Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lukion jälkeen vietin välivuoden miettien mitä haluaisin tulevaisuudessa tehdä, ja sieltähän se vastaus tuli: Aloitan syksyllä urheiluhierojaopinnot. Olen erittäin innoissani opintojen alkamisesta! :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ylä-asteen jälkeen tuli hommattua lähihoitajan paperit mielenterveys ja päihde puolelta...niitä hommia+kaikkea muuta tässä nyt on tullut tehtyä tähän päivään saakka....Tosin moneen kouluun on tullut haettuakkin...mutta ehkä sitten jossain vaiheessa onnistaa:)

Yo-pohjalta valmistunut Kansainvälisen kaupan tradenomiksi. Tällä hetkellä vietän "välivuotta" voimalaitoksen toimistoassistenttina aka jumitan koneen ääressä ja ihmettelen mitäköhän sitä tekisi. Tarkoituksena aloittaa nyt syksyllä opinnot HY avoimessa yliopistossa sekä psykologiassa että ravitsemustieteissä. Saa nähdä mihin sitä vielä päätyy.

Kevään 2010 ylioppilas ja datanomi, ja tällä hetkellä painan duunia webhosting-firman asiakaspalvelussa. Ei ole nyt aikomus vielä vähään aikaan lähteä opiskelemaan.

Kevään 2008 ylioppilas. Tätä nykyä toista vuotta Helsingin kauppakorkea koulussa. Muutaman vuoden päästä pitäisi ekonomin paperit olla taskussa :rock:

Media-assistentin paperit taskussa ja sähköasentajan koulutus vaiheessa (aikuiskoulutus).

Muutaman vuoden sitä on viihdytty roudarin/valomiehen ammatissa...

...Taiteilijan vikaa minussa olisi, mutta se tuntuu liian epävarmalta ammattina.

Kolmekymppiä tulee tänä vuonna täyteen, eikä siis vieläkään tietoa mikä minusta isona tulee!

Komppaan jennybtä kuvataiteilia piti joskus tulla ja nyt tulevaisuudessa kiinnostais yhdistää taide ja tekniikka...eli en tiedä mikä minustakaan sitten isona tulee?

Turvallisuusvalvojan paperit sain kouraan vuosi sitten keväällä, tosin 1,5v jo alalla vartijana/järjestyksenvalvojana työskennellyt. Opintojen ohessa tullut kokeiltua mm. siivous-, kiinteistönhuolto- ja turvatekniikkahommia. Ensi talvena sitten erikoisammattitutkintoa suorittamaan töiden ohessa. Saas nähdä, tuleeko kouluttauduttua myöhemmin vielä lisää.

Ekonoomi ja taloushallinnon assistentti :)

Valmistuin farmaseutiksi keväällä 2010 ja tällä hetkellä töissä apteekissa. Aivot haluaa vielä kuitenkin lisää jumppaa, joten ensi keväänä on tiedossa pääsykokeita - proviisoriksi tai sitten voisi hankkia di-insinöörin tai insinöörin paperit jollakin alalla :) Salilla käyminen ym. on erittäin helppo järjestää, sali on 200m päässä työpaikasta ja työnantaja tukee saliharrastusta liikuntaseteleiden muodossa.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
5-14-vuotiaana halusin ratsastuksenopettajaksi.

Yläasteella päätin, että hevosalan ammatit ovat liian huonosti palkattuja, joten aloin pohtimaan tietä erikoishammasteknikoksi. IB-linja vei veiton Ypäjän hevosopistosta.
IB:llä ajattelin, että paskat "hammastieteistä", musta tulee ravitsemusterapeutti. Lukion jälkeen menin amikseen ravintolakokkilinjalla ajatuksena lusmuilla ja levätä pari vuotta ja saada myös ehkä paremmat lähtökohdat ravitsemustiedettä lukemaankin.
Jaksoin vuoden amiksessa. Opetuksen taso oli... lievästi surkeaa (ainakin verrattuna IB-linjaan) ja en yhtään viihtynyt "muiden amisten" kanssa.
Lähdin Ruotsiin hevosenhoitajaksi, sen jälkeen olen tehnyt ratsastusksenopettajan hommia + kahvilatöitä.
Vuosi sitten alkoi vituttaa kaikki ja irtisanouduin, nyt olen vuoden vain "lusmuillut" (=ollut talleilla töissä, pitänyt yksityistunteja, tehnyt satunnaista keittiökeikkaa). Tein kahviotyötä klo 7-14 ja rats.open +tallihommia klo 17-22, joten ei ihan syyttä alkanut vituttaa :D

Nyt aloitin Kiuruvedellä etäopiskeluna ratsastuksenohjaalinjan, jos vaikka paperit saisi. Oikeasti en halua edes tehdä noita rats.open hommia - kylmässä maneesissa seisominen talvi-iltoina, hyi. Tarkoitus on siis "lusmuilla" = etäopiskella pari vuotta ja sitten hakea opiskelemaan lisää. Psykologiksi haluaisin. Tai ravitsemusterapeutiksi sittenkin.

Mä olen valmistunut pari vuotta sitten vaatetusartesaaniksi. Nyt olen vielä ainakin jonkin aikaa työkokeilussa antiikkiliikkeessä jossa on perinteistä verhoilua.

Eläinten kanssa olisi ihana työskennellä <3

Mielenkiintoista voisi olla jossain vankimielisairaalassa töissä... ;)

Hrmmh, pitäisi tässä juuri kirjoittaa kasvatustieteen esseitä, mutta jotenkin erehdyin tänne pakkikselle. Ja yllättävästi vieläpä lukemaan jotain koulutus + ammattiketjua, kun pientä kriisiä pukkaa päälle aina näin kevään korvalla.

Lukion jälkeen hain fysioterapeutiksi, mutten päässyt. Vietin siis sitten yhden välivuoden (kävin Jenkeissä ja työskentelin sekalaisissa paikoissa, pisimpään kai apteekissa + tein opettajan sijaisuuksia ja yritin keksiä mikä minusta isona tulee..) Seuraavana keväänä hain uudestaan fyssariksi, mutten mennyt edes pääsykokeisiin. Lisäksi hain suomen kieltä ja kirjallisuutta, kun äikkä nyt sattui lukiossa luistamaan, ja johonkin tuntui olevan pakko päästä. Nyt on sitten puoli vuotta suomen kielen (+kirjallisuuden & kasvatustieteen) opintoja takana (älkääkä kattoko tekstiä sillä silmällä, en jaksa kamalammin panostaa täällä kirjoitusasuun :D), mutten vieläkään tiedä mitä minusta oikeen tulee. (Paitsi sen tiedän, ettei kuivaa äidinkielenmaikkaa ainakaan..)

Jos hakisi tänä keväänä taas vaihteeksi fyssariksi ja sit liikunnan yhteiskuntatieteisiin. Suurin unelma ever olis päästä liikuntapedalle, mutta ärh, ei mulla vaan oo mahkuja. :( Jos pakko on tätä suomea jatkaa, niin voisin yrittää hakea sivuaineeksi yhteisöviestintää tai journalistiikkaa.. Vaikeaaaaa.

Hrmmh, pitäisi tässä juuri kirjoittaa kasvatustieteen esseitä, mutta jotenkin erehdyin tänne pakkikselle. Ja yllättävästi vieläpä lukemaan jotain koulutus + ammattiketjua, kun pientä kriisiä pukkaa päälle aina näin kevään korvalla.

Itsekin hakeudun aina keväisin haaveilemaan ja katselemaan hakuoppaista mihin kaikkialle sitä voisi vielä pyrkiä...

Mutta koska en voi olla ikuinen opiskelija, niin kätilöllä mennään. :rolleyes: Ihanaahan sekin on.

Itsekin hakeudun aina keväisin haaveilemaan ja katselemaan hakuoppaista mihin kaikkialle sitä voisi vielä pyrkiä...

Mutta koska en voi olla ikuinen opiskelija, niin kätilöllä mennään. :rolleyes: Ihanaahan sekin on.

Onhan se kivaa haaveilla.. Ikääsi en tiedä, mutta eihän se nyt enää nykyään tavatonta ole opiskella toistakaan ammattia. Sinulla on kuitenkin asiat sillä saralla ihan mukavasti, jos alla on ammatti, josta pidät. :)

Itsellä olisi edessä vielä vähintään 5 vuotta opiskelua ja jo ensimmäisen puolen vuoden jälkeen tuntuu, ettei ala ole ollenkaan oma, niin jokin muutos kait pitäisi tehdä.. :rolleyes:

Graafikko/web-nörtti, tutkintoina löytyy merkonomin ja tradenomin paperit sekä painopinnan valmistajan ammattitutkinto. Töiden ohessa opiskelen interaktiivista mediaa yliopistossa (FM).

Ratsastuslukion käytyäni hain lukemaan psykologiaa, erityispedagogiikkaa ja fysioterapiaa. Kaikista yliopistoista tärppäsi (amk:n fysiopuolelta ei), ja nyt opiskelen erityisluokanopettajaksi Jyväskylässä. Kesä- ja sivutöitä olen tehnyt ratsastusleirien/hevoskerhojen ohjaajana, puhelinmyynnissä, kirpparimyyjänä, ravintola-/kioskimyynnissä sekä yliopistolla.
Päivitystä: erityisluokanopettajan paperit on taskussa ja teenkin alan hommia sen ohella, kun laajennan osaamista psykan maisterin tutkintoon. Tuo tuottaa pätevyyden paitsi psykologin, myös psykan aineenopettajan töihin.

Yo-lähihoitaja, tällä hetkellä opiskelen sairaanhoitajaksi.. Ensihoitajaksi olisin alunperin halunut, mutta en uskaltanut hakea kun olin varma etten ois päässyt ( olisin, sama pääsykoe... nössö minä.. :face: )
Mutta nyt siis sairaanhoitoa ja tyytyväinen oon! Tarvittaessa voi opiskella tuon ensihoidon sit monimuotona.. :)

Niin ja vaihdelleen teen lähihoitajan hommia/sairaanhoidon sijaisuuksia lomaaikoina, koulun ohessa oon ruokakaupassa töissä...

Latest posts

Back
Ylös Bottom