Presidentinvaalit 2012

Niinkö? Tahtoisin nähdä lainauksia vihreiltä, kirjoituksia tai julkilausumia noista mitä Vilho kirjoitti. Vihreät siis väittävät, että:

1. homoseksuaalin presidentin myötä muut valtiot hyväksyvät homouden
2. suomen puolustusvoimien lakkauttaminen lopettaa sodat maailmasta
3. maamiinakielto suomessa lopettaa Afrikassa miinojen aiheuttamat siviilikuolemat ja -vammautumiset
4. aseet olisi hyvä kieltää Suomessa niin väkivalta lakkaa
5. poliisi olisi hyvä lopettaa, niin rikokset loppuisivat

"Tahallaan kärjistäen" on sama kuin olkinukkeargumentti, jos väitteille ei löydy mitään pohjaa.

Eiköhän nyt jokainen huomaa että kommentit ovat kärjistettyjä, mutta pahoittelut kuitenkin.

Lähden tästä etsimään kuokkaa ja laitan bensaa kanisteriin ...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niinkö? Tahtoisin nähdä lainauksia vihreiltä, kirjoituksia tai julkilausumia noista mitä Vilho kirjoitti. Vihreät siis väittävät, että:

1. homoseksuaalin presidentin myötä muut valtiot hyväksyvät homouden
2. suomen puolustusvoimien lakkauttaminen lopettaa sodat maailmasta
3. maamiinakielto suomessa lopettaa Afrikassa miinojen aiheuttamat siviilikuolemat ja -vammautumiset
4. aseet olisi hyvä kieltää Suomessa niin väkivalta lakkaa
5. poliisi olisi hyvä lopettaa, niin rikokset loppuisivat

"Tahallaan kärjistäen" on sama kuin olkinukkeargumentti, jos väitteille ei löydy mitään pohjaa.

image7ox.jpg

3) Millä muulla maamiinakieltoa markkinoitu massoille Suomessa kuin rammoilla afrikkalaislapsilla?

4) Pekka Haavisto Puolue: Vihreä liitto (Vihr.)
Vaalipiiri: Helsinki
Syntymävuosi: 1958

"Olen tiukemman aselain kannattaja. Tulisi vaikeuttaa mahdollisuutta pitää halussaan lyhytpiippuisia asioita, joita esim. koulusurmissa on käytetty. Olin valmis tiukempiin käsiaserajoituksiin, koska koulu- ja muissa ampumisissa on käytetty juuri lyhytpiippuisia aseita, jotka on helppo piilottaa vaatteisiin tai laukkuun. Pitkien metsästysaseiden kohdalla tilanne on toinen"


Edit. Äänestäisin homoa Niinistöä ennen kuin heteroa Haavistoa, enkä nyt erityisemmin pidä Niinistöstäkään.
 
3) Millä muulla maamiinakieltoa markkinoitu massoille Suomessa kuin rammoilla afrikkalaislapsilla?
Tästä mä olen samaa mieltä, että tunteisiin vetoavaa markkinointia on kyllä käytetty. Toisaalta tunteisiin vetoavassa markkinoinnissa on myös totuutta mukana. Ei se mitään paskapuhetta ole, että muovikuorisia miinoja on kylvetty Afrikkaan ja Aasian alueen sodissa täysin surutta maastoon miettimättä yhtään mitä tapahtuu, kun sota joskus loppuu.

Olin itse miinakieltoa vastaan, koska mielestäni samat argumentit eivät päde suomen olosuhteisiin.



"Olen tiukemman aselain kannattaja. Tulisi vaikeuttaa mahdollisuutta pitää halussaan lyhytpiippuisia asioita, joita esim. koulusurmissa on käytetty. Olin valmis tiukempiin käsiaserajoituksiin, koska koulu- ja muissa ampumisissa on käytetty juuri lyhytpiippuisia aseita, jotka on helppo piilottaa vaatteisiin tai laukkuun. Pitkien metsästysaseiden kohdalla tilanne on toinen"
Haavisto siis ei ole ajanut täyskieltoja aseille väitteillä, että väkivalta loppuu, kuten jokainen voi perustelut ylempää lukea.

Miksi siis vihreistä levitetään tämmöistä paskaa? Ja miksi ihmeessä tähän paskaa uskotaan, kun on näemmä aika helppo tarkistella, ettei asiat ole näin.


Edit. Äänestäisin homoa Niinistöä ennen kuin heteroa Haavistoa, enkä nyt erityisemmin pidä Niinistöstäkään.
Okei. Mites tilanne on nyt sitten, kun vastassa on hetero Niinistö ja homo Haavisto ;) Kääntyykö seksuaalisella suuntautumisella tilanne paremmaksi Haavistolle? Ei? Hyvä.
 
Haavisto siis ei ole ajanut täyskieltoja aseille väitteillä, että väkivalta loppuu, kuten jokainen voi perustelut ylempää lukea.

Miksi siis vihreistä levitetään tämmöistä paskaa? Ja miksi ihmeessä tähän paskaa uskotaan, kun on näemmä aika helppo tarkistella, ettei asiat ole näin.

Minä tulkitsen edelleen tuon siten, että Haaviston mielestä estämällä tietyn tyyppisten aseiden saatavuus estettäisiin tietyn tyyppiset rikokset. Muutenhan tuossa ei olisi mitään järkeä tässä haulikoiden, rautasahojen ja sählymailakassien maassa.

Okei. Mites tilanne on nyt sitten, kun vastassa on hetero Niinistö ja homo Haavisto ;) Kääntyykö seksuaalisella suuntautumisella tilanne paremmaksi Haavistolle? Ei? Hyvä.

Mä myönnän olevani suvaitsematon, mutta Haavistossa ärsyttää hivenen se Antonio. Ei hänen sukupuolensa eikä kansalaisuutensa, vaan ikä+ammatti -kombo. Mistähän Pekka ja Antonio pystyvät oikein keskustelemaan?
 
Niinkö? Tahtoisin nähdä lainauksia vihreiltä, kirjoituksia tai julkilausumia noista mitä Vilho kirjoitti. Vihreät siis väittävät, että:

1. homoseksuaalin presidentin myötä muut valtiot hyväksyvät homouden
2. suomen puolustusvoimien lakkauttaminen lopettaa sodat maailmasta
3. maamiinakielto suomessa lopettaa Afrikassa miinojen aiheuttamat siviilikuolemat ja -vammautumiset
4. aseet olisi hyvä kieltää Suomessa niin väkivalta lakkaa
5. poliisi olisi hyvä lopettaa, niin rikokset loppuisivat

"Tahallaan kärjistäen" on sama kuin olkinukkeargumentti, jos väitteille ei löydy mitään pohjaa.

Tämä oli sinällään silmiä avaava posti, ainakin noin niinku mulle :)
Mikäs sen nautittavampaa kuin haastaa omat näkemyksensä.
Oon täysin maalta kotoisin, pienenä kulkenu metsästäjien mukana, ollu mukana teurastamas elukoita ja ollu mukana repimäs vasikkaa lehmän persauksista irti yms.
Niinkauan kuin muistan on sanottu jotain sen suuntaista vihreät on kohkoja, vailla elämän tosi reaaliteetteja. Sähkö tulee seinästä ja maito purkista letkautukset on tuttuja ja oon niihin itsekkin syyllistynyt. Mutta mitä minä oikeasti tiedän vihreistä? Vastustavat ydinvoimaa (minä en). Mutta siihen se varma tieto loppuukin. En mä edes tiettävästi tunne ketään vihreätä. Täytyypi ottaa vähä selvää mitä asiaa ne oikeasti ajaa. Vaikka tietoni olisivatkin oikeassa, varsin yks puoleiseen informaatioon olen luottanut.
Tämä viesti oli semmonen itsepohdiskelu, eikä Haavistolle äänien kalastus ja meni vähä sivuten aihetta.
 
Haavisto siis ei ole ajanut täyskieltoja aseille väitteillä, että väkivalta loppuu, kuten jokainen voi perustelut ylempää lukea.

Miksi siis vihreistä levitetään tämmöistä paskaa? Ja miksi ihmeessä tähän paskaa uskotaan, kun on näemmä aika helppo tarkistella, ettei asiat ole näin.

Mites se lyhyiden aseiden kielto tai saannin hankaloittaminen estäisi rikoksia? Britanniassa puukot viuhuu entistä enemmän ja täälläkin on ihan arkipäivää, että jengillä on veitsi taskussa kaupungilla. Kielletäänkö seuraavaksi teräaseet? Pistooleita nyt kuitenkin käytetään ihan harrastustoimintaankin, enkä näe miten ammunta olisi jotenkin huonompi harrastus kuin vaikka runojen kirjoittaminen. Sinne kouluun voi myös kantaa sen isin haulikon tai kiväärin jos niikseen tulee, tai sitten ammutaan jalankulkijoita jostain kerrostalon ikkunasta. Mahdollisia tilanteita on niin paljon, että yksikään laki ei tule niitä kaikkia poistamaan.
 
Mites se lyhyiden aseiden kielto tai saannin hankaloittaminen estäisi rikoksia? Britanniassa puukot viuhuu entistä enemmän ja täälläkin on ihan arkipäivää, että jengillä on veitsi taskussa kaupungilla. Kielletäänkö seuraavaksi teräaseet?
No näin sivuhuomautuksena tähän, että ainakin Saksassa on muutamassa kaupungissa teräaseet, käsiaseet, tai esim. pesismailat kielletty ydinkeskustan alueella (rautatieasemakorttelit) ja siellä on saatu ihan hyviä tuloksia rikollisuuden laskemisessa. Mielestäni Suomessakin voisi kieltää käsiaseiden tai puukkojen mukana pitäminen taajama-alueella muualla kuin omassa kodissa, tai mahdollisesti töissä, jos työ sen käyttöä vaatii.
 
Toi asekielto ei tomi, Jenkkilä todistaa sen. Niissä paikoissa missä on kovimmat asekiellot ni yleensä on aserikoksien kärjessä aina ja niissä missä on löysemmät lait ni on keskitasolla tai alapuolella. Mutta veikkaan että tähän vaikuttaa rodullinen jakauma, niissä etelä-valtioissa missä on löysät aselait ni veikkaan että mutiksia on vähemmän siellä suhteessa taas johonkin liberaalisempaan paikkaan mitä demokraatit johtaa.
 
No näin sivuhuomautuksena tähän, että ainakin Saksassa on muutamassa kaupungissa teräaseet, käsiaseet, tai esim. pesismailat kielletty ydinkeskustan alueella (rautatieasemakorttelit) ja siellä on saatu ihan hyviä tuloksia rikollisuuden laskemisessa. Mielestäni Suomessakin voisi kieltää käsiaseiden tai puukkojen mukana pitäminen taajama-alueella muualla kuin omassa kodissa, tai mahdollisesti töissä, jos työ sen käyttöä vaatii.

Ne on jo kielletty... Kielto ja sen valvonta vain ovat kaksi eri asiaa. Suomessa on se 6000 poliisia, nuo kaikki pitäisi olla melkeinpä PK-seudulla jos täällä haluttaisiin todella valvoa, mitä ihmisillä on mukanaan.

"10 §
Toisen vahingoittamiseen soveltuvien esineiden ja aineiden hallussapito

Seuraavien toisen vakavaan vahingoittamiseen tarkoitettujen tai siihen soveltuvien esineiden tai aineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty:

1) teräaseet, rikotut lasiesineet ja muut näihin rinnastettavat viiltämiseen tai pistämiseen soveltuvat esineet;

2) patukat, ketjut, jouset, vaijerit, kaapelit, pesäpallomailat ja muut näihin rinnastettavat lyömiseen soveltuvat esineet;

3) tikat, kuulat ja muut näihin rinnastettavat heittämiseen soveltuvat esineet;

4) syövyttävät sekä toisen vakavaan vahingoittamiseen taikka lamauttamiseen soveltuvat aineet;

5) ilma-aseet, jousitoimiset aseet, harppuunat, ritsat, puhallusputket ja muut näihin rinnastettavat ampumiseen soveltuvat esineet;

6) terveydelle vaaralliset laserosoittimet.

Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty.

Mitä 1 ja 2 momentissa säädetään, ei koske esineitä tai aineita, joiden hallussapito on työtehtävän tai muun hyväksyttävän syyn vuoksi tarpeen.

Ampuma-aseiden ja räjähteiden hallussapidosta säädetään ampuma-aselaissa (1/1998), räjähdysvaarallisista aineista annetussa laissa (263/1953) ja räjähdeasetuksessa (473/1993)."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612?search[type]=pika&search[pika]=j%C3%A4rjestyslaki
 
Itse ajattelen asiaa myös resurssipohjalta näissä vaaleissa. Presidentin tulisi edustaa KOKO kansaa ja jos ajatellaan presidentin ajankäytön jakautumista KOKO kansan edun pohjalta niin huomattavasti tärkeämmiksi aiheiksi nousee esimerkiksi vientiteollisuus ja suhteet kauppakumppaneihin, kuin joku seksuaalisen vähemmistön asema. Prosentuaalisesti seksuaalisia vähemmistöjä on Suomessa niin pieni osuus, etten näe järkeä, että KOKO kansan presidentti käyttäisi omasta ajastaan kyseisen ryhmittymän asian ajamiseen yhtään enempää aikaa kuin on niiden osuus kansasta eli pari prosenttia,jos sitäkään.

Vientiteollisuutta ja suhteita ulkomaisiin kauppakumppaneihin pidän paljon tärkeämpänä, koska kaikki sieltä saatava liiketoiminta tuo rahaa Suomen kansalaisten yhteiseen laariin ja jakautuu siitä eri reittejä pitkin. Lisäinvestoinnit, työpaikkojen luonti, verot, palkat, kulutus ja osuus jota voidaan jakaa ns. heikko-osaisille kasvaa mitä enemmän yksityisen sektorin yritykset pystyvät tuotteitaan maailmalle viemään. Puhumattakaan siitä, että suurin osa seuraavan vuosikymmenen tärkeistä kauppakumppaneista tulee olemaan kehittyvät taloudet, mikä tarkoittaa aika pitkälti hyvinkin arvokonservatiivisiä kauppakumppaneita.

Tämän johdosta itse aion äänestää ehdokasta, jolla näen olevan paremmat mahdollisuudet luoda ja ylläpitää näitä suhteita, sekä omalla habituksellaan, että puoluetaustaltaan ja ajatusmaailmaltaan ja joka silti on tarpeeksi neutraali/huomioonottavainen, ettei eri vähemmistöjen tarvi huolestua siitä, että syrjintä/arvon aleneminen (onko Suomessa edes syrjintää näiden kohdalla?!) yhteiskunnassa, jotenkin lisääntyisi seuraavan presidenttikauden aikana.

6.
 
Alkaa ihan tosissaan vituttamaan tämä haavistohypetys. Edes eilisessä jussi-gaalassa ei se joku ämmä voinu pitää suutansa kiinni vaan oli pakko kehottaa kaikkia äänestämään haavistoa. Lärvikirjassa joka toisen akan profiilikuvassa komeilee kakkonen ja jos erehtyy mainitsemaankaan niinistön nimeä jollekki haavistofanaatikolle niin voi jeesus sitä kälätyksen määrää suvaisevaisuudesta ja homoilusta. Ihan vitun sama onko se hinaaja vai ei mutta ihan sen takia kun ei jaksa kuunnella tuota haavistohypeä enää niin aion piirtää kutosen lappuun. Luulempa vain että tuo ylenpalttinen mainostus kääntyy haavistoa vastaan..
 
Itse ajattelen asiaa myös resurssipohjalta näissä vaaleissa. Presidentin tulisi edustaa KOKO kansaa ja jos ajatellaan presidentin ajankäytön jakautumista KOKO kansan edun pohjalta niin huomattavasti tärkeämmiksi aiheiksi nousee esimerkiksi vientiteollisuus ja suhteet kauppakumppaneihin, kuin joku seksuaalisen vähemmistön asema. Prosentuaalisesti seksuaalisia vähemmistöjä on Suomessa niin pieni osuus, etten näe järkeä, että KOKO kansan presidentti käyttäisi omasta ajastaan kyseisen ryhmittymän asian ajamiseen yhtään enempää aikaa kuin on niiden osuus kansasta eli pari prosenttia,jos sitäkään.

Koko Kansan Tavvjahan on niitä seksuualivähemmistöjen etuja jo ajanut ihan tarpeeksi joten olisi ihan tasa-arvon nimissäkin suotavaa, että seuraava presidentti keskittyy vähän muuhunkin kuin SETA:n kekkereihin ja feministien kissanristiäisiin.
 
Alkaa ihan tosissaan vituttamaan tämä haavistohypetys. Edes eilisessä jussi-gaalassa ei se joku ämmä voinu pitää suutansa kiinni vaan oli pakko kehottaa kaikkia äänestämään haavistoa. Lärvikirjassa joka toisen akan profiilikuvassa komeilee kakkonen ja jos erehtyy mainitsemaankaan niinistön nimeä jollekki haavistofanaatikolle niin voi jeesus sitä kälätyksen määrää suvaisevaisuudesta ja homoilusta. Ihan vitun sama onko se hinaaja vai ei mutta ihan sen takia kun ei jaksa kuunnella tuota haavistohypeä enää niin aion piirtää kutosen lappuun. Luulempa vain että tuo ylenpalttinen mainostus kääntyy haavistoa vastaan..

Osa naisväestä tuntuu jotenkin hullaantuneen tähän, vissiin etenkin iäkkäämmät koska mitä nuorempien kanssa olen puhunut, niin aika vähissä on Haaviston kannattajat. Kai anoppikin suorastaan otti itteensä kun sanoin että kävin vetämässä kutosen lappuun. Siitä vaan, homoprovoa saa jos alkaa avautumaan. ;) Mutta oikeasti aika lapselliseksi menee vaikka olisi puoli läpälläkin heitettyä.
 
Ja jatkaen aiempaa jupinaani minun mielestä haaviston erinomaisuus on vain median ja haaviston itsensä luoma illuusio. Taitava ja rauhallinen puhuja televisiossa, ja kuuluu seksuaalivähemmistöön. Nämä faktat uppoaa vihervasemmistoon ja naisiin kuin häkä. Itse en oo ennen näitä vaaleja edes kuullutkaan koko Pekka Haavistosta ja hänen huikeista saavutuksistaan vaikka politiikkaa tulee seurattua kohtuullisesti. Nyt tiedän että mies on ylioppilas, ollut jossakin afrikan sarvessa tekemässä jotain mistä en ole aiemmin kuullut mitään ja lisäksi hän on keräillyt kosovossa näytteitä maaperästä. Johtuneeko tietämättömyyteni sitten siitä että vihreiden tekoset ja kannanotot valuvat aika tehokkaasti ohi korvien koska olen tullut jo aikoja sitten siihen tulokseen ettei heillä ole mitään järkevää annettavaa yhteiskunnalle. Lähes kaikkea vastustetaan ja ratkaisumallit ongelmiin on lähinnä lapsenomaista haihattelua vailla todellisuudentajua..
 
Tämä juuri tätä vihreiden logiikkaa. Valitaan Suomeen homo presidentti, niin kaikki muutkin valtiot hyväksyvät homouden. Lakkautetaan puolustusvoimat niin sodat loppuvat maailmasta. Kielletään meillä maamiinat, niin Afrikassa ei kukaan enää astu miinaan. Kielletään aseet, niin väkivalta lakkaa. Lakkautetaan poliisi, niin rikokset loppuvat ...

Oot tavallaan oikeassa kun kritisoit vihreitä näillä argumenteilla.

Juurihan tämä välkky vihreä ympäristöministerimme perusteli asioita sillä, että Suomen pitää olla etunenässä, vaikka teollisuuden kuljetukset maassamme nousevatkin hinnaltaan maailman kärkeen.

maamiinojen poisto oli Haloselta ja muulta paskaväeltä ajattelematon temppu.
 
Presidentti on myös arvojohtaja.

Niinistö on selvinnyt tsunamista ja elänyt ja kärsinyt vaimonsa kuoleman, tuollaiset tapahtumat muuttavat ihmistä ja saavat ajattelemaan mikä on oikeasti tärkeää. Tämän huomaa mm. siitä miten Niinistö on lahjoittanut koko kansanedustajan palkkionsa hyväntekeväisyyteen, yhteensä 120 000 euroa. Niinistö tekee muutakin hyväntekeväisyyttä, hän mm. tukee Heikki Hurstin työtä rahallisesti. Nämä asiat kertovat minulle siitä, että Niinistöllä on oikeasti hyvä sydän. Hän antaa vilpittömästi omaisuuttaan toisille ja auttaa heikompia.

Haavisto taas toi itselleen Etelä-Amerikasta hädin tuskin täysi-ikäisen teinipojan panopuuksi.
 
Jari Sillanpää paljasti yllättävän yhteyden Haavistoon

- Erittäin hyvät tunnelmat! Halusin nähdä tämän konsertin ja seison Pekan takana vaalitaistelussa.

Syyksi Haaviston tukemiseen Sillanpää sanoi sen, että ääni Haavistolle on ääni muun muassa suvaitsevaisuudelle.

Lisäksi Sillanpää paljasti varsin yllättävän syyn Haaviston kannattamiseen.

- Myös minä tykkään lattareista! hän sanoi ja nauroi iloisesti.

Haaviston puoliso Antonio Flores on kotoisin latinalaisesta Amerikasta.

Mahtaa Haavistoa vituttaa :D

Se että Haavisto meni toiselle kierrokselle teki kyllä presidentin vaaleista ihan täyttä homo karnevaalia, vaikkei vika suoraan Haaviston olekkaan. Yhtään ainutta vakavampaa kysymystä ei ole käsitelty julkisuudessa...huoh...
 
Aika monet tuntuvat hyppävään Pekka-junaan sen takia, että Pekan menestyksen siivellä saa ilmaiset "kyydit" karnevaalitunnelmissa ja samallahan siinä muokkautuu oma "profiilikin" monta astetta nykyaikaisempaan suuntaan.

Pekka unohtuu yhtä nopeasti vaalien jälkeen, kuin innostus syttyikin.
 
Back
Ylös Bottom