Presidentinvaalit 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi kultapieni kuljetusala. Ymmärrätkö peruskysymyksen tässä, osin keinotekoisessakin, oikeston ja vasemmiston, työntekijöiden ja työnantajien, rikkaiden ja köyhien jne. vastakkainasettelussa? Kyse on siitä miten hyvinvointi jaetaan. Tämä asia EI ole lainkaan mustavalkoinen, vaan on periaatteessa ainoastaan harmaan eri sävyjä.

Suomessa on melko todennäköisesti koko maailman parhaiten "siivunsa" saavat duunarit. Maailman neljänneksi parhaiten palkattuja, minkä _lisäksi_ täkäläinen sosiaalijärjestelmä huolehtii tulonsiirroilla siitä että ns. rikkaat maksavat näiden duunareitten puolesta suuren osan palveluista. Omalla alallani, kuten olen monesti todennut, elellään yleiseurooppalaisittain palkkakuopassa. Saksassa ja italiassa DI tienaa _keskimäärin_ kaksi (2) _kertaa_ sen verran mitä täkäläinen DI. Sitten noihin harmaan sävyihin: onko duunarin asiat hyvin? On ja ei. Toimeentulo on kenties parempi kuin missään muussa maassa samalla koulutuksella koskaan, mutta toisaalta olot ovat jo niin hyvät että työt valuvat kiihtyvällä tahdilla maihin, jossa työtekijän olot ovat realistiset. Olen sanonut tämänkin aiemmin, mutta myös tämä suomalainen DI-palkkaus on tietyllä tapaa hyvä asia, koska Suomessa on kannattavaa järjestää tuotekehitystä. Tuotantoa täällä ei enää kannata pitää kuin joillain aloilla, ja näiltä osin tilanne huononee jatkuvasti.

Nyt, kun on käytännössä täysin utopistista ajatella työntekijöiden etujen parantamista, miksi osoittaa tukensa puolueelle, joka erittäin populistisella ohjelmalla jarruttaa kehitystä, joka saattaisi kansantalouden raiteilleen? Addict totesi, että olisi ehkä äänestänyt 50-luvulla demareita. Minussa on sen verran sosiaalidarwinistia, että minusta (omasta syystään) huonot työntekijät pitäisi voidan irtisanoa välittömästi ja muutenkin jenkkiläinen systeemi tietyin korjauksin olisi lähellä omaa ihannettani. Ymmärrän kuitenkin addictin ajattelutavan, jossa ilmeisesti ajatellaan niin että kumpaakaan osapuolta ei saisi päästää liiaksi niskan päälle.

Koko SDP:n menestys perustuu kaltaistesi typeryst*KRÖHÖMM* -anteeksi- asiaan perehtymättömien tietämättömyyteen siitä mitä kansantalous tarvitsee toimiakseen.
 
Vähän ohi aiheen, mutta ei se SAK ole niin yhtenäinen kuin annetaan ymmärtää - siis mitä SAK itse antaa ymmärtää. Kyllä siellä monissa liitoissa normijampoilla olis ihan halua paikalliseen sopimiseen, mutta minkäs teet? Imo SAK tulee ennemmin tai myöhemmin hajoamaan juuri noihin sisäisiin ristiriitoihin. Se SAK:n tuki Haloselle on kyllä silkkaa typeryyttä. Kun ne SAK:n jäsenet vaan nyt tajuisi äänestää omilla aivoillaan.

Ja training_addictille, joka jo kerran ystävällisesti haukkui minut kommariksi, sanottakoon, että jos tuntisit minua yhtään, ei tuo kommunisti-termi minun yhteydessä olisi tullut sulle mieleenkään. Yritin vain silloin tuoda vähän muutakin näkökulmaa tähän keskusteluun kuin pelkästään raha. Ja presidentinvaalithan nämä "vain" on. Ei pressa tee Suomen sisä- tai finanssipolitiikkaa. Viennin edistäminen sitten erikseen.
 
Dangerous_Dave sanoi:
Kuljetusalalla sitä energiaa riittää väitellä näiden oikeistomielisten kanssa. Se on ihailtavaa, vaikka itse en todellakaan jaksa enää nähdä sitä vaivaa, että lähtisin väittelemään enää yhtään mistään kenenkään kanssa. Kaikillehan tämä on tuttu lause:

"Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if
you win, you're still retarded."

Kysymys on pohjimmiltaan täysin arvokysymyksistä ja tällä palstalla käy yleensä niin, että kun politiikasta puhutaan, kymmenen oikeistolaista väittelee yhden vasemmistolaisen kanssa. No, hyvä, että Kuljetusala jaksaa väitellä ja pitää järjen valoa yllä tällä palstalla. Minä poistun tästä taas takavasemmalle (huom. suunta!) ja seuraan mielenkiinnolla tuota vääntämistä. :)

Niin, ja kävin muuten jo antamassa ääneni Tarja Haloselle ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä. Vahvasti näyttää siltä, että Tarja valitaan jo ensimmäisellä kierroksella uudelle kaudelle, eikä sillä rullaluistelijalla ja Tatti-Matilla ole sanansijaa tässä taistossa. Otetaan sille! :kippis1:

:thumbs: Mikä tän viestin tarkoitus oli? Dangerous dave? Ihan kiva, että tarjoat moraalista tukea päähänpotkitulle kuljetusalalle, mutta "hieman" naurettavaa toi asenne tulla julistautuun muita paremmaks kun ei alennu väitteleen asioista. Siitä :david: Oleppa hyvä. Oot sen ansainnut.

Mitenkäs se oli niitten asioiden ratkaisemisesta yhdellä lauseella, kuljetusala? Vaaralliselta Davidiltä se näköjään onnistuu. "Kysymys on pohjimmiltaan täysin arvokysymyksistä" No niin, siinähän se tuli kattavasti :david: Voidaan varmaan lopettaa koko homma...

Kuvaa tosi hyvin muuten teidän arvomaailmaanne toi kehitysvammasten pilkkaaminen. Hauskaa sossujen mielestä? Vaikka tääkin menee vänkäämiseks, olen siis kehitysvammainen, vai mitä Dave, niin mua ihmetyttää noi jeesustelijat jotka julistaa keskustelupalstoilla, että asioista on turha väitellä tai edes keskustella. Toi kaveri puolustaa mielipiteitään-->vitun pelle. Olis hiljaa.

Mitä täällä pitäis tehdä? Kertoo mikä vituttaa? Tai mikä on kivasti? Listata hauskoja ihmisten nimiä? Mutta ei väitellä politiikasta? Toi ketjun nimi nyt kuvaa aika hyvin ainakin sitä, että politiikasta tässä ketjussa on kyse. Ei näitä ole pakko lukea/kommentoida.

Mutta kiva, että vaalisalaisuudesta huolimatta ilmoitit ketä äänestit ja osaltasi annoit hyvän kuvan ihmisistä, jotka äänestävät Halosta. Eli otetaan sille :kippis1:
 
SniffDaddy sanoi:
Ja training_addictille, joka jo kerran ystävällisesti haukkui minut kommariksi, sanottakoon, että jos tuntisit minua yhtään, ei tuo kommunisti-termi minun yhteydessä olisi tullut sulle mieleenkään. Yritin vain silloin tuoda vähän muutakin näkökulmaa tähän keskusteluun kuin pelkästään raha. Ja presidentinvaalithan nämä "vain" on. Ei pressa tee Suomen sisä- tai finanssipolitiikkaa. Viennin edistäminen sitten erikseen.

:jahas: mites tää nyt liittyy enää mihinkään.

Säkin kumminkin tulit keskusteluun leimaamalla tän http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=875747&postcount=453 propagandaks. Ja aloit puhuun kollektiivisesta moraalista, rahan sijaan. Kuitenkin määrittelit kollektiivisen moraalin niin, että kukaan ei saisi tienata tiettyä määrää minimitoimeentulon yli. Ja lähdit paasaan tuloeroista(juurikin siitä rahasta) ja niiden pahoista vaikutuksista yhteiskuntaan...Ja loppuun vielä kaneetti, että melkein alat toivoon, että Halonen vie vaalit.

Mä en nyt tiedä minkä takia sä ton halusit nostaa esille, mutta oliko todella yllättävää, että noilla mietteillä tulee kommarivittuiluja?

Näistä offtopic-jutuista on mun mielestä hyvä keskustella, vaikka ne vain epäsuorasti presidentinvaaleihin liittyvätkin. Alunperinhän tää mun paatos lähti niistä omien patoumien purusta ja koitin provota niitä Halosen kannattajia perusteleen sen oman valintansa. No iso riitahan noista offtopic-jutuista on saatu, mutta kukaan ei suoraa sitä Halosen valintaa ole järkevästi perustellut. Eli hieman huvittavaa on, että ainoot perustelut Halosen valinnalle on juurikin ollut noita offtopic-juttua...:thumbs:

SAUKE.jpg


edit: Sniffis: Asia kunnossa, mutta emmäkään nyt varmaan ihan aiheetta sua kommariks nimitelly. Pienellä vittuilulla asiat selviää paljon nopeemmin. :)
 
No ehkä mä en ihan tosissaan ollu tossa mun jutussa. Varsinkaan siinä minimitoimeentulojutussa. Sä vaan putoat kaikkiin provoihin niin helposti. :)
Katopa muuten kellonaikoja, millon ne on kirjotettu, saat ehkä vähän viitettä, missä tilassa ne on kirjotettu. :rock:
 
Minä äänestän Niinistöä nyt ja toisella kierroksella Niinistöä tai ketä tahansa muuta kuin Halosta. Tämä siitä syystä, että uskon Niinistön ajavan Suomen eli meidän kaikkien etua paremmin kuin ketään muu. Sisäpolitiikkaan ei pitäisi tässä kohtaa puuttua, koska presidentti ei sitä johda.

Tämä on täysin off topiccia presidentivaaleista.

Kuljetusala, oletko saanut nuo aatteet äidinmaidossa eli suvussa on todella punainen perimä ja viha kaikkea kohtaan, mikä eroaa perinteisestä työväenluokasta vai oletko jossain työpaikassa, missä vanhat jäärät hokevat 70-lukulaisia iskulauseita siitä, kuinka meitä riistetään? Vastakkain asettelun aika on ohi.

Itse kannatan oikeistolaisempaa politiikkaa kuin tällä hetkellä Suomessa toteutetaan ja osa kavereista on varmaan jo leimannut minut peräti patamustaksi, mutta en silti ole edes ajatellut ilmaisen terveydenhuollon, koulutuksen, ja sosiaaliturvan lopettamista.
Eikö sinun tuttava/kaveripiiriisi kuulu muita kuin perinteisiä duunareita? Minun vanhempani ovat tavallisia työntekijöitä, veljeni ja hänen vaimonsa ovat normaaliduunissa ja lisäksi suurin osa kavereistani ovat myös tavallista työväkeä, enkä todellakaan ole tahtomassa heille ja minulle mitään orjan osaa tulevaisuudessa. Kannatan liberaalimpaa politiikkaa sen vuoksi, että meille kaikille riittäisi työtä ja hyvinvointia myös vuosien kuluttua. Tällä yritän sanoa sitä, että ei kukaan meistä ole erossa muusta yhteiskunnasta siten, että voisi tehdä päätöksiä, jotka koskisivat vain omaa elämää. Eli ei ne sinun pelkäämäsi kokoomuslaiset ole sen kummempia kuin kukaan muukaan.

Ja se porukka, jolla on oikeasti rahaa ei ole mitenkään riippuvainen Suomessa tehtävästä politiikasta. Pääoma vaihtaa maata aika nopeasti nykymaailmassa.

Itse olen ns. valkokaulustyöläinen, mutta olen ollut myös ns. duunarihommissa ennen nykyistä työtäni noin 10 vuotta. Sinä aikana ne vanhat jäärät yrittivät vyöryttää sitä katkeruuttaan nuoremmilleen. En tiedä johtuiko opiskeluni noista jääristä, jotka saivat tuntemaan ahdistusta silloista duunia kohtaan vai mistä mutta tein sen, mistä noissa menneissä posteissa puhuttiin eli koulutin itseäni ja siirryin eteenpäin.
Ja työläinen olen edelleenkin siihen asti kunnes sijoitukseni ovat tuottaneet tarpeeksi, että voisin alkaa elämään pelkillä osingoilla. Tähän tosin saattaa mennä aikaa ja mahdollisuus sijoitetun pääoman häviämiselle on myös olemassa.

Luultavasti tekstissä on ajatuskatkoja, koska olen maistissa.
 
kuljetusala sanoi:
Ja vielä kerran ... opiskelijoiden, ... puolesta.

Puolesta? Hyvä ku te (viittaan tässä SDPhen ja vasemmistolaisiin) olette meidän opiskelijoiden puolella. Tuet on mitä mahtavimmat, ja kun joskus valmistuu ni pääsee saamaan niin hyvää palkkaa että paperimiehet voi kuittailla baarissa paremmasta palkastaan. Voi kyllä kannattaa, mutta hei, miksi sitten kouluttautua? Eiks je, mä rupeen paperimieheks kanssa. Saa hyvän palkan ja hyvän edun ja nää rupee juoksee samantien. Ei korkeakoulutettuja tarvita ollenkaan, tai ainakaan niille porvareilla ainakaan tarvi maksaa kunnon palkkaa. Ei ne minnekään ulkomaille lähde kun täällä on näin hyvät mahdollisuudet menestyä. Täähän on lottovoitto syntyä tänne.

Mää jotenki toivon et mää en sais apua teiltä.
 
Kävin tänään äänestämässä paikallissessa suurlähetystössä ja toivottavasti se osaltaan varmistaa toisen kierroksen ja Halosen tappion. Milloin ensimmäisen kierroksen tulokset tulee?

Kovaa vääntöä on tässä ketjussa puolin ja toisin. Huvittavinta tässä väännössä on se, että kaikkien puolueiden tavoitteet ovat kuitenkin Suomessa samankaltaisia. Presidentinvaalit ovat henkilövaalit ja minä olen tyytyväinen, jos saadaan päivitetty nykyinen hiukkasen edustavampaan ja tärkeämpiin asioihin fokusoituneempaan henkilöön. Eihän Suomessa edes ole oikeistoa muun maailman mittakaavalla...
 
Mika71 :5: tosta postauksesta. Sä kiteytit oleellisimman, vieläpä maistissa. Sillonhan ne parhaat ajatukset tunnetusti lausutaan.

Kun pojat on niin solidaarisia niin pitäis tajuta tän maan etu. Eikä itkeä niitä "päähänpotkimisia" tai muistella miten asiat oli 1950-luvulla. Tää on mun pointti tässä offtopicissa. Presidentin virkaan, varsinkin nyt, tulis valita ehdottomasti porvarillisia arvoja omaava henkilö. Ei ole kynnyskysymys sille köyhällekään äänestää porvaria näissä vaaleissa. Sen kyykyttämisen hoitaa tässä maassa eduskunta ja hallitus, jos joku kyykyttää.

Toivottavasti kuljetusala perustelee sitä Halosen valintaa. Veikkaan kyllä kuljetusalankin tietävän, että sitä viedään 100-0, jos siihen leikkiin lähtee(todistappa vääräks). Niin kun tähänkin asti. ;)

Siitä on hyvä lähtee, että tähänastiset perustelut kuljetusalallakin oli, että Halonen=demari. Ja viittas niihin 20 sivuun mistä se on täälä avautunut, joihin asioihin presidentillä on todella vähän sanomista. Eli VAIKKA kuljetusala olis täysin oikeessa kaikessa tossa tuubassa mitä se suoltaa(mielenvikainenhan se ennemmin on, mutta spekuloidaan nyt hetki) niin siltikin noi tilitykset on paska peruste äänestää Halosta.

Yhtä paljon järkee oli lauseessa, että hän ei ole täälä väittelemässä Halosen puolesta vaan enemmänkin Niinistöä vastaan. Viitaten edelleenkin noihin 20 sivuun :offtopic: Siis jotain konkreettista, muuta kun vanhat ajat vituttaa, että mitä haittaa Niinistön valinnasta olisi noin duunarin asemasta?

Tähän vielä, että jos tarkkoja ollaan niin Halosella EI ole minkään puolueen jäsenkirjaa! Mm. vasemmistoliitto tukee Halosta tämän henkilön takia, ei niinkään puolueen takia. LOL. Mun mielestä kuvaa aika paljon, jos pitää paikkansa, että Halosen puoluetoveri presidentti Martti Ahtisaari lähinnä nauraa Haloselle ja sen toimille.

Mikäli muumimamma on todella äksyilly jollekin yrityksen edustajalle, että hänhän ei teidän kapitalismia tue(todella mahdoton oletus Halosen vasemmistoradikaali taustaa vasten) niin se yksistään on jo merkittävä peruste olla äänestämättä kyseistä muijaa. Viennin edistäjä my ass...
 
Hautala sovelsi vaalitentissä Sun Tzun oppeja.

"Ole aluksi ujo kuin neito. Kun vihollinen jättää sinulle mahdollisuuden,
ole nopea kuin jänis, eikä hän pysty kestämään iskuasi"

:lol2:
 
Mika71 kirjoitti hyvän ja asiallisen postauksen, miksi Niinistö olisi paras ehdokas.

Kun keskusteltiin siitä, että SDP:llä ei ole kommunismin kanssa mitään tekemistä niin täsmentäisin, että Vasemmistoliiton, Vihreiden ja SDP:n kansanedustajissa on nk. entisiä taistolaisia. Itse en (Luojan kiitos) ole elänyt 70-luvulla, mutta itse en pystyisi äänestämään henkilöitä, jotka ovat aikoinaan huutaneet leninismin puolesta ja sotaveteraanit kyykkyyn. Myönnän, että virheistä voi ja pitääkin oppia, mutta henkilökohtaisesti en halua tukea ko. poliitikkoja. Sanomani ei siis tarkoita, että kaikki olisivat entisiä kommunisteja/taistolaisia, mutta että esimerkiksi monet entiset tällaiset ovat kovia Halosen kannattajia.

Ja toimitaan nyt samalla tavalla kuin monet muutkin, kun kerran kysyttiin, mitä Kokoomus tekee HVV:N säilyttämiseski ja työllisyyden parantamiseksi. Lukekaa nuo Maija Perhon esitykset läpi: http://www.kokoomus.fi/politiikkaoh...s/tyota_arvostava_yhteiskunta/taustamuistiot/

Ja tuosta jos saatte luettua, että Kokoomus ajaa HVV:aa alas, niin kertokaa toki muillekin: http://www.kokoomus.fi/politiikkaohjelmat/ennakoiva_hyvinvointipolitiikka/

Ja tuolta Kokoomuksen sivuilta voi lukea myös muita suhteellisen tärkeitä asioita mm. työllisyyden ja yrittäjyyden kannustamiseksi.
 
Tuomas H, myönnän että en ole seurannut tätä keskusteluketjua ja sattumalta luin hieman lopusta surffatessani, mutta minua kyllä hieman huvitti tuo näkemyksesi SDP:sta. Tunnut aika lahjakkaasti unohtavan (tai olevan tietämätön tai jos et kumpaakaan niin kirjoituksella ei oikein ollut "pointtia") mm. Kokoomuksen ja Keskustan historian Neuvostoliiton "perseennuolennassa" ja näitäkin poliitikkoja on toiminnassa vielä mukana. SDP ei todellakaan ollut Suomessa mikään erityisen neuvostomyönteinen osasto. Kaikkea muuta.

Suomen tapahtumat Neuvostoliiton aikana ovat olleet, ovat ja tulevat olemaan tyypillisiä vastaavissa olosuhteissa. Koekenttänä asian opiskeluun jokainen voi pitää suhtautumista eri maissa Yhdysvaltoihin ja Kiinaan. Kiinaan erityisesti tulevaisuudessa. Ja jos Yhdysvallat on lukijan mielestä huono esimerkki siksi, että on lukijan mielestä "hyvällä asialla", ottakoon lukija Yhdysvaltoihin näkökulman toisesta kulttuuripiiristä (esim. Egyptistä tai Pakistanista).

Suomessa ei ollut montaa poliitikkoa, joka olisi sanonut Neuvostoliiton heikoista puolista siten, kuin sanoisi ihminen, jota Neuvostoliitto ei olisi aikanaan voinut mitenkään uhata. Useimmat näistä olivat sellaisia poliitikkoja, jotka eivät olleet eivätkä millään muotoja olisi olleet ilman Neuvostoliiton olemassaoloa(kaan) varteenotettavia.

Täytyy edelleen muistaa, että meidän länsimainen näkemys mm. ihmisoikeuksista ja demokratiasta on lyhytaikainen ja heikosti levinnyt sisäisten ristiriitojensa lisäksi. Sen tulevaisuus on mitä ilmeisimmin heikohko muiden kulttuuripiirien vahvistuessa ja meidän voimien heikentyessä. Pienen maan ei yleensä kannata rajattomasti kukkoilla näissä asioissa eikä varsinkaan kannattanut niissä olosuhteissa, jotka tuolloin vallitsivat. Isokaan maa ei toimi siten, jos seurataan esimerkiksi Yhdysvaltain suhtautumista Saudi-Arabiaan tai Kiinaan. Ihanteita ja todellisissa oloissa tehtävää politiikkaa ei kannata sekoittaa.

En kirjoita yksittäisestä Neuvostoliiton myötäilyssä ilmenneestä ilmiöstä (eli en halua vastinetta mm. "sotaveteraaniasiassa") vaan yleisestä linjasta.
 
Tuomas H. sanoi:
Mika71 kirjoitti hyvän ja asiallisen postauksen, miksi Niinistö olisi paras ehdokas.

Kun keskusteltiin siitä, että SDP:llä ei ole kommunismin kanssa mitään tekemistä niin täsmentäisin, että Vasemmistoliiton, Vihreiden ja SDP:n kansanedustajissa on nk. entisiä taistolaisia. Itse en (Luojan kiitos) ole elänyt 70-luvulla, mutta itse en pystyisi äänestämään henkilöitä, jotka ovat aikoinaan huutaneet leninismin puolesta ja sotaveteraanit kyykkyyn. Myönnän, että virheistä voi ja pitääkin oppia, mutta henkilökohtaisesti en halua tukea ko. poliitikkoja. Sanomani ei siis tarkoita, että kaikki olisivat entisiä kommunisteja/taistolaisia, mutta että esimerkiksi monet entiset tällaiset ovat kovia Halosen kannattajia.

Itse asiassa Neuvostoliitto piti muistaakseni Sosialidemokraattinen liikettä ja sen keulahahmo Väinö Tanneria kommunismin pahimpana vihollisena ja oikeassa olivat. Sosialidemokraattinen liike taisteli ja voitti 40-luvun lopulla käydyn kamppailun kommunisteja vastaan ay-liikkeessä. Ymmärtääkseni 70-luvulla taistolaisten ja sosiaalidemokraattien keskinäinen viha oli paljon suurempi kuin taistolaisten ja oikeistolaisten. Eniten rähmällään Neuvostoliiton suuntaan oli Kepu, josta tuossa ylempänä lisää.
 
Niin, oli miten oli. Näistä offtopiceista voidaan jutella kuinka ja paljon, mutta näissä vaaleissa on vain yksi ehdokas, jolla on entisten kommunistien täysi tuki.

halonen_slips.jpg
 
Luumu ja Percele, kiitoksia vastauksistanne. Myönnän, että mulla ei ollut kauheasti pointtia tuossa kirjoituksessa, tai oli, mutta se jäi hieman taka-alalle. En ole tosiaankaan elänyt 70-luvulla ja tiedän toki, että jokaisessa puolueessa oli näitä Neuvostoliittoon päin olevia kansanedustajia. Ja en voisi äänestää Kokoomuksenkaan ehdokasta, jolla olisi ollut Neuvostomyönteinen linja. Itse asiassa tuo Training_addictin postaus oli minun suurin pointtini; eli Halosella on entisten taistolaisten täysi tuki. Kuten todettu, en osaa kuvitella maailmaa 70-luvulla ja varmasti oli vaikeaa, kun Neukkulaiset painoivat päälle Suomen sisäpoliittisissa asioissa. Mutta toisaalta kukaan ei voi käsitääkseni kieltääkään, etteikö Vasemmistoliitolla olisi taistolaisia edustajistossa, ja hehän ovat Halosen suurimpia tukijoita vai kuinka?
 
Tuomas H. sanoi:
Mutta toisaalta kukaan ei voi käsitääkseni kieltääkään, etteikö Vasemmistoliitolla olisi taistolaisia edustajistossa, ja hehän ovat Halosen suurimpia tukijoita vai kuinka?

Todennäköisesti Vasemmistoliitosta löytyy entisiä taistolaisia (jotka tuskin ovat menneisyydestä hirveän ylpeitä), puolueen tuki kuitenkin käsittääkseni johtuu ammattiliitoista. "Koko kansan presidenttiys" -idea mielestäni siinä kuitenkin vesittyy, oli Vasemmistoliiton tuen perustana ideologiset syyt tahi etujärjestöt...
 
training_addict sanoi:
Niin, oli miten oli. Näistä offtopiceista voidaan jutella kuinka ja paljon, mutta näissä vaaleissa on vain yksi ehdokas, jolla on entisten kommunistien täysi tuki.

halonen_slips.jpg

Mutta eipä tuo Halosta mitenkään leimaa.

Vastaavasti yhtä höyrypäisiä oikeistofanaatikkoja löytyy Niinistön takaa. Suuren kansanosan selväjärkisyydestä kuitenkin mielestäni kertoo se, että joidenkin 0,1% puolueiden kannattajien ryhmittymisestä ei vedetä johtopäätöksiä itse ehdokkaasta.
 
luumu sanoi:
Mutta eipä tuo Halosta mitenkään leimaa.

Vastaavasti yhtä höyrypäisiä oikeistofanaatikkoja löytyy Niinistön takaa. Suuren kansanosan selväjärkisyydestä kuitenkin mielestäni kertoo se, että joidenkin 0,1% puolueiden kannattajien ryhmittymisestä ei vedetä johtopäätöksiä itse ehdokkaasta.

Niin kenen silmissä leimaa, kenen ei. Halosen oma tausta auttaa kyllä tässä leimaamisessa. Aika vaikee olla vetämättä johtopäätöksiä kun vasemmistoliitto korostaa Halosta henkilönä heidän asiansa ajajana. Miksi siis ei omaa ehdokasta? Vaikka Halonen ei koskaan ole kommunistiseen puolueeseen kuulunut niin ideologia on aikoinaan ollut aivan siinä vieressä.

Tätä maata se jokatapauksessa leimaa ulkomailla. Ei anna ihan hyvää kuvaa yrittämisen suosimisesta(edes illuusiota). Joten kannattais selväjärkistä suurta kansanosaakin kiinnostaa. Niinistö itse, eikä Kokoomus ole kuitenkaan mitään oikeistofanaatikkoja. Heillä ei ole tällaista näkyvää ja avointa "oikeistofanaatikkojen tukea". Se, ketä ihmiset äänestyskopissa äänestävät on aivan eri asia.
 
Mahtaa sulla olla epävarma olo itsesi kanssa kun sun on pitänyt taas uusia ketjuja aloittaa aiheesta. Vai ajatteletko että kun postaat tuota sontaasi mahdollisimman moneen paikkaan niin kaikkiin ei kukaan valistuneempi ehdi kuitenkaan kommentoimaan joten saattaa olla että saat jonkun "käännytettyä".
Vai ihanko oikeasti uskot että se ihmiset alkavat ottamaan noita teidän haistattelu kommentteja/perseenkuvia mielummin vastaan jossain toisessa ketjussa??? Huhuu maa kutsuu!!!

training_addict sanoi:
Siis vapaaehtoisesti tinkineet työajasta ja palkkakehityksestä. Lisänneet työaikaa tai vähentäneet palkaa? Millon? Mihin toi jne, jne kommentti viittaa? Luulis nyt tulevan tähän taas sitä listaa vai onko tää kuitenkin vähän lyhyempi kun noi sun listaamat työnantajien myönnytykset?

Vai pidätkö TUPO-neuvotteluissa tehtyjä päätöksiä työntekijöiden joustoina? Onko nää niitä kuuluisia joustoja ilman lakon uhkaa, vai mitkä? Käsittääkseni kysymyksessä on kuitenkin asioista sopiminen, joten olettaa vois, tää on aika rohkee arvaus, mutta luulen että työnantajakin on joustanut mm. työajassa ja palkoissa. Se on sitä yhdessä sopimista kuljetusala.Ei työntekijän joustamista/riistämistä.

Ihan ensiksi en huomannut vieläkään sulta sitä listaa mitä olen nyt 7viestiä pyytänyt. Etkö sä puhu suomea vai mikä suo vaivaa kun et voi sitä laittaa?
Kai nyt perkele se sun ihku ihana Niinistö ja kokoomus on jotain hyvää tehneet minkä voit mainita kun se kerran niin maaanmainio on?????
Etkait edes sinä voisi muuten sitä äänestää jos ei sulla jotain todistetta niiden hyvistä toimista olisi vai veditkö kenties ehdokkaasi arvalla????
Tässä vielä kerran lainaan itseäni
Minä pyysin sinulta aiemmassa postissani noin 10kertaa että ole niin ystävällinen että kerrot minulle mitä joustoja ja mitä yleistä hyvää aiheuttavia päätöksiä on kokoomus tehnyt. Pyysin tätä postini alussa keskellä ja lopussa joten oletko niin ystävällinen että kerrot ne minulle.
Lainaan itseäni :

Voisiko joku laittaa minulle sen listan kokoomuksen/työnantajien tekemistä koko kansaa hyödyttävistä päätöksistä siis sellaisista joissa he ovat olleet aloitteetekijöinä. Yleinen hyvinvointi on tässä siis se kynnyskysymys joten tarkkuutta sen listan kanssa ettei sinne vahingossa tule demareitten/SAK aikaansaannoksia mukaan.
Joten oletko ystävällinen ja kerrot ettei minun täydy elää epätietoisuudessa kokoomuksen hyväntekijöistä. Lisäksi tämä pyyntö on sikälikin reilu että annoin sinulle vastaavan listan demareilta/saklta jo muutama sivu sitten.

Näkyykö jo sinne asti vai pitääkö laittaa vielä suuremmalla?

Sitten takaisin kysymyksiisi.
Tupo neuvotteluissa tehtyjä joustoja ei pidä missään tapauksessa vähätellä joten mikä tässäkin on sinulle se ongelma? Vai ihanko ajattelit että työntekijäpuoli huvikseen on ottanut palkankorotuksia jotka on pienempiä kuin inflaatio. Yhdessä sopimista joo. Kerrotko nyt miten se työnantajapuoli joustikaan?


Etkö pelkää, että demareilla ei ole uskallusta tehdä niitä oikeita päätöksiä. Ymmärtävätkö heidän äänestäjänsä varmasti minkälainen tulevaisuus meitä odottaa. Eikö vaarana ole, että toimitaan juurikin niin kun on aina toimittu, koska sitä äänestäjät odottavat. Sinäkin näköjään aika paljon.
Demarit ovat tehneet laman jälkeen hyvin rohkeita päätöksiä talouden uudistamiseksi ja tämä on osaltaan laskenut heidän kannatustaan. Kuitenkin niitä on tehty koska ne ovat olleet tarpeellisia eikä ole lähdetty kokoomuksen perseennuolenta linjkalle jossa kerrotaan 10 hyvää hja 8 kaunista valhetta jotta saataisiin lisää training addikteja huijattua äänestämään heitä.

Hieman turhauttavaa kun keskustelu menee:

training_addict sanoi:
Mutta edelleenkään se ei mene näköjään peruskommunistille jakeluun, että turha niitä millään yleisellä tasolla on kaikille antaa. Ei motivaatiota työntekijällä -> huono työpanos -> ei tuottavuutta -> ei yrityksiä -> ei työtä -> köyhyyttää ja pahoinvointia.

Ja oma kommenttini:
kuljetusala sanoi:
Tuota noin mitäs jos vaikka työntekijä sairastuu? ja ei sen tähden kykene toimimaan kuin 95%työteholla vaikka kaikkensa yrittäisikin? Mitäs jos hän tulee raskaaksi? Mitäs jos hän lähentelee eläkeikää ja ei sen tähden pysy nuorempien vauhdissa? Ovatko nämä sinusta siis hyviä syitä rankaista häntä hänen "huonoudestaan"??????

training_addict sanoi:
Ei ole. Onko sun mielestä? Millon se menee siihen jakeluun, että on turha laittaa sanoja mun suuhun? Naurettavan naiiveja esimerkkejä, jotka jokainen tajuaa. Mieti noita sun juttujas. Ja tuskin on sunkaan kokemus työelämästä niin laajaa, että osaat sanoa mua paremmin minkälaisia kannustusjärjestelmiä yrityksissä käytetään. Jos sä oot joku rekkapena, tosta nimimerkistä päätellen niin ei varmaan sen alan perusteella kannatta paljon esiintyä koko työkentän asiantuntijana.
Lue mitä kirjoitit tuohon ekaan viestiin. Eli ekaksi taas kannatit ja sitten et kannattanutkaan, HUHUU tuuliviiri HUHUU Koita nyt taas päättää.
Voin mä veää tätä pelleily sun kanssa vaikka maiilman tappiin mutta hei tämä ei ole enää edes hauskaa. Ekaksi sanot toista ja sitten toista kun huomaat ettei juttusi ollutkaan ihan loppuun asti mietitty.

Pakkiksellakin oli hiljattain kommentti miten duunarille oli pomo tullut sanoon, että laitetaanpas palkankorotus kun oot niin kova tekeen töitä. Millonkas oot kuullu, että se kävis toisinpäin? Joo, vitun naiivi esimerkki myös, mutta KYLLÄ vai EI kuljetusala, oletko kuullut yrityksistä jossa ahkeria työntekijöitä kannustetaan etuisuuksilla/palkkioilla? Nykypäivän yrityksille on ihan itsekkäistä syistä hyötyä pitää siitä työntekijästä huolta. Tottakai sen odotetaan näkyvän myös siinä työpanoksessa. Jos tästä ollaan samaa mieltä niin tervetuloa toiseen leiriin! :)
Niin siis mitä kävi sille joka oli sairastunut tai raskaana? Toki 1 esimerkki (not) on muutenkin riittävä näkemys perustaa koko palkankorotusjärjestelmä LOL mutta kerroppa nyt siitä huolimatta mitä hälle tapahtui.


Tää nyt kiinnostaa enemmänkin. Kun sä et tajua mistä me puhutaan ja takerrut meidän sanomisiin niin selitä nyt meille mitkä on joustoja. Ja jos työnantaja ei ole näitä tehnyt niin lista niistä työntekijän vastaavista. Jos on tullut aiemmin niin ihan linkki riittää.
Vittu mä kyllästyn tähän itsenitoistamiseen ihan kohta.
Koita päättää mitä mieltä olet ennenkuin kirjoitat,ennen kuin painat lähetä nappia niin tarkista se kirjoituksesi vielä kerran ettei sinne vaan jää mitään mihin minä nyyh niin kovin epäreilusti voin tarttua (sääliäkkö mun suo pitäisi koska et osaa ilmaista itseäsi selkeästi)

Quote:
Originally Posted by training_addict
Millä eväillä Suomen duunareilla pidetään globaalissa taloudessa nykyiset etuisuudet?

Jatkokysymyksiä: Minkä takia a) yritykset b) huippuosaajat tulis/jäis Suomeen, jos ne tekee parempaa tulosta / tienaa enemmän muualla? Edelleen, jos huippu/erityisosaamista ei ole, perusduunarihommatkin tehdään muualla halvalla, mistä hyvinvointivaltio saa rahoituksensa? Ja vinkkinä mitkään pääomaveron nostot TUSKIN...auttaa asiaa, jos muistan oikein niin niitäkin joskus tarjoilit.
Ei miksikään jonka vuoksi palkkaverotusta tuleekin pikaisesti alentaa. Kokomushan ei halua alentaa palkansaajien veroja vaan ennenkaikkea omistajien.


Mitenkä nyt tarvitaan arvojohtajaksi "köyhien ja sorrettujen" puolustaja? Meneekö Suomessa nyt köyhällä jotenkin huonosti? Jos menee, niin luuletko, että tulevaisuudessa tätä hyvinvointia on enemmän jaettavissa? Ja jotta vastauksellas olis mitään realistista pohjaa, niin sisällytä vähän mistä sitä revitään enemmän kun talouskilpailukiristyy, kilpailu osaajista kiristyy, luonnonvarat maailmassa vähenee, eläketaakka häämöttää...ym. mitä kauhu skenaarioita tässä nyt on maalailtu.

Suomen eläkejärjestelmää on parannettu/tehty tarvittavat muutokset joten eläkepommin pelkääminen kansallisella tasolla ei ole enää tarpeellista.
Köyhällä menee suomessa nykyisin huonommin kuin kertaakaan sotienjälkeen ja huonovointisuus senkun lisääntyy myös työtätekevän väestön keskuudessa.
kiitos tästä kuuluu niin 90-luvun lamalle kuin myös kokoomuksen hallitusaikana tehdyille päätöksille/työntekijän aseman heikennyksille viimeisen 10-vuoden sisällä.

Oot varmaan samaa mieltä, että yrittäjiä kuitenkin tarvitaan lisää? Tästähän ollaan läpi puoluekentän suht yksimielisiä, jos en aivan hakuteillä ole, korjaa jos oon väärässä, jäi vasemmistoliiton viime puoluekokous väliin...Miten tää onnistuu ilman, että työntekijä joustaa yhtään? Mikä siitä yrittämisestä tekee yhtäkkiä niin suosittua? Väkimääräkin on vähenemässä.
Montako kertaa tämä pitää toistaa: Työntekijä on joustanut niin palkkauksessa, työajoissa, kuin muissakin eduissa jo 10-vuotta. Koska riittää?

Minkälaiset tuloerot ei ole hyväksyttäviä? Kannatatko sä ollenkaan markkinataloutta ja tajuatko, että niitä tuloeroja tulee väkisin? Pitäiskö työkykyisen, terveen ihmisen elintaso olla automaattisesti jotenkin huomattavasti parempi, kun minimi, millä toimeen tulee? Perustele.
Kyse oli tuloerojen kasvusta ei siitä etteikö niitä tulisi olla. Työkykyisen ihmisen toimeentulo mikäli hän on töissä tulee olla sellainen että välttämättömyyksien jälkeenkin hänelle jää jotain taskunpohjalle.

Onko oikein, että toinen tienaa vaikka 10 miljoonaa vuodessa, toinen "vähempiosainen" vaikka 10 000 vuodessa? Jos ei ole, niin mitenkäs se, että joku kolmas tienaa 10€ vuodessa? Syö kiviä ja juo sadevettä, jossain kehitysmaassa. Eikä mitään ostovoima/hintataso paskaa tähän näin. Tajuat varmaan pointin? Onko kehitysmaissa on sun mielestä alempiarvosia ihmisiä? Vai miksei sitä hyvinvointia viedä suoraan siihen eniten tarvitsevaan selkärankaan? Onko ne vaan syntyny väärään paikkaan / väärään luokkaan? LOL! MAAILMA EI OLE OIKEUDENMUKAINEN, EI MILLÄÄN MITTARILLA...mä tiedän sen, sä tiedät sen ja joka köyhän pitäis tajuta se ja tehdä KAIKKENSA, sen oman tilansa muuttamiseen. Suomalainen köyhä = aika vitun hyväosanen alunperinkin.
Ei se ole sen vähempää okein kuin väärinkään, olenko jossain muuta sanonut?
Sun on aivan turha verrata suomalaisen köyhän asemaa kehitysmaan köyhään jos et kerran itse tavoittele tällaista tilaa?? Tiedän että teitä kokoomuslaisia ei paljon asunnottomuus, ihmisten nälkä hetkauta mutta jos et kuitenkaan sitä tarkoita niin mitä horiset?

Sun mielestä Niinistön Työväen presidentti -slogan on kansalle valehtelua. Joo, sitä ei yksinkertasempi heti ymmärrä, mutta mites tää Halosen Koko kansan presidentti -ilveily? Vasemmistoliiton eli pahimpien kommareiden hyväksymä ehdokas! Eivät viittineet edes laittaa omaa ehdokasta(vaikka kaikilla muilla, hiton populisti perussuomalaisia myöten on sellanen) kun Halonen ajaa heidän etujaan niin hyvin. LOL x 100. Koko kansan edut = Vasemmiston edut: Ootteko te Halosen kanssa ihan tosissanne tän kanssa??
Ei yksinkertaisempi ymmärrä joo ei :) Jos nyt taas unohdetaan ne kommarti ja natsit niin suomen väestöstä yli 90% on työläisiä.


Muistetaan sen presidentin rooli sisäpoliittisissa asioissa. Lähinnä mielipidejohtaja/keskustelun avaaja. Luuletko, että tulee kovinkin rohkeita keskustelun avauksia/puhutaan sossuille kipeistä asioista, kun demarit on hallitusvastuussa? Joo, eduskuntavaalit on kohta, mutta eikös pojat jo sopinu, että näillä jaoilla jatketaan...
Haloselta tulee rohkeita avauksia jota koskettavat suomalaisten hyvinvointia riippumatta hallituspuolueista. Niinistöltä olisi odotettavissa lähinnä avauksia siitä kuinka hyvin sillä espoolaisella miljonäärillä menee.


Jos Halonen kerran osaa ajaa niin hyvin vasemmiston ja oikeiston(Koko kansan presidentti) etuja(mitenkä?) niin miten vitussa Niinistö ei voi ajaa jokaisen työntekijän, parkettikosmetologista huippujohtajaan, etuja?? Jälkimmäisessä on jotain järkeekin, siitä hyötyy epäsuorasti KAIKKI, jopa ne suurimmat kommunistit. Toi Halosen kikkailu taas on just sitä linjaa mikä sillä on. Ei olla oikein mitään mieltä mistään...vakavissaan ainakaan. Hyödyttää lähinnä Halosta.
Halonen on ymmärtäväinen ja solidaarinen henkilö jota kiinnostaa koko kansan hyvinvointi. Niinistöä ainoastaan oman pienen edunsaajaryhmänsä hyvinvointi.



Jatkoo tohon, mikä on suurin haitta/haitat mikä Niinistön valitsemisesta seurais? Vaikka se kuinka kyykyttäis köyhää joka puheessaan? Pura nyt kaikki kun niitä on varmaan paljon. Toivottavasti ei mitään päiväkotihoidon, ilmasen terveydenhuollon lakkauttamisia, mitä jotkut sankarit on tarjonnu...niille ei jaksa edes nauraa enään...
On pelottavan todennäköistä että kokoomuslaisen presidentin myötä myös ko puolueen suosio eduskuntavaaleissa lisääntyisi joka tarkoittaisi pahimmillaan noita mainitsemiasia asioita.
Lisäksi hän ajaisi aktiivisesti asioita jotka heikentäisivät yleistä hyvinvointia.
Sitten puolihuumorilla: Pahin olisi kuitenkin jokaista kansalaista koskeva julkinen häpeä siitä että äänestäjän olisivat olleet niin tiedostamattomia/typeryksiä että olisivat ko henkilön valinneet. Koko koulutusjärjestelmöä olisi epäonnistunut työssään taata jokaiselle ihmiselle perustiedot asioista.


Mitä mieltä Stasi-listojen salaamisesta 40 vuodeksi? Oletko kuullut Koiviston konklaavista, sen peittelystä? Häiritteekö köyhien puolesta puhujaa? Demarit kyykytti köyhää valtion ja pankkien eduks. Itsemurhia tehtiin urakalla. Halonen panttaa pöytäkirjoja kassakaapissa. Se oli/on oikein? Kateellisten panettelua? Ei oo todisteita?
Just stasi listat. No kyllä mä nyt muutin sitten mieltäni koska on olemassa stasi listat. LOL
Eli juu ei voisi vähempää kiinnostaa.

Halosen maailmanpelastusinto? Miten se ajaa Suomen/duunarin/köyhän etuja? Yhdysvaltojen haukkuminen? Kauppasuhteet?
Sinun hyvinvointisi on minun hyvinvointini. On hyvä että meillä on presidentti joka on oikeudenmukainen eikä mielistele vaan uskaltaa avata suunsa.
Yhduysvaltoja arvosteli myös monien muiden maiden päämiehet mutta meidänkö olisi pitänyt olla kuin kusi sukassa vai????

Niin mä selitin minkä takia meidän on turha sulle mitään listoja tässä postailla. Joo, historiassa se SAK/demarit on ajanut enemmän pienen ihmisen etuja. Itsestäänselvyyksiäkö tässä nyt haetaan? Nää ei ollu mitään vanhoja viestejä vaan ei herraa kiinnostanut kommentoida. Syökse nyt se oikeisto sinne suohon kun vauhtiin pääsit. Älä ala ujosteleen yhtään. Pakkohan noihin on sulla on selvät vastaukset. Selitä meillekin.
Ai turha postailla?? Kait nyt jos jotain meinaa äänestää pitää tietää mitä hyvää hän on saanut aikaiseksi vai onko se nyt jotenkin aivan epäolennaista??


Joo, sä oot nyt puhunu läpiä päähän 20 sivua. Ympäripyöreetä lässytystä ja vanhojen aikojen muistelua. Mutta koitappa kattoo nyt tulevaisuuteen. Ihan 6 vuoden päähänkin aluks, tän ketjun aiheeseen liittyen. Onko toi puolue siis ainut syy miksi äänestät Halosta? Vois olla kuka tahansa, kunhan on demari? Kytke presidentin tehtävät, Halosen persoona ja noi sun jalot aatteet(niistä kiinni pitäminen, niihin pyrkiminen) nyt yhteen jotenkin järkevästi. Tätä voisit pitää lähtökohtana. Kai se nyt on sulle kuitenkin suht selvää, joten eikun bittivihteeks vaan. Anna palaa.
Olen jo vastannut tähän:
Kuten muistaakseni jossain aiemmin mainitsinkin en ole mikään erityinen Halonen fani. Minä väittelen tässä ennenkaikkea Niinistöä vastaan en niinkään Halosen puolesta.
Halonen on minusta realistisista ehdokkaista paras mutta en erityisemmin ihaile häntä joten sen tähden en voi häntä erityisesti myöskään henkilönä hehkuttaa vaan tyydyn kuten olet ehkä huomannutkin hehkuttamaan sitä mitä hän edustaa ja mitä arvoja hän ajaa.


Crusader sanoi:
Voi kultapieni kuljetusala. Ymmärrätkö peruskysymyksen tässä, osin keinotekoisessakin, oikeston ja vasemmiston, työntekijöiden ja työnantajien, rikkaiden ja köyhien jne. vastakkainasettelussa? Kyse on siitä miten hyvinvointi jaetaan. Tämä asia EI ole lainkaan mustavalkoinen, vaan on periaatteessa ainoastaan harmaan eri sävyjä.
Voi hyvä sulo, kyse ei ole keinotekoisesta vastakkain asettelusta vaan siitä että hyvinvointi jaettaisiin reilulla tavalla kuten olen tässä sen 20 viestiä toistanut. Ei siis köyhiä tai rikkaita riistämällä vaan reilusti. Ymäärrätkö?



Suomessa on melko todennäköisesti koko maailman parhaiten "siivunsa" saavat duunarit.
Ei ole.

Maailman neljänneksi parhaiten palkattuja, minkä _lisäksi_ täkäläinen sosiaalijärjestelmä huolehtii tulonsiirroilla siitä että ns. rikkaat maksavat näiden duunareitten puolesta suuren osan palveluista.
Jälleen ei ole, lueppas vähän palkkatilastoja, jossain verkon uumenissa on sivu jossa tätä vertaillaan ja suomalainen palkansaaja kuuluu euroopan köyhimpiin kautta linjan (tulot verrattuna elinkustannuksiin)

Omalla alallani, kuten olen monesti todennut, elellään yleiseurooppalaisittain palkkakuopassa. Saksassa ja italiassa DI tienaa _keskimäärin_ kaksi (2) _kertaa_ sen verran mitä täkäläinen DI. Sitten noihin harmaan sävyihin: onko duunarin asiat hyvin? On ja ei.
Toimeentulo on kenties parempi kuin missään muussa maassa samalla koulutuksella koskaan, mutta toisaalta olot ovat jo niin hyvät että työt valuvat kiihtyvällä tahdilla maihin, jossa työtekijän olot ovat realistiset. Olen sanonut tämänkin aiemmin, mutta myös tämä suomalainen DI-palkkaus on tietyllä tapaa hyvä asia, koska Suomessa on kannattavaa järjestää tuotekehitystä. Tuotantoa täällä ei enää kannata pitää kuin joillain aloilla, ja näiltä osin tilanne huononee jatkuvasti.
Toimeentulo ei ole parempi vaan rutkasti huonompi, avaa silmät, käy muualla joskus ja ota asioista selvää.


Nyt, kun on käytännössä täysin utopistista ajatella työntekijöiden etujen parantamista, miksi osoittaa tukensa puolueelle, joka erittäin populistisella ohjelmalla jarruttaa kehitystä, joka saattaisi kansantalouden raiteilleen? Addict totesi, että olisi ehkä äänestänyt 50-luvulla demareita. Minussa on sen verran sosiaalidarwinistia, että minusta (omasta syystään) huonot työntekijät pitäisi voidan irtisanoa välittömästi ja muutenkin jenkkiläinen systeemi tietyin korjauksin olisi lähellä omaa ihannettani. Ymmärrän kuitenkin addictin ajattelutavan, jossa ilmeisesti ajatellaan niin että kumpaakaan osapuolta ei saisi päästää liiaksi niskan päälle.
Utopistista?? Miksi? Olemme vanhoista eu maista huonoiten palkattu kansa ja vieläkin pidät palkkojen nostamista utopistisena? Miksi jos saan kysyä?


Koko SDP:n menestys perustuu kaltaistesi typeryst*KRÖHÖMM* -anteeksi- asiaan perehtymättömien tietämättömyyteen siitä mitä kansantalous tarvitsee toimiakseen.
Niin siis koko kirjoituksesi kun oli täynnä asiavirheitä, vääriä lukuja jne niin minä olin tässä se tietämätön? On teillä kokoomuslaisilla pokkaa :david:

training_addict sanoi:
Ihan kiva, että tarjoat moraalista tukea päähänpotkitulle kuljetusalalle,

Hymiöistä ei löydy tarpeeksi leveää hymyä, Aika hiljaista ollut toi päähänpotkiminen kun vien tätä keskustelua 6-0.

Mika71 sanoi:
Tämä on täysin off topiccia presidentivaaleista.

Kuljetusala, oletko saanut nuo aatteet äidinmaidossa eli suvussa on todella punainen perimä ja viha kaikkea kohtaan, mikä eroaa perinteisestä työväenluokasta vai oletko jossain työpaikassa, missä vanhat jäärät hokevat 70-lukulaisia iskulauseita siitä, kuinka meitä riistetään? Vastakkain asettelun aika on ohi.
Kuten jo aiemminkin mainitsin olen demari/vasemmalla&vihreällä jne pohjalla 2 syystä. Olen ollut pidempää hyvin kiinnostunut politiikasta/vaikuttamisesta ja olen ihan oikeasti lukenut/ seurannut aihetta jo hieman pidempään. Vaikkakaan vasemmisto/demarit/vihreät eivät tarjoa minulle täysin omaa vakaumustani/oikeudentajuani edustavaa politiikkaa ja vaikka oikeistossa ja erityisesti ns liberaaleissa paljon mielipiteitä joita kannatan/pidän järkevinä
ovat kaikki ns pahimmat/epäoikeudenmukaisimmat päätökset/ehdotukset tulleet poikkeuksetta kokoomukselta.
Vastakkainasettelun aika ei ole eikä tule olemaan koskaan täysin ohi koska politiikassa on mukana ryhmiä jotka ajavat vain ja ainoastaan yhden ryhmän etuja. Paraskin puolue on minulle ainoastaan eniten omaan ajatusmaailmaan kallellaan oleva mutta kaukana täydellisestä.
Minä itseasiassa ymmärrän sinua helvetin hyvin koska mulla on paljon kavereita jotka ovat todelliselta oikeudenmukaisuustajultaan vasemmalla mutta joita kiehtoo myös just esim liberaalien mielipiteet ja monet näkisivätkin mielellään puolueen joka samalla yhdistäisi kollektiivisen hyvinvoinnin tavoittelun yksilön asioita korostavaan politiikkaan.


Temppu sanoi:
Puolesta? Hyvä ku te (viittaan tässä SDPhen ja vasemmistolaisiin) olette meidän opiskelijoiden puolella. Tuet on mitä mahtavimmat, ja kun joskus valmistuu ni pääsee saamaan niin hyvää palkkaa että paperimiehet voi kuittailla baarissa paremmasta palkastaan. Voi kyllä kannattaa, mutta hei, miksi sitten kouluttautua? Eiks je, mä rupeen paperimieheks kanssa. Saa hyvän palkan ja hyvän edun ja nää rupee juoksee samantien. Ei korkeakoulutettuja tarvita ollenkaan, tai ainakaan niille porvareilla ainakaan tarvi maksaa kunnon palkkaa. Ei ne minnekään ulkomaille lähde kun täällä on näin hyvät mahdollisuudet menestyä. Täähän on lottovoitto syntyä tänne.

Mää jotenki toivon et mää en sais apua teiltä.
Olisit siis mielummin täysin ilman tukia vai?? ja ilolla maksaisit koulutuksestasi esim tuollaiset 50000euroa? Jos et tiennyt niin on sdp ansiota että minkäälaista opintotukea on ylipäätänsä olemassa ja että koulutus on ilmaista(tämä ei kyllä tule enää jatkumaan pitkään).
Paperimiehiä on duunareista tuhannesosa joten katkeruus heitä kohtaan lienee turhaa.

training_addict sanoi:
Tätä maata se jokatapauksessa leimaa ulkomailla. Ei anna ihan hyvää kuvaa yrittämisen suosimisesta(edes illuusiota). Joten kannattais selväjärkistä suurta kansanosaakin kiinnostaa. Niinistö itse, eikä Kokoomus ole kuitenkaan mitään oikeistofanaatikkoja. Heillä ei ole tällaista näkyvää ja avointa "oikeistofanaatikkojen tukea". Se, ketä ihmiset äänestyskopissa äänestävät on aivan eri asia.
Siis kuinka kauan olitkaan asunut muualla? Itse 4 vuoden kokemuksella olen lukuisia kertoja törmännyt ainoastaan Halosen positiiviseen julkisuuteen ulkomaalaisten keskuudessa.
 
Back
Ylös Bottom