Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heti lukion jälkeen lähdin yliopistoon enkkua pääaineena pakertaan ja siellä sitä huuhaillaan edelleen. Kandin paperit on viime kesältä jo taskussa ja maisterksi todennäköisesti vuoden päästä. Ensi syksynä vielä edessä vaihto Glasgowssa ja sen ison Geen vääntäminen :)
Kaikenlaisia hommia oon tässä sivussa tehnyt, makkaranpakkauksesta pyörätuolipotilaan avustamiseen, opettajan sijaisuuksiin, postinjakamiseen ja satunnaisiin käännöstöihin. Jospa sitä valmistumisen jälkeen jotain oikeita töitä sais.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aloitin syksyllä 2007 ympäristöekonomian (http://www.mm.helsinki.fi/MMTAL/ye/index.html) opinnot yliopistossa heti lukion jälkeen. Tunnen olevani omalla alalla, vaikka joskus mietityttääkin olisko sittenki pitänny mennä ympäristö- ja energiatekniikkaa opiskelemaan... En ole vielä päättänyt mihin opinnoissani tähtään: mihin erikoistun ja menenkö vaihtoon ja minne harjoitteluun. Kaikki vaikuttaa niin kiinnostavalta, ja opinnot on vasta alussa :) Vaikea vielä sanoa, mikä minusta tulee isona!

Peruskoulun jälkeen ravintola-alan koulussa 3 vuotta valmistuen kokiksi. Sen jälkeen muutama vuosi miettimistä sen suhteen mitä elämältään haluaa erilaisten duunien ohessa. Piti mennä ravintola-alan pimeiden keikkahommien, lihakaupan, kaupan kassan hommien kautta ennenkuin keksin, että lähden opiskelemaan taloushallinnon tradenomiksi. Suoritin sen tutkinnon reilusti alle kolmessa vuodessa. Opiskelun ohessa olin töissä numeropalvelussa. Ennenkuin valmistuin menin töihin verohallintoon ja tällä hetkellä muutaman mutkan kautta olen päätynyt henkilöstöhallinnon esimiestehtäviin tuohon Aalto-korkeakoulusäätiön kylkeen. Olen työn ohessa opiskellut talousjohtamista ja syksyllä aloittelen varmaan taas jotakin opintoa.

Tykkään kouluttaa itseäni jatkuvasti ja pitää itseni näin kilpailukykyisenä työmarkkinoilla. Pidän työstäni, mutta en tiedä haluanko tehdä sitä ikuisesti. Välillä nousee pintaan haaveet jostain muusta ammatista, joita on aikoinaan ajatuksissaan pyöritellyt, mutta saa nyt nähdä voimistuuko nuo ajatukset koskaan niin paljon, että alkaisi tekemään jotakin ratkaisuja myös asioiden suhteen.

Jo yläasteella olin tosi innostunut kielistä, myös siitä monen inhoamasta ruotsista, vaikka Itä-Suomessa asuinkin eikä taatusti odotettavissa tilaisuuksia käyttää sitä. Hain lukion jälkeen sekä OKL:ään sekä kieliä lukemaan. Kielet tärppäsivät, opiskelin fil.kandiksi pääaineena pohjoismainen filologia, sivuaineina englanti ja saksa. Nyt jo kuukautta vaille 20 vuotta kieltenopen virassa, sitä ennen pari vuotta tuntiopena eri paikkakunnilla.

Peruskoulu --> suunnitteluassistentin pt --> nyt töissä arkkitehtitoimistossa, koulutusta vastaavassa työssä.
Ei oo mun juttu, 8h/pvä koneella.
Jospa onnistais ja kouluun pääsis.. saa nähä mitä keksin, mutta jotain muuta varmasti :evil:

meikäläinen opiskeli lukion jälkeen kosmetologiksi ja siitä sitten laitoin jo opiskeluaikana oman hoitolan pystyyn. Kerkesin opiskelemaan työn ohessa kosmetologin erikoisammattitukintoakin( lähijaksot ois plakkarissa ja 2 näyttöä seitsemästä tehty), kunnes esikoinen ilmoitti tulostaan ja oli kaiken yrjöilyn vuoksi keskeyttää nuo erikoistumisopinnot. Vieläkin vaiheessa, aika epätodennäköistä, että koskaan niitä loppuun teen.
kauneudenhoitoala ei juurikaan enää kiinnosta, oonkin erikoistunut kaikkii luomujuttuihin sitten enempi ja opiskellu vaihtoehtoisia hoitomuotoja jonkin verran( mm. auyr vedaa, aromaterapiaa, reikiä...)ja nyt olen totaalisesti tekemässä alan vaihtoa, ja eka opiskeleuvuosi neljästä takana; musta tulee( toivon mukaan;))diplomihomeopaatti sitten aikanaan. Tällähetkellä pohdinnassa, haenko ammattikorkeeseen opiskeleen sairaanhoitajaks siihen lisäks. kätilö-homeopaatti on mun unelma...

Ensin Ypäjän Hevosopistoon opiskelemaan hevosenhoitajaksi, valmistumisen jälkeen iski allergia heinälle ja purulle. Alan vaihto ja opiskelin lähihoitajaksi ja heti perään sairaanhoitajaksi. Anestesiahoitajana tehoilla ja leikkureissa pyörinyt, nyt samalla alalla edelleen mutta toimistohommissa.

Salille aina la-su aamuisin, viikolla salipäivät riippuu miehen työvuoroista. Mies on siis 2-3 vrk putkeen töissä ja koirien vuoksi niinä päivinä en voi salille mennä töistä suoraan.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Loppukesästä pitäisi minusta urheiluhieroja tulla :) Tuon lisäksi plakkarissa on erilaisia liikunnanohjausjuttuja sekä peruskurssia jne.

Seuraavaksi kiinnostaisi kirjallisuus. Jos sille tielle sitten..

olen ammatiltani maalari siivooja tuleva kokki ja kokemusta on vartija koulutuksestakin (olin kursilla vartija koulutukseen mutta vartijaa ei minusta tullut) huoltomies hommista ja talon rakentamisesta:) mutta päällepäätteeksi kokki minusta tulee:) mutta myös huonekalujen entisöintiinkin olen ehtinyt perehtymään hiukan:D paljon tullu töitä/koulutuksia harrasteltua..

Lukion jälkeen muotoilija - artenomiksi. Valmistuin tuolloin suoraan pahimpaan 90-luvun lamaan, joten osasin heti etsiä uutta koulutusta...eli yliopistolle aikuiskasvatustiedettä lukemaan. KM paperit 6 vuoden jälkeen käteen. Välissä tein yhden lapsen.
Työelämä alkoi vaihtelevasti graafisesta suunnittelijasta, websivun vääntäjästä, kouluttajaan ja yliopistolle suunnittelijaksi.
Yliopistoduuni oli muuten miellyttävää, vaan ne puolen vuoden sopimukset eivät oikein yksinhuoltajaa lämmittäneet.
Sitten hakeudun ammatillisen opettajan hommiin ja suoritin opettajan pätevyyden. Sain viran ja olin onnellinen, vieläkin.
Nykyisen työn ohessa on muuten tullut jos mitä erityisopettajan koulutuksen irtokurssia, englannin kielen koulutusta yo:lla ja näyttötutkintomestarin paperia käteen.
Ja taas tässä katellaan keksiikö sitä jotain uutta. Pientä hakemisviritelmää on päällä. Siis sellaista työn ohessa suoritettavaa koulutusta. Virkaahan ei kovin hevillä luovuta pois, on se sellainen tuki ja turva. Ja sitä paitsi opettajan duuni on hyvinkin treeniystävällistä, jos vain itsellä virtaa riittää. Suhteellisen paljon vapaata kuitenkin. Lapsi on jo niin iso(12v), että hän haluaa välillä olla lenkki/punttikaverina, ainakin näin kotosalla.
Laps oli muuten koulun kuntotestissä tänään tehnyt punnerrukset nyrkeillä, että sellaanen plikka :rock:.

Valmistuin tradenomiksi viime syksynä. Sain äippäloman sijaisuuden eneria-alalta. Tykkään tosi paljon työstäni: vastaan ulkopuolisen myynnin pienasiakkaista, osallistun vähän markkinoinnin suunnitteluun, mikäli sivuaa omaa työtäni ja välillä edustan erilaisissa tapahtumissa. Nyt olen mukana esimerkiksi kehittelemässä uutta asiakkuudenhallintajärjestelmää, sekä muutamia uusia tuotteita. Työssä on sopivasti vastuuta, ja suurin osa työkavereista on tosi hyvää porukkaa. Liukuva työaika antaa tosi paljon joustoa esim. treenaamiseen ja muuhunkin eloon. Me likes! :)

arkkitehdiksi opiskelen :) lapsuuden "unelma-ammatti" tuntuu kyllä ihan omalta jutulta.

Automekaanikko tällä hetkellä ja todennäköisesti vielä monta vuotta :) Työt käyvät melkeen joka päivä treenistä, mutta pääsääntöisesti käyn 3-4krt salilla ja sunnuntaisin pilateksessa. Näiden lisäksi yritän käydä vielä lenkillä joko pyörällä tai kävelllen ainakin kerran viikossa. :puntti:

Vuoden päästä keväällä musta pitäisi tulla sekä media-assistentti että ylioppilas. Aloitin tuon kaksoistutkinnon (tai oikeastaan kolmois), koska en muuta kiinnostavaa keksinyt ja taiteellista lahjakkuutta kuitenkin oli jonkin verran siunaantunut.. Ei kuitenkaan ole lainkaan oma ala, amiksen puolella olen aika pitkälti lorvinut kun ei ole kiinnostanut, tällä hetkellä opinnäytetyö kuitenkin sentään jo jonkinlaisessa vaiheessa. En oikein tiedä mihin jatkossa menisin opiskelemaan, tällä hetkellä kiinnostaisi poliisikoulu, mutta ainakaan pituudestani, tai lyhyydestäni 158 cm ei ole sinne pääsyssä hyötyä :D Saas nähdä.

Koulun ohella teen siivoojan hommia lauantaisin, salilla käyn 4x viikossa kello 5:00 ennen koulua. Olisi toki aikaa käydä illallakin, mutta tykkään käydä silloin kun siellä ei ole paljoa muuta jengiä.

Viimeksi muokattu:
Valmistun parin kuukauden sisällä oikeustieteen maisteriksi ja työtilanne stressaa todella paljon. Työpaikkoja vastavalmistuneille on tarjolla vähän, ja kilpailu on kovaa enkä edes itse koe olevani huonoimmasta päästä :( Muistan kuinka meille ekoina vuosina kerrottiin tarinoita kuinka meidät haetaan koulunpenkiltä 5000 € ++ töihin ja itse saa valita juuri sen työn mitä haluaakin tehdä... Jostain syystä (pelkkä lama vai oliko tuo vaan puhetta :) kulissit on tuon suhteen sortuneet...

Onkos täällä muita samojen valmistumisongelmien kanssa painivia?

Latest posts

Back
Ylös Bottom