Proteiinia vuotaa jatkuvasti pois

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
Hei,

Minulla on ollut munuaisvika vajaan kahden vuoden ajan se aiheuttaa proteiinin "vuotamisen" virtsan mukana osaksi pois, normaalisti sitä ei pääsisi ollenkaan läpi. Vuorokausi lukema protskun "haihtumisesta" lähentelee kolmea grammaa. Olen miettinyt jo jonkin aikaa että kuinkahan paljon tämä aiheuttaa hallaa minun sali- ja muulle lihastreenille? Itse en tiedä yhtään olisiko lihaskuntoni hiukkaakaan parempi ilman proteiinin poistumista elimistöstä.
Olen käynyt salilla vähän vajaan puolentoista vuoden ajan, yleensä 4 kertaa viikossa ja välillä kahdesti, siinä sivussa paljon kestävyysharjoitteluja.
Olen nyt ottanu muutaman kuukauden lääkärin määräyksestä verenpainelääkettä, koska se vaikuttaa tuohon proteiini asiaan myönteisesti. Kiitos kun jaksoit lukea :thumbs: .

Jep, munuaisvika + paljon proteiinia ei kai ole hyvä yhdistelmä. Kai munuaisvikojakin voi olla monenlaisia, mutta silti. Itse menisin kyselemään tohtorilta.

Onko lääkäri määrännyt sulle tietynlaisen ruokavalion? Eli toisin sanoen minkä verran saat syödä proteiinia?

Ei ole proteiinista ollut puhetta, mutta muista erinäisistä ruoka-aineista on kuten kahvista. Tosin mistään ei ole painotettu mitenkään vahvasti joten munuaisvika ei ilmeisesti ole kovin pahalaatuinen, ainakaan vielä.

Itsellänikin pääsee protskua jonkin verran läpi virtsan mukana.

Ensin joku "pätevä" yleislääkäri sano terv.asemalla että tuo pitäisi tutkia, ja lähetti toiselle lekurille, sitten ns.urheilulääkäri kertoi mulle tulokset nähtyään että TÄYSIN normaalia paljon treenaavien keskuudessa jotka viellä kittaa proteiinia karseet läjät joka päivä.

Eli älä huolestu ja unohda koko juttu on mun mielipiteeni. :whip:

Ensin joku "pätevä" yleislääkäri sano terv.asemalla että tuo pitäisi tutkia, ja lähetti toiselle lekurille, sitten ns.urheilulääkäri kertoi mulle tulokset nähtyään että TÄYSIN normaalia paljon treenaavien keskuudessa jotka viellä kittaa proteiinia karseet läjät joka päivä.

Tää vinkki kuulostaa hyvältä :thumbs: .

ööö,tuota kysyjällä on munuaisvika.."elä huolestu,unohda koko asia" kuulostat huolettomalta jannulta:jahas:

ööö,tuota kysyjällä on munuaisvika.."elä huolestu,unohda koko asia" kuulostat huolettomalta jannulta:jahas:

Haloo, ei hän kysynyt mitä ollaan mieltä hänen "munuaisviastaan" vaan siitä onko läpi pääsevällä proteiinilla jotain merkitystä. Siihen ihan hälläväliä hyvää huomenta, lisää heraa ja bulkki päälle (vähän rypsäriä ja muista pakkispipo.) :D

edit: mielestäni kannattaa myös hakea toisen lääkärin mielipide siihen "munuaisvikaan" ettei vaan ole siksi todettu munuaisvika että proteiinia pääsee läpi?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hienoin asia on että ko. vaivasta ei tule havaittavia kipuja jotka häiritsisivät päivittäistä elämistä ja toimimista. Huojentava tieto on myös se että tuo 3grammaa/vrk on yhtä tyhjän kanssa. Kiitos vastauksista!

Kannattaa varmasti mennä ihan alan erikoislääkärin juttusille, käydä tarvittavissa testeissä yms. ja vasta sitten vetää niitä johtopäätöksiä. Hommahan voi olla kuten JWO sanoi tai sitta yhtä hyvin voi olla jotain vakavaakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom