Presidentinvaalit 2012

Mä olen näitä vaaliväittelyitä nyt jonkun verran seurannut enkä ole vielä huomannut että missä vaiheessa Haavisto meinasi tehdä ympäristökysymyksistä ja homojen oikeuksista valtakunnan ykkösjutun.

Ei se oikeasti voi olla niin hemmetin kamala asia että joku on homoseksuaali.

Ei Haavisto olekkaan tehny ympäristökysymyksistä eikä homojen oikeuksista mitään ykkösjuttua, mutta niihin se keskustelu jostain kumman syystä aina tuppaa kääntymään kun Haaviston tenttejä olen katsellut/seuraillut, eli on kuitenkin tärkeitä asioita luonnollisestikin hänelle, koskeehan ne häntä paljon kuitenkin.

Ei kai kukaan ole tosissaan väittänytkään et homoseksuaalisuus olis jotenki "kamala" asia, kaikki ei vaan halua sitä hyväksyä minä mukaanlukien, ehkäpä se johtuu siitä et osa meistä kirjoittajista on niin "vanhoillisia" ja vanhoja "arvoja" kunnioittavia että homoseksuaali päämies ei sovi mitenkäänpäin omaan arvomaailmaan. Olenhan itsekkin sanonut (jopa sanonut et homous on sairaus, keskustelu käy kiihkeänä ja joskus mopo jopa keulii kirjoittaessa) etten käsitä miten joku voi tykätä toisesta miehestä ehkä sitä ei tarviksekkaan käsittää. Nyt kuitenkin valitaan Suomelle ns, arvo johtajaa ja kansainvälistä ihmistä jolla on arvot edes lähellä omaa ajatusmaailmaa. Haavistossa etoo hänen vihreä arvomaailma homouden lisäksi. En pysty mitenkään näkemään jos verrataan Niinistöä tai Haavistoa et Haavisto pystyis maailmalla edustamaan Suomea yhtä hyvin kuin Niinistö.

Homoseksuaalisuus sinäänsä tuskin edes kiinnostaa suurinta osaa ihmisistä, nyt se vaan on vaalien alla noussut "suureksi" puheenaiheeksi. Homoja on aina ollu ja tulee aina olemaan mutta vaikka asiasta kuinka paljon väännetään ja keskutellaan osa ihmisistä ei sitä hyväksy eikä ymmärrä. Eikä tarvikkaan.

Joku muuten kirjoitti jossain aiemmassa postissa että sota veteraanit ei ole kiinnostuneita tai ei välitä siitä et suomen johtaja on homoseksuaali niin on kyllä täyttä puppua. Itsehän tunnen ja vaimo työskentelee vanhusten kanssa ja jokainen jonka kanssa on keskusteltu on sanonut et ei helvetissä missään nimessä homoa suomen johtajaksi. Kyllä se suomen itsenäisyys ja "vanhat" kristilliset arvot ovat tärkeitä asioita niille jotka tämän maan ovat tehneet ja sen puolesta rintamalla taistelleet. Olkookin että homoja on aina ollut.

Ja ei en ole kristinuskossa, olen ihan ateisti luonteeltaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kyllä luovutan kohta. En mä enää jaksa samoja asioita toistella montaa kertaa.

Yhäkin näemmä se suurin ongelma on se että "homot on ällöjä". Ei vittu oikeesti. Ja kertokaa nyt miten se eroaa sitten että "ei sovi arvomaailmaan". Mitä se meinaa? Miten se eroaa siitä että homous on ällöä. Ja yhäkin toi sotaveteraanikortti on aivan älytön. Mun mielestä jos sotaveteraanit olisivat sitä mieltä että naisen paikka on keittiössä, niin ei siinä paina kymmenenkään talvisotaa niin paljon ettäkö tällä tavoin ajatteleminen olisi jotenkin soveliasta tai järkevää. Sama pätee tähän homokysymykseen.

Haluaako joku nyt vielä kerran selittää tämän "loukkaa perinteisiä arvoja" homman siten ettei kyse ole tosiaankaan vain siitä ettei pysty suvaitsemaan homoseksuaalisuutta ja että homot on ällöjä?

Ei kai kukaan herranjestas puolustele esim juutalaisvastaisuuttakaan millään arvokonservatismilla. Mä arvostan jopa niitä enemmän jotka sanoo että homous on raamatun mukaan jumalan tahdon vastaista, siinäkin on sentään joku logiikka taustalla.
 
Mä kyllä luovutan kohta. En mä enää jaksa samoja asioita toistella montaa kertaa.

Yhäkin näemmä se suurin ongelma on se että "homot on ällöjä". Ei vittu oikeesti. Ja kertokaa nyt miten se eroaa sitten että "ei sovi arvomaailmaan". Mitä se meinaa? Miten se eroaa siitä että homous on ällöä. Ja yhäkin toi sotaveteraanikortti on aivan älytön. Mun mielestä jos sotaveteraanit olisivat sitä mieltä että naisen paikka on keittiössä, niin ei siinä paina kymmenenkään talvisotaa niin paljon ettäkö tällä tavoin ajatteleminen olisi jotenkin soveliasta tai järkevää. Sama pätee tähän homokysymykseen.

Haluaako joku nyt vielä kerran selittää tämän "loukkaa perinteisiä arvoja" homman siten ettei kyse ole tosiaankaan vain siitä ettei pysty suvaitsemaan homoseksuaalisuutta ja että homot on ällöjä?

Ei kai kukaan herranjestas puolustele esim juutalaisvastaisuuttakaan millään arvokonservatismilla. Mä arvostan jopa niitä enemmän jotka sanoo että homous on raamatun mukaan jumalan tahdon vastaista, siinäkin on sentään joku logiikka taustalla.

Arvomaailma on yksilön erilaisten arvojen, arvokkaiden asioiden kokonaisuus. Se määrittää, mikä meille on tärkeää ja keskeistä, mikä vähemmän olennaista. Arvomaailma on perusta toiminnallemme, suuntautumiselle maailmassa ja tärkeä identiteetin osatekijä.

Yhden arvomaailmassa saattaa olla tärkeää koti, isänmaa, uskonto, turvallisuus, laillinen yhteiskuntajärjestys, puhdas luonto, jne. Toinen arvostaa yli kaiken asekaappia, kolmas arvostaa tietoa siitä, että aurinko paistaa juuri nyt, neljännen arvomaailmassa oikeus sananvapauden nimissä ivata muiden arvomaailmoja saattaa olla korkealla prioriteetilla.

Ehkä sun on vaan parempi luovuttaa :D
 
Rokuliassa olis kyllä ainesta politiikkaan, vastaus oli kuin Saulin vaaliväittelyoppikirjasta: suoraan aiheen vierestä ja sitä väistäen.

Ehkä tosiaan olis parempi luovuttaa.
 
Mitä sitten jos jonkun mielestä homot on ällöjä? Onko se niin kauhea asia tuo jonkun mielipide homoista että sitä vastaan täytyy hyökätä?
Niin kauan kun ei eriarvoisesti vastoin säädettyjä lakeja toista kohtele, mun puolesta saa vihata homoja sydämensä kyllyydestä. Jos ei näin ollen halua homoa äänestää niin jättää äänestämättä.
 
Rokuliassa olis kyllä ainesta politiikkaan, vastaus oli kuin Saulin vaaliväittelyoppikirjasta: suoraan aiheen vierestä ja sitä väistäen.

Ehkä tosiaan olis parempi luovuttaa.

Joskus on vaan pakko sanoa itselle et nyt riittää. En vaan mitenkään ymmärrä tuota miksi Niinistö on sulle kuin härälle punainen vaate. En minäkään koskaan ajatellut äänestää Niinistöä mutta jos on vaan kaksi ehdokasta jäljellä pitää niistä valita se pienempi paha.
 
Miksi valintani on Sauli Niinistö?

Niinistö on sinivalkoinen, Haavisto on vihreä

Tämän dikotomian rajoissa et voi todeta muuta kuin, että: "Niinistö on ihminen ja Haavisto on ihminen" tai "Niinistö on kokoomuslainen ja Haaviston vihreä". Kumpaa yrität sanoa?


Todetaan nyt varmuuden vuoksi, että tältä osin väitteesi on yhtä kuin "Niinistö on, muutaman vuoden jälkeen valmistuttuaan oikiksesta, leikkinyt tuomaria vuoden päivät".

Niinistö on kaksinkertainen valtiovarainministeri, eduskunnan puhemies, Euroopan keskuspankin johtaja, Haavisto on ympäristöministeri ja YK:n neuvottelija

Eli poliitikko on poliitikko?

Niinistö on reservin kapteeni, Haavisto on siviilipalvelumies

Näin tänään ratikassa laitapuolen kulkijan, joka oli niitannut selkäänsä tekstin jonka ydinviesti oli, että Mannerheim sentään oli käynyt armeijan. Where's the beef?


Niinistö on heteroseksuaalina avioliitossa naisen kanssa, Haavisto on homomiehenä parisuhteessa miehen kanssa

Tämä ei ole perustelua äänestämiselle, vaan fakta.

p.s. Disclaimer: Itse en kannata enkä vastusta kumpaakaan ehdokasta.
 
Olen aloitanut kirjoittamaan vastauksia jo muutamaankin viestiin, mutta olen pyyhkinyt ne. Kaikilla on aina kaikkeen joku vasta-argumentti, ja näiden "väittelyjen" lopputulos on se että kaikki ovat joka tapauksessa samaa mieltä kuin olivat alunperinkin.

Omasta mielestäni monen Haaviston kannattajan ajatusmaailma on todella erikoinen ja perseestä, ja he varmaan ajattelevat samaa minusta. Eipä sitä muutamalla internet-heitolla muuteta.
 
Haavistolta voisi kysyä jossain tentissä menikö kaikki oikein natura2000-hankkeessa ja Niinistöltä voisi kysyä muuttaisiko mitään lama-Suomen velkojen myynnistä Norjalaiselle yhtiölle.
 
En äänestä, mutta threadiin voin sanoa että pitää olla henkisesti vajaa jos seksuaalisuuden/asepalveluksen takia äänestäis. Luultavasti nää on juuri niitä uskovaisjuntteja.

Joukossa useita suomalaispressoja, jotka ei käynny sivaria. Halonen viimeks.
Seksuaalisuus on omaa henkilökohtaista elämää.

Kyllähän Halonenki missasi sotaveteraanijuttuja, jotta pääsi muotinäytöksiin. Onko nyt sitten muotinäytökset edustavaa vai onko sillä edes väliä? Presidentitkin ovat ihmisiä ja niillä omat elämänsä.
 
Miksi valintani on Sauli Niinistö?

- Niinistö on kaksinkertainen valtiovarainministeri, eduskunnan puhemies, Euroopan keskuspankin johtaja, Haavisto on ympäristöministeri ja YK:n neuvottelija

Pieni korjaus. Niinistö on ollut Euroopan investointipankin varapääjohtaja ja Euroopan jälleenrakennus- ja kehityspankin puheenjohtaja. Euroopan keskuspankki on sitten eri asia. Mutta kovia pestejä nuokin on ja tietyssä mielessä ulkopoliittisesti painavampia kuin EKP:stä saatu olisi.
 
Pieni korjaus. Niinistö on ollut Euroopan investointipankin varapääjohtaja ja Euroopan jälleenrakennus- ja kehityspankin puheenjohtaja. Euroopan keskuspankki on sitten eri asia. Mutta kovia pestejä nuokin on ja tietyssä mielessä ulkopoliittisesti painavampia kuin EKP:stä saatu olisi.

Ei vieläkään mennyt ihan oikein, Niinistö on ollut EBRD:n hallintoneuvoston puheenjohtaja. Seuraavaksi joku Niinistö-fani alkaa varmaan selittämään kuinka hirvittävän merkityksellisiä hallintoneuvostot ovat jne.

Olen tullut siihen tulokseen, että Niinistön talouteen liittyvä osaaminen ei loppuen lopuksi todellakaan vakuuta. Niinistö höpisi esim. MTV3:n vaaliväittelyssä hirveän huolestuneen oloisena jotain maailmanlaajuisesta rahan painamisesta. Kokoomus on onnistunut vaan brändäämään itsensä jonkinnäköiseksi "talouspuolueeksi". Vähän kun tuota talousosaamista sitten kyseenalaistaa niin eihän sieltä mitään löydy. Pelkkiä latteuksia.

Itse harkitsen vakavasti äänestämättä jättämistä.
 
Itseasiassa toi tossa sun jutussa on kärjistettynä just se syy miksi ite äänestin Haavistoa ekalla kierroksella.On vaan niin nautinnollista aatella miltä perus keskustalaisesta maanviljelijästä tuntuu äänestää vaihtoehdoista joista toinen on yksityisautoilua, ampuma-aseita sekä turkistarhausta vastustava helsinkiläinen ja toinen on yhteiskunnan tekemiä tulonsiirtoja vastustava helsinkiläinen pankkiiri.

En tiiä oonko jotenkin kieroutunut mutta kaikista hauskointa koko elämässä on muitten muroihin kuseminen:D


Saat kusta ihan minne haluat, mutta tsekkaa nyt edes faktat ensin uskottavuutesikin vuoksi. Niinistö taitaa kuitenkin olla varatuomari ja Salosta kotoisin, nyt asuu Espoossa. Jos se punavihreiden porvaripropaganda on mennyt läpi, niin kai sen Salen mieltää stadilaiseksi pankkiiriksi.

Samoin Haavistoko on vastustanut yksityisautoilua? Mies, joka on kerännyt muutaman VW-kuplan harrastuksekseen? Vai olisiko kyseessä cityvihreiden kanta sittenkin?

Paljon ei tosiaan tarvitse äänestysoikeuden eteen tietää.
 
Tulee tästä pikästä ketjusta mieleen edelliset pressanvaalit. Kyllä jumalauta 6 vuotta menee nopeasti. Tällä kertaa en ota kantaa kummankaan puolesta, oli vaan kiva lueskella tätä. Aion kyllä äänestää.
 
Mua kaivelee edelleen sen Niinistön tutkielma; miksei mies näytä omaa versiota tutkielmastaan julkisuudessa ja leikkaa nettihuhuilta siipiä? Onko sen häviäminen niin vähäpätöinen seikka ettei sitä viitsitä sen enempää julkisuudessa puida, vaikka Haaviston titteleitä syynätään urakalla? Toki sen oletetaan olevan sanomattakin selvää, että A:n ylioppilaalta korkeampi tutkintokin löytyy.. ;)

Mua nyppii erityisesti median valikoiva uutisointi, vaikkei täällä mikään Venäjän meininki olekaan. Aika helppo havaita uutisten tyylistä, että kumpi on esim. maikkarin suosikki.

Eihän tutkinnon puuttuminenkaan nollaisi urasaavutuksia, mutta toisaalta vaikuttaa legimiteettiin huomattavasti. Kaivakaa nyt joku se opus esiin niin loppuu tämäkin arpominen (vaikka eihän ääri-kokoomuslaisten mielestä tämä mikään oleellinen seikka olekaan). ;)
 
Mitä sitten jos jonkun mielestä homot on ällöjä? Onko se niin kauhea asia tuo jonkun mielipide homoista että sitä vastaan täytyy hyökätä?
Niin kauan kun ei eriarvoisesti vastoin säädettyjä lakeja toista kohtele, mun puolesta saa vihata homoja sydämensä kyllyydestä. Jos ei näin ollen halua homoa äänestää niin jättää äänestämättä.

Erittäin hyvin sanottu. Mutta tähän on vastauskin, siksi homot ei saa olla ällöjä, koska silloin olet suvaitsevainen juntti ja sehän nyt ei käy päinsä kun on niiiin in olla suvaitsevainen.

Olen itsekin sanonut, että jos (ja varmasti kun) joku kaverini on homo, niin sittenpä on, ei se mun elämääni heilauta niinkauan kun ei ala minua iskemään. Mutta itse en vain oikein pysty sulattamaan kahta miestä (siis suhteessa keskenään) menossa edustamaan maatamme toiseen maahan. ihan sama miten fiksu kaveri, mutta ei vaan sovi mun näkemykseen presidentistä maan nokkamiehenä ulkomailla.

Jos mennään pienempään mittakaavaan, niin uskosin että vaikka mun työpaikalla olisi merkistystä jos tj olisi julkihomo. Se voisi tietää asiakkuuksien menettämistä jäykemmissä asikkaissa. Mutta jos taas vaikka työnjohtaja on julkihomo, se aiheuttaisi ehkä hymistelyä kahviossa, mutta firman menestymisen kannalta sillä ei olis mitään merkitystä.


EDIT; Mun mielestä vaan ei nyt ole kovin hyvä aika kokeilla onko maailma homosuvaitsevainen vai eikö ole. Jokainen kauppakumppani ja vientimaa on suomelle tärkeä. Ei kannata suuuttää "rättipäitä" vain siksi että on kiva nähdä suuttuuko ne vai ei.

Itse olen varmaan joidenkin mielestä nyt todella ahdasmielinen, mutta tää on mun mielipide ja mielipide on kuin persereikä, jokaisella on sellainen!
 
Erittäin hyvin sanottu. Mutta tähän on vastauskin, siksi homot ei saa olla ällöjä, koska silloin olet suvaitsevainen juntti ja sehän nyt ei käy päinsä kun on niiiin in olla suvaitsevainen.

Olen itsekin sanonut, että jos (ja varmasti kun) joku kaverini on homo, niin sittenpä on, ei se mun elämääni heilauta niinkauan kun ei ala minua iskemään. Mutta itse en vain oikein pysty sulattamaan kahta miestä (siis suhteessa keskenään) menossa edustamaan maatamme toiseen maahan. ihan sama miten fiksu kaveri, mutta ei vaan sovi mun näkemykseen presidentistä maan nokkamiehenä ulkomailla.

Jos mennään pienempään mittakaavaan, niin uskosin että vaikka mun työpaikalla olisi merkistystä jos tj olisi julkihomo. Se voisi tietää asiakkuuksien menettämistä jäykemmissä asikkaissa. Mutta jos taas vaikka työnjohtaja on julkihomo, se aiheuttaisi ehkä hymistelyä kahviossa, mutta firman menestymisen kannalta sillä ei olis mitään merkitystä.


EDIT; Mun mielestä vaan ei nyt ole kovin hyvä aika kokeilla onko maailma homosuvaitsevainen vai eikö ole. Jokainen kauppakumppani ja vientimaa on suomelle tärkeä. Ei kannata suuuttää "rättipäitä" vain siksi että on kiva nähdä suuttuuko ne vai ei.

Itse olen varmaan joidenkin mielestä nyt todella ahdasmielinen, mutta tää on mun mielipide ja mielipide on kuin persereikä, jokaisella on sellainen!

Meillä on kiduttaminen kiellettyä. Boikotoimme maita jotka kiduttavat koska he toimivat mielestämme epäeettisesti ja ihmisoikeuksia loukkaavasti. 80 maassa homous on kiellettyä. Osassa maista sitä pidetään jopa niin raskaana rikoksena että rangaistuksena on kuolmantuomio. Jos meillä on homo presidentti, niin voisin väittää että näissä maissa meidän toimintaamme pidetään epäeettisenä. En todellakaan ole sitä mieltä että homouden pitäisi olla rikos tai mitään sinnepäinkään. Haavisto on todella pätevän oloinen kaveri, mutta voisi kuitenkin jäädä se viennin edistäminen näissä 80 maassa yllättävän heikoksi.
 
Eli valtion itsemäärämisoikeus on riippuvainen siitä mitä ko. valtiosta "ajatellaan ulkomailla" ja siitä mikä vaikutus tällä "ulkomaisella ajattelulla" on ko. valtion vientiin?
 
Eli valtion itsemäärämisoikeus on riippuvainen siitä mitä ko. valtiosta "ajatellaan ulkomailla" ja siitä mikä vaikutus tällä "ulkomaisella ajattelulla" on ko. valtion vientiin?

Ei tietystikkään. Jokainen valtio saa sahata omaa oksaansa ja järsiä omaa pipoaan niin paljon kuin haluaa. Kilpailevat maat jopa kannustavat tähän. Väliäkös sillä vetääkö vienti vai ei, kunhan ollaan suvaitsevaisia. Suvaitsevaisuudesta seuraava vientituote. Paljonkohan siitä saa per kilo tahi barrel?
 
Back
Ylös Bottom