Punaiset raidat treenin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gasvi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Eli siis lähes aina salin jälkeen on ilmestynyt ohuita raitoja molempiin olkapäihin kymmeniä, melkein olkapään pituisia. Siis näyttää ihan kuin joku ohut terävä olisi raapinut ihoa. Ne poistuvat n.päivässä. Faija sanoi, että varmaan paidan saumat tekee ne jäljet. Mutta nyt viime sali kerran jälkeen olkapäissä ei ollut raitoja, vaan yksi rintalihaksessa koko lihaksen pituudelta ja siinä kohtaa ei ole paidassa edes saumaa, joten ei ne varmaan saumoista tule.
Onkos muilla tälläisiä koskaan ilmestynyt? Eihän ne sinäänsä mitään haittaa kun poistuu päivässä. Bodauksen aiheuttamia ns."raskausarpia" ne eivät siis ole vai? Eikö "raskausarvet" ole pysyviä? Voisiko joku pistää linkin kuvaan, jossa olisi Bodauksen aiheuttama arpi?

Mulle tulee samanlaisia jälkiä pohkeisiin treenin jälkeen. Kai joku fiksu osaa selittää mistä toi johtuu.

Mulla ilmestyy aina ojentajiin tollasia punasia raitoja sen jälkeen kun oon tehny hauista scottipenkissä. Ne tulee siis ainakin siinä ku kädet hiertyy sitä tukea vasten.

Jalkapäivän jälkeen on olkapäät täys punaisia "viivoja". Ei se hirveästi haittaa, kun lähtee parin päivän sisällä.

Eipä noista mitään haittaa ole, noita tulee varmaan itse kullekin (ainakin mulle) usein kovien treenien jälkeen. Joitakin pintaverisuonia siellä vaan paukkuu ja poksahtelee, ja verta sitten pakkautuu snadisti ihon alle sitä punaista väriä antamaan. Mistään vaarallisesta jutskasta ei ole kyse .. ilmiö on lähinnä vain pieni kosmeettinen haitta.

Raskausarvet onki sitte vähän eri juttu, niissä nopeasti kasvavat lihakset (!!) pääsevät yllättämään hitaasti venyvän ihon, joka ei jotenkin ehdi reagoida tilanteeseen. Raskausarvet ovat vähän erinäkösiä ulkonäöltään ja ne säilyvät iholla usein hyvin paljon kauemmin, ja haaletessaan ne jättävät ihoon sitten sellasia rönsyisiä "kanjoneita", eli pikkuisia kuoppia siihen rikkimenneen ihon tilalle .. nämä kuopat sitten paranevat joko ajan kanssa tai ovat paranematta.

Mulla on aina kyykky päivän jälekeen niskassa/selässä punaisia jälkä ku on tullu romuja kanneltuu. Ja ne raskausarvet on eri juttu.

tästä aiheesta on ollut puhetta aiemminkin, joten sörsselsönillä löytyy kyllä tietoa.
ja ihan asiallisen vastauksen oli joku kirjoittanut. ne olivat muistaakseni kapillaarisuonia tms.

Mulla tulee pitkittäiset punaiset viirut jotka näyttää enimmäkseen mustelmalta hartioihin/epäkkäisiin kun teen pohkeita seisten, ja olen tullut siihen tulokseen että paitani saumat aiheuttaa noi, kun niitten päälle tulee se treenipaino. Pitää hankkia semmonen paita missä ei oo saumoja tossa kohtaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samanlaisia viivoja tulee olkapäihin kun tekee prässiä tai pohkeita seisten ja poistuvat n. yhdessä päivässä. Ei oo paidan saumoilla mitään tekemistä tässä, vaan nämä laitteiden pehmusteet jotenkin hiertää ne ihoon. Samoin niitä tulee ojentajiin scottia tehdessä jne. Eli ihan vaarattomia ovat ja eivät onneks ees näy pitkään. Raskausarpien kanssa niillä ei mitään tekemistä pitäs olla.

Jep noita raitoja tulee ja menee. Joskus on ollut melkein sellaisia "fritsun" näköisiä mustelmia esim.hack-kyykyn jälkeen olkapäissä. Eka kerran kun näin kävi niin oli hieman selittämistä emännälle että kyllä ne treenistä tulee.

Itselläni myös tulee joskus olkapäiden etuosaan mainittuja punaisia "veriviiruja" ja ne häviävät itselläkin päivässä. Asiaa olen selittänyt että paita jotenkin "kirraa" jossain vaiheessa treeniä niin että tulee hankaumia tai sitten ne saumat paidassa aiheuttaa ne. Nimittäin samaa ongelmaa ei ole hihattoman paidan kanssa, ainoastaan teepaidan kanssa. Muualla päin kroppaa en ole "ilmiötä" huomannut ;)
Mutta todnäk kyseessä on hiertyminen johonkin. :rolleyes:

Joo.. noi romuthan ne aiheuttavat. Kyykky, hack, penkki, pohkeet, jne....
Mulla ainakin tulee noita "viiruja" melkeinpä kaikissa liikkeissä, joissa ollaan jollain tapaa painojen alla. Verisuoniakin on napsunut, mutta ne on vähän erinäköisiä... Paidat saumoilla ei ole mitään tekemistä noiden kanssa.
Monestikkohan sitä on todennut sen paidan olevan hieman kurtussa johonkin suuntaan sarjan jälkeen..

MAVE on myös liike jossa noita tulee. Kait noi painot vetää olkapäitä eteenpäin niin paljon, että noita verisuonia katkeilee. Liikettä tehdessä huomaa kun hartialinjan päältä iho kirraa. Ei siis tarvitse mitään suoraa mekaanista kosketusta.

Ne on niitä ns. "hoocee-viivoja";)
Ei huolta...

Juu ihmettelin pienen tovin itsekin mistä niitä punaisia viiruja tulee olkapäähän ja vieläpä jalkapäivänä. Ainoa selitys lienee pohjetreeni, kun sen tekee seisaaltaan siinä pohjekoneessa. EIpä noista taida olla kuin kosmeettista haittaa

japa sanoi:
Jep noita raitoja tulee ja menee. Joskus on ollut melkein sellaisia "fritsun" näköisiä mustelmia esim.hack-kyykyn jälkeen olkapäissä. Eka kerran kun näin kävi niin oli hieman selittämistä emännälle että kyllä ne treenistä tulee.

Heh, mulla oli sama juttu joskus vuosia sitten. Mutta tais emäntä enemmänkin leikillään sitä kysyä kun tosissaan...tai mistä niistä naisista koskaan voi varmas tietää... :D

steeler22 sanoi:
Lääkäri sanoi mulle et niitä tulee jos paino kasvaa liian nopeasti.

Nyt varmaan puhut raskausarvista? Ja hullulle inkkarille että ne kapillaari suonet on hiussuonia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom