..ja Jennin sanovan jotakin itse keskittyä ja muotoiltua.
Luvassa hiljainen ilta.
En ole vielä täysin varma kumpaa äänestän. Niinistö on hyvä, mutta jotenkin niin irrallaan normaalista Suomalaisesta arkielämästä ja muutenkin kylmän oloinen persoona. Haastatteluissa vetää aina varman päälle ja puhuu ympäripyöreitä. Vakuuttavat meriitit talouspuolen tehtävistä sekä kotimaan politiikasta. Täytyy nyt toisella kierroksella katsoa saako hän mitään järkevää ulos suustaan. Sillä puolisolla nyt ei loppupeleissä ole merkitystä, mutta itselläkin hieman sellainen käsitys Niinistön naisesta tullut, että jokainen kommentti on treenattu kymmenen kertaa etukäteen ja ei tule omasta suusta. Yhtä kylmä ja ylimielinen persoona välittyy ainakin haastatteluiden perusteella kuin Niinistöstä. Mitä tulee Haavistoon, pidän hänen selkeästä ulosannistaan ja siitä, että hän ainakin edes yrittää perustella kantojaan ja ottaa neuvottelevan kannan keskusteluissa. Tunnettu maailmalla taidoistaan ja omaa merkittävää kokemusta politiikasta. Puoliso ei ehkä ole mikään ydinfyysikko, mutta vaikuttaa ainakin aidolta. Mitä väliä jollain ammatilla. Tekee sitä mistä pitää. Onhan meillä nykyäänkin Arajärvi. Jos hänelle ei repeile puoli maailmaa niin enpä usko parturi-kampaajan olevan yhtään huonompi.
Itse en vihreitä ehkä äänestäisi, mutta tässä tapauksessa mun mielestä sillä ei ole niinkään merkitystä koska presidentinvaalit ovat henkilövaalit. Ja mitä tulee kommentteihin joiden mukaan homo sivari ei voisi toimia armeijan ylipäällikkönä..mulle henkilökohtaisesti ihan sama kuka sillä pallilla on. Ei se reservin kapteenius tee Niinistöstä yhtään parempaa eikä sivarius Haavistosta huonompaa ja vice versa. Jos joku Arabian kalifi alkaa mököttämään kun Suomen presidentti olisi homo, se on heidän ongelmansa. Heidän omat lait ja politiikka on niin viturallaan, että heillä nyt ei ole mitään sanottavaa mistään.
Juuri nyt antaisin pointsini Haavistolle, koska otan mieluummin riskin uuden kanssa kuin jatkaisin vanhalla linjalla. Näkisin Niinistön ehkä mieluummin vastaamassa Suomen talousasioista kuin PR-tehtävistä. Tulevat pari viikkoa näyttävät kuitenkin muuttuuko kantani.