Presidentinvaalit 2012

Vaali tulos kyllä kertoo että suomi on äärettömän suvaitsevainen kansa, onko se sitten hyvä asia päättäköön jokainen itse.

Minulle ei ole tällä hetkellä ehdokasta toisella kierroksella, saa nähdä saako jonmpi kumpi puhuttua ympäpyöreillä vastauksillaan tälläisen juntin puolellensa.

Meni sitten Paavo pettämään sinut :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Loistavaa, Haavisto!
 
Joo, tän kommentin perusteella voitais nostaa vaikka viidellä vuodella.
Kyllä mä tyytyisin siihen vaikken saiskaan äänestää vielä. Haavisto olkoon homo, jätin äänestämättä häntä ihan muista syistä. Liian useasta suusta vaan kuulee noita mun mielestä vääriä perusteluita ja kaikki on ollu suunnilleen itseni ikäisiä, joten siitä vedin johtopäätökseni. Ei ketään pitäis mun mielestä äänestää pelkästään siks että on hyvä tyyppi, olkoon se sitten Haavisto, Soini tai kuka hyvänsä.
 
Suuri osa Haaviston äänistä tuli muiden kannattajilta (myös Niinistön) jotka taktivoivat Väyrysen jatkosta. Ei ikimaailmassa nouse presidentiksi asti ja hyvä niin.

Toisaalta myös velliperseiden vastakannanottona persuille.

Edit:

Itse äänestin Haavistoa ihan sen takia, että Niinistön tiesin menevän tokalle kiekalle, mutten todellakaan halunnut Väyrystä sinne narisemaan.

:)
 
Tässä Haavisto-asiassa mua ärsyttää se, miten ihmiset jättää ihmisen loistavan työkokemuksen ja mm. menestyksekkäät rauhanneuvottelut täysin sivuosaan, eikä pidä niitä minään koska jätkähän on vittu homo. Mulle on ok, jos joku tutkii taustat ja silti äänestää jotakuta muuta. Niinistöhän nämä vaalit voittaa joka tapauksessa. Itse äänestin Haavistoa ihan sen takia, että Niinistön tiesin menevän tokalle kiekalle, mutten todellakaan halunnut Väyrystä sinne narisemaan. Parasta mannaa tähän sunnuntaihin toi Väyrysen nöyrtyminen, kun sille jäi käteen kasa paskaa ja niukan karvas tappio.

En myöskään ymmärrä sitä, että pitää ruveta sellaiseen järjettömään loanheittoon ja typerään haukkumiseen. Jos et suvaitse, niin älä. Ei ole pakko. Mutta koittakaa nyt aikuiset ihmiset käyttäytyä.
 
Parasta mannaa tähän sunnuntaihin toi Väyrysen nöyrtyminen, kun sille jäi käteen kasa paskaa ja niukan karvas tappio.

Minulle parasta oli Lipposen ja SDP:n tappio. Voi sitä selittelyä, ettei muista kuin Lipposesta olisi vastusta Niinistölle. Onhan se ärsyttävää, kun demokratiassa kansa saattaa äänestää väärin. Jungner saisi myös erota, kuten aiemmin vihjaili.
 
Minkä takia nämä "suvaitsevat" ihmiset eivät voi suvaita sitä, että kaikki eivät vaan halua suomeen vihreää homopresidenttiä? Aikamoista suvaitsemattomuutta ja vihapuhetta haukkua juntiksi jos ei äänestä haavistoa.
Opiskelen sellaisella alalla, jossa tämä ilmiö on ihan helvetin kovassa huudossa. Kaikista eniten suvaitsevaisuudesta huutelevat juuri ne ihmiset, joiden mielestä kaikkien tulisi tehdä samoin kuin he tekevät ilman mitään vaihtoehtoja.

Toinen ilmiö on ollut nyt se, että itselle koitetaan kerätä näitä "olen suvaitsevainen"-pisteitä sillä, että sadalla facebook-päivityksellä ja uutislinkeillä kerrotaan oma ehdokas (joka useimmissa tapauksissa on ollut Haavisto) ja haukutaan kaikki muut junteiksi. Tokihan oman ehdokkaan mainostaminen on ihan sallittua ja kannattavaakin, mutta monessa tapauksessa paistaa läpi vain se, että kerätään ääniä itselle, ei ehdokkaalle.

Haavisto vaikuttaa vielä helvetin pätevältä ja ulkopoliittisesti kokeneelta äijältä ja tykkään miehen tyylistä tehdä politiikkaa. Harmi vaan, että monet ihmiset antavat miehen taustajoukoista melkoisen vajaan ja naiivin kuvan omilla toimillaan.
 
Minkä takia nämä "suvaitsevat" ihmiset eivät voi suvaita sitä, että kaikki eivät vaan halua suomeen vihreää homopresidenttiä? Aikamoista suvaitsemattomuutta ja vihapuhetta haukkua juntiksi jos ei äänestä haavistoa.

Ne, jotka vastustavat Haavistoa tämän homouden takia, voidaan mielestäni jakaa pääosin kahteen ryhmään: "Meillehän ei puppelipoikaa pressaks valita" -tyypit ja "Mulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta en halua homoa presidentiksi, koska: linnanjuhlat, ulkopolitiikan mahdolliset ongelmat tietyissä maissa, vähä-älyinen parturipojupuoliso" -tyypit.

Ensimmäiselle ryhmälle ei voi mitään, jos ei suvaitse homoja niin sitten ei suvaitse. Mulle vaan tulee väistämättä hieman juntti ja takapajuinen kuva näistä ihmisistä, sori vaan.

Mut tämä toinen ryhmä. Mikään noista perusteluista ei vaikuta presidentin oikeisiin tehtäviin, paitsi ehkä juuri esim. valtiovierailut suvaitsemattomiin maihin. Mutta mun mielipide on se, että suvaitsevaisuuden puolesta pitää taistella senkin uhalla, että suhteet johonkin Pakistaniin saattavat hieman heiketä. Suomi olisi tietyllä tapaa suvaitsevaisuuden edelläkävijä (vaikka onhan näitä muutamia muitakin maita, joissa esim. pääministeri on homo), jos Haavisto valittaisiin.

Mainittakoon vielä, että äänestän todennäköisesti Niinistöä toisella kierroksella. Lähinnä vaikuttavan talousalan kokemuksen ja tuntemuksen takia. Muutenkin jämpi ja uskottava mies.

Hienoa, että saatiin toiselle kierrokselle kaksi hyvää vaihtoehtoa.

Edit. Niin ja eiköhän Haavisto yhtälailla menetä ääniä pelkästään homoutensa takia, kuin saa niitä.
 
Minulle parasta oli Lipposen ja SDP:n tappio. Voi sitä selittelyä, ettei muista kuin Lipposesta olisi vastusta Niinistölle. Onhan se ärsyttävää, kun demokratiassa kansa saattaa äänestää väärin. Jungner saisi myös erota, kuten aiemmin vihjaili.

Nimenomaan. Suorastaan lupasi ja toivottavasti nyt olisi sen verran miestä siinäkin madossa.

Ai niin, kukas se onkaan huonoin häviäjä:
Lipposen mielestä hän olisi itse ollut ainoa todellinen vaihtoehto Niinistölle. Jos hän olisi päässyt toiselle kierrokselle, olisi puoluekenttä järjestäytynyt uudelleen.
http://www.demari.fi/uutispaiva-dem...-taida-edes-jaksaa-katsoa-niita-keskustelujaq
 
Haavisto valitaan pressaksi ja sitten se voi vihdoin jättää Manolon ja tulla heterokaapista ulos. Sitten suututaan siitä kun turhaan äänestettiin homo valtiojohtoon, ei nähdä edes löysäranteisia homokättelyjä punaisella matolla.
 
Seuraavissa presidentinvaaleissa pressaksi valitaan ylivoimaisesti Jani Toivola. Miettikääpä nyt mikä cv hänellä on!

- Vihreä
- Homo
- Musta
- Mamu

Eihän tuollaista kaveria voi päihittää kukaan! ;)

jani_toivola_670px.jpg
 
Ne, jotka vastustavat Haavistoa tämän homouden takia, voidaan mielestäni jakaa pääosin kahteen ryhmään: "Meillehän ei puppelipoikaa pressaks valita" -tyypit ja "Mulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta en halua homoa presidentiksi, koska: linnanjuhlat, ulkopolitiikan mahdolliset ongelmat tietyissä maissa, vähä-älyinen parturipojupuoliso" -tyypit.

Ensimmäiselle ryhmälle ei voi mitään, jos ei suvaitse homoja niin sitten ei suvaitse. Mulle vaan tulee väistämättä hieman juntti ja takapajuinen kuva näistä ihmisistä, sori vaan.

Mut tämä toinen ryhmä. Mikään noista perusteluista ei vaikuta presidentin oikeisiin tehtäviin, paitsi ehkä juuri esim. valtiovierailut suvaitsemattomiin maihin. Mutta mun mielipide on se, että suvaitsevaisuuden puolesta pitää taistella senkin uhalla, että suhteet johonkin Pakistaniin saattavat hieman heiketä. Suomi olisi tietyllä tapaa suvaitsevaisuuden edelläkävijä (vaikka onhan näitä muutamia muitakin maita, joissa esim. pääministeri on homo), jos Haavisto valittaisiin.

Mainittakoon vielä, että äänestän todennäköisesti Niinistöä toisella kierroksella. Lähinnä vaikuttavan talousalan kokemuksen ja tuntemuksen takia. Muutenkin jämpi ja uskottava mies.

Hienoa, että saatiin toiselle kierrokselle kaksi hyvää vaihtoehtoa.

Edit. Niin ja eiköhän Haavisto yhtälailla menetä ääniä pelkästään homoutensa takia, kuin saa niitä.

En mun pelkoineni tarvitse Pakistaniin asti tarvitse lähteä. Ihan toi itänaapurikin riittää. Veikkaan että esim. Puuttin ei uskaltaudu edes samaan valokuvaan homon kanssa, on se sen verran tarkka "äijä"-imagostaan.

Odotetaan nyt edes seuraavat 6 vuotta että saadaan veteraanit säästettyä tältä ...
 
Mun perheessä tais tulla kovan luokan kriisi, kun vanhemmat on maaseutulaisia Väyrysen kannattajia ja molemmat siskoni äänestivät Haavistoa :D Isä on ainakin raivona ja sisko murjottaa, kun porukat sanoi jättävänsä äänestämättä toisella kiekalla. Muakin ottaa päähän, kun kuulin toisen siskon perustelut Haaviston äänestämiselle. Minusta Haavistosta ei tule mitenkään koko kansan presidenttiä.
 
Seuraavissa presidentinvaaleissa pressaksi valitaan ylivoimaisesti Jani Toivola. Miettikääpä nyt mikä cv hänellä on!

- Vihreä
- Homo
- Musta
- Mamu

Eihän tuollaista kaveria voi päihittää kukaan! ;)
Paitsi että on kyllä muistaakseni syntynyt ihan suomessa.
 
Tässä Haavisto-asiassa mua ärsyttää se, miten ihmiset jättää ihmisen loistavan työkokemuksen ja mm. menestyksekkäät rauhanneuvottelut täysin sivuosaan, eikä pidä niitä minään koska jätkähän on vittu homo.

joo no eiköhän suurin osa haaviston äänestäjistä äänestä sitä koska sehän on vittu homo. että toimii molempiin suuntiin tämä homma.
 
Back
Ylös Bottom