Primal Eating

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo vaihdetaan lainaksi sitten.

Öörtti oli kärppänä ja nappas PBn. Mulla tosin on Ferriksen 4 hour body ja Beyond Brawni, mutta ne molemmat on semmosia opuksia että jos viikonkin joutuu olemaan ilman niin tulee orpo olo. :D

Täytyy varmaan ostaa paleo solutioni.

Öörtti oli kärppänä ja nappas PBn. Mulla tosin on Ferriksen 4 hour body ja Beyond Brawni, mutta ne molemmat on semmosia opuksia että jos viikonkin joutuu olemaan ilman niin tulee orpo olo. :D

Täytyy varmaan ostaa paleo solutioni.
Annappa lyhyt tiivistelmä 4 hour bodysta. Mainoksessa luvataan kuu ja aurinko taivaalta joten herää helposti epäilykset jenkkihöpönpöppööstä. Onko Ferriksellä jotain mullistavaa ja käänteentekevää tietoa vai mistä on kyse?

Annappa lyhyt tiivistelmä 4 hour bodysta. Mainoksessa luvataan kuu ja aurinko taivaalta joten herää helposti epäilykset jenkkihöpönpöppööstä. Onko Ferriksellä jotain mullistavaa ja käänteentekevää tietoa vai mistä on kyse?

Dislike. Kaveri sano just samaa. "Bulletpointsit 4-hour-bodystä." Aika vammasta, kun kirja on melkoisen laaja tekele.

Ei ole mitään mullistavaa, mutta tuo kirja on mulle ihan mainio kun diggaan soveltaa kaikkia tommosia hackejä omaan arkeen. Tyyliin just "kiipeä portaita pohkeilla = isommat pohkeet ajan kans." (tuo ei ole kirjassa, mutta siis ideana). Jos nyt jotain älyttömän hienoa mitä ite sovelsin ja sovellan vieläkin, on tuo sprintti+maastavetotreeniohjelma jossa tehdään 1-5 kertaan viikossa mavea ja sprinttaillaan/harrastetaan jotain lajia sen ohella. Ei tossa kirjassa mitään erikoista loppupeleissä ole, se on vaan helvetin laaja ja monipuolinen nidos jossa on kasattu tosi monta hyödyllistä juttua treeniin ja ruokajuttuihin, paljon dataa, paljon tutkimusta, mutta kaikki varmasti löytää netistä jos jaksaa etsiä. Ite en jaksanut.

Slow-carb dieetti on vaan perus "kalorit alle kulutuksen syömällä jotain mistä et tykkää" tms. cheattipäivällä. Peruskauraa, eikä mitään mullistavaa.

Kuka ei tykänny raa'asta parsakaalista? Meitsi teki taikatempun = Sekotin raakaa parsakaalta kokonaisen nupun tommosen 500g pakastewokkivihannespussin kanssa. Lotina vaan kävi ku meni parsat naamariin. :o Elämän pelastus.

Uusin Robb Wolfin podcast on aika rautaista tavaraa, kun vieraina ovat Mark Sisson ja Mat Lalonde samaan aikaan!

http://robbwolf.com/2011/08/09/the-paleo-solution-episode-92/

Wolfin sivuja seuranneet ovat varmaan jo kuulleet, että Wolf ja jotkin muut ovat viimeaikoina tehneet jonkinasteista yhteistyötä Jenkeissä lääkärien ja muiden tahojen kanssa. Alla on pieniä ensimmäisiä vihjailuja asiasta, lisääkin on varmaan jo sanottu. Ovat käyneet ilmeisesti "käännyttämässä" hyvällä prosentilla alkujaan skeptisiä lääkäreitä. Suunnitelmat vaikuttavat hienoilta.

http://robbwolf.com/2011/07/07/back-from-the-beyond-updates-and-musings/

Itsellä on hieman herännyt toivo, että Jenkeissä voisi pikkuhiljaa olla aluillaan vähän isompiakin muutoksia virallisen ravintotietouden saralla, ja sieltä sitten valuu hiljalleen muuallekin. Aika rupeaisi ainakin olemaan korkea.

Mitä käytätte palautusjuomana vai koetteko sille lainkaan tarvetta? (Anteeksi jos aiheesta on keskusteltu jo aiemmin)
Itse en käytä lainkaan koska en koe sitä tarvitsevani. Proteiinia tulee päivän mittaan riittävästi ja treenin jälkeisellä aterialla bataattia tai perunaa tarpeen mukaan. Tosin en olekkaan kehonrakentaja, mutta melko kovia treenejä tulee vedettyä, enkä ole huomannut palautumisessa mitään eroa palkkarilla tai ilman.

Itse en käytä lainkaan koska en koe sitä tarvitsevani. Proteiinia tulee päivän mittaan riittävästi ja treenin jälkeisellä aterialla bataattia tai perunaa tarpeen mukaan. Tosin en olekkaan kehonrakentaja, mutta melko kovia treenejä tulee vedettyä, enkä ole huomannut palautumisessa mitään eroa palkkarilla tai ilman.

Mulla tulee kyllä normi malto+whey+glutamiini+kreatiini+hmb kombo vedettyä teemalla mitä nopeammin sitä parempi. En saa millään ateriaa vedettyä heti treenin jälkeen joten palkkari on helpoin ratkaisu. Tunti palkkarista/treenistä sitten kunnon ateria. Lajipainoitus treeneissä, ei niinkään mikään massanlisäys/bodaus.

Mitäs sitä keksisi kouluun evääksi jos haluaa just viljoja välttää? Olen huomannut, etteivät sovi turvotuksen vuoksi, olo myös viljatuotteiden syömisen jälkeen vatsassa kuin olisi pureksinut sahanpurua, vaikka hyvin pureskelenkin ruuan. Treenailtua tulee salilla ja aerobista harrastettua kävelyn ja fillaroinnin muodossa, eli tarttis jaksaa niissäkin. Proteiinia tarttis saada reippaasti, ainakin sen 100-120g. Pitäisikö lounasevästyksenä turvautua maitotuotteisiin, kuten raejuustopurkkiin tai heradrinkkiin ja lisukkeina vaikka rehua/hedelmää ja pähkinöitä rasvan lähteenä. Koulussa huonot sapuskat, kuten varmasti kaikki tietävätkin.

Whole30 challenge

Olen vetänyt tota pari viikkoa joskus ja oli kyllä aivan mahtava olo. Huomenna pitäisi startata uudestaan ja koitan jos selviäisin sen kuukauden tällä kertaa... Aika samanlainen mun ruokavalio on nytkin, mitä nyt maitotuotteita tulee välillä ja alkoholia ja makeutusaineita myös silloin tällöin. Vaikeinta onkin varmaan luopua light-kolasta ja viinistä, mutta jos tekee niin tekee sitten kunnolla :)

Whole30 challenge

Olen vetänyt tota pari viikkoa joskus ja oli kyllä aivan mahtava olo. Huomenna pitäisi startata uudestaan ja koitan jos selviäisin sen kuukauden tällä kertaa... Aika samanlainen mun ruokavalio on nytkin, mitä nyt maitotuotteita tulee välillä ja alkoholia ja makeutusaineita myös silloin tällöin. Vaikeinta onkin varmaan luopua light-kolasta ja viinistä, mutta jos tekee niin tekee sitten kunnolla :)

Ja jos menee sormi suuhun, niin täältä vaan randomilla resepti ja pata kuumaksi. :) Tuo whole30 on kyllä loistava kikka päästä kerralla sisään paleoon. 30 päivässä pitäs kaikenmaailman vierotusoireetkin lieventyä. Näin ainakin totesi Ido.

Ja jos menee sormi suuhun, niin täältä vaan randomilla resepti ja pata kuumaksi. :) Tuo whole30 on kyllä loistava kikka päästä kerralla sisään paleoon. 30 päivässä pitäs kaikenmaailman vierotusoireetkin lieventyä. Näin ainakin totesi Ido.

Kiitos linkistä! Mietinkin just että olisi kiva kokata vähän jotain muuta kuin piffiä ja rehuja.
Whole30 on todellakin mahtava. Musta on vaan surullista että sen noudattaminen on näinkin vaikeaa nykymaailmassa... Puolet kaupan tarjonnasta on täyttä paskaa, siis ihan kirjaimellisesti syömäkelvotonta paskaa. Mä olen viime aikoina syönyt aika rennosti ja sen todellakin huomaa olossa :( Samanlainen olo kuin joskus silloin kun söin ilman mitään rajoituksia, ts. turvotus päällä 24/7.

Mä olen viime aikoina syönyt aika rennosti ja sen todellakin huomaa olossa :( Samanlainen olo kuin joskus silloin kun söin ilman mitään rajoituksia, ts. turvotus päällä 24/7.

Sama. Vituttaakin herkemmin. Turvotus on kyllä tavallaan parempi kuin ainainen nälkä, mutta ei sekään kiva ole. Onko kehonkoostumuksessa ilmennyt eroja, esim. löysempi/lihavampi olo, kun syö maitotuotteita? Nyt jää meikäläisellä rahkat ja viljat pois, kahvimaito sallitaan kuitenkin.

Ootko beginner huomannu samaa turvotusta perunan tai bataatin kanssa?
Tänään innostuin syömään reilun puol kiloa ruskistettua keräkaalia ja ruusukaalia :kuola: Ei ole maha ihan tuollasiin satseihin tottunu ja sen huomas.. :rolleyes:
Pitänee kyllä itsekin kokeilla tuota Whole30-hässäkkää jossain vaiheessa :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom