Presidentinvaalit 2012

Vitut presidentti mitään vientiä edistä. Enemmän varmaan monessa rättipäävaltiossa on akkapresidentti vituttanut kuin mahdollisuus homopressasta. Saisinko lähdeviitteitä, että montako vientisuhdetta se Halosen Tarja solmi ja montako jäi solmimatta, kun ei ollut ko. maassa tapana akkojen kanssa jutella bisnestä.

Ylipäänsä on täysin vammaista kelata äänestyspäätöksiä sen perusteella, että "mitä ne sitten on meistä mieltä". Siis HALOO - mitä jotkut muslimit on meistä mieltä? Ihan vitun vähän kiinnostaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä on jotenkin naurettavaa että näiden vaalien yhteydessä suvaitsevuudesta on tehty jonkinasteinen trendi ilmmiö. Ihan kuin ihmiset massan mukana olisi suvaitsevaisia ja se normaali linja olisi heikkojen,vammaisten,köyhien,homojen ja ulkomaalaisten päälle sylkeminen.
 
Vitut presidentti mitään vientiä edistä. Enemmän varmaan monessa rättipäävaltiossa on akkapresidentti vituttanut kuin mahdollisuus homopressasta. Saisinko lähdeviitteitä, että montako vientisuhdetta se Halosen Tarja solmi ja montako jäi solmimatta, kun ei ollut ko. maassa tapana akkojen kanssa jutella bisnestä.

Ylipäänsä on täysin vammaista kelata äänestyspäätöksiä sen perusteella, että "mitä ne sitten on meistä mieltä". Siis HALOO - mitä jotkut muslimit on meistä mieltä? Ihan vitun vähän kiinnostaa.

En tässä ole kääntämässä vannoutuneiden Haavistofanien kantaa. Jokainen saa äänestää ketä haluaa ja jokaisella on logiikkansa ehdokkaan valinnassa. Em. kommentit ova omat perusteluni, ei mitään kummempaa.

Minulle nyt on vaan muodostunut sellainen kuvat että tämä viennin edistäminen on yllättävän (minulle se ainakin tuli yllätyksenä) iso osa presidentin hommaa. Käsittääkseni monissa maissa "diilin" saamiseksi vaaditaan myös poliittinen varmistus asialle ja isommissa tapauksissa tätä poliittista komppausta saattaa antaa jopa itse tasavallan presidentti. Voin ja varmaan olenkin väärässä, mutta näin siis olen ymmärtänyt.

Näyttää rättipäiden raha kelpaavan muillekin, miksi siis ei meille?
 
Pystyisikö joku vihjaamaan vähän että mitä meillä jää viemättä ja minne sitten jos Haavisto valitaan presidentiksi?

No mistä minä sen tiedän? Mutta onko meillä mielestämme varaa ottaa riski ja kokeilla? Sinähä sen osaat laskea, kun olet antanut ymmärtää olevasi meitä tavallisia amisduunareita huomattavasti sivistyneempi yksilö. Kerrohan nyt sitten.
 
En tässä ole kääntämässä vannoutuneiden Haavistofanien kantaa. Jokainen saa äänestää ketä haluaa ja jokaisella on logiikkansa ehdokkaan valinnassa. Em. kommentit ova omat perusteluni, ei mitään kummempaa.

Minulle nyt on vaan muodostunut sellainen kuvat että tämä viennin edistäminen on yllättävän (minulle se ainakin tuli yllätyksenä) iso osa presidentin hommaa. Käsittääkseni monissa maissa "diilin" saamiseksi vaaditaan myös poliittinen varmistus asialle ja isommissa tapauksissa tätä poliittista komppausta saattaa antaa jopa itse tasavallan presidentti. Voin ja varmaan olenkin väärässä, mutta näin siis olen ymmärtänyt.

Näyttää rättipäiden raha kelpaavan muillekin, miksi siis ei meille?

Ja mulle on jäänyt kuva että Presidentti Halonen ei ole kovin paljon tämän eteen saanut aikaiseksi, mutta mahdollisesti Presidentti Niinistö saattaisi saadakkin. Joka saatanan vientieuron on tärkeämpi kuin se että näytetään niille vitun rättipäille vittu keskaria ja käsketään vittu imeä niiden munaa kun ei vittu kiinnosta pätkääkään että mitä ne meistä ja meidän presidentistä on meiltä. Fakta vaan on se, että niiillä vitun rättipäillä on rahaa aivan vitusti.
 
Vitut presidentti mitään vientiä edistä

Onhan presidentillä ollut välillä merkittävä rooli joissakin kauppakiistoissa, kuten Venäjän puutulleissa.

Lisäksi presidentti lobbaa suomalaista vientiä ulkomailla kuten tässä Kiinan esimerkissä:
http://fi.radio86.com/uutiset/halonen-painottaa-teknologiayhteistyota-kiinan-vierailullaan
Kiinan kaltaisissa maissa presidentin henkilökohtaisilla suhteilla maan johtoon voi olla suurikin merkitys kauppasopimuksia laatiessa, koska tuolla valtio johtaa suurta osaa yrityksistä ja päättää kuka sinne pääsee tekemään bisnestä sekä millä ehdoilla.
Halosen kanssa ongelmana oli, että hän meni myös aina vänkäämään niistä ihmisoikeusasioista muiden maiden diplomaatteja tavatessa ja ei varmasti sillä ainakaan hankkinut uusia ystäviä.
 
No mistä minä sen tiedän? Mutta onko meillä mielestämme varaa ottaa riski ja kokeilla? Sinähä sen osaat laskea, kun olet antanut ymmärtää olevasi meitä tavallisia amisduunareita huomattavasti sivistyneempi yksilö. Kerrohan nyt sitten.

No argumenttihan on ihan helvetin hyvä sitten jos ei ole mitään aavistustakaan. Eli yhtä hyvin voin sanoa että maat jossa on vasemmistohallitus vallassa eivät halua käydä Suomen kanssa enää kauppaa mikäli Sauli valitaan presidentiksi. Mistä kaupasta on kyse, siitä minulla ei ole mitään aavistustakaan mutta uhka voi olla todellinen. Onko meillä varaa ottaa riski ja kokeilla?

Mitä ihmeen argumentointia tuo on? Ensin väitetään että kauppa kärsii, sitten kun kysytään että millä tavalla, vastataan että ei ole tietoa ja kerro sinä. Jos me ei enää voida sitten viedä "rättipäämaihin" niin kertokaa nyt vähän edes että mitä sille viennille tapahtuu. Meinaatteko että Nokian puhelimia ei enää oteta kauppojen hyllyille Saudi-Arabiassa tai että Indonesiassa ei enää saa pelata angry birdsia? Ei kai sitä nyt mitä tahansa voi väittää ilman minkäänlaista referenssiä?
 
Kansalaisvelvollisuus suoritettu tänään, ei ollut vaikeuksia kirjoittaa lappuun numero 6. Nyt on lupa valittaa kun ääni on annettu.
 
No argumenttihan on ihan helvetin hyvä sitten jos ei ole mitään aavistustakaan. Eli yhtä hyvin voin sanoa että maat jossa on vasemmistohallitus vallassa eivät halua käydä Suomen kanssa enää kauppaa mikäli Sauli valitaan presidentiksi. Mistä kaupasta on kyse, siitä minulla ei ole mitään aavistustakaan mutta uhka voi olla todellinen. Onko meillä varaa ottaa riski ja kokeilla?

Mitä ihmeen argumentointia tuo on? Ensin väitetään että kauppa kärsii, sitten kun kysytään että millä tavalla, vastataan että ei ole tietoa ja kerro sinä. Jos me ei enää voida sitten viedä "rättipäämaihin" niin kertokaa nyt vähän edes että mitä sille viennille tapahtuu. Meinaatteko että Nokian puhelimia ei enää oteta kauppojen hyllyille Saudi-Arabiassa tai että Indonesiassa ei enää saa pelata angry birdsia? Ei kai sitä nyt mitä tahansa voi väittää ilman minkäänlaista referenssiä?


No lähinnä kyllä tarkoitin Suomen investointituotteita. Ja sen verran olen näistä mielipideväännöistä oppinut että aina ei kannata edes yrittää perustella.
 
Johan presidentin haastatteluissa Niinistö on nimennyt viennin edistämisen yhdeksi tärkeimmistä asiosta kun taas Haavisto ihmisoikeudet ja ympäristöasiat. Niin että tarvitseeko tuo muita perusteluita.
 
No argumenttihan on ihan helvetin hyvä sitten jos ei ole mitään aavistustakaan. Eli yhtä hyvin voin sanoa että maat jossa on vasemmistohallitus vallassa eivät halua käydä Suomen kanssa enää kauppaa mikäli Sauli valitaan presidentiksi. Mistä kaupasta on kyse, siitä minulla ei ole mitään aavistustakaan mutta uhka voi olla todellinen. Onko meillä varaa ottaa riski ja kokeilla?

Mitä ihmeen argumentointia tuo on? Ensin väitetään että kauppa kärsii, sitten kun kysytään että millä tavalla, vastataan että ei ole tietoa ja kerro sinä. Jos me ei enää voida sitten viedä "rättipäämaihin" niin kertokaa nyt vähän edes että mitä sille viennille tapahtuu. Meinaatteko että Nokian puhelimia ei enää oteta kauppojen hyllyille Saudi-Arabiassa tai että Indonesiassa ei enää saa pelata angry birdsia? Ei kai sitä nyt mitä tahansa voi väittää ilman minkäänlaista referenssiä?

No johan minä sanoin, että kun kerran Halonen ei presidenttinä ole vientiä edistänyt, joskaan ei varmaan tuhonnutkaan, niin onko meillä varaa ottaa riski, että presidentin homostelu vie yhdenkin vientieuron vai valitsemmeko sittenkin presidentin, joka antaa ymmärtää panostavansa nimenomaan viennin edistämiseen. ja joka ei persoonallaan varmasti aiheuta mitään kismaa missään, edes rättipäämaissa.

Ei mulla todelakaan ole antaa tähän lukuja. Mutta mä olenkin vain amisduunari, joten ei ole osaamistakaan. ;)

Mutta tämä maa tulee selviämään voittajana vain sillä että vienti vetää. Aika monessa muussa voi ottaa riskiä, mutta jos vienti ei toimi, niin me olemme kohta Kreikka 2.

Ja
 
No mutta totta kai Suomen presidentin pitää mennä valtiovierailulle johonkin maahan... hmm, sanotaan vaikka Arabianmeren ympäristössä. Siellä sitten voidaan hymistellä ja kätellä ja käydä vaikka seuraamassa vierestä jotain raippaamista, raiskaamista tai teloittamista. Siinä sitten ihastellaan tapahtumaa ja taputetaan kaikki. Mutta hei, vientieuroja. Ne on ihan oikeesti hei tärkeitä. Eihän niiden sisäpoliittiset asiat meille kuulu, mutta niiden öljystä saamat varat kylläkin. Ei nyt vaan ärsytetä niitä.
 
No mutta totta kai Suomen presidentin pitää mennä valtiovierailulle johonkin maahan... hmm, sanotaan vaikka Arabianmeren ympäristössä. Siellä sitten voidaan hymistellä ja kätellä ja käydä vaikka seuraamassa vierestä jotain raippaamista, raiskaamista tai teloittamista. Siinä sitten ihastellaan tapahtumaa ja taputetaan kaikki. Mutta hei, vientieuroja. Ne on ihan oikeesti hei tärkeitä. Eihän niiden sisäpoliittiset asiat meille kuulu, mutta niiden öljystä saamat varat kylläkin. Ei nyt vaan ärsytetä niitä.

Teloittamista voidaan käydä katsomassa vaikka USA:ssa.
 
Nämä presidentinvaalit ja oikeastaan kaikki vaalit viimeisen kymmenen vuoden sisään on muuttuneet asiapitoisista sisällöstä enemmänkin sellaisiksi vaaleiksi joissa se viihdearvo on ollut se tärkein. Ei kysellä asioiden hoitamisesta tai osaamisesta vaan just jotain ihmisuhde & ulkonäkö + parhaat ruokareseptit sekä laulutaito linjalle... kuinkahan kauan menee ennen kuin meillä on ohjelmaformaatti haluatko kunnallispoliitikoksi/kansanedustajaksi jossa on x määrä ehdokkaita ja yksi pudotetaan kerran viikossa pois?

Samaa mieltä. Miten tylsät vaalit olisikaan, jos Mark Zuckerberg ei olisi Facebookia keksinyt. Joutavaa höpinää käsitellään paljon, ja sitä miten ollaan mahdollisimman mediaseksikästä jne. Ennen politiikka oli asiallisempaa ja arvokkaampaa, nyt vaan näpytellään kivoja päivityksiä johonkin sosiaaliseen meediaan. Huoh.
 
Tää on jotenkin ihan perverssiä. Sama leiri tuntuisi valittavan että arabikulttuurit yms on primitiivisiä ja perseestä, mutta meidän pitäisi kuitenkin valita presidentti sen mukaan mikä näitä kulttuureja miellyttäisi.

Mä vedän ihan ideologisen rajan tähän. Jos joku valtio ei halua käydä kauppaa Suomen kanssa siksi että meillä on homoseksuaali presidentti, niin sitten jääköön kauppa käymättä. Ei tasavertaisuuden, tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden arvoista pidä tinkiä siksi että joku diktaattori ei halua sitten ostaa jotain Suomen paskoja ylijäämärynkkyjä tms.
 
No mutta totta kai Suomen presidentin pitää mennä valtiovierailulle johonkin maahan... hmm, sanotaan vaikka Arabianmeren ympäristössä. Siellä sitten voidaan hymistellä ja kätellä ja käydä vaikka seuraamassa vierestä jotain raippaamista, raiskaamista tai teloittamista. Siinä sitten ihastellaan tapahtumaa ja taputetaan kaikki. Mutta hei, vientieuroja. Ne on ihan oikeesti hei tärkeitä. Eihän niiden sisäpoliittiset asiat meille kuulu, mutta niiden öljystä saamat varat kylläkin. Ei nyt vaan ärsytetä niitä.

Ei kun Suomen pitää olla maailman poliisi, joka pistää stopin tuollaiselle touhulle...ainiinjoo, eihän Suomi ollutkaan suurvalta. No mutta voihan Suomi etunenässä olle kaikissa mahdollisissa ympäristöasioissa. Mitä väliä sillä jos se tulee vähän törkeen kalliiiksi meille kansalaisille. Me kun voimme sille kauheesti jotain että ulkona on nytkin yli tai alle 20 astetta pakkasta, eikä 20 astetta lämmintä ja palmut huoju. Ja mehän voimmekin sille jotain että maamme on harvaan asuttu ja täällä pitää joskus jopa vähän liikkua jotta pääsee duuniin.
 
Teloittamista voidaan käydä katsomassa vaikka USA:ssa.

Eiköhän Sauli tee ens töikseen. Kyllähän trans-atlanttisia suhteita täytyy pitää yllä. Bidenin kanssahan on kuulemma niin tiiviit suhteet, että koska vaan saa lähteä reissuun ja Joe (ihan sinujahan ne ovat, eihän siinä edes tarvitse Josephiksi sanoa) on heti kentällä vastassa.
 
Pystyisikö joku vihjaamaan vähän että mitä meillä jää viemättä ja minne sitten jos Haavisto valitaan presidentiksi?

No vaikka Wärtsilän valmistamia dieselmoottoreita Saudien tankkerehin jos nyt välttämättä jotain ratakiskosta haluat. Mä sanon edelleen että itse en ole valmis tätä riskiä ottamaan ja kävin jo viikolla vetämässä kutosen paperiin.
 
No mutta totta kai Suomen presidentin pitää mennä valtiovierailulle johonkin maahan... hmm, sanotaan vaikka Arabianmeren ympäristössä. Siellä sitten voidaan hymistellä ja kätellä ja käydä vaikka seuraamassa vierestä jotain raippaamista, raiskaamista tai teloittamista. Siinä sitten ihastellaan tapahtumaa ja taputetaan kaikki. Mutta hei, vientieuroja. Ne on ihan oikeesti hei tärkeitä. Eihän niiden sisäpoliittiset asiat meille kuulu, mutta niiden öljystä saamat varat kylläkin. Ei nyt vaan ärsytetä niitä.
Samaa mieltä. Ilman sarkasmia. Eikai siitä tarvitse meidän ongelmaa tehdä jos keskenään moista toimintaa haluavat harrastaa.
 
Tää on jotenkin ihan perverssiä. Sama leiri tuntuisi valittavan että arabikulttuurit yms on primitiivisiä ja perseestä, mutta meidän pitäisi kuitenkin valita presidentti sen mukaan mikä näitä kulttuureja miellyttäisi.

Mä vedän ihan ideologisen rajan tähän. Jos joku valtio ei halua käydä kauppaa Suomen kanssa siksi että meillä on homoseksuaali presidentti, niin sitten jääköön kauppa käymättä. Ei tasavertaisuuden, tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden arvoista pidä tinkiä siksi että joku diktaattori ei halua sitten ostaa jotain Suomen paskoja ylijäämärynkkyjä tms.

Syiden lisäksi kannattaa aina miettiä myös seurauksia. Ei ne työttömyyskorvauksetkaan ihan tyhjästä synny. Arabit saavat haluamansa, jos eivät meiltä huoli niin joltain muulta sitten. Kyllä niitä varmaan vituttaa kun Suomella on homo presidenttinä. Varmaan menevät ja kuolevat kun niin vituttaa.

Mutta takaisin asiaan. Tutkimuksia tai tieteellisiä julkaisuja siitä miten homopresidentti vaikuttaa kysyisen valtion ulkomaankauppaan ei ole varmaankaan kovinkaan montaa hyllymetriä. Käytännön caseja varmaan vielä vähemmän. Homma mene siis veikkaamiseksi. Itse veikkaan että vaikuttaa negatiivisesti. Maailmantalous on sellaisessa jamassa että tämä ei välttämättä ole se otollisin hetki lähteä riskiä ottamaan.
 
Back
Ylös Bottom