainen leikkaa omansa- systeemi oli ihan hyvä. Mä en ainakaan tykkää mennä toisten takapihoille loikkimaan tai et joku tulee meidän pihalle. Vitun rivitaloelämä. Ollaan kumpikin vuorotyössä ja mies paljon työmatkoilla ni voin vaan arvata kuka sitä nurmikkoa sillä rikkinäisellä leikkurilla leikkaa. Ollaan puhuttu kerrostaloon muuttamisesta, kun ketuttaa kaiken maailman yhteistoiminta ja talkoot eikä puutarhatyöt nappaa pätkääkään, mut täytyy varmasti ruveta harkitsemaan uudelleen. Samalla pääsis lähelle keskustaa ja vois unohtaa toisen auton hankinnan.

Ei saatana:hyper: Vähänkö repesin:D

Minä en kuuna päivänä suostuisi tuollaiseen toimintaan. Pystytkö sanoutumaan irti tuosta "sopimuksesta"? Kait kullakin on kesällä omat tekemisensä, eikä välttämättä juuri se viikonloppu vapaa, kun pitää leikata maurin, leilan, janin, kaisan jne. nurtsit? Kuvittelepa tilanne, että joudut sanomaan vaikka siskolles, ettet pääse tulemaan sen häihin toiselle puolen maata, kun on sun vuoros leikata naapurin pihanurmi:D Entä jos jollakulla on sellaisia istutuksia, että helposti joku tietämätön surauttaa ne matalaksi? Minä en ainakaan laskisi ketään pihalleni, siksipä voin suositella muillekin omakotiasumista mahdollisimman kaukana kaikesta;) Kun teillä kerta on siellä yhteiskäytössä oleva leikkuri (ilmeisesti?), niin sanot vaan että sä hoidat omas ja muut hoitakoon millä systeemillä haluaakaan. :thumbs:
 
Tänään vituttaa kaksikin asiaa. Ensinnäkin heräsin keskellä yötä neljän aikaan siihen kun naapurin koira haukkuu. Ei ole eka kerta. Se piski parkuu päivät pitkät ja näköjään yöt myös. Lienee ollut yksin kotona, koska tunnin verran jaksoi louskuttaa tyhjälle rappukäytävälle ja innostui aina lisää kun ulko-ovi kolahti. Se haukkuu kaikkia vastaantulijoita, enkä toistaiseksi ole koskaan nähnyt että sitä edes yritettäisiin komentaa olemaan hiljaa. Omistaja vain hymyilee nätisti. Siis PRKL!!! Ei osteta koiraa kerrostaloon jos sitä ei kouluteta "ympäristöystävälliseksi"! Taidan kaivaa isännöitsijän numeron esiin... Ei ole kivaa tuollainen ei. Edes päivällä.

Ja sitten: laiska työkaveri. Yli puolet porukasta koulutuksessa, joten hommat on hoidettava pienellä porukalla. Työpisteitä ja -tehtäviä on useita, ja kaikki osallistuvat ajallaan vähän kaikkeen. Tämä yksi neiti tarvitsee aina enemmän apuvoimia kuin muut. Häntä on autettu jo etukäteen päivän verran ja silti hän tarvitsee lisäapua hoitaakseen vajaan tunnin vievän homman -kun työaikaa on vielä kuusi tuntia jäljellä. Kaksi henkilöä saa samaan aikaan hoitaa viiden ihmisen työt. Kun tämä kyseinen neitihenkilö sitten saa apukäsiä käyttöönsä, mitä tekee hän: surffaa netissä! Ja siis kyse ei ole vain yhdestä kerrasta, vaan sama meno jatkuu päivästä toiseen, työtehtävästä riippumatta. Miten yden ihmisen on niin helvetin vaikea hoitaa töitä, joista muut suoriutuvat ilman ongelmia?! :curs: Käsittämättömintä tässä on se, että parinkymmenen hengen työyhteisöstä suuri osa on huomannut saman asian ja valittaa siitä, kukaan ei vaan tee asialle mitään. Itse en ole täällä vakituisessa työsuhteessa, joten tunnen että mun olisi vaikea puuttua tuohon. Mutta kun kukaan muukaan ei mitään tee. Alkaa todella olla pinna kireällä yhdellä sun toisella tuon ihmisen takia. Samainen ihminen kehtaa valittaa yhdestä sun toisesta asiasta ja nokkii heikompaansa, seuraa kuin haukka mahdollisia virheitä että pääsis huomauttamaan. Hänen äitinsä on samassa työpaikassa, mistä johtuen ehkä kukaan ei tuohon toimintaan ole puuttunut. Hän tuntuu lisäksi suojelevan tytärtään, mikä on mielestäni vielä käsittämättömämpää. Itse häpeäisin silmät päästäni ja vetäisin tytön korvista seinään jos noin käyttäytyisi mun työpaikallani. Aikuinen ihminen!

No joo. Täytyy palata takaisin höyryämään papereiden pariin...:wall:
 
Pienei pelko pepussa lueskelin edellissivujen polttarijuttuja. Omat polttarit nyt kesällä edessä, ja kauhulla odotan, mitä kaaso ja kumppanit mulle keksii. Tosin ilmoitin suoraan, että jos hyö pisttä mut haareminaisen asussa myymään Sultan-kortsuja Manskille, pistän suoraan muutaman kutsukortin jäihin.
Muuten omat vitutuksenaiheet on aika pieniä. Dieetti kulkee hitasti mutta varmasti, mutta en millään ilveellä pääse aamulenkille ennen aamisista vaikka mieli tekisi. Tiipi (3,5kk) herää aamulla kaheksalta, ja sitä on edeltäny syötöt kolmelta ja viideltä. Nouse siinä sitten kuudelta lenkille, jotta kerkeä suihkuun ja aamupalalle ennenkuin pinnasängyn pohjalta aletaan huutaa tutillista vastiketta. Teoriassahan sitä ehtis, mutta kun ei jaksa nousta.... Nyttekin tuntuu että menee automaattiohjauksella, vaikka unta on saanu 22.00-02, 02.30-03.45, 04.30-05.55, 06.00-07.30. tekee mun laskupään mukaan seittemisen tuntia.
 
Mistä alottaisin?!

Tuleva putkiremppa ahistaa, pakko se on pois muuttaa, yksiössä ei pääse karkuun sitä pölyä/paskaa mikä leijailee jokapaikkaan. Toiaalta on täs muutama kuukausi aikaa mutta en tahtois lomaani pitsää muuttoon. Tahtoisin olla mökillä. Olisiko kenelläkään kaksiota tarjolla??

Mies Afganistanissa, vuoroin itkettää, ahistaa ja vituttaa. Pää kumenee kun pitäs pysyy kontrollissa. Onneksi on sentään hengissä.

Oven takana oleva salin kesäloma, ei pääse treenaa. Pienin tää murehistani on tällä hetkellä, mutta ikävää silti.
 
Jumalavit, kävin alapäädoctorilla ja maksoi 130€ :eek::eek::eek:
mikä helvetti siinä puolen tunnin aikana saattoi tehdä noin paljon..on kyl kallis ass
sit apteekkiin 85€, tietty ed.päivänä piti ostaa vatteita ja kengät...190€ ja ens vko:lla pyörä 620€, biletysilta toisessa kaupungissa hotelleineen, ei edes viitsi arvata kuinka paljon maksaa...takki pitäisi ostaa jne. helvetisti menoja ja mistä mä rahat revin noihin kaikkiin:wall:
 
Morgaise, hengessä mukana, mun pikku heräilijäni on jo melkein 5 kk vanhempi, mut muistan kyllä ton alkuajan. Jaksamista vaan (paljon lohduttaa varmaan...)! Vaik 7 tuntia oliskin, niin silloin kun se ei ole yhtäjaksoista unta se ei virkistä samalla tavalla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom