Presidentinvaalit 2012

Mutta takaisin asiaan. Tutkimuksia tai tieteellisiä julkaisuja siitä miten homopresidentti vaikuttaa kysyisen valtion ulkomaankauppaan ei ole varmaankaan kovinkaan montaa hyllymetriä. Käytännön caseja varmaan vielä vähemmän. Homma mene siis veikkaamiseksi. Itse veikkaan että vaikuttaa negatiivisesti. Maailmantalous on sellaisessa jamassa että tämä ei välttämättä ole se otollisin hetki lähteä riskiä ottamaan.

Juurikin näin. Ennemminkin pitäisi olla ruorissa kaveri joka kääntää kivet ja kannot jotta saa näitä vientisuhteita luotua!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta takaisin asiaan. Tutkimuksia tai tieteellisiä julkaisuja siitä miten homopresidentti vaikuttaa kysyisen valtion ulkomaankauppaan ei ole varmaankaan kovinkaan montaa hyllymetriä. Käytännön caseja varmaan vielä vähemmän. Homma mene siis veikkaamiseksi. Itse veikkaan että vaikuttaa negatiivisesti. Maailmantalous on sellaisessa jamassa että tämä ei välttämättä ole se otollisin hetki lähteä riskiä ottamaan.
Itse ajattelen kyllä vähän laajemmin... jos meillä on hyviä vientituotteita maailmalle, niin niille on menekkiä, jos vastapelurin omat intressit toteutuvat - siinä ei ole siis kyse hyväntekeväisyydestä tai kauneuskilpailuista. Haavisto on kuitenkin hyvä puhumaan, omaa käytöstavat ja on fiksu.

Onhan noita homoja muuallakin johtopaikoilla, esim. Saksan ulkoministeri on homo, Belgian pääministeri on homo ja Islannin pääministeri lesbo. Saksan ulkoministeri lienee ainakin vähintään vertailukelpoinen Suomen seremoniapresidentin kanssa, jos viennin edistämistä ajatellaan...

Mua ärsyttää suunnattomasti Niinistön kiero naama ja jonkinlainen epäaitous, mutta toisaalta en ole vieläkään päässyt yli Haaviston kumppani-kuviosta - varsinkin kun Jose' hymyilee jakoavaimen lailla joka lehdessä.
 
Itse ajattelen kyllä vähän laajemmin... jos meillä on hyviä vientituotteita maailmalle, niin niille on menekkiä, jos vastapelurin omat intressit toteutuvat - siinä ei ole siis kyse hyväntekeväisyydestä tai kauneuskilpailuista. Haavisto on kuitenkin hyvä puhumaan, omaa käytöstavat ja on fiksu.

Onhan noita homoja muuallakin johtopaikoilla, esim. Saksan ulkoministeri on homo, Belgian pääministeri on homo ja Islannin pääministeri lesbo. Saksan ulkoministeri lienee ainakin vähintään vertailukelpoinen Suomen seremoniapresidentin kanssa, jos viennin edistämistä ajatellaan...

Mua ärsyttää suunnattomasti Niinistön kiero naama ja jonkinlainen epäaitous, mutta toisaalta en ole vieläkään päässyt yli Haaviston kumppani-kuviosta - varsinkin kun Jose' hymyilee jakoavaimen lailla joka lehdessä.

Nyt puhuttiin pressasta, ja nimenomaan meidän systeemissä. Jopa pressan rooli eri maissa vaihtelee, pressan ja ulkoministerin roolista puhumattakaan. Ja vaikkei eroaisikaan, niin nimenomaan piskuisella maalla on vähän vähemmän mahiksia mokailla.
 
Se että maailman paskin bändi Ultra Bra kokoaa rivinsä esiintyäkseen Haaviston kannatus konsertissa on jo yksistään riittävä syy äänestää Niinistöä.
 
Tää on jotenkin ihan perverssiä. Sama leiri tuntuisi valittavan että arabikulttuurit yms on primitiivisiä ja perseestä, mutta meidän pitäisi kuitenkin valita presidentti sen mukaan mikä näitä kulttuureja miellyttäisi.

Tää on jotenkin ihan perverssiä. Sama leiri tuntuisi valittavan, että ihan sama vaikka kauppasuhteet ählymaihin menis vituiksi jos eivät hyväksy meidän iki-ihanaa homo-presidenttiä, mutta meidän pitäisi kuitenkin ottaa kaikki maailman "turvapaikanhakijat" tänne elätettäviksi, eikä niitä saa edes karkottaa vaikka rikoksia tekisivät, kun "mitä ne muut meistä rasisteista oikein sitten ajattelisivat".
 
Nyt puhuttiin pressasta, ja nimenomaan meidän systeemissä. Jopa pressan rooli eri maissa vaihtelee, pressan ja ulkoministerin roolista puhumattakaan. Ja vaikkei eroaisikaan, niin nimenomaan piskuisella maalla on vähän vähemmän mahiksia mokailla.
Juu, ymmärrän pointtisi. Esim. Saksassa presidentin titteli on aivan täysin seremoniavirka - harva edes muistaa presidentin nimeä koskaan kuulleensa. Sikäläinen pääministeri eli liittokansleri onkin sitten jo aivan eri kaliiberin peluri, mutta heti tämän perässä tulee ulkoministeri Guido Westerwelle. Tähän perustinkin väitteeni siitä, että on varmasti Suomen pressan tasoinen kulkiessaan maailmalla.
 
Tää on jotenkin ihan perverssiä. Sama leiri tuntuisi valittavan, että ihan sama vaikka kauppasuhteet ählymaihin menis vituiksi jos eivät hyväksy meidän iki-ihanaa homo-presidenttiä, mutta meidän pitäisi kuitenkin ottaa kaikki maailman "turvapaikanhakijat" tänne elätettäviksi, eikä niitä saa edes karkottaa vaikka rikoksia tekisivät, kun "mitä ne muut meistä rasisteista oikein sitten ajattelisivat".

Noniin, voihan ihan alta lipankin vetää kun ei enää muuta keksi. Täällä on kyllä aivan järkyttävän lapsellinen kuva ulkosuhteiden hoidosta, ikään kuin valtiot olisivat vain jotain lapsia hiekkalaatikolla.
 
Ymmärrätkö ollenkaan minun pointtiani? Olen työni puolesta ollut paljon tekemisissä esim: Ravintolaihmisten kanssa, joiden omistamissa paikoissa käy sateenkaariporukkaa. Minulla Ei todellakaan ole mitään homoja vastaan. Metsä vaan vastaa, niinkuin sinne huudetaan...
Kertoisitko mihin törkeyksiin "metsä" on vastannut noilla "vitun viherhinttari" huudoilla?

Sinä ITSE NOSTAT KOKO AJAN PUHEENAIHEEKSI, HAAVISTON HOMOUDEN...Tai sitten puolustaudut niitä vastaan, jotka ala-arvoista kieltä käyttävät. Anna ihmisten huudella...Keskustelu voi olla myös asiallista, ei kaikkiin ylilyönteihin voi olla vastaamassa. Se ei ole kai tämänkään ketjun tarkoitus...
Minä olen nostanut esille Haaviston homouden? Ei pidä paikkaansa, olen lähinnä vastannut huutelijoille, että onkos tämä "vitun viherhinttariksi" - haukkuminen nyt ihan fiksua? Tätähän harrastettiin lähinnä yläasteella ja tästä mun kriitikistä "metsä" on ilmeisesti sitten suuttunut ja huutaa lisää.

Edit : Äläkä ainakaan rupea pistämään sanoja ihmisten suuhun..." vitun pedofiilihaukkuja"...;) Huomaatko, kuinka helppoa on leimata ihmisiä sellaisiksi, joita he eivät ole...
Niin... tässä voisi olla jotain perää jos joku avoimesti haukkuisi Niinistöä pedofiiliksi, mutta tässäkään keskustelussa sitä ei ole tapahtunut, itseasiassa en ole netissä sellaista keskustelua nähnyt edes. Haaviston yksityiselämästä taas saa näemmä aivan vapaasti retostella mitä tahtoo, koska sehän on vittu homo.


Minusta taas on käsittämätöntä, että homoutta yleensä perustellaan/puolustellaan sillä, että tekeehän eläimetkin sitä, aivan normaalia.
Tämä menee itseasiassa toisinpäin. Homoutta vastustetaan paljon "se on luonnotonta" -argumentilla ja yleensä tähän esitetään vasta-argumentiksi, että homoseksuaalista käytöstä esiintyy yli tuhannella eläinlajilla, joten se näyttäisi olevan luonnollista. Tämän faktan toteaminenhan ei ole sama asia kuin sanoisi homoseksuaalista käytöstä hyväksi tai pahaksi.

Jotkut eläimet syövät omia poikasiaan ja seksiin väkivaltaisesti pakottaminenkaan ei ole tavatonta. Se on siis "luonnollista", joten myös ihmisille ok?
Jep... mä tykkään käyttää tässä yleensä esimerkkeinä hainpoikasia, joidenkin lajien poikaset syövät sisaruksiaan munanjohtimissa tai loiseliöitä, jotka asuvat esim. rotan perseessä koko elämänsä. Luonnossa tapahtuu jatkuvasti todella kummallisia juttuja, eikä se tarkoita, että ihmiskunnan pitäisi käyttäytyä samalla tavallla.

Ehkei niitä omia arvoja ja elintapoja ihan hirveästi kannata sieltä eläinmailmasta poimia. Se ei vaan toimi.
Olen samaa mieltä.


Mitä sitten jos jonkun mielestä homot on ällöjä? Onko se niin kauhea asia tuo jonkun mielipide homoista että sitä vastaan täytyy hyökätä
Öh? No jos mielipide on yläastelaisen homofoobikon tasoa, niin kyllä - on ehkä syytä hiukan argumenttia vastaan ja valistaa ihmistä, että homot eivät ole vaarallisia jne. Homot on sun mielestä ällöjä? No miksi ihmeessä? Onko homot koittaneet raiskata, iskeä tai käännyttää sua? Vai et vaan kestä ajatusta kahdesta samaa sukupuolta olevasta ihmisestä harrastamassa seksiä?

Kuten aikaisemmin jo totesin keskustelussa, yleensä kaikki homovastaiset argumentit päättyvät: "peppuseksiä yök!"
Toinen vaihtoehtohan on sitten yleensä joku valtauskontotulkinta...

Niin kauan kun ei eriarvoisesti vastoin säädettyjä lakeja toista kohtele, mun puolesta saa vihata homoja sydämensä kyllyydestä. Jos ei näin ollen halua homoa äänestää niin jättää äänestämättä.
Älä äänestä Haavistoa, jos et tahdo. Vihaa niin homoja paljon kuin haluat mutta kysy itseltäsi onko seksuaalinen suuntautuminen oikeasti hyvä syy vihata ihmisiä?


Mä kävin tänään katsomassa Haavistoa Joensuun Wanhassa Jokelassa ja näkemys miehestä parempana presidenttiehdokkaana vahvistui ja aion äänestää Haavistoa presidentiksi. Kakkonen on ykkönen!
 
En mielestäni kylläkään missään kohdin maininnut että itse inhoaisin saatika vihaisin homoja. Ilmaisin vain, että jos joku heitä ällöinä pitää, niin onko se nyt niin kamala asia? Kai nyt jokainen saa omassa päässään ajatella kuten haluaa. Tai ainakin pitäisi saada. En minäkään pidä kaikista ihmisistä kenen kanssa joudun olemaan tekemisissä, eikä se vaikuta kanssakäymiseen.

Vielä kun aiheena on sellainen asia kuten homous, tilastollisesti selvä poikkeavuus, johon on vieläpä varmasti normaalin heteromiehen hyvin vaikea samaistua ja homon saappaisiin itseään asettaa. Aivan normaalia ihmismielelle vieroksua sellaista mitä ei ymmärrä.
 
Mutta takaisin asiaan. Tutkimuksia tai tieteellisiä julkaisuja siitä miten homopresidentti vaikuttaa kysyisen valtion ulkomaankauppaan ei ole varmaankaan kovinkaan montaa hyllymetriä. Käytännön caseja varmaan vielä vähemmän. Homma mene siis veikkaamiseksi. Itse veikkaan että vaikuttaa negatiivisesti. Maailmantalous on sellaisessa jamassa että tämä ei välttämättä ole se otollisin hetki lähteä riskiä ottamaan.
Noissa tapauksissa, missä valtiota on edustanut homoseksuaaliministeri (Saksa, Islanti...), niin sukupuolisella suuntautumisella ei ole ollut ilmeisesti merkitystä. Tuossa taitaa kuitenkin ratkaista lähinnä diplomatia- ja neuvottelutaidot.

Sitä en sen sijaan sulata, kun porukka huutelee, että mitä väliä jonkun yksittäisen valtion viennin tyrehtymisellä olisi. Jokainen voi vilkaista kuinka suuri osa maamme tuloista syntyy viennistä, ja kertoa sitten, että miten tuollaiset menetetyt miljarditulot kompensoidaan. Mistä säästetään? Jos maan teollisuus (eli työpaikat, btw) elää pitkälti viennin varassa, niin totta helvetissä on väliä, että pystyykö maan johtaja sitä edistämään.

Ja nyt kun pääsin vauhtiin, niin voin samalla avautua siitä, miten alkoi perjantaina vituttamaan erään naisen toteamus, että aikoo äänestää Haavistoa todistaakseen olevansa suvaitsevainen! Mitä vittua!?!? Tässä valitaan maalle presidenttiä eikä testata henkilökohtaisia suvaitsevaisuustasoja! :wall:

Huomautus: En ole itse vieläkään päättänyt, kumpaa äänestän. Lähinnä arvon sitä, että painavatko enemmän Haaviston neuvottelu- ja diplomatiataidot vai Niinistön kansantaloudelliset näkemykset.
 
Niin se vaan näyttää että joutuupi äänestämään Haavistoa, en vaan pääse millään yli tuosta Niinistön kiertelystä ja kaartelusta. Kaikissa vaalikoneissakin aina viimesiksi jää Lipponen ja Niinistö niin kaippa niitä on uskottava.
 
Tämä menee itseasiassa toisinpäin. Homoutta vastustetaan paljon "se on luonnotonta" -argumentilla ja yleensä tähän esitetään vasta-argumentiksi, että homoseksuaalista käytöstä esiintyy yli tuhannella eläinlajilla, joten se näyttäisi olevan luonnollista. Tämän faktan toteaminenhan ei ole sama asia kuin sanoisi homoseksuaalista käytöstä hyväksi tai pahaksi.
Näitä kuulee molempiin suuntiin, puolustelussa ja syyttelyssä. Ja kyllä, aivan yhtä huono perustelu tuo on, riippumatta siitä, kumpaan suuntaan sitä käyttää.
 
Ei taida Haaviston tarvita mennä kuin Pietariin asti, että alkaa ongelmia tulla. Vaikka Poltavtšenko sanoo ottavansa Haaviston vastaan, niin epäilen, että välit eivät tulisi olemaan hyvät.

Ottaisiko Poltavtšenko hänet vastaan?

"Herra antoi kaikille vapauden valita. Eri asia on, että siellä toisessa paikassa hän tulee tuomitsemaan teot."

Poltavtšenko on harras ortodoksi ja pitää ranteessaan mustaa rukousnauhaa.

"Tulkoon, en minä kieltäydy tapaamisesta. Enkä aio sakottaa häntä."


http://www.hs.fi/ulkomaat/Pietarin+kuvernööri+ei+sakottaisi+Pekka+Haavistoa/a1305554478114
 
No mitä yhdestä Venäjästä, antaa niiden kiukutella ja olla suvaitsemattomia. Ei Suomi Venäjää tartte. ;)

...mitä nyt yksi merkittävimmistä ja kasvavista kauppakumppaneista. Kannattaa ottaa riski...tai sitten ei.
 
Paljon täällä puhutaan riskeistä. Mun mielestä tasa-arvon näkyvä kehittyminen ei ole missään mielessä riski, enemmänkin mua huolettaa Pietarin kuvernöörin julkinen taikauskoinen näkemys ihmisten eriarvoisuudesta.


"Herra antoi kaikille vapauden valita. Eri asia on, että siellä toisessa paikassa hän tulee tuomitsemaan teot."

Poltavtšenko on harras ortodoksi ja pitää ranteessaan mustaa rukousnauhaa."

"Tulkoon, en minä kieltäydy tapaamisesta. Enkä aio sakottaa häntä."


Presidentinvaalikampanja tuntuu käyvän sosiaalisessa mediassa erittäin kovana, kun vihreät nuoret ja kokoomusopiskelijat ovat jo julkistaneet yhteisen julkilausuman, jossa toivotaan malttia kuumina käyviin tunteisiin. http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012012915139236_pd.shtml
 
Paljon täällä puhutaan riskeistä. Mun mielestä tasa-arvon näkyvä kehittyminen ei ole missään mielessä riski ...

Tämä juuri tätä vihreiden logiikkaa. Valitaan Suomeen homo presidentti, niin kaikki muutkin valtiot hyväksyvät homouden. Lakkautetaan puolustusvoimat niin sodat loppuvat maailmasta. Kielletään meillä maamiinat, niin Afrikassa ei kukaan enää astu miinaan. Kielletään aseet, niin väkivalta lakkaa. Lakkautetaan poliisi, niin rikokset loppuvat ...
 
Kyllä tuli taas niin paska olkinukkeargumentti, että hohhoijaa...

Jaa, mun mielestä tämä kuulostaa juurikin tuolle mitä Vilho tahallaan kärjistäen toi esille.

Mä vaan en tajua miksi kenenkään Suomalaisen pitäisi hyväksyä presidenttiä joka on homo? Onneksi tähän on helppo ratkaisu, äänestää sitä joka ei ole homo. Demokraattiset vaalit sitten ratkaisee että kumpi kanta voitti, siis mikäli tämä on se merkittävin asia äänestyspäätöstä tehdessä.

Itse olisin äänestänyt Niinistöä vaikka Haavisto olisikin hetero. Vihreiden ajatukset on isolta osin aika kaukana omista, suurimpana energiapolitiikka (ja merkittävimpänä). Joo, henkilövaalit mutta aivan varmasti Haavisto presidenttinä suosisi vihreitä niissä asioissa mistä se päättää, esim. tietyt virat.

Mun mielestä kaikista lapsellisinta on heti vetää suvaitsemattomuus kortti esiin jos ei hyväksy homoa presidentiksi. Ihan samalla viivalla kuin tämä että vihreiden mielestä sähkö tulee pistorasiasta ja vasureiden mielestä raha pankkiautomaatista.
 
Jaa, mun mielestä tämä kuulostaa juurikin tuolle mitä Vilho tahallaan kärjistäen toi esille.
Niinkö? Tahtoisin nähdä lainauksia vihreiltä, kirjoituksia tai julkilausumia noista mitä Vilho kirjoitti. Vihreät siis väittävät, että:

1. homoseksuaalin presidentin myötä muut valtiot hyväksyvät homouden
2. suomen puolustusvoimien lakkauttaminen lopettaa sodat maailmasta
3. maamiinakielto suomessa lopettaa Afrikassa miinojen aiheuttamat siviilikuolemat ja -vammautumiset
4. aseet olisi hyvä kieltää Suomessa niin väkivalta lakkaa
5. poliisi olisi hyvä lopettaa, niin rikokset loppuisivat

"Tahallaan kärjistäen" on sama kuin olkinukkeargumentti, jos väitteille ei löydy mitään pohjaa.
 
Back
Ylös Bottom