Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koulutukselta kokki, näyttelijä (vuoden peruskoulutus) , sekä kuntosaliohjaaja. Ammattina tällä hetkellä jälkimmäinen :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ylioppilastutkinto, jonka jälkeen opintoja (jäi kesken) kahdessa eri oppilaitoksessa ja nyt opiskelen ekaa vuotta fysioterapeutiksi amk:ssa. Odotan niin innolla valmistumista, sillä tuntuu täysin omalta alalta, vihdoinkin! :)

Zone-sarja -42%
Koulutukselta merkonomi, jokunen vuosi tuli viihdyttyä kassalla, nyt yksityisyrittäjänä.

Vähän miettinyt josko sitä yrittäjyyden ohella opettelisi jonkin toisen ammatin.

Lukion jälkeen opiskelin hetken sairaanhoitajaksi, mutta ei ollut mun juttu.
Välivuoden jälkeen hain kielikylpyluokanopettajaksi ja pääsin sisään!

Pian siis alkaa toinen vuosi ruotsin kielen kielikylpyopettajan opinnoissa.
Ts. saan tehdä töitä luokanopettajana sekä kielikylpyluokanopettajana :) Todella hyvin olen viihtynyt, ja luulen, että tää on se oikea ala!

Itse valmistun aivan kohta DI:ksi. Aloitan saman tien jatko-opinnot, mutta jos "oikeita töitä" pitäisi hakea, jäisi kyllä sormi suuhun. Ainevalintanikaan eivät kyllä palvele teollisuuteen sijoittumista, mutta joka tapauksessa TEK:n aloituspalkkasuositukset tuntuvat totaalisen absurdeilta.

Mä olen liikunta-alalla. Ja siitä aasinsillan kautta kysymykseen kaikille teille, jotka teette fyysisesti raskasta työtä, mahdollisesti vielä ulkona: miten jaksatte vetää treenit työn päälle? Ite en useinkaan rankan ulkotyöpäivän jälkeen jaksaisi millään tehdä enää mitään muuta kuin syödä, tehdä parit pakolliset kodinhoitohommat ja maata sohvalla...

Viime keväänä kirjoitin ylioppilaaksi, lukiosta suoraan amikseen eläintenhoitoalalle :) Oon tykänny, eipä oikein mikään muukaan kiinnosta. Jos joskus tuntuu että pää kestää ja yliopistoon pääsee, niin vois lukea eläinlääkäriksi, mutta sitä nyt ei vielä tiiä ;). Koulun jälkeen luultavasti maatalouslomittajaksi. Välillä tuntuu ettei millään jaksa salille jos on koululla työvuoro eli viiden aamuja, mutta sisulla eteenpäin! Sitähän se työkin sitte tulee olemaan ku parin vuoden päästä valmistuu...

Olen jokusen vuoden lukenut teologiaa ja siinä samalla sivuaineita muista tiedekunnista. Tähän asti olen suorittanut opintojani vähän nopeammalla tahdilla, mutta mulla ei kyllä ole yhtään mikään kiire valmistua pikaisesti.

Mä olen liikunta-alalla. Ja siitä aasinsillan kautta kysymykseen kaikille teille, jotka teette fyysisesti raskasta työtä, mahdollisesti vielä ulkona: miten jaksatte vetää treenit työn päälle? Ite en useinkaan rankan ulkotyöpäivän jälkeen jaksaisi millään tehdä enää mitään muuta kuin syödä, tehdä parit pakolliset kodinhoitohommat ja maata sohvalla...

Mä teen taas ensi kesänä fyysisesti rankkaa kesätyötä, ja en kyllä aiempina vuosina ole kauheasti jaksanut treenailla työpäivän jälkeen. Viime kesänä en tainnut tehdä kuin jotain todella kevyitä kävelylenkkejä. Nyt oon miettinyt jotain kevyttä salitreeniä töiden ohelle vaikka kerran viikossa, mutta saapa nähdä... Ei oo myöskään kiva olla töissä, jos lihakset on ihan jumissa.

Valmistun parin kuukauden sisällä oikeustieteen maisteriksi ja työtilanne stressaa todella paljon. Onkos täällä muita samojen valmistumisongelmien kanssa painivia?

Miekin olen maisteri biotieteiden alalta ja työtilanne ei TODELLAKAAN ole otollinen, ei Suomessa eikä Euroopassa..mutta tuli kyllä yllätyksenä että oikkarinkin puolella vaikeuksia! :wtf:Olen vakavissani harkinnut uudelleen opiskelemaan lähtöä mutta jotenkin tuntuu todella turhauttavalta lähteä hakemaan toista yliopistotason tutkintoa. Mun mielestä tähän kouluttautumiseenkin pitäis saada jotain järkeä ettei otettaisi kouluihin opikelijoita liikaa niille linjoille, joilla on ylitarjontaa/ huonot työnsaanti mahdollisuudet..

ensin tuli luettua ylioppilaaks, jonka jälkeen tuli mentyä amikseen labralinjalle:jahas:
seuraavaks tuli oltua hetki lontoossa töissä urheilufirmas ja lopulta jotenkin kummallisesti päädyin teknilliseen korkeakouluun töihin. eli aika menee avustaen tutkijoita sekä opettaen itseä vanhempia ja korkeammin koulutettuja miehiä:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lukion jälkeen vuosi ilman opintoja, mutta koulussa kuitenkin, eli olin koulunkäyntiavustajana entisellä yläasteellani. Nyt sitten neljättä vuotta Jklän yliopistossa, kandin paperit on jo ihan käden ulottuvilla, sen jälkeen alanvaihto suunnitelmissa. Olen hakenut Tampereelle käännöstieteisiin, mutta ei sekään ole SE juttu.. No mikä se sitten on? Haluaisin ensi keväänä hakea Treelle näyttelijäntyön opintolinjalle, koska se nyt vaan on aina ollu SE juttu miulle. Rakastan teatteria, näyttelemistä, lavasteita, pukuja, vuorosanoja, aaaaaaahhh!! :haart: Että kassellaa kui käy.

Lukion jälkeen vuosi ilman opintoja, mutta koulussa kuitenkin, eli olin koulunkäyntiavustajana entisellä yläasteellani. Nyt sitten neljättä vuotta Jklän yliopistossa, kandin paperit on jo ihan käden ulottuvilla, sen jälkeen alanvaihto suunnitelmissa. Olen hakenut Tampereelle käännöstieteisiin, mutta ei sekään ole SE juttu.. No mikä se sitten on? Haluaisin ensi keväänä hakea Treelle näyttelijäntyön opintolinjalle, koska se nyt vaan on aina ollu SE juttu miulle. Rakastan teatteria, näyttelemistä, lavasteita, pukuja, vuorosanoja, aaaaaaahhh!! :haart: Että kassellaa kui käy.

Heh, mun kaveri haki tuonne viime vuonna ja pääsi. Hauskat pääsykokeet sulla tiedossa ainakin jos ei muuta :D

Urheiluhierojaksi valmistun elokuussa. Sen jälkeen kenties vielä opiskelua jossain vaiheessa (fysioterapeutti tms.), jonnekin töihin pääsy hierojana ainakin talveksi kiinnostais myös...

Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri ja toissa eraassa kansainvalisessa humanitaarisen alan organisaatiossa. Ihan puulta alkanut maistua ja olenkin paattanyt jattaa taman uraputki-pakkopullan ja suorittaa personal trainerin ja ravintovalmentajan paperit tassa lahiaikoina... kun ehdin!

Kiva lukea miten erilaisista taustoista punttimimmit taalla tulee!

Miekin olen maisteri biotieteiden alalta ja työtilanne ei TODELLAKAAN ole otollinen, ei Suomessa eikä Euroopassa..mutta tuli kyllä yllätyksenä että oikkarinkin puolella vaikeuksia! :wtf:Olen vakavissani harkinnut uudelleen opiskelemaan lähtöä mutta jotenkin tuntuu todella turhauttavalta lähteä hakemaan toista yliopistotason tutkintoa. Mun mielestä tähän kouluttautumiseenkin pitäis saada jotain järkeä ettei otettaisi kouluihin opikelijoita liikaa niille linjoille, joilla on ylitarjontaa/ huonot työnsaanti mahdollisuudet..

Valmistuin reilu vuosi sitten biokemistiksi, mutta ei ole töitä tai jatko-opintopaikkaa löytynyt. Tutkijanura ei oikeastaan edes kiinnosta, joten hain nyt opiskelemaan terveydenhoitajaksi. Opiskeluihin menee taas muutama vuosi, mutta toisaalta ehtiihän sitä näinkin vanha olemaan vielä työelämässä ainakin 30 vuotta.

Koulunkäyntiavustaja erityiskoulussa, yhdeksäs lukuvuosi loppusuoralla. Lastenkodissa,päiväkodissa ja ulkomailla on tullut vietettyä erityislasten ja -nuorten kanssa kesälomat.

Lukion jälkeen vuosi kuvataidelinjalla, sen jälkeen eläintieteen opintoja yliopistossa. Maisterin tutkinto yhä kesken, mutta pikkuhiljaa tässä yritellään valmistua. :) Nyt olen ollut jo nelisen vuotta töissä parissakin eri sähköyhtiössä, ei ole siis mun alaa, mutta jollain ne on laskut maksettava ja suhteilla alalle päädyin. Pari viime vuotta olen ollut asiakaspalveluhommissa ja ne eivät tosiaankaan tunnu omilta, toisaalta ei myöskään se tutkijanura...Taiteilijan vikaa minussa olisi, mutta se tuntuu liian epävarmalta ammattina.

Kolmekymppiä tulee tänä vuonna täyteen, eikä siis vieläkään tietoa mikä minusta isona tulee!

Reilun kolmen kuukauden päästä olen abiturientti :D Eli vuoden päästä ylioppilas ja sen jälkeen haen lukemaan viestintää Valtiotieteelliseen. Siis tänne Helsingin yliopistolle. :rock:

Joo-o, roikun selkeästi liikaa täällä tänään(kin), kun pitäs siivota ja siksipä vastaan tähänkin :D Eli ammattina lääkäri.

Latest posts

Back
Ylös Bottom