Presidentinvaalit 2012

Ilmeisesti minäkin olen sitten tinhatman, mutta huomaahan nyt ihan selvästi mediasta ketä ne suosii ja ketä ei, eikös se nähty ihan selvästi jo noissa eduskuntavaaleissa?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilmeisesti minäkin olen sitten tinhatman, mutta huomaahan nyt ihan selvästi mediasta ketä ne suosii ja ketä ei, eikös se nähty ihan selvästi jo noissa eduskuntavaaleissa?

Mä en lähtisi tähän yksisilmäiseen "etelän media" -syyttelyyn mukaan, vaikka Väyrystä presidentiksi kannatankin. Eihän media ole mikään homogeeninen könttä, jolla on yksi suu, ääni ja tahto. Taustalla vaikuttavat yksilöt ovat kuitenkin itsenäisiä toimittajia, jotka toimivat omien arvojensa ja taitojensa varassa. Kotimaista lehdistöä pidemmällä aikavälillä seuratessa toki huomaa tiettyjä painotuksia, mutta harvemmin ne ovat puhtaasti puoluepoliittisia. Toki on niin, että Suomen kaltaisessa pienessä maassa ns. valtaeliitti myös lehtimaailmassa on varsin pieni, ja siksi tietyt virtaukset ottavat helposti tulta alleen. Esimerkiksi jos yle, maikkari ja hesari yhdessä päättävät alkaa kaivelemaan lautakasoja, halla-aholaisten poliittisia ulostuloja tai urheilusäätiöitä, niin kyllä siitä melkoinen myrsky aikaan saadaan.

Väyrystä kieltämättä on kohdeltu mediassa kaltoin, erityisesti 1980-luvulla. Tuppaa olemaan niin, että kun poliitikko kerran joutuu median hampaisiin, on sieltä hyvin hankalaa päästä pois. Yleensä kierre vain syvenee ja negatiivinen julkisuus ruokkii itseään. Väyrysen lisäksi on toki paljon muitakin poliitikkoja, jotka ovat joutuneet ikävään julkisuuskierteeseen: Vanhanen, Kanerva, Urpilainen... Jatkuva ikävä julkisuus murentaa yleensä varsin nopeasti myös uskottavuuden ja kansansuosion. Täytyy kuitenkin todeta, että olen ollut havaitsevinani hienoista kohentumista Väyrysen julkisessa imagossa. Hän on esiintynyt varsin edustavasti presidentinvaalien alla, ja kenties onnistunut torjumaan osan vanhoista ennakkoluuloista.

Pääsääntöisesti kotimainen media on mielestäni hoitanut presidentinvaaleihin liittyvän uutisoinnin tähän saakka varsin tasapuolisesti. Kuitenkin itseäni on hieman huvittanut tämä pahvi-Sauli-hypetys. Siihen lehdistö on lähtenyt aika hyvin mukaan, ja nimenomaan myönteisen julkisuuskuvan synnyttämä noste on Niinistöä pöngännyt kohti presidentinlinnaa tähän mennessä. Toivoisin tältä osin kriittisempää suhtautumista erityisesti maikkarilta. Täytyy kuitenkin muistaa, että ennakkosuosikin asema on haastava. Niinistö on niin reippaalla etumatkalla suhteessa lähimpiin haastajiin, että häneltä myös odotetaan julkisissa esiintymisissä haastajia enemmän.
 
Nyt kun Hakkarainen on ottanut juntti-ei-hesalaiskiintiön mediassa, pääsee muut maakuntien miehet helpommalla. Hyvä Teuvo!

Toki edelleen vedetään lööpit tyyliin Väyrynen poltti päreensä jos on vähän mennyt vitsailemaan ja vetämään vastapalloon haastattelussa. Väyrystä äänestän ihan hyysärille vittuillakseni.
 
Väitätkö jsk että Aatos Erkko ja kumppanit ei vaikuttanut ennen eduskuntavaaleja ja lisäksi vielä vihervasemmistotoimittajat haukkui joka asiassa Persuja? Oli ihan naurettavia artikkeleita monessa lehdessä joku kettutyttö kirjoittanut, no osupahan omaan nilkkaan.
 
Väitätkö jsk että Aatos Erkko ja kumppanit ei vaikuttanut ennen eduskuntavaaleja ja lisäksi vielä vihervasemmistotoimittajat haukkui joka asiassa Persuja? Oli ihan naurettavia artikkeleita monessa lehdessä joku kettutyttö kirjoittanut, no osupahan omaan nilkkaan.

En tietenkään väitä, ettei medialla olisi vaikutusta ihmisten mielikuviin puolueista. Tottakai sillä on. Kuitenkaan en suostu allekirjoittamaan usein esitettyä näkemystä median salaliitosta joitakin puolueita, vaikkapa persuja tai keskustaa vastaan. Molemmat puolueet ovat kyllä antaneet kosolti sytykkeitä riipaisevien juttujen kirjoittamiseen omalla toiminnallaan. Mitä tulee persuihin ja eduskuntavaaleihin, niin itse katsoisin median toiminnallaan pikemminkin lisänneet PS:n kannatusta, kuin vähentäneen sitä. Yhtäältä jatkuvasti nousevasta gallupkannatuksesta uutisoitiin näyttävästi (tämä ruokki kasvavaa kannatusta), ja toisaalta mainitsemasi negatiivinen uutisointikin näytti vain voimistavan puolueen kannatusta eräänlaisena vastareaktiona ja protestiliikehdintänä vaalien alla.

Olen kanssasi osittain samaa mieltä siitä, että vihreät ja kokoomus ovat hieman yliedustettuina suomalaisessa nykymediassa. Tämä kuitenkin johtuu yksinkertaisesti siitä, että vihreästi tai porvarillisesti ajattelevia, poliittisista asioista kirjoittavia journalisteja sattuu jostakin syystä olemaan alalla enemmän kuin muita. Painotukset näkyvät uutisoinnissa aika ajoin. Vielä 1980-luvulla (jostain 70-luvusta nyt puhumattakaan) mediassa esiintyi selkeitä vasemmistopainotuksia, joten aaltoliikkeessä mennään.
 
Mua taas on alkanut vituttaa se kuinka Haavistosta leivotaan uutta presidenttiä median toimesta. Aina esitellään myönteisessä valossa, kivasti siellä Viitasaarella Hakkaraisen kanssa sahalla niin kuin vanhat kaverukset ikään... voi kun söpöä. Tässä esimerkki:
http://www.iltasanomat.fi/president...ssa---katso-viiksikuva/art-1288432166974.html

Kun taas vähän kuuntelee tarkemmalla korvalla noita Haaviston juttuja pidempään niin alkaa itse asiassa kuulostaa aika snobilta äijältä. Suht selkeästi Kokoomuksen puisto-osastoa, joka on mielestäni ylivoimaisesti luotaantyöntävin osa Vihreitä.

Äänestän varmaan Niinistöä, vaikka vähän pienimmän pahan periaatteella taidetaankin mennä.

Olen aika paljon samaa mieltä Haavistosta. Nauratti tämä uutinen. Haavistoa markkinoidaan ns. kansainvälisten asioiden asiantuntijana joka istuu neuvottelupöydissä kuten Martti Ahtisaari. Sitten tämä kaveri ei tunnista edes Venäjän presidenttiä kuvasta :D

http://www.iltasanomat.fi/president...-venalaista-suurmiesta/art-1288440040313.html
 
Mm. tässä Oras Tynkkysen blogissa pätkä "Ensinnäkin Suomi ansaitsee presidentikseen kokeneen ulko- ja turvallisuuspolitiikan ammattilaisen. Pekka on Martti Ahtisaaren ja edesmenneen Harri Holkerin ohella maamme arvostetuin kriisien sovittelija maailmalla."

Hesarin mukaan Haavisto ei tunnistanut edes Ruotsin ja Viron pääministereitä.
http://www.hs.fi/politiikka/Pekka+H...edevin+kuvaa+HSn+kuvatestissä/a1305552770582
 
Mm. tässä Oras Tynkkysen blogissa pätkä "Ensinnäkin Suomi ansaitsee presidentikseen kokeneen ulko- ja turvallisuuspolitiikan ammattilaisen. Pekka on Martti Ahtisaaren ja edesmenneen Harri Holkerin ohella maamme arvostetuin kriisien sovittelija maailmalla."

Hesarin mukaan Haavisto ei tunnistanut edes Ruotsin ja Viron pääministereitä.
http://www.hs.fi/politiikka/Pekka+H...edevin+kuvaa+HSn+kuvatestissä/a1305552770582

Ja on koulutukseltaan ylioppilas. Siis oikeasti. Minkä viestin se oikein antaa maamme nuorisolle, kun kerran presidentiksi voidaan valita ylioppilas. Koulutus kannattaa?

Ja mitä se Haavisto siis oikein onkaan tehnyt oikeasti siellä YK:ssa? Ollut joku kriisien YMPÄRISTÖvaikutuksien tarkkailija. Eli kun jossain on ollut jokin kansanmurha käynnissä, niin Pekka on mennyt sinne mittailemaan otsooneja? On pikkaisen eri hommia kuin se mitä Ahtisaari on siellä tehnyt.

Ja jotenkin tuntuu niin uskomattomalta, että Haavisto perustellaan tällä argumentilla, kun samassa kisassa on Väyrynen, jolla on ihan järkyttävän paljon kovempi kokemus ulkopolitiikasta. Katsoiko kukaan muuten Väyrysen Presidenttitentin Yleltä eilen?
Jos ei niin kannattaa katsoa se tästä linkistä.

Osaa ainakin asiansa ihan huikean hyvin. Todella vakuuttavaa.
 
Mm. tässä Oras Tynkkysen blogissa pätkä "Ensinnäkin Suomi ansaitsee presidentikseen kokeneen ulko- ja turvallisuuspolitiikan ammattilaisen. Pekka on Martti Ahtisaaren ja edesmenneen Harri Holkerin ohella maamme arvostetuin kriisien sovittelija maailmalla."

Hesarin mukaan Haavisto ei tunnistanut edes Ruotsin ja Viron pääministereitä.
http://www.hs.fi/politiikka/Pekka+H...edevin+kuvaa+HSn+kuvatestissä/a1305552770582

Eikä monia muitakaan:
"Samoin on yllättänyt, että Pekka Haavisto ei tunnistanut Venäjän presidenttiä Dmitri Medvedeviä, Ruotsin pääministeriä Fredrik Reinfeldtiä ja Britannian pääministeri David Cameronia."

Tietämättä yhtään millaisia kuvia on näytetty, kyllähän ainakin nuo pitäisi jokaisen tunnistaa.
 
Haavisto taitaa olla huumorimiehiä: http://kakkonenonykkonen.fi/. Pointsit nousee tällaisesta positiivisesta homoilusta. Esim. yksi monista Vihreiden homoista eli Jani "mielensä pahoittaja" Toivola olisi jo ehtinyt pahoittaa mielensä tällaisesta stripistä ja julkaissut siitä lehdistötiedotteen.
 
Go Haavisto! Hieno ja viisas mies. Saa mun äänen.
 
Paavo (Väyrynen) tulee vielä takavasemmalta ja menee toiselle kierrokselle et helähtää. Siinä homo Pekka (Haavisto) on ihmeissään et mihin tää maailma on menossa, "me ollaan myös ihmisiä" vaikka homoja ollaanki. ("Toivola huutaa perässä et ihmiset suvaitsevaisuuttaa mekin ollaan ihmisiä mutta meitä kiinnostaa vaan ruskee")

Jos nyt rehellisiä ollaan niin eiköhän se Niinistö hoida homman kotiin, vaikka en olekkaan Niinistön kannattaja niin taitaa mennä kärkeen.

edit: Anteeksi kaikki mefinistit.
 
Pahempana asiana mä sitä pidän että Haavisto on vihreä kuin homo. Mutta noin oikeesti Haavisto on yksi fiksuimmista ehdokkaista, vaikken sitä äänestäkkään.
 
Pahempana asiana mä sitä pidän että Haavisto on vihreä kuin homo. Mutta noin oikeesti Haavisto on yksi fiksuimmista ehdokkaista, vaikken sitä äänestäkkään.

Pidät myös pahana asiana sitä että Haavisto on homo?
 
Pahempana asiana mä sitä pidän että Haavisto on vihreä kuin homo. Mutta noin oikeesti Haavisto on yksi fiksuimmista ehdokkaista, vaikken sitä äänestäkkään.
Saattaisin äänestää Haavistoa, jos se olisi jonkun muun puolueen listoilla. Tosin en KD:n tai RKP:n.
 
No se ei mua kiinnosta tippaakaan. Mutta nykyvihreitä on kyllä vaikea hyväksyä.

No joo, en mäkään kyllä näistä vihreistä pidä vaikka olenkin hippi. Mutta tää pressajuttu on mulle erilainen kun vaikka eduskuntavaalit, ei noi puoluerajat niin vaikuta.
 
No se ei mua kiinnosta tippaakaan. Mutta nykyvihreitä on kyllä vaikea hyväksyä.

Kyllä se mua ainakin kiinnostaa, on aika tärkeä asia mihin meidän tuleva "Johtaja " on kallistunu (seksuaalisuus). Mulle ihan sama haluaako joku olla homo tai hintti, ei kuulu mulle eikä vaikuta mun elämään mut jos valtion "Päämies" on homo niinku Haavistosta tiedetään niin kyllä se tuo erinlaisa vaikeuksia päämiehen toimeen, vai voiko joku väittää muuta?
 
Kyllä se mua ainakin kiinnostaa, on aika tärkeä asia mihin meidän tuleva "Johtaja " on kallistunu (seksuaalisuus). Mulle ihan sama haluaako joku olla homo tai hintti, ei kuulu mulle eikä vaikuta mun elämään mut jos valtion "Päämies" on homo niinku Haavistosta tiedetään niin kyllä se tuo erinlaisa vaikeuksia päämiehen toimeen, vai voiko joku väittää muuta?

Kerro lisää tästä? Mitä vaikeuksia se tuo? Tuo se sitten varmaan vaikeuksia myös jos presidentti on musta tai nainen, mitä sitten?

Miten se homous vaikeuttaa päämiehen toimia?
 
Back
Ylös Bottom