Mä olen näitä vaaliväittelyitä nyt jonkun verran seurannut enkä ole vielä huomannut että missä vaiheessa Haavisto meinasi tehdä ympäristökysymyksistä ja homojen oikeuksista valtakunnan ykkösjutun.
Ei se oikeasti voi olla niin hemmetin kamala asia että joku on homoseksuaali.
Ei Haavisto olekkaan tehny ympäristökysymyksistä eikä homojen oikeuksista mitään ykkösjuttua, mutta niihin se keskustelu jostain kumman syystä aina tuppaa kääntymään kun Haaviston tenttejä olen katsellut/seuraillut, eli on kuitenkin tärkeitä asioita luonnollisestikin hänelle, koskeehan ne häntä paljon kuitenkin.
Ei kai kukaan ole tosissaan väittänytkään et homoseksuaalisuus olis jotenki "kamala" asia, kaikki ei vaan halua sitä hyväksyä minä mukaanlukien, ehkäpä se johtuu siitä et osa meistä kirjoittajista on niin "vanhoillisia" ja vanhoja "arvoja" kunnioittavia että homoseksuaali päämies ei sovi mitenkäänpäin omaan arvomaailmaan. Olenhan itsekkin sanonut (jopa sanonut et homous on sairaus, keskustelu käy kiihkeänä ja joskus mopo jopa keulii kirjoittaessa) etten käsitä miten joku voi tykätä toisesta miehestä ehkä sitä ei tarviksekkaan käsittää. Nyt kuitenkin valitaan Suomelle ns, arvo johtajaa ja kansainvälistä ihmistä jolla on arvot edes lähellä omaa ajatusmaailmaa. Haavistossa etoo hänen vihreä arvomaailma homouden lisäksi. En pysty mitenkään näkemään jos verrataan Niinistöä tai Haavistoa et Haavisto pystyis maailmalla edustamaan Suomea yhtä hyvin kuin Niinistö.
Homoseksuaalisuus sinäänsä tuskin edes kiinnostaa suurinta osaa ihmisistä, nyt se vaan on vaalien alla noussut "suureksi" puheenaiheeksi. Homoja on aina ollu ja tulee aina olemaan mutta vaikka asiasta kuinka paljon väännetään ja keskutellaan osa ihmisistä ei sitä hyväksy eikä ymmärrä. Eikä tarvikkaan.
Joku muuten kirjoitti jossain aiemmassa postissa että sota veteraanit ei ole kiinnostuneita tai ei välitä siitä et suomen johtaja on homoseksuaali niin on kyllä täyttä puppua. Itsehän tunnen ja vaimo työskentelee vanhusten kanssa ja jokainen jonka kanssa on keskusteltu on sanonut et ei helvetissä missään nimessä homoa suomen johtajaksi. Kyllä se suomen itsenäisyys ja "vanhat" kristilliset arvot ovat tärkeitä asioita niille jotka tämän maan ovat tehneet ja sen puolesta rintamalla taistelleet. Olkookin että homoja on aina ollut.
Ja ei en ole kristinuskossa, olen ihan ateisti luonteeltaan.