Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Opiskeleva, työssäkäyvä kotiäiti.

Yo -06, jonka jälkeen varastoduunarina, työsuhde edelleen voimassa. Likka syntyi vappuna -08 ja synnärillä oli pääsykoemateriaalit lukemisena :hyper:
Syksyllä -08 alkoi amk:n aikuislinjalla liiketalouden opinnot, eli tradenomiksi on aikomus. Tulevaisuudessa aion jatkaa äitini tilitoimiston toimintaa yrittäjänä, mutta tällä hetkellä tyydyn vaan käymään äitillä töissä aina kun löytyy muutama tunti ylimääräistä aikaa.

Niin juu ja toinen lapsi on haaveissa, alkaisi vaan hitto vieköön menkat niin pääsisi paksuuntumaan :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
peruskoulun jälkeen suositin liiketalouden perustutkinnon ja yo-tutkinnon kerralla, jonka jälkeen jatkoin ammattikorkeaan.

Nyt "toimistohommissa" päätyössä ja kahdella eri työnantajalla ravintola-alalla. Hommia olis vaikka kuinka kun vaan joka paikkaan repeäisi :)

Koulutukseltani oon hallintotieteiden maisteri ja oman alan töissä kunnallishallinnossa EU-kehittämishankkeiden parissa :) Opiskelut suoritin neljään vuoteen ja opiskelu on sen verran "veressä", että joskus vielä palaan koulun penkille.. joko suorittamaan toista maisteritutkintoa tai jatko-opintoja. Mut toistaiseksi paiskin töitä.

Oon miettiny kans samaa ku Jepu ja Hippa, kaikilla on joku hieno titteli, tehny sitä sun tätä ja lähetään vaihtoon jonnekki maailman toiselle puolelle yliopistoon :jahas:. Kaikki muut menestyy niin hyvin, että tuntee kyllä olonsa pieneks ja mitättömäks. Ei sillee, on se kyllä hienoo että joillain menee hyvin ja menestyvät :).

Mutta mäkin myönnän ihan rehellisesti että oon kateellinen teille:nolo:.
Mulla laahaa tällä hetkellä ammattikoulun opinnot jäljessä (tehtäviä ja kokeita tekemättä), katellaan jännittyneinä valmistunko ajoissa. Vakituinen työpaikka löytyy minkä takia opiskelutkaan ei välttämättä niin kiinnosta ja kyllä tykkään siitä ja oonki menossa suorittamaan oppisopimuksella ammattitutkintoa kyseiseltä alalta.

No mutta onhan se niin ettei titteleillä sun muilla oo niin väliä, kunhan tykkää siitä mitä tekee. :)

Tänä keväänä pääsen ylioppilaaks ja oon nyt hakenu Vierumäelle liikunnanohjaajaks sekä toisen asteen haussa liikunnanohjauksen perustutkintoon Pajulahteen, Tanhuvaaraan, Kuortaneelle jne. Mutta ennen koulua ois tarkotus viettää vuosi intissä. Ja töitä teen päivittäistavarakaupassa.

Valmistun toukokuun lopussa lähihoitajaksi, koulutusohjelmana mielenterveys- ja päihdetyö. Omasta alasta jo työkokemustakin. Mullakin tulevaisuuden suunnitelmissa intti ja varmaan jokin turvallisuusalan koulutus. Että semmosta :)

Mä en ole mitenkään erityisen kateellinen kenellekään, sillä omiin valintoihini elämässä olen erittäin tyytyväinen, ja tekemääni työtä olen aina rakastanut, oli se sitten varastonaisena, taikka tämä nykyinen.
Mutta mä ihailen suuresti oppimishäiriöisenä henkilönä ihmisiä, jotka pystyvät kouluttautumaan pitkälle :thumbs:

Siis lähinä tarkotin tota titteli juttua.. Olishan se ehkä kiva, sanoo joku "hieno" titteli ittellensä ja monet täällä on kouluttautunu pitkälle jne.

