Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
lej sanoi:...Kamala riistäjä ja paha mies muutenkin...
Mitäköhän tv-tenttiä tuo Anttila on katsonut, ei ainakaan samaa kuin minä.MC Aropupu sanoi:Likaista peliä, Matti!
Hän onnistui parhaiten tv-tentissä ja rohkealla asiatyylillä kisaisi tosissaan finaalipaikasta.
Timo J. Anttila[/I]
lej sanoi:Mitäköhän tv-tenttiä tuo Anttila on katsonut, ei ainakaan samaa kuin minä.
lej sanoi:Mitä muuten Piippoon tulee, niin aikoinaan se osti kämäsen firman kavereineen ja aloitti siitä ja nykyään työllistää 20 000 ihmistä, joista aika monta Suomessa, ja maksaa niin omat kuin firmankin verot Suomeen. Kamala riistäjä ja paha mies muutenkin.
Todennäköisesti pieni nostaminen ei myöskään laskisi sitä.lIhaa sanoi:Lisäisikö pääomaveron korotus Suomen mielekkyyttä sijoituskohteena?
Pakko ei ole kuin kuolla. Itse asiassa normioloista lähtöisin olevalla on suurempi todennäköisyys ryhtyä yksityisyrittäjäksi. Tämä pätee, jos oletetaan, että normioloista lähtöisin oleva saavuttaa keskimäärin alemman koulutustason kuin kultalusikka hanurissaan syntynyt. Mitään lakia, joka kieltäisi vapaan yrittämisen, ei Suomessa taida olla.
No itseasiassa nyt kun otit puheeksi olen todennäköisesti itsekkin ryhtymässä yrittäjäksi seuraavan 2 vuoden sisällä ja siinä mielessä minun varmasti kannattaisi äänestää kokoomusta. Kuitenkaan oikeustajuni ei salli minun niin toimivan.Jäävimpi kuin sinä? Kohtuullisen hanakasti tunnut sinäkin omaa asiaasi ajavan. Piipon sanomisiin kannattaa kiinnittää huomiota mahdollisesta objektiivisuuden puutteesta huolimatta, koska hänen sanallaan on oikeasti merkitystä. Jos hän on sitä mieltä, ettei Elcoteqin kannata investoida Suomeen, on investointia turha odottaa WEF:in kilpailukykyvertailusta huolimatta. Meidän mielipiteillämme ei ole merkitystä.
Johan kerroin kuinka populistit ovat perinteisesti hyviä valehtelemaan ja vääristelemään ja ilmeisen hyvin nämä valheet ovat uponneet.Kyllä kansa tietää. Jos Kokoomus ei ajaisi palkkatyöläistenkin etuja, olisi sillä noin 1000 äänestäjää. Sanopa se niin selkeästi, että minäkin tajuan kenen etuja he ajavat.
LUETUN YMMÄRTÄMINEN: Kirjoitin: Seuraamalla heidän toimiaan/lakialoitteitaan. Eli koita seurata politiikkaa vaikka nyt aluksi 10 vuotta ja kerro minulle sitten kenen etuja kokoomus ajaa.Olet siis nähnyt Kokoomuksen puoluekokouksen salaisen lisäpöytäkirjan? Soittakaa Paranoid.
Kun nyt otetaan huomioon että kaikki eivät voi olla yrittäjiä eikä se lienee tarkoituskaan On joidenkin pakko olla myös silloin palkkatyöläisiä.B.O.S.S. sanoi:vai olisko jotain perusteita? Ite sanoisin vaikka mielummin, että kyllä laiskan vässykkäpaskan vikisijän on pakko olla duunari.
Tässäpä juuri nähdään kuinka myös punamulta-hallitus osaa tehdä taloutta elvyttäviä päätöksiä joka todistaa sen että oppositiossa olevaa oikeistoa ei tarvitaIntervivos sanoi:Kannatat edelleen yritysverotuksen tai pääomaverotuksen nostamista? Eikö juuri (2005 alku) poistettu yritysverotuksen kaksinkertaisen verotuksen vähennysoikeus? Luepa vaikka hallituksen esitys (HE 92/2004) aiheesta, jos verotusasiat ei ole hallussa. Nostetaan vaan pääomaverotusta lisää, niin tässä maassa ei liiku eurokaan. Pitänee vissiin alkaa jahtaamaan oravannahkoja.
Johtajaomistaja jonka moraali on siirtää toiminta halpatyövoiman maihin jos ei hänen vaatimuksiinsa suostuta siitä huolimatta että suomalaisten yritysten menestys perustuu paljolti esim valtion tarjoamaan koulutukseen on ehkäpä huonoin henkilö kertomaan miten kansantaloutta tulisi hoitaa.Kuka on objektiivinen ja kuka sit voi kommentoida? Hienoa, että talousasioita voi kommentoida vain ihmiset, jotka eivät ole olleet ikinä yksityisen sektorin asiantuntijoita.
Eikä tämä ihan oikeasti ole tullut vielä selväksi? En pidä jankutuksesta ja itseni toistamisesta kuin vanha gramofoni. Oppositiossa onneksi istuva kokoomus ajaa yrittäjien ja ennenkaikkea osakesijoittajien etuja.Siis kenen etua se ajaa?
En tiedä miten kiinnostunut sinä olet ja olet ollut politiikasta joten valveutumisesta en osaa, eikä ole asiani kohdallasi sanoa. Itseäni on nämä asiat, kuten aiemmin kerroin, kiinnostaneet pitkään.Lähde? Sä olet vissiin valveutuneempi kansalainen kuin mä? Et viitsisi yhtää perustella? Ilmeisesti sun heitoista ei kannattaisi edes provosoitua, vastaukset sulle on vähän kuin "helmiä sioille".
lej sanoi:Mitäköhän tv-tenttiä tuo Anttila on katsonut, ei ainakaan samaa kuin minä.
kuljetusala sanoi:Itseasiassa kaikki eivät voi ryhtyä yrittäjiksi jolloin he ovat automaattisesti duunareita tahi työttömiä.
...
kuljetusala sanoi:Eli kyllä ilman jostain hankittua suurehkoa alkupääomaa normi oloistä lähtöisin olevan on pakko olla duunari.
kuljetusala sanoi:No itseasiassa nyt kun otit puheeksi olen todennäköisesti itsekkin ryhtymässä yrittäjäksi seuraavan 2 vuoden sisällä ja siinä mielessä minun varmasti kannattaisi äänestää kokoomusta. Kuitenkaan oikeustajuni ei salli minun niin toimivan.
Ja vain Kokoomuksessa on populisteja? Jos ihan tosissas näin väität, niin otas nyt se pää pois perseestäs ja kuuntele tarkemmin noita hyvinvointilässytyksiä -niissä se populismi oikeen tiivistyy.kuljetusala sanoi:Johan kerroin kuinka populistit ovat perinteisesti hyviä valehtelemaan ja vääristelemään ja ilmeisen hyvin nämä valheet ovat uponneet.
Se moraali sattuu perustumaan kansantahtoon. Osakeyhtiön johdon tehtävä on tuottaa yhtiölle voittoa mahdollisimman paljon, ei verotuksen fiskaalisten tarkoitusperien toteuttaminen. Tämä osakeyhtiön tarkoitus ilmenee osakeyhtiölaista, jonka on eduskunta säätänyt. Se on eduskunnan ja kansan tahto, että osakeyhtiöt maksimoi voittoaa. Erityisesti yritysjohtajien näkemykset on tärkeitä siitä, miten ne aikovat toteuttaa osakeyhtiön tarkoitusta parhaiten. Näkemykset kertovat paljon suomen kilpailukyvystä kansainvälisesti.kuljetusala sanoi:Johtajaomistaja jonka moraali on siirtää toiminta halpatyövoiman maihin jos ei hänen vaatimuksiinsa suostuta siitä huolimatta että suomalaisten yritysten menestys perustuu paljolti esim valtion tarjoamaan koulutukseen on ehkäpä huonoin henkilö kertomaan miten kansantaloutta tulisi hoitaa.
Kolikon toiselle puolen kun jää kyseisessä tapauksessa niinkin pieni asia kuin hyvinvointi.
Toi väite on osittain puppua, mutta yritän vastata silti. Minkä ihmeen takia kokoomus ajaa näiden etua? Tottakai sen takia, että suomessa on töitä tarjolla ihmisille jatkossakin. Elinkykyiset yhtiöt ja runsas pääomasijoittaminen tuo lisää työpaikkoja. Yhtiöt laajenevat ja palkkaavat lisää työntekijöitä. Lisäksi matala työttymyysprosentti lisää palkkatuloja, koska kilpailu työntekijöistä kasvaa. Punamulta on näyttänyt että, se ei saa työllisyystilannetta nousemaan riittävästi ...läheskään edes sitä mitä keskusta lupasi ennen vaaleja. Kuten sanoin aiemmin, suurin paha nyky-yhteiskunnassa on korkea työttömyys, jota pitää pienetää. Kyse on valinnoista, mun mielestä työttömyys syö hyvinvointia eniten.kuljetusala sanoi:Oppositiossa onneksi istuva kokoomus ajaa yrittäjien ja ennenkaikkea osakesijoittajien etuja. Näitä etuja he ajavat palkkatyöläisten kustannuksella.
kuljetusala sanoi:Johtajaomistaja jonka moraali on siirtää toiminta halpatyövoiman maihin jos ei hänen vaatimuksiinsa suostuta siitä huolimatta että suomalaisten yritysten menestys perustuu paljolti esim valtion tarjoamaan koulutukseen on ehkäpä huonoin henkilö kertomaan miten kansantaloutta tulisi hoitaa.
Kolikon toiselle puolen kun jää kyseisessä tapauksessa niinkin pieni asia kuin hyvinvointi.
Tarkennetaan nyt sen verran, että noista 20 000 henkilöstä on Suomessa töissä jopa 906.lej sanoi:Mitä muuten Piippoon tulee, niin aikoinaan se osti kämäsen firman kavereineen ja aloitti siitä ja nykyään työllistää 20 000 ihmistä, joista aika monta Suomessa, ja maksaa niin omat kuin firmankin verot Suomeen. Kamala riistäjä ja paha mies muutenkin.
Uncle Sam sanoi:Tuolta vaalikoneesta poimittua. "Sauli Niinistö: Nato-jäsenyys ei nyt ole ajankohtainen, mutta asiaa on voitava harkita tarvittaessa uudestaan.
Nyt on syytä osallistua "enemmän eurooppalaisuutta Eurooppaan" puolustuspolitiikkaan, jonka jälkeen Nato-yhteistyö tulee ratkaistavaksi. "
Eli mun mielestä kannustaa syventämään EU:n yhteistä ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa ensisijaisesti Naton sijaan. Tarkoittaa siis EU:n omia valmiuksia puolustaa aluettaan (Naton tuella, ei ole "Nato-joukkoja", vaan jäsenmaiden joukkoja, jotka ovat Nato-komennossa) ja ratkaista konflikteja sekä kriisejä alueellaan.
Crusader sanoi:Vastaisin niin mielelläni tuolle kuljetusalalle, mutta kun noissa jutuissa ei ole jumaliste päätä eikä häntää.
Ei ole tarkoitus vittuilla, arvon kuljetusala, mutta jos väität perehtyneesi politiikkaan, ja olet silti noin pihalla, niin voi olla että se yritys kannattaa jättää perustamatta...