Presidentinvaalit 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan hupaisia nämä a-pisteen jaksot. Journalistinen "kikka" näissä on tietty sekä Niinistön että Halosen osalta (en nähnyt Vanhasta) ollut a) vain huonojen piirteiden kertominen ja b) näiden kärjistäminen. Ei siinä mitään, mutta niinkuin tän päivän Iltasanomissa lukee niin kuka muka ei vielä tiennyt että Halonen on äkäpussi? Oliko tämä jollekin yllätys? Itse tunnen paljon Halosen kanssa työskenteleviä ihmisiä jotka ovat toisaalta korostaneet sitä että vaikka Halonen on vaikea työkaveri juuri sen takia että impulssikontrolli huonoina päivinä puuttuu täysin, niin toisaalta hän ei kanna kaunaa. Kiivastuu sekunnissa ja leppyy sekunnissa. Ja sitten kun on leppynyt ei edes muista mistä on minuuttia aikaisemmin räyhännyt.

Jossain määrin kuvaava tosin on että UM:n sisällä Halosen lempinimi on "Äiti Aurinkoinen" : ) Mutta anyhow suurin osa sen työkavereista ei oikeasti jaksa välittää näistä sen raivareista enää koska ne on "vaan" raivareita. On se tietysti selvää että arempi ja introvertimpi ihminen joka on uberhilllitty ja sanoo vain mitä tarkottaa saattaa kokea Halosen temperamentin kestämättömäksi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Simba sanoi:
Jossain määrin kuvaava on että UM:n sisällä Halosen lempinimi on "Äiti Aurinkoinen" : ) Mutta anyhow suurin osa sen työkavereista ei oikeasti jaksa välittää näistä sen raivareista enää koska ne on "vaan" raivareita. On se tietysti selvää että arempi ja introvertimpi ihminen joka on uberhilllitty ja sanoo vain mitä tarkottaa saattaa kokea Halosen temperamentin kestämättömäksi.

Aika rooliahan se Halonen julkisuudessa jokatapauksessa vetää. Ei tietenkään ole mikään poikkeus siinä mielessä politiikkojen keskuudessa, mutta kun toi vaalikamppaniakin perustuu lähinnä sen muumimamma-imagoon niin herää kysymys moniko Tarjaa äänestäis, jos lempinimi olis kansankin keskuudessa "Äiti Aurinkoinen".

Ja niille, jotka nukku historian tunnilla niin "Isä Aurinkoinen":han oli tämä kaveri.
 
Simba sanoi:
Itse tunnen paljon Halosen kanssa työskenteleviä ihmisiä jotka ovat toisaalta korostaneet sitä että vaikka Halonen on vaikea työkaveri juuri sen takia että impulssikontrolli huonoina päivinä puuttuu täysin, niin toisaalta hän ei kanna kaunaa. Kiivastuu sekunnissa ja leppyy sekunnissa. Ja sitten kun on leppynyt ei edes muista mistä on minuuttia aikaisemmin räyhännyt.
Sanoit ton niinkuin se olisi hyvä ominaisuus... :jahas:
 
Simba sanoi:
Halonen on vaikea työkaveri juuri sen takia että impulssikontrolli huonoina päivinä puuttuu täysin, niin toisaalta hän ei kanna kaunaa. Kiivastuu sekunnissa ja leppyy sekunnissa. Ja sitten kun on leppynyt ei edes muista mistä on minuuttia aikaisemmin räyhännyt.

Ja tuollainen ihminen Suomen johdossa! Toivottavasti Suomi ei joudu Halosen johtama mihinkään vakavaan kriisiin, koska silloin voisi käydä huonosti.
 
Nyt paljastuu se meikäläisenkin henkinen ikä, mutta menköön:

aanestystulokset.gif


noi tulokset löytyy tuolta ---> http://www.yle.fi/vaalit/lastenpresidentti.html

Täytyy kyllä sanoo, että paljon fiksummilta kuulosti noi 3. ja 4. luokkalaisten äänestysperusteet, kun mitä joltain vähän iäkkäämmiltä kuulee...

Radial sanoi:
Vaikuttaa siltä, että mitä vanhemmaksi ihmiset tulevat sitä vähemmän ne maailmasta ymmärtävät.
 
training_addict sanoi:
Täytyy kyllä sanoo, että paljon fiksummilta kuulosti noi 3. ja 4. luokkalaisten äänestysperusteet, kun mitä joltain vähän iäkkäämmiltä kuulee...
Eilen jossain Ylen ohjelmassa oli joku Halosen kannattajoukkojen kokoontumisajot, jossa haastetltiin ihmisiä, että miksi ne kannattaa Halosta.

Perusteluiden järkevyys hävisi noille lasten kommenteille. Ikävä kyllä mulla on niin huono muisti, että en tarkkaan muista perusteluita.
 
Cthulhu sanoi:
Ja tuollainen ihminen Suomen johdossa! Toivottavasti Suomi ei joudu Halosen johtama mihinkään vakavaan kriisiin, koska silloin voisi käydä huonosti.

Nimenomaan.Kyllä presidentin "impulssi kontrollin" täytyy toimia myös huonoina päivinä.Vittu kun saatais se ämmä jäähylle jo!
 
Mä en edes voi ymmärtää miten tuo säälittävä keskinkeraisuus nimeltä Halonen voi jo olla presidenttinä. Jotain on meidän juomaveteen kuusi vuotta sitten laitettu, ei tämä muuten olisi mahdollista. Toivottavasti nyt Ihmiset käyttävät päätään, juovat pullovettä ja äänestävät järkevästi (siis Niinisitöä).
 
onko sillä mitään merkitystä mikä tai mitä siellä resitenttinä on. se on vähän sama miltä veneen kokka ulospäin näyttää kun et sitä veneen sisältä nää. (tää on paska vertaus mutta valtioita on verrattu laivoihin, ja valtionpäämiehiä laivan keulakuviin; mutta kun suomi ei valtiona ole mikään laiva vaan sellanen saat***n pohjaan painuva soutuvene. eikä niillä keulakuvilla nykypäivänä taida mitään merkitystä olla. (toista se oli ennen vanhaan kun valtakunnankansleria kumarrettiin kuin jumalata)
 
matrix sanoi:
Mä en edes voi ymmärtää miten tuo säälittävä keskinkeraisuus nimeltä Halonen voi jo olla presidenttinä. Jotain on meidän juomaveteen kuusi vuotta sitten laitettu, ei tämä muuten olisi mahdollista.


Idolssia. PikProtheria. Muuta paskaa, lisää, kansa vaatii.:hyper:
 
matrix sanoi:
Mä en edes voi ymmärtää miten tuo säälittävä keskinkeraisuus nimeltä Halonen voi jo olla presidenttinä. Jotain on meidän juomaveteen kuusi vuotta sitten laitettu, ei tämä muuten olisi mahdollista. Toivottavasti nyt Ihmiset käyttävät päätään, juovat pullovettä ja äänestävät järkevästi (siis Niinisitöä).


Yksi kirjainlyhennelmä: SDP.

Vika on vaan siinä, ettei SDP:llä ole enää mitään merkitystä tavallisen Suomalaisen perusduunarin hyvinvoinnin huolehtimisesta. Nykyään SDP on sitä "gvobavisointia".

Ideahan menee näin: "Kyllä Suomalaisella työttömällä tai matalapalkkaduunarilla menee hyvin. Kumminkin yleensä katto päällä, ja joskus jopa varaa syödä" toisin sanoen ei mitään väliä, kyllä se hengissä pysyy.

Pahin paskanpuhuja tuo Halonen, Vanhanen hyvänä kakkosena. Ilmeisesti kansa äänestää näitä, koska kertakaikkiaan niin uskomattomia puhumaan paskaa, ettei normaali kansalainen ymmärrä mitä he ajavat takaa.

Kaksi rehellistä, suorapuheista, realistista ja sanojensa takana olevaa ehdokasta tuntuu erottuvan: Soini ja Kallis.

Joitain yksittäisiä vakaumuksia, joita mainituilla herroilla on, ei kannata ottaa vakavasti. Niihin presidentti ei kuitenkaan pysty vaikuttamaan.
 
Hesarin foorumilla mietittiin, mihin perustuu Halosen +50% kannatus, kun kukaan ei sitä järkisyin pysty perustelemaan.

Kysymys, näytti ratkenneen.

Miksi naiset äänestävät Halosta
Paperimies sanoi:
Halosen suosion perustana on ulkoiset avut. Suomalainen nainen näkee hänessä itsensä. Lyhyenpuoleinen, toppatakki ja lippalakki. Siitä on Suomen naiset tehty. Naiset ovat hänen pääkannattajiaan ?
Valitettavaa on ettei näillä avuilla selviä maailmalla. Berlusconi sen meille opetti.

Miksi miehet äänestävät Halosta.
JJR sanoi:
näkevät saman teorian mukaan Halosessa rakastamansa perisuomalaisen naisen, joten äänestävät häntä. Logiikka toimii.

:rolleyes:
 
Kyselin tuossa lisää Halosen työpersoonasta. On kuulema siinä mielessä nasta tyyppi että omaa hyvin vahvan oikeudenmukaisuuden ja reiluuden tajun pitkässä juoksussa. Inhoaa hovi-ajattelua ja palkitsee ihmiset puhtaasti suoritusten perusteella. Toisaalta on kuulema vitun herkkä lokeroimaan ihmisiä erityisesti silloin kun epäilee että ihmisillä on salattuja motiiveja. Ts. jos on lokeroinut ihmisen esim. pyrkyriksi siitä laatikosta ei pääse pois vaikka kuinka yrittäisi.
 
Päivän Iltalehdessä puukkoa Saulille:


"Dorkako sä olet, Sauli?"
22.12.2005 18:21
Lenita Airiston mukaan Sauli Niinistön saunottamispuheet ovat syvältä kumpujen yöstä.


Lenita Airisto antaa Sauli Niinistön kuulla kunniansa. - Eivät talouden ja politiikan päättäjät enää ota housuja pois ja mene saunaan tekemään suuria päätöksiä, Sauli!

Hanki itsellesi unilukkari, joka herättää sinut kumpujen yöstä tähän päivään, laukoo yrittäjä ja kirjailija Lenita Airisto.

Presidenttiehdokas Sauli Niinistö (kok) kertoi torstaina isossa lehti-ilmoituksessa kutsuvansa maailman johtavat talouspäättäjät Suomeen, "vaikka saunottamalla".

Airiston mukaan lausunto edustaa sitä maailmaa, jossa miehet menevät saunaan, tekevät päätökset ja kertovat ne sitten naisille.

-Aikooko hän mennä saunaan USA:n ulkoministeri Condoleezza Ricen , Saksan liittokansleri Angela Merkelin, Latvian presidentti Vaira Vike-Freibergan , Afrikan ensimmäisen naispresidentin tai Chilen tulevan naispresidentin kanssa. Dorkako sä olet, Sauli?
 
Dorkako sä olet Lenita?

Näin on! Vois Lenita pitäytyä kommentoimaan niitä oikeita sukan värejä sun muita, jos ton tärkeempää sanottavaa ei ole. Vittu mitä paskaa oikeesti. Takertua tommoseen yksittäiseen heittoon, tulkita sen just niin kun itte haluaa ja haukkua Sauke dorkaks. Ei hyvää päivää näitä feministejä. Vaikka täytyyhän sitä Lenitankin ylläpitää imagoa vahvana naisena, näyttää mitä se naarasenergia on...lol..Mä lähden leimaan tota muijaa, mutta se itse suorastaan kerjää sitä. Jos se on menestyny liike-elämässä, eikä ole käyny saunoissa neuvotteluissa, niin ensinnäkään se ei tee siitä mitään asiantuntijaa edes kommentoimaan tollasta ja toiseks vaikka jonkun mielestä tekiskin niin miten yllättävää oli, että joku Airisto kääntää tollasen heiton miesten ja naisten väliseks taisteluks. Vitun feministit oikeesti. Minkä takia nostaa siitä ylipäätään niin kova älämöly. Vaikka sitä palkkaeroo jonkun verran vielä löytyy miesten ja naisten välillä, niin jotain rajaa noihin juttuihin. Meillä on paljon naishuippujohtajia, yrittäjiä, politikkoja ym. eikä se ole mikään ihmejuttu, että nainenkin voi menestyä alalla kun alalla. Ei siihen vaadita Lenitan Naaras Energia -kirjan ostamista eikä Lenitan Naarasenergian kymmenen vibraa -listan ulkoaopettelemista. Mikä vitun naarasenergia? Ihmisiä me kaikki ollaan. Kukakohan sitä mies/nais vastakkainasettelua harrastaa ja lähinnä omaks hyödykseen? Dorkako sä olet Lenita? :hyper:

feikkiedit: Aropupulle: Koita nyt löytää jotain oikeeta puukkoa sille Saulille. Vaikka Vanhasta ilmeisesti kannatatkin ja Niinistöö pitää kaikin keinoin dissata kun oma ehdokas on niin lapanen, niin ei kannattais vakavalla naamalla lainata mitään Airiston kommentteja "puukkona" Saulille. Menee kaikki uskottavuus sultakin.

oikee edit: kaikkien feministien ja varsinkin Lenitan iloks hiukan sovinismia loppuun: Kyllä Sauli villinä poikamiehenä vie noikin tytöt saunomaan tai vaikka minne....jos maan etu sitä todella vaatii...lol...
 
Tyytyis Saukkakin vaan jakelemaan kävelysauvoja valtiovierailuilla niin säästyttäisiin näiltä tyylimokilta. Ne oli sentään Marimekon. Ja onneksi meillä nyt on naispresidentti, niin voidaan hoitaa nämä edustussaunotukset siveellisesti. Valtiovierailijoillehan ei ole yleensä ollut Suomessa tapana tuputtaa saunaa, mämmiä, poronkylkeä ja Lappi-eksotiikkaa.

Äänestän ihan ketä vaan joka on Lenitan mielestä juntti.
 
training_addict sanoi:
feikkiedit: Aropupulle: Koita nyt löytää jotain oikeeta puukkoa sille Saulille. Vaikka Vanhasta ilmeisesti kannatatkin ja Niinistöö pitää kaikin keinoin dissata kun oma ehdokas on niin lapanen, niin ei kannattais vakavalla naamalla lainata mitään Airiston kommentteja "puukkona" Saulille. Menee kaikki uskottavuus sultakin.
No oho, kylläpä oot herkkänä, koita nyt hiukan hillitä tota Sauli-kiimaa. :D Ei tuo ollut mikään kannanotto Saulia vastaan, kunhan postasin tänne tuon Iltalehden jutun, kun se tähän presidentinvaalikeskusteluun liittyy. Tuo "puukkoa Saulille" ei tarkoittanut sitä, että olisi aiheellista ja purevaa kritiikkiä, vaan että joku yrittää tilaisuuden tullen haukkua Saulia. Itsestäni tuo on todella typerä lausunto Lenitalta ja ihmettelen miten se on lehden julkaisemaksi päätynyt. Ajattelin sen herättävän keskustelua lähinnä siitä, että millä perusteilla lehdet julkaisevat jonkun yksittäisen julkkiksen mielipiteitä asioista. Jos julkkis tukee jotain ehdokasta, niin miksi riippumaton? media julkaisee hänen mielipiteitään asiasta ja miten kyseinen media valitsee julkkikset, joiden mielipiteitä julkaistaan? Onko muuten tietoa, onko Lenita Halosen virallisia tukijoita?

Tämä keskustelu ei muuten ainakaan minulle henkilökohtaisesti ole mikään oman ehdokkaan markkinointikanava. Tavoitteenani ei ole hankkia ääniä kenellekään ehdokkaalle, vaan osallistua mielenkiintoiseen ja objektiiviseen :david: keskusteluun kaikesta näihin vaaleihin liittyvästä. Eli jos postaan jonkun artikkelin tänne, niin se ei tarkoita, että olisin samaa mieltä kuin tuo artikkeli.
 
MC Aropupu sanoi:
No oho, kylläpä oot herkkänä, koita nyt hiukan hillitä tota Sauli-kiimaa. :D Ei tuo ollut mikään kannanotto Saulia vastaan, kunhan postasin tänne tuon Iltalehden jutun, kun se tähän presidentinvaalikeskusteluun liittyy. Tuo "puukkoa Saulille" ei tarkoittanut sitä, että olisi aiheellista ja purevaa kritiikkiä, vaan että joku yrittää tilaisuuden tullen haukkua Saulia. Itsestäni tuo on todella typerä lausunto Lenitalta ja ihmettelen miten se on lehden julkaisemaksi päätynyt. Ajattelin sen herättävän keskustelua lähinnä siitä, että millä perusteilla lehdet julkaisevat jonkun yksittäisen julkkiksen mielipiteitä asioista. Jos julkkis tukee jotain ehdokasta, niin miksi riippumaton? media julkaisee hänen mielipiteitään asiasta ja miten kyseinen media valitsee julkkikset, joiden mielipiteitä julkaistaan? Onko muuten tietoa, onko Lenita Halosen virallisia tukijoita?

Tämä keskustelu ei muuten ainakaan minulle henkilökohtaisesti ole mikään oman ehdokkaan markkinointikanava. Tavoitteenani ei ole hankkia ääniä kenellekään ehdokkaalle, vaan osallistua mielenkiintoiseen ja objektiiviseen :david: keskusteluun kaikesta näihin vaaleihin liittyvästä. Eli jos postaan jonkun artikkelin tänne, niin se ei tarkoita, että olisin samaa mieltä kuin tuo artikkeli.

En mä kyllä pysty hillitteen tätä mun kiimaa...lol...Vähän vaikee sustakaan ottaa selvää, mitä tarkotat kommenteillas, eniten Vanhas-myönteisiä ne jokatapauksessa on olleet.

Jos todella haluat olla objektiivinen ja herättää keskustelua mediasta ym. niin olisit nyt laittanu toton ekaan postiin jo jotain omaa kommenttia siitä artikkelista. Oli varmaan sunkin vaikee arvata esim. mitä mieltä meikäläinen tässä kiimassaan on tosta mieltä. Helppo alkaa ensin provoon tolla feministisonnalla ja jälkikäteen rauhotella, että älä ny hermostu, kun ittekin olin alunperin sitä mieltä että ihan -david- lausunto Lenitalta...

Nyt sun ainoo oma kommentti tohos postiin oli, että se oli "puukkoa" Saulille. Hey c´mon, sarkasmia tai ei niin älä ala itkeen, jos mä en osaa lukea sun ajatuksias ja alkaa keskusteleen aiheesta niin kun sä haluat. Mä oon huomannu parhaaks keinoks provosoida mahdollisimman paljon, kun ei porukkaa tunnu vaalit muuten kiinnostavan. Saatas nyt niitä feministejäkin mukaan keskusteluihin.

Tää ei mullakaan ole mikään markkinointikanava siinä mielessä, että kuvittelisin tällä meuhkaamisella olevan jotain vaikutusta vaalien kannalta, tai muutenkaan. Toivottavasti nyt kuitenkin edes jotain ajattelemisen aihetta on nää munkin jotkut pölinät antanu.

Mun mielestä on ihan järkevää jossain määrin ottaa oma puolensa ja muodostaa omat mielipiteensä. Niitä voi sitten muut kritisoida ja kommentoida, siitä mun mielestä muodostuu kokonaisuudessa objektiivinen ja mielenkiintonen keskustelu, kun jokainen esittää oman kantansa. Alkaa vituttaa noi vihjailut, suunnasta kun toisesta, että mä luulen olevani joku kaikkitietävä totuuden torvi täällä. Sitä Halosta kannattaa 50% koko maassa ja pakkiksellakin jotain 25%. Aika vitun hiljasia on ollut. Oonko mä todella oikeessa näissä meuhkaamisissa vai niin ilmiselvän väärässä, että ketään ei kiinnosta sita edes perustella? Vittu vapaa munkin ääni vielä on ennen 4.1. joten tulkaa Halosen kannattajat käännyttään...
 
Back
Ylös Bottom