Sniffari
Äitisi valinta
Raejuusto sanoi:Miksi helvetissä sosialistit ei noin yksinkertaista asiaa tajua?
Jos ne ajattelee kollektiivista moraalia rahan sijasta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Raejuusto sanoi:Miksi helvetissä sosialistit ei noin yksinkertaista asiaa tajua?
Mikä on kollektiivinen moraali? Miksi se rapistuisi tuloerojen kasvun myötä? Greed is good.SniffDaddy sanoi:Jos ajatellaan kollektiivisen moraalin rapistuminen tuloerojen kasvun vaihtoehtoiskustannuksena, niin kuinka paljon sitä tarvii sietää, ennen kuin se kääntyy tappiolliseksi yhteiskunnallisen hyvinvoinnin kannalta?
lIhaa sanoi:Mikä on kollektiivinen moraali? Miksi se rapistuisi tuloerojen kasvun myötä? Greed is good.
SniffDaddy sanoi:Kollektiivinen moraali on käytännössä sitä, että kukaan ei meidän yhteiskunnassamme saa tienata tiettyä määrää minimitoimeentulon yli.
Ja jos tuloerot kasvaa, kasvaa myös yhteiskunnallinen eriarvoistuminen. Ja sillä on pitkällä aikavälillä pahoja seurauksia. Niistä ei varmaan kertoa enempää....
SniffDaddy sanoi:En enää edes jaksanut kirjoittaa, koska tuli niin tiukkaa tekstiä. Mutta blobbarille tiedoksi, että jos et todellakaan tiedä, millä tavalla kasvavat tuloerot aiheuttaa eriarvoisuutta, niin en edes viitsi vastata.
Nyt olen jo melkein alkanut toivoa, että Halonen kuittaa nämä vaalit ekalla kierroksella; on tämä oikeistolainen paatos ollut jo aika tragikoomista.
www.yle.fi/vaalit sanoi:Arto Lahti: Suomi ajautumassa lamaan
Julkaistu 15.12.2005, klo 10.07
Arto Lahti
Kuva: YLE
Presidenttiehdokas, professori Arto Lahti varoittaa juuri julkaistussa vaalikirjassaan Suomen olevan kriisitalous, joka on jo ajautumassa seuraavaan lamaan.
Helsingin kauppakoulun yrittäjyyden professorina toimiva Lahti kritisoi myös puolueiden valtaa.
Arto Lahti ihmettelee, että perustuslakivaliokunnassa lakia säätävät kansanedustajat ovat itse oman toimintansa valvojia. Hän esittää ratkaisuksi riippumattoman perustuslakituomioistuimen perustamista.
helsinginsanomien verkkokeskustelut nimimerkki Kallu sanoi:Presidentti Tarja Halonen on ryhtynyt 30.7.2002 - Mauno Koiviston pyynnöstä - salaamaan Koiviston Presidentin Linnassa 6.5.1992 järjestämän
oikeuspoliittisen seminaarin asiakirjoja.
Ole hyvä ja käy alla olevista linkeistä KATSOMASSA JA VAKUUTTUMASSA, ETTÄ ASIA ON TOSI ja välitä sitten viestiä eteenpäin.
Konklaavin salassapitopäätös:
http://www.promerit.net/halonen_manninen.phtml
SataSeudun uutinen eilen:
http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=show&id=461
EOK-pyyntö I Haloselle:
http://www.eok.fi/uutiset29052005.htm
EOK-pyyntö II Haloselle:
http://www.eok.fi/lehdistotiedote29092005.htm
EOK-keskustelun osoite:
http://eok.fi/forum/index.php?board=1;action=display;threadid=278
hesarin verkkokeskustelut nimimerkki SH sanoi:Iltalehdessä Niinistön mielestä Stasilista voitaisiin julkaista. Halonen on julistanut kys.listan salaiseksi ja toivonut, että menneitä ei penkottaisi. "Taistolaisuuden Mustassa Kirjassa" lista on kait kaikkien nähtävillä.
Ei kait SDP:n nykyisistä ministereistä ym. ole, Halonen mukaanluettuna, listalla ?
Halonen puhuu painokkaasti demokratian puolesta, vastustaa diktaattoreita, miten Halonen jo ikivanhan Stasilistan julistaminen 40 vuodeksi salaiseksi sopii avoimeen demokratiaan ? Onko listalla niin kiusallisia tietoja, että tämän päivän poliitikot eivät sitä kestä?
SniffDaddy sanoi:Haista sinä training_addict kuule jo Halosen Tarja. Mä en todellakaan ole kommari. En edusta mitään muutakaan poliittista suuntausta. Jos pikkasen yrittää ajatella näitä asioita muusta kuin rahan näkökulmasta, niin silloinko on automaagisesti kommari?
Vittu, tulis vaan lama, ja Sauli vois sitten pelastaa meidät kaikki.
Annan protestiääneni Soinille, vaikkei sillä ole vitunkaan väliä.
Edit: Ja niin, eikö kasvavat tuloerot aiheuta vähintään kansan jakautumista kahtia entistä pahemmin? Eikö se rappeuta kollektiivista moraalia - jos sitä on vielä edes olemassa?
training_addict sanoi:Sniffis relaa ny vähän. Ihan sama mulle mikä sä oot, mutta jos tuut taivaista noine idealistisine ajatuksines niin mä kaipaisin vaan vähän vankempia perusteluja. Minkälaiset tuloerot sä sitten oot valmis hyväksyyn? En mä ole väittämässä, että Sauli tai kukaan muukaan meitä on tässä pelastamassa. Olisko Sauli ja kokoomus parempi vaihtoehto tässä tilanteessa? Totta helvetissä! Ei se sitä sano, miten tälle maalle käy. Vaikka mä tunnen itteni välillä maailmanlopun paasaajaks ja vaikka yleistän helvetisti niin on tässä maassa todella monella ihan väärät asenteet työtä ja yrittämistä kohden. Naamioidaan ne sitten kollektiivisen moraalin tai minkä tahansa muun paskan taakse...
SniffDaddy sanoi:Mitä vikaa idealismissa? :D
Onhan se totta, että monella on asenteet päin vittua työtä kohtaan. Eniten tässä maassa vituttaa se, että koulutuksen arvostus on laskenut ja laskee varmaan edelleen.
SniffDaddy sanoi:Ja potentiaalisen talouskasvun myötähän tuloerot kasvaa väistämättä. Eihän siinä mitään. Mutta mun mielestä jonkinlaisen yhteishyvän vuoksi sillä pitää olla kuitenkin raja.
Näyttää olevan. Se kun ei vaan monien mielestä riitä, että oma elintaso nousee, jos se tapahtuu hitaammin kuin jonkun muun, vaikka sitä nousua ei itse edes kustanna, vaan hyötyy sen rikastujan rikastumisesta.Uncle Sam sanoi:Jos ajatellaan, että kaikissa tuloluokissa nousee prosenttimääräsesti saman verran palkat, niin silloinhan tuloerot lisääntyy jälleen. Onko tällanen korotus sitten muka väärin jonkun näkökulmasta?