On hyvä et ihmisillä on eri koulutus ja kaikkia tarvitaan. Niiku kyllä sanoinkin, niin ei sillä oo väliä mitä tekee, kunhan ite tykkää ja on onnellinen :). Vaikka sanoinkin että oon "kateellinen" niin lähinä tarkotin sitä kun monet on pystyny kouluttamaan ittensä niin korkeelle. Ei olis välttämättä mun juttu opiskella yliopistossa tai vastaavaa. Kaikesta huolimatta mä oon ylpeä omasta ammatistani, vartijana siis vaikutan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vastaanpa minäkin, vaikka varsinaista ammattitutkintoa ei vielä ole.

Tänä keväänä valmistun ylioppilaaksi. Hakupaperit lähetin viime viikolla Lahden ammattikorkeakouluun. Ensimmäisenä vaihtoehtona liiketalouden ko, toisena ympäristoteknologia miljöösuunnittelun sv. Nyt odotellaan ennakkomateriaalin ilmestymistä nettiin sekä mahdollisia pääsykoekutsuja. :)

Pientä päivitystä tähänkin! :)

Elämä ei vienyt opiskelemaan liiketaloutta eikä ympäristöteknologiaa, mistä olen erittäin kiitollinen. Välivuosi opiskelemisesta on ollut yksi elämäni hienoimmista valinnoista! Työskentelen tällä hetkellä vakituisessa työsuhteessa pikaruokaravintolassa, mutta opiskella tahdon vielä ehdottomasti. Haaveissa fysioterapian tai terveydenhoitotyön opinnot, toisaalta myös ravitsemusalan opinnot kiinnostavat. Voi että, kuinka tulevaisuudensuunnitelmat voivatkaan muuttua yhden vuoden aikana! :)

Juu, en minänään katkerasti kateellinen ole, vaan silleen, että haluaisin itsekin olla sellainen saavutustyyppi.

Sairaanhoitaja olen ammatiltani, ja leikkaussalissa tienaan leipäni. Viihdyn varsin hyvin, sillä työ on erittäin vaihtelevaa ja kahta samanlaista päivää ei ole. Duuniakin on niin paljon kuin vain jaksaa tehdä, mikä on varsin hyvin näin talouskriisin aikana. Palkka voisi toki olla hieman parempi vastuuseen nähden, mutta kyllähän tuolla toimeen tulee.

Täällä parturi-kampaaja:) Valmistunut jo 9 vuotta sitten, alan töissä kerenny olla viitisen vuotta. ollu kuntosalilla myös töissä, vetäny jumppia ja yhden puolen vuoden pätkän erikoisopetusluokassa :rolleyes: Haaveissa vielä opiskella eläintenhoitajaksi :dance: Ikä alkaa pikkuhiljaa tulla vastaan (28wee), mut jospa sitä tuonne pääkoppaan vielä jotain tietoa tarttuis, olisihan kyseessä todellinen kutsumusammatti!!!:D

Kampaajan työt maistunu puulta jo pitkään, mut hei, saa olla tyytyväinen että nykypäivänä lomautusten ja irtisanomisten maailmassa ON töitä!! Siis turhaa natinaa, mut jos voisin niin vaihtaisin ammattia jo heti tänään :lol2:

Lähihoitaja , töitä riittää, mutta 3 vuoden työskentelyn jälkeen kaipaa haasteita. Opiskelemaan haettu fysioterapiaa ja toimintaterapiaa..

"vanhanajan" tietokonemekaanikko, 3/4 valmis taloushallinnon merkonomi ja ilmeisesti ikuinen tehdastyöläinen. Saa nähdä mitä sitä vielä keksii...Jostain syystä koulussa käynti ei ole ollut ikinä mun juttu...

Zone-sarja -42%
Mä kans oon aina ihaillu hirveesti niitä ihmisiä joilla on rahaa, aikaa ja oppimiskykyä niin paljon, että saavat jonkun hirmu hienon tutkinnon opiskeltua... Itsellä olisi hirveä halu opiskella, mutta kun rahaa ei ole ja kaikki kiinnostavat koulut on jossain hornassa. Ja aina kun menen kouluun niin opiskelu alkaa vaan ärsyttämään ja ahdistamaan. Tällä hetkellä opiskelen taloushallinnon merkonomiksi (pohjalla keskeytetyt lukio opinnot) ja valmistun 2010. Oikeusjutut kiinnostas hirveesti, mutta kyllä mä tiedän että ei semmosesta mitään tulis mun tapauksessa kun oon niin peruslaiska luonteeltani opiskelussa... Tai eihän sitä koskaan tiedä...

Lukion jälkeen hain mm. englannin kääntämistä opiskelemaan (jäin 2 kertaa varasijoille), maa-ja metsätaloustieteelliseen (olisin päässyt varasijalta mutta olin ottanut jo nykyisen paikan vastaan) sekä oikikseen (ei toivoakaaan). AMKiin pääsin heittämällä sisään ja valitsin yhteishaun ykkösen ja erillishaun välillä, IT- alaan päädyin koska tietojenkäsittelyn pääsykoe oli hauskempi. :D

täällä siis tietojenkäsittelyn tradenomi. Kävin 3,5-vuotisen tutkinnon viidessä vuodessa eli hiukkasen venähti. :rolleyes: nyt olen töissä alan firmassa asiakaspalvelutehtävissä, vakituinen paikka. tuli ainakin se huomattua ettei koodaus ole omaa alaa, pienemmän firman hyvänä puolena olen saanut tehdä kaikenlaista. tykkään työstäni ja viihdyn tässä ihan pidemmällä tähtäimellä ajatellen.

ennen olin töissä pikaruokaravintolassa vuosikaudet ja tykkäsin kyllä siitäkin työstä. vuorotyössä on hyvät puolensa: esim joustavuus, pystyi hyvin sovittelemaan vuorot opiskelujen ja muiden menojen kanssa. Ja tietysti hirmu hyvä työporukka! samoin ravintola-ja matkailuala kiinnosti aikoinaan paljonkin ja harkitsin myös restonomi-opintoja mutta lähinnä vanhempien toppuuttelun vuoksi en edes hakenut restonomiksi. :jahas: ehkä päädyn takaisin sille alalle jos väsyn tähän...

haluaisin kyllä vielä opiskella lisääkin, esim henkilöstöhallintoon painottuen. olen hakenut jatko-opiskelemaan mutta saa nyt nähdä miten käy... Ei ole mahdollisuutta jäädä kokopäiväiseksi opiskelijaksi joten toivon että työnantaja on yhtä joustava kun mitä alustavasti luvattiin. Toisaalta näin tuulisina aikoina ei ole varaa kauheasti "rettelöidä" työnantajalle vaikka täällä nyt hommia riittääkin..

Treenit saa sovitettua aika lailla hyvin kun illat ja viikonloput on vapaat.

Itsellä ravintolapuolen koulutus mutta päivääkään en oo niitä hommia tehny.
Lentokentällä olen ollut töissä kolmisen vuotta jonka jälkeen totesin ettei oo mun juttu ja siirryin luontaistuote/lisäravinnepuolelle myyjäksi. Kävin vielä kentällä työskennellessäni luontaistuotetietouden peruskurssin jonka jälkeen jätin työni kun pääsin myyjäksi luontaistuotepuolelle. Tällä hetkellä opiskelen luontaistuoteneuvojaksi. Jatkosuunnitelmissa on opiskella luontaisterapeutiksi ja ehkä jotain muutakin kivaa lisäksi.
Ala on erittäin erittäin mielenkiintoinen. Koulutuksia on jos jonkinlaista jatkuvasti. Täytyy pysyä koko ajan ajantasalla uusimmista tuulista ja tutkimuksista. :)
Lisähommina teen ruokavaliosuunnittelua asiakkaille. En voisi kuvitellakaan tekeväni mitään muuta työtä, tää on niin oma ala. Ihanaa kun pääsee auttamaan ihmisiä ja vaikuttamaan myönteisellä tavalla ihmisten päivittäisiin valintoihin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom