Primal Eating

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli semmonen 3000 kalorin setti yhteensä. Onko tossa koko päivän safkat ja kuinka pian tuon maitosetin jälkeen syöt riisit + jauhelihat. Lol ei pitäisi edes kysellä kun itse tuskailen taas täällä ehkä liian alhaisilla kaloreilla :)

Syön ennen treeniä yhen tai puolikkaan bataatin ja tonnaripurkin tai 250g kanasuikaleita, ja ompun. Illalla heitän naamaan jotain pientä, BCAApirtelön tai rahkapurkin.

Maidon vedän kahessa erässä, 500ml + 25g heraa treenin jälkeen, ja siitä 15min sama setti, siitä 15-30min vedän ton ruuan.

Ja Merksu, Enigin hypet on luettu läpi, ja jos tuo hotsittaa, ni lue vaan sieltä GBforumilta se jättithredi "perfect pre- post- and intraworkout nutrition." Sielä on kookosta pyöritelleet Slizz ja kumppanit, ja helvetti, jos vielä taivuttelua tarvitsee. :D Heittäisin palkkariin kookosta, mutta se estää totaalisesti ton riisihötön syömisen kun tuntuu että se painaa mahassa koko päivän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...and over 90% of fat gets stored as fat while only 70% of your resting metabolism energy is derived from fat so if you just slam a bunch of coconut milk you CAN store more fat than you burn.

Slizz hiilareiden ja rasvan käytön eroista (hiilarit siis on valmiimmin käytettävissä energiaksi ja levossakin lämmitykseen, kun taas rasva vähän huonommin). Eli kookosöljyä buustaamaan treeniä kun hiilareita ei syödä paljon, mutta yleisesti ottaen oon Berkhanin kannalla: En läträis rasvalla niin järjettömän paljon.

No mun on pakko tiputtaa rasvat alta kymppiin (5kg pois vielä)tai se planche ei tuu koskaan menee. Eli meen lowcarbpaleoperseilyllä, ja toi kookos on mun energianlähteenä seuraavat 3kk :) Ja vedän kaikki safkat siihen anaboliseen ikkunaan ja paastoon loppuajan. Mikähän vittu siinä on että lihat kasvais vaikka mitenpäin söis mutta voimaa ei tule samaan tahtiin. Eikä painoa saa alaspäin muutakun sillä samurain itsekurilla ja heittämällä jokasen gramman hiilaria pois.

E: mua kyllä lohdutti tieto siitä että "siat joita ruokittiin kookoksella, laihtuivat."

E": miten/millasia määriä vedit kookosta(kermaa/maitoa/öljyä?) kun sanoit bulkannees sillä ja kuitenkin kiristyit? Kalorijakauma?

Ite vedän ennen reeniä yleensä smoothien jossa 1-2 kiiviä, 1 banaani, ananas/appelsiini mehua, jäisiä mansikoita/mustikoita ja sitten pari mintunlehteä!
Toi sopii hyvin aamupalan kanssa juomaksi, esim. Pekonia 4-10 siivua + 5 kananmunaa pekoninrasvassa paistettuna + toi smoothie niin siinä on helvetin hyvä aamupala imo, varsinkin jos vetää reenit parin tunnin päästä löytyy energiaa voi unohtaa boosterit.

Oonko helvetin väärässä vaiko eikö Paleossa saa muka syödä Banaania? eikös pointti ole ottaa hiilarit hedelmistä ja marjoista sekä kasviksista?

Eikä painoa saa alaspäin muutakun sillä samurain itsekurilla

Kaikki olennainen sanottu.

E: mua kyllä lohdutti tieto siitä että "siat joita ruokittiin kookoksella, laihtuivat."
Joo se oli vekkuli, tais tosin olla lehmiä. Lehmien rehut suurustettiin kookoksella (siis filippiineillä niitä sattuu oleen pikkasen paremmin saatavilla, Ts00nami: 1.8kr/kookos = 20centtiä tsipale) ja lehmänperkeleet laihtu.

E": miten/millasia määriä vedit kookosta(kermaa/maitoa/öljyä?) kun sanoit bulkannees sillä ja kuitenkin kiristyit? Kalorijakauma?

Vedin sitä WorldFoods(??? en muista brändiä, semmonen haaleanvaalean värinen luomupurkki) luomukookosmaitoa (lukee Organic kyljessä, saa cittareista) yhden purkin päivässä. Sen lisäksi sitten söin ihan sikana jauhelihaa/hirvenlihaa ja hiilarit otin kasviksista ison salaatin muodossa. Tää oli sitä GTG kulta-aikaa, eli vedin joka päivä ennen ruokailua 2-3x2-3 kahden kuulan tempausta ja jotain leveripitoja ja sen jälkeen sitten syöpöttelin. Eli mun treeni ei varsinaisesti ollu mitään kuluttavaa missään välissä. Muistaakseni kerran viikkoon tein jotain intensiivistä, tyyliin kahvakuula/hyppynarutabataa.

Ite vedän ennen reeniä yleensä smoothien jossa 1-2 kiiviä, 1 banaani, ananas/appelsiini mehua, jäisiä mansikoita/mustikoita ja sitten pari mintunlehteä!

Mulla karstaa toi fruktoosin määrä kun on mehuakin seassa. Varsinkin jos tohon ei tule prodea tai rasvaa, en näe mitä toi sitten loppupeleissä palvelee. Se tosin liittyy mun tietämättömyyteen siitä miten nopeasti ja tehokkaasti fruktoosi buustaa treeniä.

Toi sopii hyvin aamupalan kanssa juomaksi, esim. Pekonia 4-10 siivua + 5 kananmunaa pekoninrasvassa paistettuna + toi smoothie niin siinä on helvetin hyvä aamupala imo, varsinkin jos vetää reenit parin tunnin päästä löytyy energiaa voi unohtaa boosterit.

Jaiks, fruktoosia JA rasvaa meleko iso pläjäys. Ei makrojen erottelulla ysärin mukaan ollu merkitystä, mutta ite en ainakaan vielä oo valmis lähteen tohon. Jos syön rasva-aterian, niin teen näitä Ferriksen (Ja Slizzardmanin!!!!!) suosittelemia hackejä kuten sirotan teelusikallisen kanelia päivän ekaan ateriaan jne, ja juon puolidesiä-desin jotain greippi/lime tai sitruunamehua ennen ruokailua. Hifiä.

Oonko helvetin väärässä vaiko eikö Paleossa saa muka syödä Banaania? eikös pointti ole ottaa hiilarit hedelmistä ja marjoista sekä kasviksista?

Saa, mutta sitä ei suositella sen verensokeria nostattavan vaikutuksen takia. Parhaat paleonyrkkisäännöt on munsta

1) Syö kausiluontoisesti (suomessa talvella ei ole saatavilla appelsiineja, käytä järkeä, älä saivartele)
2) Jos sitä täytyy prosessoida/kuumentaa/keittää/paistaa se ei ole paleoa (liha/kana/kala = salmonella/madot, käytä taas järkeä)

Ja sit ne idon höpöhöpöt jotka ei IF-soturille päde:

3) Älä syö itseäsi täyteen mutta älä päästä nälkää tulemaan

Kyllä tosta ainakin henkilökohtasesti on hyötyä jos ei muuten tuu syötyä kunnolla ennen treeniä, muutenkin itse kartan hiilareita lähes automaatiolla aina.

Normaali päivällinen mulla. naturel kanafileitä 2 filettä paistettu chilissä, valkosipulissa, tilkassa soijaa(joojoo papua ei saa syödä, mutta pidän esanssista ruuassa) ja sitten keitän isonläjän parsaa ja kukkakaalia tosta lähtee nälkä eikä tuu heti takasin, ruokajuomana vettä aina. ite diggaan tosta ihan vitusti.

Aika perus nopee iltapala on kanssa pari kolme keitettyy kananmunaa, purkkitonnikalaa sekä joukkoon cashew pähkinöitä kourallinen.
Tai nyyssölän setti 200-400g jauhelihaa paistettuna sekaan muutama kananmuna paistaa hetken ja vitusti jotain tulista kastiketta, on helvetin hyvää!

Tänää teen paleo pizzaa, 5-valkuaista vatkataan vaahdoksi ja sekaan suolaa, levitetään pellille levyksi. Sitten kuumennetaan uunissa ~10min @ 225c, pohja pois uunista anna hetki jäähtyä päälle tomaattikastike, jauheliha, kinkkua, katkarapua, keitettyäkananmunaa ja vähän chiitataan eli juustoraastetta ja takasin 225-asteiseen uuniin niin kauaksi että juustolla on kuultava pinta. On helvetin hyvää mielestäni ja aivan älytön määrä proteiinia, ainut huono on vaan niin tota menee koko pellillinen kun alkaa syömään :(

Edit: Oisko paska idis vääntää Kotitalous puolelle Paleo / VHH / Primal eating Resepti ketju johon vois kerätä reseptejä, itteä vituttaa aina arpoa että mitä tekis safkaksi kun kaapissa odottaa jauheliha paketti..

Edit: Oisko paska idis vääntää Kotitalous puolelle Paleo / VHH / Primal eating Resepti ketju johon vois kerätä reseptejä, itteä vituttaa aina arpoa että mitä tekis safkaksi kun kaapissa odottaa jauheliha paketti..

Eikös Ravinto-osiossa ole jo VHH-Safkat reseptiketju..

Tänää teen paleo pizzaa, 5-valkuaista vatkataan vaahdoksi ja sekaan suolaa, levitetään pellille levyksi.

Paleo Con Queso

Ei koska tämä sivusto on olemassa. ^^

Ei koska tämä sivusto on olemassa. ^^

ainut tossa on vaan se että mitat on jenkki tyyliin kupeissa ja lontooksi muutenkin, itteäni ainakin vituttaa laskea mitat ja miettiä mitä vittua toiki on suomeksi :D

btw. monkeyfoodista näin ton reseptin jep, aivan vitun hyvää settiä ;)

ainut tossa on vaan se että mitat on jenkki tyyliin kupeissa ja lontooksi muutenkin, itteäni ainakin vituttaa laskea mitat ja miettiä mitä vittua toiki on suomeksi :D

btw. monkeyfoodista näin ton reseptin jep, aivan vitun hyvää settiä ;)

Osta semmonen mittakannu missä on viivat kaikilla kansainvälisillä yksiköillä. Mulla on semmonen ja se on tosi kätevä.

Minä juon aamulla (07.30)
- kermakahvi
- bcaa
- krea

Treenin alle (klo 08.30)
- glutamiini
- b-a
- d-aspartiinihappo
- joskus jack3d

Heti treenin jälkeen (11-11.30)
- bcaa

Treenin päälle (12.00)
Turkkilainen jugu
- hera
- vadelma
- mustaherukka
- mansikka
- tyrni
- maca
- raakakaakao
- kookosöljy
- luomumaito
- b-a
- glutamiini

Lounas (14-15)
- lihaa 250g
- kasviksia 500g / salaatti
- luomuvoita
- rasvaista juustoa
- vitskut, magnesium, omega

Iltanen (19-20)
- lihaa 200g
- kananmunia
- rasvaista juustoa
- kurkkua
- paprikaa

Ennen nukkumaanmenoa (22.30-23.30)
Kaseiini

Salilla nelijakosella viikon kierrolla. Salin alle 5km rauhallinen lenkki. Kerta viikkoon 15-20km:n lenkki ja kerta viikkoon vetoja. Vetojen tehot tutkailen tuntemusten mukaan.

Pari viikkoa menty nyt minimaalisilla hiilareilla, ja alkaa keho pikkuhiljaa tottumaan. Jostain luin että kun siirtyy hiilaripitosesta valiosta pois ja ottaa kalorit proteiinista ja rasvasta, niin keholla menee parista viikosta aina 6viikkoon aikaa "tottumiseen", yksilökohtaista, sitä en tiedä mikä sen määrää miten nopeasti yksilö muutokseen tottuu.

Aikaisemmat kokeilut on päättyneet siihen kun parinvkon jälkeen on tuskailtu ja alettu vetää hiilareita kun on voimaton olo. Ehkä se on tuo kookosrasva mikä on nyt tehnyt sen eron, ettei olo ole muuttunut miksikään vaikka safkapolitiikka on heittänyt voltin.

Ei ole tehnyt mieli kertaakaan ostaa jädeä, karkkia, tai muuta paskaa, mikä ollut aina silloin tällöin ennen mun heikko kohta. Sokeria/hiilareita ei siis ole kaivattu, mitä pidän pienenä ihmeenä.

Itse aloittelen kookoskokeilua nyt sillä, että otan 400g kookosmaitoa päivässä, vaikka leangainsilla pitäisikin olla suht vähillä rasvoilla treenipäivät. Se vaan mietityttää, että liittyykö kookoksen edut jollain lailla nimenomaan VHH-ruokavalioon? Meneekö systeemi erilaiseksi, kun syödään samana päivänä suht runsaasti sekä tärkkelystä että kookosrasvaa? Lähinnä kiinnostaa tuo homma treenipäivien suhteen, kun syön hieman yli kulutuksen

Jos kukkaro vaan kestää, niin hommaa sitä kylmäpuristettua neitsyt kookosöljyä. Cocovit on mun makuun parasta.
Kun ne inskat nousee niistä hiilistä, niin helpommin kerää kroppa sitä vararasvaa niistä kookoksistakin. Jos saat
sijoitettua ne hiilet heti treenin jälkeen, niin menevät käyttöön iso osa ja se rasvan varastoimuminen on ainakin
hankalampaa.

Itse aloittelen kookoskokeilua nyt sillä, että otan 400g kookosmaitoa päivässä, vaikka leangainsilla pitäisikin olla suht vähillä rasvoilla treenipäivät. Se vaan mietityttää, että liittyykö kookoksen edut jollain lailla nimenomaan VHH-ruokavalioon? Meneekö systeemi erilaiseksi, kun syödään samana päivänä suht runsaasti sekä tärkkelystä että kookosrasvaa? Lähinnä kiinnostaa tuo homma treenipäivien suhteen, kun syön hieman yli kulutuksen

MCT käyttäytyy ilmeisesti juuri niin, että se ei varastoidu yhtä hyvin kehoon kuin ne muut joita en osaa luetella. Eli jos vedät pekonia/voita saman verran treenipäivän PWOlla, ja ajattelet että korvaat samat rasvat kookoksella, niin kookoksella tulos on rasvojen parempi käyttö polttoaineena eikä varastoihin menevänä mössönä. Näin muistaakseni Slizz & Razz selittivät GBforumilla.

Eli Berkhanhan siteeras jotain tutkimusta mikä perustelee sen miksi vähän rasvaa ja enemmän hiilaria (plussa hiilarista), koska hiilaria käytetään lämmitykseen, rasvaa ensisijaisesti varastoihin tms. Käsittääkseni kookos käyttäytyy tässä kontekstissa samalla tavalla kuin hiilari.

Jos kukkaro vaan kestää, niin hommaa sitä kylmäpuristettua neitsyt kookosöljyä. Cocovit on mun makuun parasta.
Kun ne inskat nousee niistä hiilistä, niin helpommin kerää kroppa sitä vararasvaa niistä kookoksistakin. Jos saat
sijoitettua ne hiilet heti treenin jälkeen, niin menevät käyttöön iso osa ja se rasvan varastoimuminen on ainakin
hankalampaa.

On suunnitelmissa tuon öljynkin ostaminen, jahka Exposta löytyy. Ja tosiaan hiilarit on suunnitelmissa ottaa käytännössä kaikki treenin jälkeen, varsinkin tärkkelykset. Samalla myös puolet kookosmaidosta, joten puolet jää vielä illalle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom