Pukeutumistyyleistä

En tiedä mikä mun tyyli on, mutta tykkään 1920 -1950 luvun tyylistä. Naisellinen ja funky on ne asiat joita etsin. Suomesta en osta paljon vaatteita, mutta lempisuunnitelijat ovat Betsey Johnson, Tara Jarmon ja Kookai.

Miehissä ihailen omaa tyyliä joka on miehekäs, aikuinen ja hieman vaatimaton. Eli ei mikään metroseksuaali joka värjää kulmakarvat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wondadog sanoi:
Tällä yritetään kumota vanhaa viisautta "pelimies ei kaloreita laske", "pelimies ei siideriä kittaa", "pelimies kehtaa tuijottaa tissiä" jne.

Paljon :offtopic: , mutta voi kristus, että mä vihaan koko "pelimies"-käsitettä.
Varsinkin ne listat mitä "pelimies" tekee tai ei tee.... :wall:
Mikään ei ole tyhmempää kuin tituleerata itseään "pelimieheksi"...

ps. Tämä ei ollut hyökkäys asiasta maininnutta henkilöä kohtaan. :kippis1:

Tomi sanoi:
logo_nf.JPG

Onhan noita urheilukaupoissa vaikka kuinka iso valikoima. Helvetin laadukkaita, tyylikkäitä ja istuvia takkeja.
No tuo se on. Ei noita kyllä pikaisella silmäyksellä ole tullut vastaan, tosin en pariin vuoteen ole oikein tarvinnut tuommoista ulkoilutakkia lähteä ostamaankaan. Nyt olis kyllä ajankohtaista taas.

edit: niin eräällä vaihto-oppilaalla oli tuommoisia aina päällä, sekin tuonut ne mukanaan alaskasta, niin ei siitä silloin paljon apua ollut.

Hannibal sanoi:
Nyt menee takit ja mäntäfilmit sekaisin..
:nolo: Enhän minä nyt sellaisia...

Minun tyylini on farkut ja mukava flanellipaita. Ja ehdottomasti nahkarotsi kaulus pystyynkäännettynä kuuluu tyyliini nykyisin. Olisikohan se sellainen 50-luvun nuorten tyyli. Näin luulen.

BadHair sanoi:
Paljon :offtopic: , mutta voi kristus, että mä vihaan koko "pelimies"-käsitettä.

:arvi: Samaa mieltä.

ylikurkuttaja sanoi:
No voe mahoton... yksi sana: Dunderdon. Ja muuta et tarvitse. :rock:

Dunderdon tekee kyllä laadukkaita ja ainakin meikäläisen makuun ja ruumiinrakenteeseen sopivia vermeita. Taitaa olla jo viidet Dunderdonin housut ja kaikki on kovassa käytössä, mutta kestäneet toistaiseksi uuden veroisena.

Tänään oli päällä Cliquen mustat boxerit, Mundfrotten merinovilla/keinokuitu sukat, Peakin sininen t-paita, Dunderdonin farkut ja Dunderdonin collegepaita. Lisäksi ulkovaatteina Northfacen musta fleeceliivi, Haltin musta fleesetakki ja kenkinä pari vuotta vanhat Catit ja töissä sisällä Merrelin sandaalit. Käytännöllistä ja mukavaa.
:)

Mulla on ollu samat lenkkarit 3 vuotta kesät talvet. Muuten kestäny hyvin, mutta sisältä törröttävät muovit tekee rakkoja jalkoihin. Kai sitä vois ens vuonna harkita uusia popoja jos rikastuu ja löytyy kokoja.

Musta on aina pop. Yleensä mustat farkut ja mustat nahkakengät (varsien pituus vaihtelee vuodenajan mukaan. Pitääkö erikseen mainita myös mustat sukat vai luotatteko ettei ole valkoisia tennissukkia?). Ylävartalossa on usein myös mustaa tai "luonnonläheisiä" värejä eli harmaata, tai vaihtoehtoisesti viininpunaista. Mustat kauluspaidat kuuluu myös jokapäivän potentiaaliseen vaatevalintaan. Takkina toimii musta kangastakki hieman lämpimämmillä keleillä ja muutoin musta nahkatakki.

Kesällä tulee tietysti pukeuduttua vähän vapaammin. Lenkkarit ja shortsit on jees. Samoin t-paidat on värikkäämpiä (samoja paitoja mitä salilla tulee käytettyä). Salilla tosiaan sitten mustat/harmaat college-housut tai tummansiniset verkkarit ja lotolla arvottu t-paita kaapin uumenista. Muutenkaan urheillessa ei tule kauheasti kiinnitettyä huomiota vaatetukseen, kunhan nyt ei mitään hillittömän huomiota herättävää onnistu päälleen kiskomaan.

Viimeksi muokattu:
Juu, yleensä on päällä tai oikeastaan joka päivä kauluspaita silitettynä ja jotkut ns suorat housut. välillä on villapaitaa ja farkkujakin. lähinnä talvella. mutta kyl se kauluspaita on ihan :haart: :)

Naisten pukeutumisessa arvostan rohkeita leikkauksia ja yksilöllisyyttä ja väreistä tällä hetkellä tietysti musta tai tumman punainen tai violetti joissain tapauksissa.

Itse tykkään pukeutua seuraaviin ja värit vähän vaihtelee vuodenajan ja mielentilan mukaan:
Peruspukeutuminen: esprit, mexx, cottonfield, armani exchange jne.
Juhliin/erikoistilaisuuksiin: Canali sport, versace sport/classic, d&g ja class cavalli.

BadHair sanoi:

No hard feelings, niinkuin sanoin en olekaan pelimies.. :)
Entäs "äijät ei kaloreita laske"... :lol2:
Alkuperäisen viestin pointti nyt oli kuitenkin se että mua huvittaa miten ton metroseksuaali-käsitteen myötä joka asiasta yritetään löytää joku piirre, minkä mukaan miehiä jaotellaan "tosi"miehiin ja niihin, joita sitten vihjaillaan "ei-niin-heteromaisiksi" jonkun naurettavan pikkupiirteen vuoksi.

Ainakin tällainen mielikuva mulle on tullut kun olen kuunnellut muiden kommentteja asiayhteyksistä, missä em sanaoksetus on tullut esille.
Menee tosiaan reilusti :offtopic: mutta kuitenkin.

Tänne onkin hyvä pistää ensimmäisiä posteja, kun näinkin tärkeästä asiasta kerran puhutaan :)

Perusvaatetuksena noin 90% ajasta toimivat reisitaskuhousut + T-paita, tai lämpötilan sitä vaatiessa jonkinlainen kauluspaita (ne yksinkertaisella "itämaistyylisellä" pyöreällä kauluksella varustetut ovat parhaita). Yksinkertainen & siisti, muttei liian vakava on siis teemana. Erikoisena piirteenä vielä se, että en oikeastaan siedä mitään tekstejä/merkkejä/pieniäkään lappusia vaatteissani.
Ulkovaatteiden virkaa hoitava eri paksuiset ja pituiset nahkatakit säätilan mukaan. Talveksi tietenkin karvavuorinen sellainen. Kenkinä ovat pitkään toimineen maihinnousukengät, erinomaisen käytännöllisyytensä vuoksi.

Niin, ja kaikki vaatteet ovat jostakin syystä mustia. En tunne oloani normaaliksi oikein missään muissa väreissä, vaikka välillä tulee testattuakin.

Salille ym. urheiluaktiviteetteihin mennessä/suorittaessa toki asiaankuuluvaa urheilu/vapaa-ajan varustusta. Salilla on hyvä ottaa käyttöön kaikki vanhat bändipaidat, joita ei muuten tule pidettyä.

Viihteellä saattaa jalkaan eksyä oikein soljelliset nahkahousut ja joku vähän erikoisempi paitakin. Väriskaala luonnollisesti yhtä laaja, kuin arkenakin...

Taitaa olla tuo pitkäaikainen altistuminen rankemmalle musiikille jättänyt merkkinsä myös pukeutumiseen...

mun tyyli kulkee aikalailla käsi kädessä lempimusani mukan, eli kaikkea mahdollista punk henkistä, poppunkista kelttipunkkiin ja aina katupunkkiin ja hardcoreen..., löysähköä housua, vaatteet useimmiten tummia tai valkoista, bändi t-paitoja, vaatteissa myäs helevetisti kaiken näkösiä bändien ommeltavia merkkejä.... lakit akselilla scally cap, army lakki, lippapipo ja lippikset usein vinossa ja lippa väännettynä ylös... farkku takki hihattomana, talvella löysähkö pilottitakki.

"mun vaatteet ei oo mun aatteet". Pukeudun useihin löysähköihin farkkuihin ja vastaavasti vähän tiukempiin t-paitoihin/neuleisiin. Myös kauluspaitoja sopii vaatekaappiini. Kengät ovat joko mustat nahkakengät taikkapa skeittityyliset tossut, kunhan sopivat housujen kanssa. Pidän tyyliäni rentona, mutta oi niin siistinä ja tyylikkäänä. Viihdyn vaatteissani.

Sininen on ehkä yleisin väri, mitä päälläni olevista vaatteista voi löytää. Tämä t-paidoissa kesäisin. Neuleet ovat pitkälti mustia/valkoisia. Talvisin päälläni voit nähdä muotitakkeja. Farkut ja kengät kulkevat kuitenkin ympäri vuoden.

En käytä verkkahousuja yleisillä paikoilla. Olen tyylikäs mies.

:hyper:

Tykkään pukeutua mustaan. Harmi vaan, että on noita valkosia kissankarvoja asunnossa. Tilavat ja mukavat housut (ei hoppari housuja kuitenkaan, hyi saatana) ja istuva t-paita tai pitkähihanen.

Jahas, vanha tredi heräs henkiin.
Ite käytän tosi montaa eri tyyliä, tyylistä riippumatta tykkään käyttää merkkivaatteita, joten trendipelle vähän oon. Välillä viihdyn urheilukamppeissa, North Face ja Peak tekee kyl tosi mukavia ja hyviä vaatteita, niin ja käytännöllisiä ennen kaikkea. Farkut on melkein kaikki vähän väljemmät ja paidat taas tiukahkot. Välillä taas kuljen siisteissä farkuissa ja kauluspaidassa. Värejäkin on joka lähtöön mutta punainen ja musta on nyt suosikkeja, niitä on hyvä yhdistellä.
Menee siis täysin fiiliksen mukaan.

Housut ovat yleensä jotkut löysät "kahisevat". Kesäisin yläosana t-paita/kauluspaita. Jos on vähänkin normaalista poikkeavampaa menoa, niin puku, kuitenkin ilman solmiota. H&M:n farkkuja en pahemmin voi ostella, kun on vyötä sen verran. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom