Presidentinvaalit 2012

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sekin ärsyttää että olet automaattisesti juntti rasisti persujen kannattaja jos ET äänestä Haavistoa.

Tätä en ole kyllä itse koskaan elävässä elämässä havainut. Onko joku sanonut sulle näin? Joku haukkunut persuja nettifoorumeilla? Omaan tuttavapiiriin kuuluu jokaisen ehdokkaan kannattajia (poislukien Biaudet) useammasta sosiaaliryhmästä enkä ole tällaiseen asenteeseen törmännyt. Liian moni vetää sen johtopäätöksen että Haavistoa muka äänestetään vaan koska se on ihku-homo-liberaali-stadi-trendy-viher-mitälie. Antakaa nyt piutpaut tuollaisille pilkkakirveille ja miettikää omalla rehellisellä kritiikillä itsellenne paras ehdokas - oli se sitten Soini, Haavisto tai kuka vaan
 
Pakko tarttua tähän, kun jollain muullakin oli samanlaisia antipatioita vihreitä kohtaan. Itse en kannata mitään tiettyä puoluetta ja omat äänetkin on vaaleissa heitelleet aika laidasta laitaan, mutta jos katsotaan ihan vaikka vaan Vihreitten sivuilta otettuja arvoja, niin mikä näissä erityisesti sitä pahoinvointia aiheuttaa? Jos ei mennä näihin syvällisemmin, puolueohjelmaan tms., eikä myöskään lähdetä miettimään, puuttuuko tästä jotain, niin kyllä mä voisin noista jokaisen allekirjoittaa.
No tuota listaa voi jokainen katsoa, tulkita ja rivien välistä pohtia mitä ne käytännössä tarkoittaa. Ihan sama miten meillä suomessa menee varsinkin taloudellisesti ja onko kehitys kestävää, kunhan kaikilla surkimuksillakin on tosi kivaa eikä eläimiä satuteta. Vauhkotaan kaikille sovinismista, rasismista ja suvaitsevaisuudesta vaikka todellisuudessa itse ollaan kaikkein vähiten suvaitsevia. Halutaan työntää rahaa loputtomasti paikkoihin mihin se ei kuulu.

Hyvä teksti, mikä on vihreä pähkinänkuoressa:

"Vihreissä noin yleensäkin korostuu erinomaisesti sellainen käsite kuin voimauttaminen.

Tuo termi tulee feministien luomasta sanasta Empowerment. Sen merkitsee arroganttia ja epäoikeudenmukaista tapaa muuttaa kielletty sallituksi huutamalla mulla on oikeus! Tuon huudon jälkeen vääryydestä tai väärin ymmärretystä välttämättömyydestä tulee hyve. Jos nainen on huora tai mies spurgu, niin voimaannuttamisessa huoraaminen ja retkuilu nähdäänkin arvokkaana asiana – sellaisena joka on itselle sallittua ja josta ollaan ylpeitä.

Tämä on siis koko vihreiden ns. kansalaistottelemattomuuden ja muunkin arvomaailman tärkein kulmakivi."
 
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/119...vihreiden+opittava+haavistolta+noyryytta.html

Itse uskon jopa äänestäväni Haavistoa ihan vaan sen takia että tollasta esimerkkiä kaivataan. Tän maan ongelma on just se että muiden mielipiteitä ei kuunnella tai hyväksytä eikä niitä ainakaan saa perustella. Oikeasti suvaitsevaiset ihmiset on aika harvassa, varsinkin jos pitäisi suvaita eri puolueiden edustajia.

Ja saa sitä nyt olla huolissaan avoimesti homoseksuaalisen presidentin suhteista tiettyihin maihin. Mikään "homofoobikkopersut itkee" -asenne ei mun mielestä oo mitenkään hyödyllistä...
 
Jos multa kysytään, että mikä tällä hetkellä eniten mietityttää presidentinvaaleissa, niin tulevat TV-väittelyt. Meneekö se keskinäiseksi hymistelyksi vai uskaltavatko haastattelijat kysyä kipeitä ja vaikeita kysymyksiä ja uskaltavatko ehdokkaat ottaa suoraan kantaa niihin? Ja mikä olisi aihe, joka aiheuttaisi pientä väittelyä herrojen välille?
 
Mikäs ois sen siistinpää kuin, Haavisto puolisonsa kanssa kättelemässä vieraita:D
Varsinkin tuolta Lähi-idän puolelta olevia hemmoja;)
 
No Niinistö nyt ei ole sanonut yhtään mitään vielä missään. Eikä mielellään lähde väittelemään Haaviston kanssa.
 
Mikäs ois sen siistinpää kuin, Haavisto puolisonsa kanssa kättelemässä vieraita:D
Varsinkin tuolta Lähi-idän puolelta olevia hemmoja;)
Mulle kelpaisi hampaita purren väännetyt tekohymyt ihan kotimaankin uskovaisilta linnan juhlien vierailta :D
 
Ääni taitaa mennä Haavistolle vaikka vihreät onkin ihan perseestä. Vituttaa se kuinka suuri osa suomalaisista luulee olevansa porvareita. Jos on 300k asuntolainaa niin se ei tee sinusta porvaria. vitun idiootit. Ja haluan nähdä seuraavatkin linnanjuhlat ilman Teuvo Hakkaraista.

e. Ja kuten func sanoi, niin Niinistö ei ole sanonut mitään vaan puhunut pelkästään ympäripyöreitä. Tulee mielenkiintoinen toinen kierros.
 
No Niinistö nyt ei ole sanonut yhtään mitään vielä missään. Eikä mielellään lähde väittelemään Haaviston kanssa.
On Niinistö sentään jotain mieltä ollut. Mä muistan tv-väittelyistä nämä asiat:
- kannattaa euroa ja eu:ta
- kampanja ahneutta vastaan, on siis sanonut rikkaille kiertueilla, ettei saa olla ahne jne.
- ei ole viemässä suomea natoon, ei pressa siihen yksin siihen pystykään

Tossa kaikki mitä muistan Niinistön kannanotoista.
 
Vituttaa se kuinka suuri osa suomalaisista luulee olevansa porvareita. Jos on 300k asuntolainaa niin se ei tee sinusta porvaria. vitun idiootit.

Tähän auttaa ketjussa esitelty hippiaatteinen homo?

Tää ketju on kyllä totaalinen rimanalitus osan kohdalta. Ei osata perustella mitään, niin ne korvataa sanoilla vittu, naapuri, homo vetää kakkoseen jne.
 
Vähän vittumainen tilanne toisella kierroksella.

Kaksi urbaania, euromyönteistä ehdokasta, jotka ovat myös kumpainenkin omilla tahoillaan (eivät toki vaalien alla) symppailleet Natoa. Harmillistahan tuo on, että Väyrynen ei mennyt tokalle kierrokselle, jää nyt se todellinen linjakeskustelu väliin. Todennäköisesti vaan puhutaan entistäkin enemmän homoiluista ym. täysin irrelevantista. Harkitsen nukkumista, sillä ulko- ja turvallisuuspoliittisesti Niinistö ja Haavisto eivät ole mitään vaihtoehtoja toisilleen. Jos jaksan raahautua äänestyspaikalle, niin äänestän ehkä kuitenkin mieluummin Haavistoa. Ei huvittaisi antaa kokoomukselle täydellistä hegemoniaa tämän valtakunnan poliittisessa elämässä.
 
Nykyisessä yltiösuvaitsevaisuuden yhteiskunnassa suvaitaan kaikkea muuta, paitsi niitä jotka ovat eri mieltä, sekä uskovaisia.

Mielestäni Sari Essayah on vähintään yhtä fiksu ja filmaattinen kuin Pekka Haavisto, mutta uskovaisethan on hölmöjä, ei niitä äänestetä. Tietty jos Sari purisi mattoa, sitä ehkä voisi äänestää puolueesta riippumatta.

Tuntuu siltä, että kun toitotetaan suvaitsevaisuutta, sitä pidetään jotenkin automaattisesti parhaana ja ainoana oikeana vaihtoehtona. Ei kaikkea tarvitse todellakaan suvaita. Johonkin se raja pitää vetää. Nyt on nähty, että ihmiset ovat valmiit suvaitsemaan homouden. Mutta mitä seuraavaksi? Itse pidän perinteisiä arvoja kunniassa, eikä kukaan voi sanoa että minä olen hölmö ja juntti sen vuoksi, että minun mielestäni kaksi miestä yhdessä ei ole oikein. Varsinkaan Suomea edustavana parina...Kuka on päättänyt että näiden "suvaitsevaisten" mielipide on mukamas oikeampi kuin minun?
 
...Kuka on päättänyt että näiden "suvaitsevaisten" mielipide on mukamas oikeampi kuin minun?

No eihän kukaan niin ole väittänytkään. Senhän takia vaalitkin on, jokainen saa äänestää sitten millä perusteilla huvittaa joko hyväksyen tai ei hyväksyen toisen ominaisuuksia.

Muutenkin huvittaa tuo peräänkuuluttaminen millä perusteilla kukakin äänestyspäätöksen tekee. Kai jokaisella äänioikeutetulla on oikeus vaikka nopalla heittää ehdokkaansa. Jos aletaan rajaamaan miten ehdokas pitäisi valita niin sitten voidaankin alkaa miettimään kuinka älykäs ja asioihin perehtynyt voi yleensä äänestää.
 
jos katsotaan ihan vaikka vaan Vihreitten sivuilta otettuja arvoja, niin mikä näissä erityisesti sitä pahoinvointia aiheuttaa? Jos ei mennä näihin syvällisemmin, puolueohjelmaan tms., eikä myöskään lähdetä miettimään, puuttuuko tästä jotain, niin kyllä mä voisin noista jokaisen allekirjoittaa.

Minussa ei aiheuta pahoinvointia vihreiden periaatteelliset arvot tai puolueohjelma vaan puolueen ja sen edustajien vetämä reaalipolitiikka ja kannanotot, jotka perustuvat kaiken vastustamiseen tarjoten vaihtoehdoiksi epärealistisia haihatelmia, sekä kaikkien omista poikkeavien, perusteltujenkin näkemysten ja esiintuotujen ongelmien automaattileimaaminen suvaitsemattomuudeksi tai milloin miksikin.
 
Back
Ylös Bottom