Pukeutumistyyleistä

Esquire sanoi:
Ja, huomaa että merkkivaatteilla ei itsevarmuutta saa, se tulee vaan siitä että on sinut itsensä kanssa eikä aina vaan mene massan mukana.

Näin juuri. Ja hemmetin asiallista tekstiä.

OT: Hauska olis nähdä miten paljon Hannibalin ja nimimerkin takana olevan ihmisen ajatukset oikeasti heijastuvat arkielämässä. Kyl mullakin oli siilitukka 10 vuotta ja nauroin kaikille "trendipelleille" ja yleensäkin normaalille ihmisille, joissa ei ollut riittävästi selkärankaa mun mittarin mukaan. Sitten elämänkoulun tikapuilla otin ison askeleen ja elämä on entistäkin mukavampaa, kun voi nauttia siitä estoitta kaikkine inhimillisineen turhamaisineen piirteineen. Mutta harvinaisen tuttu tuo sanailun selkäranka jokatapauksessa on. Tarjoan Chiantit joskus tai Krusovicet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aimotarmo sanoi:
Etsivä löytää, niin sinäkin Hansku... ...saranasi natisevat tänne saakka.

:rolleyes:

…ja mulukosilimähymiötä kehiin. Internet tekee tepposet ja besserwisseristä metrosexuaalista kuoriutuu huumorintajuton punaniska, jälleen kerran..

:lol2:

Hannibal sanoi:
…ja mulukosilimähymiötä kehiin. Internet tekee tepposet ja besserwisseristä metrosexuaalista kuoriutuu huumorintajuton punaniska, jälleen kerran..

Kamoon hansu. Se oli hjyymoria. hymiövalintaerror sano.

:haart:

mulla koulu/vapaa-aika pukeutuminen ei oikeastaan eroa mitenkään.tykkään aina pitää siistejä kuteita niskassa.ja nämähän ovat farkut(tällä hetkellä jalassa STC DNM:t)joku hyvä t-paita..pitkähihainen tai sit ei.jos kylmä ilma ni sit heitän vielä jonkun neuleen tms päälle.näin syksyllä on vielä ohut,siisti beige takki kauluksineen suoraan H&T:ltä tai sitten paksu farkkutakki karvakauluksella.kokomusta villapipo(pakkispipoa odotellessa) ja lapaset niin pärjää talven läpi.jalkaan sit sini-beiget puman tossut tai catepillarin kamelinesinahka kengät..prkl taidan lähtee ostamaan lisää kamista.. :hyper:

"My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch"
- Jack Nicholson

Jalassa just ny bossin montana-farkut (ei mitkää pilli-farkut), paitana valkonen pitkähihanen (narut piiloon :D ) paita ja sen päällä vaaleenruskee lyhythihanen t-paita. Kaapissa on villakangastakki, beige kelsey-takki, toppaliivi, tummansininen farkkutakki ja untuvarotsi -30 pakkasia varten. Kenkien virkaa toimittaa matalavartiset tummanruskeat catin kävelykengät, talvella pitempivartiset catit. (Ylivoimasesti parhaita kenkiä. :rock: ) Kledjut ostan ihan fiilispohjalta, mutta yleisesti ottaen vaatteen pitää olla siisti ja käytännöllinen. Mitään paskaa en suostu ostamaan, vaikka olis kuinka halpaa.

P-A opiskelijana joutunut viimeaikoina turvautumaan H&M:ään mm. neuleiden osalta. Niistä oon aika positiivisesti yllättynyt, vetoketjulliset maksaa n.29€, ja on ihan yhtä siistejä kuin esim. Polon 129€:n neuleet. Hyviä kutomaan noi kiinalaiset. :thumbs:

Eugen sanoi:
... Pukeutumisessa kannattaa muistaa, että kaikki ei välttämättä ole itserakkaita kusipäitä, jotka panostaa vaatetukseen. Toisille se tuo hyvän fiiliksen, aivan vastaavalla tavalla kuin tulosten seuraaminen peilistä ja pakkatapista, bodailussa. Se, että miten homman sitten loppupeleissä kantaa, on se catch. Pukeutukaa, niinkuin sielunne teille kertoo, jokainen omallaan, eikä mitään käveleviä henkkamaukkoja.

Se on siinä.

nimim. rekkalesboko? :rolleyes:

Disclaimer: Enkä sitten TODELLAKAAN paheksu/katso tippaakaan kieroon sitä, jos ja kun joku, oli sitten mies tai nainen, haluaa vaatetukseensa/ulkonäköönsä muuten panostaa, vaikken itse niin jaksakaan pynttäytyä. Kivahan tyylikkäitä ihmisiä on katsella! :)

(ja juu, kyllä minultakin niitä pikkumustia ja korkkareita kaapista löytyy... tämä Hanulle lohdutukseksi kerrottakoon, voit viedä sen oksennusämpärin takaisin kaappiin.) ;)

Eikös siinä ole ristiriitaa havaittavissa jos panostaa kropan muokkaukseen ihan elämäntapana, muttei sitten panosta vaatetukseen ja muuhun ulkonäköön liittyvään kovinkaan paljoa?

Tällä hetkellä päällä dieselin farkut, joku merkitön huppari. Jalassa timberlandin
nupukkinahkaiset kengät ja takkina north facen karvareuhka (olen menossa pihalle). Nuita bronx farkkuja saa muuten itiksen playlifesta.

Force sanoi:
Eikös siinä ole ristiriitaa havaittavissa jos panostaa kropan muokkaukseen ihan elämäntapana, muttei sitten panosta vaatetukseen ja muuhun ulkonäköön liittyvään kovinkaan paljoa?

Ehkä olen yksinkertainen, mutta en minä ainakaan näe tuossa minkäänlaista ristiriitaa - ja sitäpaitsi on paljon muitakin motiiveja treenata salilla, kuin ulkonäkö ja kropan muokkaus.

Sitäpaitsi, ei kai se, ettei meikkaa, tee hienoja kampauksia ja käytä merkkivaatteita/jakkupukuja tms. tarkoita sitä, ettei ulkonäköönsä lainkaan panostaisi? Tottakai oma ulkonäkö on aina siisti ja asiallinen ja vaatteet ehjät, puhtaat ja sopivat - mielestäni tämä ei mitenkään riitele rentouden ja käytännöllisyyden kanssa.

Silloin kyllä laittaudutaan, meikataan ja kammataan ja hienosti pukeudutaan, kun on sen paikka. Mutta IMO tavallinen arkielämä kaupassakäynteineen ja salireissuineen ei sellaista kaipaa. Työnkuvanikin on tällä hetkellä (onneksi) sellainen, etten ole face-to-face-kontaktissa asiakkaiden kanssa koskaan, vaan työvälineeni ovat puhelin ja tietokone, joten työnkään takia pynttäytyminen/laittautuminen ei ole tarpeen.

Yleisesti haluan riepujeni, tilanteessa kuin tilanteessa, olevan yksinkertaisia ja linjakkaita, mitkään hörhelö-kermakakku-hepeneet ei todellakaan ole mun juttuni. Sisley ja Peak :haart: . En myöskään käytä juurikaan muita kuin koruja kuin korviksia ja lävistyksessä killuvaa nappia..

Vaateiden värillä tai raaka-aineella ei ole väliä kunhan ne on mustaa nahkaa. Tunnelmaa korostaa kalju ja pakoputkiparta.

No joo, joskus tulee käytettyä pukua.

Kesäisin sitten aivan jotain muuta.

Mun pukeutuminen on aikas lähellä Renttu-lookia. Farkut, t-paita, nahkarotsi ja/tai farkkuliivi, jalassa tietenkin bootsit. Olen vissiin jämähtäny kultaiselle 80-luvulle, jumalauta oikein ikinuori :hyper:
Mikä on sen v**tumaisempaa kattoa, kun jätkää joka käyttää enempi aikaa ja rahaa pukeutumiseen kun muijansa.
Mitä naisten pukeutumiseen tulee, niin kaunis nainen on kaunis, asussa kuin asussa. Poislukien pissis- ja mummolook.
Onneksi asun täällä maalla niin ei tuu aiheutettua trendipelleille sydäreitä, paitti kaupunkireissulla.

Rumat ne vaatteilla koreilee.

edit: Työvaatteet on sit asia erikseen.

Force sanoi:
Ei. Toisessa on kyse myös terveydestä ja fyysisestä hyvinvoinnista ja suorituskyvystä (mikä liittyy myös henkiseen hyvinvointiin), toisessa lähinnä ulkokuoresta (joka toki monella liittyy vaikka mihin).

Mun periaate: pistän aikaa ja vaivaa siihen, mitä on nahkani sisällä paljon (niin mieleen kuin kroppaan), kun taas nahkani ulkopuolelle jäävään en niinkään. Vaatetuksen suhteen mulle on merkitystä lähes pelkästään käytännöllisyydellä ja tilanteenmukaisuudella. Yleensä päällä on hopparivarkut (merkillä ei minkäänlaista merkitystä, kunhan brändi ei ole kissankokoisilla kirjaimilla vaatteessani) ja se t-paita, mikä nyt on kaapista käteen sattunut. Kylmemmillä keleillä sitten lisäksi tumma poolopaita tai collegepaita (villapaita aniharvoin, on mulle melkein aina ihan liian kuuma vaate). Juhlaan toki tumma puku, valkoinen silitetty kauluspaita ja ravatti. Samoin pisnesmiitteihin pitää kauluspaita laittaa, ainakin useimmiten. :D

Kumppanini saa pyntätä enemmän kuin minä, jos se on hänelle luontevaa ja niin haluaa. En kumminkaan kelpuuta kumppanikseni mitään trendipelleä ja pakkelinaamaa, jotain rajaa. [provo] Lisäksi jos kumppani palelee ja/tai kastuu ulkonäöllisten seikkojen takia (=ei voi pitää lämmintä päähinettä eikä keliin sopivaa vaatetusta eikä jalkineita), niin multa kyllä kuulee lievää piruilua tyyliin "Pöljää on palella tai kastua, jos sen vaatetuksella voisi välttää."[/provo] Onneksi nykyinen kumppanini on samoilla linjoilla myös pukeutumisen suhteen, kuin minäkin. :haart:

Semmoista olen monesti merkkivaatteiden suhteen pohtinut, että mistäköhän syystä ne kestävät pitkään? Siksikö, että ne 1) ovat oikeasti laadukkaita vai 2) siksi, että niitä käytetään varovaisemmin ja huolletaan tarkemmin kuin halvempia vaatteita?

Uskon, että syy 2) pitää paikkansa useammin kuin 1). Joskus oli Kuluttaja lehdessä farkkutesti, jossa oli niin halvempia kuin kalliimpiakin farkkuja mukana. Lehti ei huomannut mitään korrelaatiota materiaalien laadun ja hinnan välillä. Joissakin halpisfarkuissa oli todella paksua kangasta ja kestävä väri, kun taas kalliimmissa ei ja päinvastoin.

Huomaan kyllä jossain määrin arvostavani merkkivaatteita.
Kesällä Bronx-polvishortsit, jalassa Nike-sandaalit. Nyt kylmemmillä ilmoilla jaloissa mustat Osirikset, mutta siihen se jääkin. Housuina on joko mustat Milpro-reisitaskuhousut, tai Seppälästä ostetut farkut. Samanvärisen ja merkkisen Seppälästä ostetun farkkurotsin kanssa. Paitana lähes joka päivä musta METAL-college, vaihtoehtosesti punanen Powerhouse-huppari.

Ja kaulassa kuuluu olla hopeinen tai kultainen paksuhko kaulaketju. Koska on bodari.

Housuina yleensä jotkut löysät reisitaskut tms worker housut tai jotkut tavalliset farkut mitkä jalkaan mahtuu mielellään boot cut lahkeilla. Paitoina t paitoja (jack&jones merkkisiä aika paljon) sekä lyhyt- että pitkähihaisena, neuleita ja jotain rennompia kauluspaitoja, gollege tai huppari joskus. T-paita on lähes aina päällä, joko pelkästään tai muuten vaan alla. Kenkinä mustat vähän järeämmät kävelykengät tai jotkut tossut ja Salomonin vaelluskenkiin en ole kyllästynyt, core texia ja tosi hyvät kävellä. :) Takki on hankalin asuste, talvipakkasilla untuvatoppis mutta viime aikoina paljon pitänyt sellaista vähän farkkutakin tyylistä mustaa takkia. Väreissä aika paljon mustaa, myös harmaat ja beiget menee, paidoissa punaistakin, valkoisia ei juuri ole. Ja ehdottomasti tiukat boxerit, mielellään mustat, ja sukat myös aina mustat. Eli yritän pukeutua niin että on rento ja mukava olla, isot kuvat ja merkit ei iske.

Itellä on housuina joko farkut tai reisitaskuhousut. Paitoina on joku urheilu t-paita ja college tai neule. Kenkinä on nakaset vapaa-ajan kengät tai siistit lenkkarit. Joskus talvella tulee käytettyä maihareita, mutta farkkujen kanssa ne ei oikein sovi. Ja paitaa pidän housuissa.

Olen huomannut, että pidän eniten rentoihin vaatteisiin pukeutuneista tytöistä. Reisitaskuhousut ym. vähän löysemmät housut ja ehkä joku sportti toppi (varsinkin hyväselkäisillä :kuola: ) tai t-paita. Eli lähinnä juuri rekkalesbo (ilman siiliä ja läväreitä) ja rock'n'roll tytöt näyttää parhaimmilta.

Kyllähän mustat stringit ja miss sixtytkin saa kuolan valumaan, mutta...ei. Lisäksi gootti tytöt korsetteineen ja pallinmurskaus varsisaappaillaan saa mut huutamaan: RUOSKI MUA! :whip:

Edit: Onko täällä pakkiksella yhtään mimmiä, joka käyttää 25 asteen pakkasilla minihametta. Jos on, kertokaa, miten se on mahdollista :confused: .

Värinä toimii pääsääntöisesti ajaton ja tyylikäs musta. Tätä väriä voidaan käyttää siis farkuissa, shortseissa, t-paidoissa (joissa lukee jotain käsittämätöntä, kuten vaikka Slayer), huppareissa ja pitkähihaisissa sekä päällystakeissa. Myös kengät, esim. monitoimi-maiharit ovat kovin tyylikkäät mustana. Kalsariosasto on myös tummanpuhuvaa ja mustasukkaisuutta on havaittavissa. Suosimme että myös pipot, hanskat yms. ovat sävy sävyyn. Kesäisin värejä voidaan toki hivenen sekoitella, laittaa joukkoon vaikka uskaliaan raikkaita sinisiä tai keltaisia t-paitoja (joissa lukee jotain käsittämätöntä, kuten vaikka Roskilde tms.).

Tyylinä on rentous ja mukavuus. Joskus jopa aistikas rähjäisyys. Tyyli saattaa herättää monesti kanssaihmisissä jonkinlaista reagoimista. Ainakin monesti esim. ostoksilla ollessasi voit havaita myymälävahtien kiinnostuvat tämän tyylisestä muodista.

;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom