Tää vassari oikeasti koittaa selittää, että nuoret on vaan aivan sekasin ja puskaraiskaa koska ei oo nyt jotain verorahoilla maksettua nuorisotoimintaa estämässä tätä?En jaksanut koko tekstiä tihrustaa tuosta kuvasta mutta ilman mitään maahanmuutto aspektia niin ihmettelen suuresti omallakin paikkakunnalla kaiken ennalta ehkäisevän nuorisotoiminnan lopettamista nyt tänä vuonna. Säästöjä piti taas saada mutta jälleen taas väärästä osoitteesta mun mielestä. Nuoret on helvetin tyhmiä ja kriittisessä iässä kuitenkin ns. loppuelämän suuntaa määrittäessä. Kun itse olin nuori ja alaikäisenä kaljoteltiin jossain puistossa niin täällä toimi sellainen osin vapaaehtoisten ja osin nuorisotyön pyörittämä porukka, yleensä autoili pitkin kyliä tunnetuilla "pussikaljamestoilla" ja tulivat aina juttelemaan ja oli esim mölkky autossa jota sitten saatettiin heidän kanssa pelailla yms. Tsekattiin aina että kukaan ei ole huonossa kunnossa ja pidetään kavereista huolta. 0 lasua tehty/saatu, toki sillon kai joutuivat hekin joskus reagoimaan jos joku oli niin huonossa kunnossa että heittivät kotiin selviämään.
anyways, kohtaamiset ja kokemukset turvallisia, luottamuksellisia ja lämpimiä. Nyt homma ajettu alas ja tuntuu että koko paska pyöritetään lasu istunnoissa poliisien kanssa jos jollakin alle 18v:llä on kaljapullo jossain heilahtanut. Ei sitä ennen tarvinnut poliiseja lähteä karkuun kun kaatoivat korkeintaan avatun pullon pois, mutta nyt käynnistyy kaikkien aikaa (ja rahaa) vievä prosessi heti.
Mut joo sori meni ehkä väärään ketjuun mutta ymmärrän kyllä sen muutoksen mitä on tapahtunut tuon Taposenkin mukaan.
Kymmenet tuhannet koneinssit välimereltä ja näiden sikiämät rikkaudet on ne suurin syy kaikkeen helsingin ja muiden cityjen sekoiluun eikä videopelit tai TV.