Presidentinvaalit 2012

Kuten on jo aiemmin todettua, ei Haavistossa ole mitään poikkeuksellista verrattuna muihin vihreiden edustajiin. Silti kukaan muu ei ole saavuttanut lähellekään tuollaista "suosiota". Sattumaako? Tuskin...

Jos Haavisto ei olisi homo, kukaan ei nyt edes puhuisi hänestä.
Kun katsoi esim. televisioväittelyitä niin katsojien mielestä Haavisto menestyi niissä aina hyvin ja myös omasta mielestäni hän puhui ja perusteli kantojaan hyvin, joten eikö mielestäsi ole todellakaan mahdollista, että häntä äänestetään, koska hän nyt vaan sattuu olemaan fiksu?

Väsynyttä jankutusta, että Haavistoa äänestään vain, koska hän on homo!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On niitä muitakin poliitikkoja jotka ovat fiksuja ja filmaattisia, mutta eivät silti saa 19% kannatusta. Ei Haavisto todellakaan ole mitenkään poikkeuksellinen. Kuten aiemmin on sanottu, Haavistosta tuli monille "hype" päälle.

Perinteisillä arvoilla tarkoitin mm. sitä, että avioliitto on miehen ja naisen välinen asia. Väittäisin että suurin osa Suomalaisista on tätä mieltä.
 
Itse näkisin, että haavisto on ihan fiksu kaveri, mutta hän on tuon homouden takia saanut hypen päälle ja hän on sitä kautta saanut julkisuutta ja se on hänelle avannut tien tuoda esiin omaa fiksuuttaan.

Jaa. Onko tämä sinusta huono asia? Siis jos asiallinen ja osaava kaveri, jolla ei ole tapana pitää isoa ääntä saavutuksistaan, sattuu saamaan vähän ilmaista nostetta jonkun ulkokohtaisen seikan takia? Ja tässä tapauksessa hype ei varmasti tule ilman kustannuksia.

Jaksoin viimein lukea nuo Haaviston "maitojunapaperit" läpi - ja WTF - tällaisia asioitako yritetään lukea tyyppiä vastaan:

In 2005, the Council of the EU issued the mandate for the first EUSR to Sudan, Pekka Haavisto.
Discussions about the mandate centred on the question of howrobust the civil-military supporting action should be, and whether the EUSR should
focus on Sudan or on the AU as a whole. As was the case in many other settings
(BiH, Afghanistan), lighter options prevailed, so the EUSR was envisaged to
politically support the international mediation efforts for Darfur and the
implementation of the CPA while on the operational level, he was integrated into the
chain of command of the AMIS II support mission. The head of the military
component also served as the EUSR military advisor and the head of the EU Police
Team acted as his police advisor. An active role in the Darfur negotiations, in
coordination with other member states’ envoys, lead to a peace deal in May 2006
,
while a close coordination with the EUSR for the Great Lakes lead to a monitoring
responsibility at Sudan’s border with Uganda. The politically proactive and
independent Haavisto failed to acknowledge the limits of his mandate
and was
replaced by a Danish diplomat Torben Brylle who respected the limitations set by
leading member states. As a result, the current EUSR has to focus on shuttle
diplomacy and representational aspects of the job, while policy proposals are met
with suspicion
.

Eli EU-johtajat eivät tykänneet poliittisesti aktiivisesta ja itsenäisestä Haavistosta, vaikka tämä saikin tuloksia aikaan.

Ylen vaalitentissä kun Haavistoa aiheesta hiillostettiin, niin hän totesi rauhalliseen sävyyn työtilanteen (tai toimeksiannon) olleen EU:n puolelta haastava. Ei syyttelyitä, ei puolustelevaa puheenvuoroa siitä, että tuloksia tuli, vaikka pomot eivät tykänneet linjasta.

Mietin alkuun, että Haavisto on minulle vähän sellainen "vähemmän paha" vaihtoehto, mutta alan pikku hiljaa arvostaa kaverin tekemisiä enemmänkin.
 
Mua vitutti kun se mamma oli kokoajan keskeyttämässä niinistöä. Okei aikaa oli vähän, mutta haaviston se antoi paljon enemmön lätistä. Rupes vaa puolessa välissä väittelyä jo tulemaan korvista ulos haaviston ympäristö ympäristö ihmisoikeudet ja ympäristö.
 
Väsynyttä jankutusta, että Haavistoa äänestään vain, koska hän on homo!
Olen samaa mieltä - varsinkin kun seuraa nettikeskusteluja ja mielipiteitä, joissa hyvin monet selkeästi ilmoittavat, että tärkein syy olla äänestämättä Haavistoa on homous.

Rupes vaa puolessa välissä väittelyä jo tulemaan korvista ulos haaviston ympäristö ympäristö ihmisoikeudet ja ympäristö.
Ei pitäisi olla suuri yllätys, että vihreän puolueen edustajalta tulee ympäristö ja ihmisoikeuskysymykset esiin - ja miksei tulisi? Ne on tärkeitä asioita, eivätkä todellakaan mitään itsestäänselvyyksiä - no ehkä eräillä sitten jos kerran ympäristöasiat pursuaa korvista ulos. Olishan se varmaan kiva saada enemmän roskaa ja jätettä lähimetsikköön itse kullekin, kierrätyskin pitäisi ehkä lopettaa... Kyllähän Haavistokin sanoi, että talouskasvu on hyvä ja tavoiteltava asia mutta sen pitää tapahtua kestävän kehityksen mukaisesti, pelkkä talouskasvu ja bruttokansantuote ei voi olla yhdellekään kansalle se tärkein asia elämässä. Juurihan me tässä eletään ja nautitaan parhaillaan kapitalismin hedelmistä, jotka kypsyivät satokaudeksi 2008.

Niinistö puolestaan jankutti:
- "raha, raha, raha..."
- "viennin edistäminen ja liiketoiminta"
- "Niin, minusta kyllä olen myös tavannut paljon ulkomaiden päämiehiä, että en ole Pekkaa huonompi ulkopolitiikassa."
- "Nytpä koitan jälleen haastaa Haavistoa väittämällä hänen olleen jossain aikaisemmissa mielipiteissään epäjohdonmukainen..."

Tämä maikkarin tentti oli ihan okei, kun kysyttiin vähän henkilökohtaisempiakin juttuja ja toimittaja yritti hiillostaa molempia kunnolla tiukoillakin kysymyksillä. Molemmat ehdokkaat olivat myös rennompia. Mun korvaani Niinistö juttelee hyvin paljon ympäripyöreyksiä vastauksissaan, Haavistolla on selkeämmät ja tarkemmat vastaukset mutta epäilen mahtaako haastamaton linja olla paras valinta. Toisaalta hän näkee itsensä sovittelijana ja lähinnä tyytyy vastaamaan Niinistön haasteisiin.
 
Mulla oli kokoajan sellanen kutina kun tuota katteli, että Haavisto on neuvottelemassa ja Niinistö väittelemässä.
 
Käytännössä vaalit ratkaisevat pohjoissuomalaiset Väyrysen äänestäjät, Soini käänty jo Niinistön puolelle (ei Kokoomuksen). En tiedä ketään joka pohjoisessa Haavistoa äänestäisi. Arvio on että 70%+ Niinistölle menee! Itse en ehkä äänestä edes, kun en haluaisi tukea kumpaakaan. Kekkonen oli oikea kunnon kokokansan presidetti!
 
Mä tossa mielenkiinnosta kävin keskustelun läpi väitteen: "Haavistoa äänestetään vain koska se on homo!" innoittamana. Väittäisin, että homoseksuaalisuus on aika suuri rasite ehdokkaalle.

Tämä on nyt sitten vain kokoelma tästä keskustelusta täällä pakkotoistolla, monet näiden lausujista ovat samoja ihmisiä, joten en voi väittää, että tämä olisi tilastollisesti pätevää päättelyä mistään. Tahdoin ainoastaan vertailla postauksia selkeästi homoja vastustavien viestien, homoja ihannoivien ja keskustelun kokonaisviestimäärään.

"Mutta jos jokin asia saa ihmisissä kantani muuttumaan, on se tuo Haaviston kannattajien ulosanti. Ehkä eniten vituttaa tuo ajatusmaailma, että Suomi pääsisi viimein junttiudestaan Haaviston myötä."

"Tutuu että näissäkin vaaleissa haavistoa äänestää iso osa ihmisistä sen takia että hän on homo."


Mielipiteitä 1. kierrosta ennen:

- viherhinttaria
- Vittu et sille naurettais ku se edustais suomea oman toyboyn kanssa.
- VIHERhomoa!
- Mun mielestä homoseksualismi on sairaus, enkä halua että maamme päämies on homo.
- olishan ihan saatanan häpeällistä jos maamme päämies olis joku viherhomo.
- Haavistossa minua huolettaa hänen seksuaalinen suuntautuneisuutensa.

- Mulle ihan sama haluaako joku olla homo tai hintti, ei kuulu mulle eikä vaikuta mun elämään mut jos valtion "Päämies" on homo niinku Haavistosta tiedetään niin kyllä se tuo erinlaisa vaikeuksia päämiehen toimeen, vai voiko joku väittää muuta?

- Olisko se sun mielestä ihan okoo jos itsenäisyyspäivänä kaks kappaletta homoja kättelee vieraita?
- Haavisto käy kampanjaa puppelipoika kainalossa, joka ei sovi itsenäisen ja sotia käyneen Suomen arvovaltaan.
- mut homo on aina homo.
- homous on jonkunlainen ongelma ihmisen päässä, ja se todellakin vie uskottavuutta.
- Mun mielestä homous on sairaus, joku muu voi olla toista mieltä.

- Mua vituttaa vaan se että näitä homon puolustajia riittää perkele. Sama juttu tanssii tähtien kanssa, kaikki homot äänesti luonnollisesti Jania. Nytkin facebookissa näkee että hintit kannattaa haavistoa, se on perusjuttu. Hintti tykkää hinteistä, en tiedä yhtään mun kaveripiirissä olevaa hinttiä joka äänestää muuta kuin Haavistoa. Se tässä vituttaa aivan vitusti. Toi seksuaalinen suuntautuminen pitäisi saada piilotettua täysin, sillähän ei pitäisi olla merkitystä vaan on sillä.

- No kun se on nyt julki tuotu niin viimeinen asia mitä eläessäni tekisin on äänestää haavistoa. Ei tuu tapahtumaan. Ja miksikö, siksi kun se on homo. Onko homoja vastaan? No aivan vitusti. Itke

- Mikä vittu siinä on, että ekaksi täytyy äänestää lesboja naisia presidentiksi... sitten vihreitä homoja pressaksi ja sen jälkeen todennäköisesti eläimiinsekaantujia pressaksi ja siitä sitten eteenpäin...

- jos Haavistosta tulisi presidentti, olisi presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla kättelemässä kaksi miestä? Olenko ahdasmielinen, jos en näkisi sitä kovin hyvänä asiana?

- Jeah. Homostelu on niin vastenmielistä, etten halua homoa pressaksemme.
- mutta ei kai kukaan oikeasti homoa äänestä?
- näköjään äänestävät :/ huolestuttavaa.
- presidenttinä voi olla piilo-lesbo, ei julki-homo.
- kunhan vaan saadaan lihaa syövä heteromies pressaksi niin hyvä tulee.

- Sen typerä: "minä tykkään ottaa kakkoseen" ilme tulee aina lehdissä esille.

- On tämä perkele jos hinaaja menee toiselle kierrokselle väyrysen ohi, kertoo aika perkeleesti tästä maasta, vitun suomen hinaajat!
- Pakkotoistolla on ilmeisen paljon homoja kun haavistoa äänestivät, millainen ihminen äänestää haavistoa muu kuin hinaaja ?
- Ei vittu toi helvetin suklaapoju nousee tuolta. Jos Haavisto ei olisi homo niin se olisi Arhinmäen äänimäärissä. Mutta kun on homo niin on niin vitun kiva äänestää sitä.

- ei jumalauta jos Suomen seuraava presidentti on samalla vihreä, sivari ja homo.
Edit. No niin nyt se nousi kakkoseksi. Vittu tän maan kansalaiset on kyllä idiootteja.

- sekin kelpaa sata kertaa paremmin kuin tuo hinuri jolla on nuori (homo) rakastaja.
- , enkä varsinkaan tätä viime aikoina noussutta homouden suoranaista ihannointia. Minun ei tarvitse mielestäni selitellä sitä kenellekään, enkä mielestäni ole tyhmäkään saati juntti. Minä en vain halua että Suomen presidenttinä on mies joka lutkuttaa kullia.

- Nyt kun katsoo tota Haaviston homopoikaystävän haastattelua, niin nousee suuri myötähäpeä heitä ja heidän äänestäjiä kohtaan ja vähän ärsyttäää että Suomesta on tullut tällänen maa jossa äänestetään jotain homoseksuaalia presidentinvaaleissa. Ja jos vielä pääsee toiselle kierrokselle niin voi helvetti sentään. En yleensä ole mikään homovihaaja, mutta presidentiksi? EI VITUSSA. Miettikää nyt kun se seisoo sen miehensä kanssa linnanjuhlissa ens vuonna. Toi sen puolisokin on aika retardi mun mielestä.

- Ja sinä ihannoit hinaajaa ?
- Mihin tämä maa on menossa kun hinaajia äänestetään ja puolustellaan, oli viisas tai ei, niin hinaaja on hinaaja ja ei voi olla PRESIDENTTI.


Mielipiteitä 1. kierroksen jälkeen:

- ettei Haavistosta tule presidenttiä. Homo ja vihreä. Loistava yhdistelmä. Mulla ei ole yleisesti mitään homoja vastaan, eikä minkäänlaista homofobiaa, mutta silti hävettäisi ihan vitusti, jos Suomella olisi homo presidentti.

- Yeah. On trendikästä olla gay ja vielä jos sattuu omistamaan jonkun slutty egyptian slaveboyn niin onhan se upeaa. Haaviston äänestäjistä osa on varmasti näitä jotka äänestää vain homouden takia. Onko se sitten viisasta, mene ja tiedä.

- Toivottavasti on nyt ylpeitä kaikki ketkä ovat päättäneet äänestää homon kakkoskierrokselle..ihan älytöntä.
- ja kaiken lisäksi hinttaria en todellakaan halua tähän maahan presidentiksi.
- Jos toinen kierros menee vituiks, ja Haavistosta tehdään presidentti, muutan helevettiin täältä Suomesta.

- Siis ihan oikeasti. Miettikääpä jos Haavistosta tulisi pressa. Siellä se sen puppelikaverinsa kanssa olisi linnan vastaanotolla kättelemässä. Saisi sitten kansa ja toimittajat miettiä että kumpi niitä on isi ja kumpi äiti. Ei vittu oikeesti. Toooodella katu-uskottavaa. Haavisto on fiksu kaveri kaikin puolin, paitti että se on julkisesti homo ja se nyt ei oikein passaa pressan pallilla. Ehkä olen ahdasmielinen, aivan sama, ei vain sovi mun ajatusmaailmaan.

- joo no eiköhän suurin osa haaviston äänestäjistä äänestä sitä koska sehän on vittu homo. että toimii molempiin suuntiin tämä homma.
- Eipä ole tainnut olla se toyboy munanlutkuttaja olla mukana reissuilla harrastamassa HOMOseksuaalista kanssakäymistä.

- ettei toi pakoputken rassaaja tule presidentiksi.
- Koska Niinistö panee ykköseen ja Haavisto taas kakkoseen niin eipä ole vaikeuksia miettiä kumpaa numeroa kannattaa...
- en ymmärrä miten se tekee rasistiksi jos ei äänestä homoa homouden takia.
- Ja kyllä suvaitaan ja myös homoja mutta ei korkeimmalle pallille asti.
- Miksi tasa-arvo on niin ihanaa? Kohta täällä on presidenttiehdokkaana joku sankari, joka on rekisteröidyssä parisuhteessa lampaan kanssa...

-Ensin valittiin piilolesbo. Sitten valitaan julkihomo. Mitä sen jälkeen?
Pedofiili tai negrofiili?

- Lisäksi olen miettinyt, että jos Haavisto on se, jota pannaan niin pakkohan se vaikuttaa luonteenpiirteisiin: jos se equaridilainen toyboy vetää meikattuu Haavistoa kakkoseen samaan aikaan kun läpsii sitä kovaa kuiskaten korvaan "You are my little bitch, come to daddy" ja Haavisto itku kurkussa alistuu,

- Ei kai kukaan halua että pressa ja sen toyboy ammutaan esim. Iranin tai jenkkien raamattuvyöhykkeen valtionvierailulla jo lentokentälle, ennenkuin toyboy ehtii kaivaa puudelinsa, föönin ja hiustensuoristimen käsilaukustaan.

- Mä voisin äänestää Haavistoa jos se olisi vähemmän vihreä ja vähemmän homo. Nyt pääsin jo siihen pisteeseen, että otin homoudenkin syyksi olla äänestämättä Haavistoa.

- Jos Haavisto olisi hetero, tuskin hän toisella kierroksella nyt olisi.
- Ei taida sellaista päivää tulla että antaisin ääneni vihreälle sivari homolle, joten vaihtoehdot jää vähiin
- Yllättävän paljon toi seksuaalinen suuntautuminen muuten vaikuttaa kun tuolla juttelee ihmisten kanssa. En sano et sen pitäis vaikuttaa mutta lähes kaikkien jotka ei aio äänestää Haavistoa suusta tulee jossain vaiheessa etten mä nyt homoa äänestä.

- haavisto on ihan fiksu kaveri, mutta hän on tuon homouden takia saanut hypen päälle

"Musta alkaa tuntumaan että täällä ketjussa jauhetaan homoista, kakkoseen ottamisesta ja ei-suvaitsevaisuudesta huomattavasti enemmän kuin missään ns. suvaitsevaisten kesken."

Selkeästi homovastaisia viestejä 53 (4,46%)
Homoja ihannoivia viestejä: 0
Kokonaisviestimäärä: 1188

Vieläkö teistä tämän jälkeen tuntuu, että Haavistoa arvioidaan pääasiassa poliittisin perustein, eikä sukupuolisen suuntautumisen takia, homoilla on hype päällä ja Haavistoa äänestetään homouden takia. Tahtoisin nähdä sellaisen keskustelun netissä, jossa pääteemana on äänestää Haavistoa siksi koska hän on homo.
 
Nämä presidentinvaalit ja oikeastaan kaikki vaalit viimeisen kymmenen vuoden sisään on muuttuneet asiapitoisista sisällöstä enemmänkin sellaisiksi vaaleiksi joissa se viihdearvo on ollut se tärkein. Ei kysellä asioiden hoitamisesta tai osaamisesta vaan just jotain ihmisuhde & ulkonäkö + parhaat ruokareseptit sekä laulutaito linjalle... kuinkahan kauan menee ennen kuin meillä on ohjelmaformaatti haluatko kunnallispoliitikoksi/kansanedustajaksi jossa on x määrä ehdokkaita ja yksi pudotetaan kerran viikossa pois?
 
Mä tossa mielenkiinnosta kävin keskustelun läpi väitteen: "Haavistoa äänestetään vain koska se on homo!" innoittamana. Väittäisin, että homoseksuaalisuus on aika suuri rasite ehdokkaalle.

Tämä on nyt sitten vain kokoelma tästä keskustelusta täällä pakkotoistolla, monet näiden lausujista ovat samoja ihmisiä, joten en voi väittää, että tämä olisi tilastollisesti pätevää päättelyä mistään. Tahdoin ainoastaan vertailla postauksia selkeästi homoja vastustavien viestien, homoja ihannoivien ja keskustelun kokonaisviestimäärään.



"Musta alkaa tuntumaan että täällä ketjussa jauhetaan homoista, kakkoseen ottamisesta ja ei-suvaitsevaisuudesta huomattavasti enemmän kuin missään ns. suvaitsevaisten kesken."

Selkeästi homovastaisia viestejä 53 (4,46%)
Homoja ihannoivia viestejä: 0
Kokonaisviestimäärä: 1188

Vieläkö teistä tämän jälkeen tuntuu, että Haavistoa arvioidaan pääasiassa poliittisin perustein, eikä sukupuolisen suuntautumisen takia, homoilla on hype päällä ja Haavistoa äänestetään homouden takia. Tahtoisin nähdä sellaisen keskustelun netissä, jossa pääteemana on äänestää Haavistoa siksi koska hän on homo.

Tämähän pitää heti korjata : Homot on kivoja...

Äänestän silti Sauli Niinistöä. Kaikille ei tunnu menevän jakeluun, että äänestetään ehdokasta OMIEN ARVOJEN PERUSTEELLA...Poliittisesti ja yleismaailmallisesti.

Sitten, kun näin sanoo = Sä vihaat homoja, siksi et äänestä Haavistoa.... Vittu ihme touhua !!!
 
Tämähän pitää heti korjata : Homot on kivoja...

Äänestän silti Sauli Niinistöä. Kaikille ei tunnu menevän jakeluun, että äänestetään ehdokasta OMIEN ARVOJEN PERUSTEELLA...Poliittisesti ja yleismaailmallisesti.

Sitten, kun näin sanoo = Sä vihaat homoja, siksi et äänestä Haavistoa.... Vittu ihme touhua !!!

Juuri näin ja kuten tuossa aloittamassani Porvari -ketjussa jo ihmettelin, vielä leimataan homovihaajan lisäksi riistäjäporvaripaskiaiseksi. Hienoa että nämä suvaitsevaisuudesta jauhaja vetäsee kunnon vastakkainasettelut peliin heti. Sukulaisten kanssa on kiva tapella, muutama kunnon änkyrä vastassa niin on hyvä vääntää veistä haavassa.

Ja kun se kommentti mun suuntaan on että Niinistö on se sikporvaririistäjäpaska, niin itsehän vastaan etten mä vihreetä sivarihinttia voi äänestää. Hienoa argumentointia, mutta miten tuollaiseen mitään järkevääkään vastaa?
 
Juuri näin ja kuten tuossa aloittamassani Porvari -ketjussa jo ihmettelin, vielä leimataan homovihaajan lisäksi riistäjäporvaripaskiaiseksi. Hienoa että nämä suvaitsevaisuudesta jauhaja vetäsee kunnon vastakkainasettelut peliin heti. Sukulaisten kanssa on kiva tapella, muutama kunnon änkyrä vastassa niin on hyvä vääntää veistä haavassa.

Ja kun se kommentti mun suuntaan on että Niinistö on se sikporvaririistäjäpaska, niin itsehän vastaan etten mä vihreetä sivarihinttia voi äänestää. Hienoa argumentointia, mutta miten tuollaiseen mitään järkevääkään vastaa?

Niinistö ja Haavisto sanoivat kumpikin, TV- tentissä hyvin tähän asiaan. Kuin yhdestä suusta : "Eivät ne kärkevimmät kannattajat ketään kannata. Ne vastustavat sitä toista ehdokasta. "Sosiaalisessa mediassa tämä on helppoa, kun ei tarvitse vastata omalla nimellään...
 
Niinistö ja Haavisto sanoivat kumpikin, TV- tentissä hyvin tähän asiaan. Kuin yhdestä suusta : "Eivät ne kärkevimmät kannattajat ketään kannata. Ne vastustavat sitä toista ehdokasta. "Sosiaalisessa mediassa tämä on helppoa, kun ei tarvitse vastata omalla nimellään...

Joo, näin tuon vikan 20 minuuttia tuosta väittelystä ja kiinnitin huomioni tähän samaan kommenttiin.
 
Olen samaa mieltä - varsinkin kun seuraa nettikeskusteluja ja mielipiteitä, joissa hyvin monet selkeästi ilmoittavat, että tärkein syy olla äänestämättä Haavistoa on homous.


Ei pitäisi olla suuri yllätys, että vihreän puolueen edustajalta tulee ympäristö ja ihmisoikeuskysymykset esiin - ja miksei tulisi? Ne on tärkeitä asioita, eivätkä todellakaan mitään itsestäänselvyyksiä - no ehkä eräillä sitten jos kerran ympäristöasiat pursuaa korvista ulos. Olishan se varmaan kiva saada enemmän roskaa ja jätettä lähimetsikköön itse kullekin, kierrätyskin pitäisi ehkä lopettaa.

Tokihan on tärkeää puhua umpäristö asioista ja ihmisoikeuksista mutta tuskin se nyt niin kuitenkaan on et jos niistä ei Haavisto puhu niin sitä roskaa sinne lähimetsikköön yhtään sen enempää syydetään. Asia joka kuuluu ihan perusajatukseen useimmilla ihmisillä ettei niitä metsiä roskitettais ja eikä sitä kierrätystäkään kannate lopettaa koska on turhaa. Mutta mitäpä vihreältä voi muuta odottaa kuin samaa jankutusta hänelle tärkeistä asioista.
 
Haavistolle meni ääni siitä syystä että haluaisin niin kovaa nähdä Haaviston ja Floresin itsenäisyyspäivän vastaanotto. Puhumattakaan kun illan isäntä ja emäntä? aloittaa tanssin Tonava Kaunoisen tahtiin, tai ehkä saataisiin ensimmäisenä kappaleena kuulla tämän:



Paikallahan olisi tietenkin kaikki maailman lehdistöt CNN:ästä lähtien. It would be hilarious!!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ymmärrätkö nyt ollenkaan mitä ajoin takaa?

Eli en tätä:
Tämähän pitää heti korjata : Homot on kivoja...
Sinun ja kenenkään muun ei tarvitse rakastaa, tykätä ja palvoa homoja väkisin jos et siitä pidä.

Vaan:

Äänestän silti Sauli Niinistöä.
Hienoa, äänestäminen on parempi kuin äänestämättä jättäminen ja Niinistö on hyvä ehdokas.

Kaikille ei tunnu menevän jakeluun, että äänestetään ehdokastaOMIEN ARVOJEN PERUSTEELLA...Poliittisesti ja yleismaailmallisesti. Sitten, kun näin sanoo = Sä vihaat homoja, siksi et äänestä Haavistoa.... Vittu ihme touhua !!!
Tämä tummennettu ei pidä paikkaansa, ei näin ole kukaan sanonut. Tämä on sun ja monen muun Haavistoa äänestämättömän luulo, että "suvaitsevaisto" ajattelee näin.

Voit aivan vapaasti äänestää ehdokasta arvojesi perusteella - poliittisesti ja yleismaailmallisesti mutta jättäkää noi "vitun viherhinttari" kommentit pois yleisestä keskustelusta - foorumeilla ja yleisessä puheessa. Ne eivät ole kuulu sivistyneeseen poliittiseen keskusteluun. Tämä on se mun pointti, ei mikään muu.

En ole yhdenkään Haaviston edustajan kuullut pohdiskelevan, että onkohan se Sauli nyt vähän namusetä, kun Jennin kanssa on avioliitossa tai mahtaakohan Saulilla enää seisoa edes, kun alkaa 60v. olemaan. Käyttääköhän se viagraa ja käyköhän Jenni vieraissa, jos ei saa Saulilta tarpeeksi... Tässä suhteessa tämä päänaukominen on täysin yksipuolista.
 
Kaikki muuttuu. Veikkaanpa, että 20 vuoden päästä tällaista homo VS hetero -debaattia ei enää käydä nykyisessä mittakaavassa. Toiset näkevät tällaisen kehityksen perinteisten arvojen hajoamisena yhteiskunnassa, toiset yhteiskunnallisena edistyksenä ja tasa-arvoistumisena. Kaiken kaikkiaan kehityksen suunta on tällä hetkellä mielestäni oikea ja on vain ajan kysymys, milloin uppiniskaisesti perinteisiin takertujat ovat tämän asian osalta vähemmistössä.
 
Ymmärrätkö nyt ollenkaan mitä ajoin takaa?

Eli en tätä:

Sinun ja kenenkään muun ei tarvitse rakastaa, tykätä ja palvoa homoja väkisin jos et siitä pidä.

Vaan:


Hienoa, äänestäminen on parempi kuin äänestämättä jättäminen ja Niinistö on hyvä ehdokas.


Tämä tummennettu ei pidä paikkaansa, ei näin ole kukaan sanonut. Tämä on sun ja monen muun Haavistoa äänestämättömän luulo, että "suvaitsevaisto" ajattelee näin.

Voit aivan vapaasti äänestää ehdokasta arvojesi perusteella - poliittisesti ja yleismaailmallisesti mutta jättäkää noi "vitun viherhinttari" kommentit pois yleisestä keskustelusta - foorumeilla ja yleisessä puheessa. Ne eivät ole kuulu sivistyneeseen poliittiseen keskusteluun. Tämä on se mun pointti, ei mikään muu.

En ole yhdenkään Haaviston edustajan kuullut pohdiskelevan, että onkohan se Sauli nyt vähän namusetä, kun Jennin kanssa on avioliitossa tai mahtaakohan Saulilla enää seisoa edes, kun alkaa 60v. olemaan. Käyttääköhän se viagraa ja käyköhän Jenni vieraissa, jos ei saa Saulilta tarpeeksi... Tässä suhteessa tämä päänaukominen on täysin yksipuolista.

Ymmärrätkö ollenkaan minun pointtiani? Olen työni puolesta ollut paljon tekemisissä esim: Ravintolaihmisten kanssa, joiden omistamissa paikoissa käy sateenkaariporukkaa. Minulla Ei todellakaan ole mitään homoja vastaan. Metsä vaan vastaa, niinkuin sinne huudetaan...

Sinä ITSE NOSTAT KOKO AJAN PUHEENAIHEEKSI, HAAVISTON HOMOUDEN...Tai sitten puolustaudut niitä vastaan, jotka ala-arvoista kieltä käyttävät. Anna ihmisten huudella...Keskustelu voi olla myös asiallista, ei kaikkiin ylilyönteihin voi olla vastaamassa. Se ei ole kai tämänkään ketjun tarkoitus...

Edit : Äläkä ainakaan rupea pistämään sanoja ihmisten suuhun..." vitun pedofiilihaukkuja"...;) Huomaatko, kuinka helppoa on leimata ihmisiä sellaisiksi, joita he eivät ole...
 
Back
Ylös Bottom