Ja vielä kerran veljien, sisarten, työttömien, yksinhuoltajien, opiskelijoiden, duunareitten, syrjäytyneiden ja sen köyhän eläkeläisen puolesta.
Ollos hyvä.
Tuomas H. sanoi:
Tuo palkkojen alentamisjutusta en ole kyllä Kokoomukselta itse kyllä kuullut, onko puoluekokouksessa sanottu, että perusduunarien palkat on saatava alas hyvinvoinnin takaamiseksi? En usko, itse asiassa olen kuullut viisaita ajatuksia siitä, että tyänantajan lisämaksuja on alennettava, sillä 1e maksaa työnantajalle sen 1,7e (onko oikea luku, näin viimeksi koulussa kuulin, joku voi korjata), mikä estää aika hiton hyvin uuden työvoiman palkkaamisen. Vai miksi työnantajat sinusta mieluummin hyvinä aikoina teetättävät vanhoilla enemmän töitä kuin palkkaavat uusia? Itse näen, että työnantajan on nykyisten liian tiukkojen säädösten mukaan kovinkin korkea kynnys palkata uutta työväkeä. Palkkaus on surkeaa ja edut olemattomat. Tuota tuota, esimerkiksi teollisuuden alalla palkat ovat hyvät ja miten enää parempia etuja kauheasti edes voisi olla, itsehän juri luettelit listan, mitä kaikkea se SAK oli ajanut. Vai eikö työntekijöillä enää ole kahvi/ruokataukoja tai lomia, onko työnantajat riistänyt ne täysin?`Itse näen, että työntekijän asema, jos se heikkenee vuosi vuodelta kerran, johtuu siitä, että SAK nimenomaan on kaikkein joustamattomin kaikessa ja että jokaikinen juoppo ja laiskuri on pakko pitää duunissaan.
Ja tuo väite on mielestäni aikalailla hakoteillä, että palkataan ne 300 000 työtöntä, eikä oteta ulkomaista työvoimaa. Jos jengi ei kerta kaikkiaan digaa duunia, niin ei niitä väkisinkään töitä voida laittaa tekeen. päätöksenteoillaan, johon IMO SDP:llä ei ole realistisia näkemyksia, vaan, että Tässä tuleekin tämä meidän välinen ajatusten ero, sinusta työntekijän puolta pitää aina pitää viimeiseen asti ja että näet työnantajapuolen tietynlaisena riistäjänä. Ok, homma roger ehkä joskus teollisuuden alkutaipaleilla 1800-luvun lopulla, sitä en kiistä, mutta nykyisillä eduilla, mitä työntekijöillä on, on turha väittää, etteikö työnantajapuoli olisi joustanut. Työnantajapuoli ja työntekijäpuoli yhdessä tuovat sen hyvinvoinnin Suomeen, mutta työnantajaa kannattaa jo perusjampan kuunnella, mitä sanottavaa heillä on, eivät he varmasti ilkeyttään ratkaisumallejansa asioiden korjaamiseksi kerro, vaikka se tuntuukin jonkun mielestä paskalta mennä Jouluna duuniin, vaikka palkkaus onkin suht. huimaa.
Kun katsoo tupo neuvotteluja, kun katsoo yleistä ansiokehitystä. kun katsoo vaikkapa sairaanhoidon tilaa. Ei siis lue vain vaalilupauksia vaan katsoo ihan tehtyjä päätöksiä ja niiden esittäjiä ja niiden puolesta äänestäneitä.
Ainoa miksi SAK tuossa listassa olevat asiat ovat toteutuneet (huolimatta siitä että nämä kokoomuksen juniorit pitävät esim eläkejärjestelmää ja terveydenhuoltoa ainoastaan jäykkyyttä lisäävinä asioina) on siksi että työntekijäpuolen on ollut
pakko suostua niihin. Ei siis siksi että he hyvää hyvyyttään ovat suostuneet vaan siksi että vastassa on ollut rehellisten duunareitten voima jotka ovat rohkeasti vaatineet yleistä hyvinvointia. Pakkoa lakon edessä ei voitane pitää keskustelussa tarkoitettuna joustona.
Sillä sekunnilla kun tämä voima loppuu loppuu myös kaikki saavutetut etuudet ja vaikka täällä monet ilmeisesti näkisivätkin toivottavana sairaiden heittämisen kaduille (eivät niin sano mutta sitä kokoomuslainen politiikka ajaa)
niin tämän vuoksi on mahdollisimman suuri vastavoima on välttämätön.
Työnantajapuoli ei ole esittänyt yhtään sellaista ehdotusta joka lisäisi yleistä hyvinvointia, perusduunarin asemaa vaan vanhojen rakenteiden purkamisella(niinkuin tätä ylevästi kutsutaan) tunnutaan tarkoittavan vain työntekijäpuolen joustamista saamatta lopulta mitään hyvää takaisin.
Takaisin tuohon joustamiseen niin viimeisen laman jälkeen halauaisin hähdä edes yhden päätöksen jossa esim pätkätyöläisen asemaa olisi työnantajapuolelta vapaaehtoisesti/oma aloitteisesti parannettu??
Ulkomaiseen työvoimaan vielä: Vaikka suomesta epäilemättä löytyy ihmisiä joille työ ei maistu ja ihmisiä jotka ovat pudonneet tietotaidoltaan tai muusta syystä siihen pisteeseen että heidän työllistymisensä on epätodennäköistä uskon yli 300000 työttömästä silti löytyvän ainakin 200000 ihmistä joille näin ei ole tapahtunut ja pitäisin heidän työllistämistään ensiarvoisen tärkeänä.
Se että ns paskaduunit eivät tunnu näille ihmisille maistuvan johtunee lähinnä 2syystä A- työt ovat muualla missä tekijä ja esim pääkaupunkiseudulla jossa noita töitä olisi on sekä asumiskulut että yleinsäkin järkevänhintaisen asunnon saanti hyvin vaikeaa puhumattakaan siitä että on ehkä hieman kohtuutonta odottaa että henkilö jättää koko perheensä/kotinsa vain tullakseen sollille siivoamaan metroja. B- Palkka joa näistä töistä maksetaan on niin pieni että ainakaan pääkaupunkiseudulla sillä hädin tuskin maksaa vuokraa/ruokaa. Näin ollen ko työ ei ole itseasiassa ede oikea työ vaan työn irvikuva ja en näe järkeä synnyttää myöskään syntyperältään ulkomaista työtätekevää köyhälistöä vaan ko alojen kannattaisi tarkastaa palkkaustaan.
training_addict sanoi:
Toi mun kommentti on joo väärin.
Ok
Kuten todettua turha vyöryttää mitään sairaiden riistämistä mun harteille. Mä puhun ton idealogian lähtökohdista. Siinä on ylevät aatteet, kuten kommunismissä vaikka siitä on joo turha jankata, mutta kun ei muuten mene jakeluun, että realiteetit tulee vastaan. Köyhyys ei ole mikään ikuinen leima, johon ei itsellä ole osaa eikä arpaa.
Kokoomus ajaa päätöksiä joilla sairaiden asema heikkenee joten jos et halua sitä harteillesi niin tervetuloa toiseen leiriin. Valinta on ihan sinun itsesi.
Syntymästä asti tuomittu köyhäksi ei vielä ole suomessa ikuinen leima mutta jahka rakas oikeistosi pääsee huseeraamaan niin voit olla varma että sekin päivä vielä koittaa. Koitan kuitenkin taistella sitä vastaaan joten jälleen tervetuloa toiseen leiriin.
kuljetusala sanoi:
Originally Posted by kuljetusala
Siis lapsilisät, vuosilomat, työaikojen määritys, työturvallisuus, työterveys, yleinen terveydenhoito, kotihoito, eläkejärjestelmä jne ovat kaikki sinusta vain saavutettuja etuja joista pitäisi luopua tosta noin vain.
Mummot töihin vaan ja jos ei pysty niin kyykkyyn vai?
training_addict sanoi:
Sä nyt valikoittet samalla lailla, kun noissa sairaiden riistämis kommenteissa. Tajuat ittekin mitä tarkotan, kun puhun saavutettujen etujen muokkaamisesta.
Rehellisesti sanottuna en todellakaan tajua, ensiksi haukut kuinka SAK aikaansaamat päätökset ovat vain jäykkyyttä lisääviä mutta nyt ne eivät sitten olekkaan? Koita nyt jo päättää. Suora kysymys ONKO SINUSTA YLEINEN TERVEYDENHOITO: ELÄKEJÄRJESTELMÄ; LAPSILISÄT TURHIA SAAVUTETTUJA ETUJA JOTKA PITÄISI POISTAA? Kyllä tai ei vastaus kelpaa mainiosti kiitos.
Mikäli vastaat ei niin onneksi olkoon, olet juuri myöntänyt kuinka SAK ja Demarit ovat tehneet rutkasti yleistä hyvää aiheuttavia päätöksiä.
Olisitko lisäksi niin ystävällinen että kertoisit mitä yleistä hyvinvointia lisääviä päätöksiä kokoomus on tehnyt? Laita vaikka joku vastaava kuin tuo minun lista tuossa muutama sivu sitten jotta voidaa verrata!!!!!!!
Ei sen työttömän elämä mukavaa tarvi olla. Sairaat ja vanhukset on eri asia. Älä ratsasta enempää niillä, koska niiden hoitamisesta ollaan samaa mieltä. Ai menis 200 000 työtöntä sellasiin töihin, joilla maksaa just sen ruoan ja kämpän? Tai jolla saa samat välttämättömyydet kun kotona makaamalla?
Jos ollaan samaamieltä niin jälleen kerran tervetuloa toiseen leiriin.
Työttömät menisivät töihin mikäli siitä saisi kohtuullisen korvauksen, ei siis suurta vaan kohtuullisen, rehdin palkan.
Mitenköhän on niiden ristiriitojen kanssa ton ylläolevan ja sen sun listas kanssa? Ei ole työnantaja joutanut millääntavoin? Olisko nyt sille B.O.S.S:in kuvalle käyttöä?
Kerro ihan rohkeasti miten työnantaja on vapaaehtoisesti/oma aloitteiseti tai yleensäkään mitenkään viimeisen 10 vuoden sisällä joustanut. Se että se ollaan lakon uhalla pakotettu siihen ei ole mitään joustoa.
Pyysin tuolla aiemmin jo sinulta listaa (vaikka samanlaista kuin itse kirjoitin) mitä yleistä hyvinvointia aiheuttavia ratkaisuja on työnantajapuoli/kokoomus ajanut itse läpi?
B.O.S.S. sanoi:
Löytänet sivulta 61 (posti 601) linkin aiheen aloitukseen joten pyyhi kyyneleet.
Mutta, mikä on kun tässä ketjussa ei liiemmin ole näkynyt muita Halosen kannattajia (joita tuolla gallupissakin on "reiluhkosti")? Eikö kukaan uskalla sanoa sitä ääneen?
Vai meneekö ne ihan oikeasti vaan kaavalla "Halonen on hoitanut hommansa ihan hyvin ja ansainnut jatkoa."
Tulkaas nyt esiin.
Ihanko tosissasi ihmettelet miksi Halosen kannattajat ei viitsi tulla tänne kommentoimaan saadakseen vastineeksi perseenkuvia, suoraa haistattelua jne muuta asiallista???? Ompa ihme porukkaa eli ei.
Varsinkin kun lukee noita todella järkeviä kommenttejanne noista muista vaaleihin liittyvistä ketjuista niin voi hurraa. Minusta hieman, siis aivan vitusti aliarvioitte ihmisten älykkyyttä,
En kuitenkaan edusta kuin itseäni joten se siitä arvailusta.
Crusader sanoi:
Väärin. Tässä vaiheessa "pahat miehet" kysyivät: "Kansalaiset! Haluatteko suostua siihen, että nuo työehdot muutetaan sellaisiksi että tässä maassa voi vielä teollisuutta harjoittaa, vai viedäänkö ne tehtaat Kiinaan että heilahtaa?"
Väärin, tehtaat ovat jo kiinassa ja pahat miehet keskittyvät kyykyttämään ja ruoskimaan orpoa (äiti kuoli aliravitsemukseen) piikaansa.
Jarek sanoi:
Niin kuin joku aikaisemmin sanoikin,on täysin järjetöntä ettei tarvitse tehdä mitään hommia,jos ei omalta paikkakunnalta löydy juuri sitä oman alan tehtävää.Ei järjen hiventä.
Tommonen lorvailija sitten huinii ja syö toisen työläisen ruokapöydästä jättämättä edes tippiä.Kiitokseksi tämä syöpäläinen vain haukkuu ja arvostelee,koska ahkera työläinen on häneen nähden rikas.
Näitä on max 20% työttömistä joten jäljelle jää 80% tunnollisia ja ahkeria ihmisiä.
training_addict sanoi:
Noita juttuja kuunneltua niin mä heitän villin arvauksen minkä takia kuljetusalakin on niin pyytetön ja "heikkojen puolella".
Mun henkilökohtainen elämä ei ole tässä se kynnys kysymys tai oikeastaan millään tavalla kysymys joten vaikka arvailusi menevätkin metsään niin jos jätettäisiin se täysin tämän asian ulkopuoelle.
Ja vielä on pakko heittää kun sulle ei saa puhua kommunismista, niin miks vitussa sä vetelet noita ässiä, että me ollaan kyykyttämässä vanhuksia ja sairaita? Missähän tässäkin punikkilassa ne suurimmat oikeat sosiaaliset ongelmat piilee...? Vanhusten ja sairaiden kohtelussa. Pitkät leikkausjonot ja hoitohenkilökunnan paskat palkat. Peruslaiskalla työttömällä menee helvetisti paremmin.
Saa minulle puhua kommunismista mutta pidän sitä vitsinä koska demareilla on kommunismin kanssa yhtäpaljon tekemistä kuin kokoomuksella natsien.
Hoitohenkilökunta=duunareita
Olet kannattamassa henkilöä/puoluetta joka päätöksillään kyykyttää sairaita ja vanhoja ymmärrätkö?? Jos et todellisuudessa kannata tällaista toimintaa niin jälleen kerran tervetuloa toiseen leiriin.
Jarek sanoi:
Kiitos. Pyydän huomioimaan että tarina oli vastine Crusaderin tarinaan ja sinäänsä satu tahi painajainen. Jos ei toi satu miellytä niin voit lukea vaikka kokoomuksen lupauksia (satuja yhtäkaikki).
Loppusanat: Voisiko joku laittaa minulle sen listan kokoomuksen/työnantajien tekemistä koko kansaa hyödyttävistä päätöksistä siis sellaisista joissa he ovat olleet aloitteetekijöinä. Yleinen hyvinvointi on tässä siis se kynnyskysymys joten tarkkuutta sen listan kanssa ettei sinne vahingossa tule demareitten/SAK aikaansaannoksia mukaan.
Toinen asia on että kun selvästi training_addict yms kumppanit ei ole mitenkään tyhmä tai vittumainen mies vaan ainoastaan hieman tietämätön edustamansa asian vaikutuksista niin ei ole mikään häpeä myöntää olleensa väärässä ja siirtyä toiseen leiriin.
Ymmärrän että saattaa olla helppoa mennä yleisen mielipiteen (täällä sauli) mukana mutta meidän kaikkien tulevaisuuden vuoksi pyydän harkitsemaan vielä kerran. Kukaan ei myöskään tule katsomaan mitä juuri sinä siihen vaalilippuun kirjoitat joten numero 9 kun siihen sujauttaa vaikka on aiemmin puhunutkin saulin puolesta niin voi mennä hyvällä omallatunnolla nukkumaan.
Meillä (sanon nyt meillä vaikka edelleenkin edustan vain itseäni en demareita/vasemmistoa/tai mitään muutakaan) asioita joutuu hieman ajattelemaan itse eikä valmiita vastauksia pudotella aivan kuin kaupan hyllyltä kuten oikeistossa johtuen ihan siitä että monet asiat eivät ole niin yksinkertaisia että niiden ratkaisun voisi yhdellä lauseella yksinkertaisesti selvittää. Monet tuntuvat olevan vittuuntuneita siitä että juopot vievät heidän verorahansa mutta tästä vittuuntuneille tahtoisin muistuttaa että loppuen lopuksi summa joka menee juopoille/pummeille on helvetin pieni kokonaisbudjetista ja ei näitä ihmisiä länsivaltiossa ole tapana ollut kadullekkaan kuolemaan jättää. Jokainen sosiaaliturvan väärinkäytös on tietysti yhtävalitettava tapaus mutta vaikka tämä koko porukka (arviolta max jokunen 10tuhatta ryhdistäytyisi ei verot silti laskisi mihinkään.
Lisäksi demarit eivät aja mitenkään juoppojen etua sen enempää kuin kokoomuskaan vaan he ajavat työtätekevän rehellisen kansalaisen asemaa (unohtamatta myöskään heikompia kuten sairaita tai vanhuksia).
Minä haluan olla mukana rakentamassa hyvää tulevaisuutta ei pelkästään itselleni, syrjäytyneille jne vaan myös vielä syntymättömille lapsilleni ja haluan että he voivat asua maassa jossa esim terveydenhoito/koulutus/lopulta ansiot ovat sellaisella mallilla että heillä on mahdollisuus täysipainoiseen hyvään elämään.
Hyvää päivänjatkoa toivottaa: Kuljetusala.