Kyllähän sitä saadaan tutkimuksia vaikka minkälaisia mihin suuntaan tahansa. Elimistön toimintamekanismeilla + evoluutiolla pystyy jo päättelemään aika paljon. Pelkästään evoluutio jo kertoo huomattavasti. Itse en ole sitä mieltä, että hiilihydraatit olisi jotenkin haitallista. Haitalliseksi se toki voi muuttua, kun sitä syödään nykyään 24/7/365 ultraprosessoidussa muodossa ja kaikki hedelmät yms alkaa olla niin geenimanipuloitua/ravinneköyhää, että eivät ne ole laisinkaan sama tuote enää siihen verrattuna missä muodossa ihmiskeho on ne pääasiassa tottunut saamaan. Kasvikunnan tuotteissa vielä nykypäivänä ongelmana on älytön torjunta-aineiden käyttö, onneksi Euroopassa sentään vielä jotain tolkkua verrattuna vaikka jenkkeihin. Itse näen suurimpana ongelmana nämä "sydänterveelliset pulloöljyt". "Luonnonkansoissa" on vielä nykyäänkin käytännössä carnivoreja ja sitten enempi kasvien syöjiä. Heti kun näistä porukoista aletaan siirtymään näihin maagisiin pulloöljyihin, niin alkaa ylipainoa kertyä ja ilmetä ongelmia.Tämäpä tämä. ja jokainen voi verrata näitä carnivoren fanittajia, sekä heidän laittamiaan "tutkimuksia" + muuta ulosantia vaikkapa nyt tämän vegevaliolla olevan kaverin sivuston antiin. Hieman on erilainen ulosanti (+ tutkimukset juttujen perässä) Ei tarvi olla kovinkaan einstein kun osaa erottaa ne oikeasti asioista tietävät.
Eipä tuo ole mikään uusia asia että carnivore uskovaiset luottaa vaan omaan höpölöpöönsä vaikka tois kuinka laadukkaita tutkimuksia nenän eteen.
Omakohtaista kokemusta varmaan kaikista mahdollisista ruokavalioista mitä voi kokeilla. Ei ole mitään kummempia terveysongelmia aiheutunut ikinä mistään ruokavaliosta, mutta esimerkiksi piereskelyn ja plakin määrä legoissa vähenee käytännössä nollaan ainoastaan 100 % eläinperäisellä ruokavaliolla. Muutoinkin energiatasot on erittäin hyvät eikä ole käytännössä ikinä nälkä. Pystyy käytännössä mitä tahansa liikuntasuoritetta tekemään pitkiä jaksoja ilman, että tarvitsee roudata jotain intra-arsenaalia mukana. Vettä kun löytyy edes jonkun verran niin homma pelittää. Normaalissa arjessa itse menen siis 100 % eläinperäisellä ruokavaliolla, mutta tilanteiden mukaan tulee kyllä joustettua myös.