potkunyrkkeily ja punttitreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja a00heil
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niinhän se menee, että jos teen 50 etunojapunnerrusta niin lyön lujaa. Jos teen 50 penkkipunnerrusta, niin sen jälkeen olen hidas paska. ;)

Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä mitä tehdään ja ennen kaikkea miten. On toki lahjakkuuksia joille lihakset tulevat geenien perintönä, mutta sitten on myös meitä muita joilla ei ole yhtä hyvä tuuri. Niille joilla ei ole geenilotossa onnistanut, niin punttitreenillä voi vähän korjata tilannetta.

Tää on taidettu sanoa täällä jo muutaman kerran, mutta kerrataan vielä. Punttitreeni haittaa harjoittelua enemmän kuin kestävyystreeni. Raskaan aamulla suoritetun jalkatreenin jälkeen ei välttämättä jalkatyö pelitä ihan yhtä hyvin kuin jos olisi tehnyt aamulenkin. Vaikka treenaisi yhtä paljon kuin kestävyystreeniä tekeväkin, niin jos ei jaksa treeneissä yhtä hyvin, niin harjoituksen laatu kärsii.

Eli 150 kiloa penkkaava ei todennäköisesti ole samalla tasolla lyömispeleissä kuin 70 kiloa penkkaava.. Lihasvoimasta ei myöskään ole niin suuresti etua, jos ei saa parissa ensimmäisessä erässä tyrmättyä, sen jälkeen se kestävämpi kaveri saa merkittävän etulyöntiaseman. Sangen kirjaimellisesti.

Mie en tosin treenaa kehälajeja... :rolleyes:

No heitetään nyt vielä lisää vettä myllyyn.
Ensinnäkin tuo sun pidempi lainaus, anssi, kertoo että punttaamalla saa lisää nopeutta ja voimaa? Ei tämä ollut mitään uutta meille, luetko itse omia juttujasi.
Ja tuosta painoluokka jutusta.. kyllä jos siellä on kaveri joka painaa x:kg ihan muutenvaan löysänä ja kaveri joka on itsensä bodannut samoihin lukemiin niin monesti(jännä juttu muuten) ni se kaveri jolla on lihaksia on kehässä vahvemmilla, ei tietenkään ole mikään totuus, mutta noin yleisesti ottaen ja suurimmassa osassa tapauksia.
Ainiin ja vielä. Sinä olet huomannut että puntti huonontaa kestävyyyttä? No sitten olet tehnyt jotain täysin väärin, ei sen kummempaa kuin korjaat ensin asenteesi sitten ohjelmasi.

Katos ku kaikki ei ole löysiä ja heikkoja vaikka ei oiskaan puntilla käynyt. Ja kuten tossa tekstinpätkässä todettiin niin voimaharjoittelu nimenomaan heikentää kestävyyttä ja se on fakta ja kyllähän se siinä selitettiinkin mihin se perustuu. Kannattas viellä kerran lukea se läpi. Lihas voimistuuu = solumuutokset ja rasvahapot = energiavarastot pienenee onko se nyt niin helvetin vaikea ymmärtää.

Esim ton Sultanin matseja jos olet kattonut niin sehän on tommonen pullamössöpoika ja suurinosa sen vastustajista on ollut ns bodypellejä ja eihän sultani ole pahemmin muille hävinny kun tolle klitschko:lle pisteillä. Se siitä sun teoriasta taas.

Voimaharjoittelu on rankkaa puuhaa ja sen seurauksena lihaksen hapenottokyky koko ajan heikkenee. Mitokondrioiden määrä vähenee jonkin verran, energiavarastot (erityisesti rasvahapot) pienenevät ja hiusverisuonten määrä suhteessa lihaksen pinta-alaan laskee.

Tuosta samasta asiasta myös kirjoitettiin bodaus vai body lehdessäkin. Siinä todettiin että punttien parissa viettävällä henkilöllä syke nousee todella nopeasti yli 150 kun kestävyysurheilijoilla se pysyy viellä 70-80

Kyllä luulisi jo noilla aamuilla tietävän miten lihas toimii ja että se tarvitsee energiavarastoja jos meinaa jaksaa otella pidempään kuin 4 erää..

Tämä on asia mikä on yleisesti tiedossa kaikilla yleisurheilijoilla ja huippu-urheilijoilla, jotenkin en ole yllättynyt että pakkotoiston body/kamppailulaji asiantuntijoilla tätä tietoa ei ole ja sitten tullaan tänne pätemään ei jessus mitä meininkiä.. Ettekö osaa koskaan myöntää olevanne väärässä? Enempää ei meinaa enää voi olla väärässä :D

Niinhän se menee, että jos teen 50 etunojapunnerrusta niin lyön lujaa. Jos teen 50 penkkipunnerrusta, niin sen jälkeen olen hidas paska. ;)

Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä mitä tehdään ja ennen kaikkea miten. On toki lahjakkuuksia joille lihakset tulevat geenien perintönä, mutta sitten on myös meitä muita joilla ei ole yhtä hyvä tuuri. Niille joilla ei ole geenilotossa onnistanut, niin punttitreenillä voi vähän korjata tilannetta.

Miksi sitten pitää väkisin yrittää hommata lisää lihasta jos sitä luoja ei ole suonut??? Veikkaan että jokaiselle ihmiselle löytyy sarja mihin omat lihakset riittää. Sehän on tyhmyyttä että väkisin kasvatat lihasmassaa ja ajat ittes painavampaan sarjaan?

Ja kaiken vastusharjoittelun tarkoitus on kasvatta lihaksen poikkipinta-alaa?

No perkeles, mä kun luulin että puntein voi treenata esim. räjähtävyyttä, kestovoimaa tai vaikkapa tehdä sitä ns. huoltavana harjoituksena. Myös liikkuvuusharjoitteluun luulin sen sopivan varsin hyvin. Mutta ei, väärässä olin.

Onneksi tuo vastusharjoittelun hidastava vaikutus näkyy selvästi huippuyleisurheilijoilla ja vaikkapa painonnostajilla. Hitaita miehiä (ja naisia) kaikki. Pelkkää pumppattua lihaa ilman minkäänmoista funktionaalista toimintakykyä.

ELI RAUTALANKA FEIKKIEDIT:
- Punteilla voidaan harjoittaa muutakin kuin vain lisätä massaa tai maksimivoimaa.
- Kaiken harjoittelun ei tarvi olla satalasissa tehtyä, eli ei se aamun kyykkytreeni sen enempää tunnu jaloissa kuin aamulenkkikään, mikäli se tehdään lainkaan omanlajin vaatimuksia vahvistamaan, eli ei suinkaan bodaillen tai maksimeja kyykkien.
- Punttistreeni voi olla mukana harjoitusohjelmassa myös huoltavana treeninä.
- Myös kuntopiiri tyylinen harjoittelu onnistuu tangon tai käsipainoin vallan mainiosti.

Tässäpä nyt pikaiseen mietittävää... Mutta paskaahan mä vaan puhun, ei nyrkkeilijä tarvi kuin juosta niin maan perkeleesti aamuisin, hyppiä hyppynarua, tehdä kuntopiiriä, rouhia säkkiä mahottoman kokosin hanskoin jotta niihin lyönteihin tulee kaatoa ja sparrata 10 erää päivässä. Myös hurja nuoruus ja kova maine nakkikopilla ovat eduksi.

Ilman punttitreeniä ei esim. Jerry Kvarnströmillä olisi mitään mahdollisuutta pärjätä vapaaottelussa. Jos punttitreenit jäisivät väliin niin otteleminen olisi ihan turhaa. Painissakaan ei ilman punttitreeniä pärjää miesten sarjoissa.

Olen kuullut, että parhaat raskansarjan nyrkkeilijätkin ottavat 180 kiloa penkkiä ja eikö se Fedor Emelianenkokin 180 punnerra.Tuskin pelkällä etunojapunnerruksilla kuitenkaan.

Käytännössä huomaa kun itse vanhana äijänä pysyn samassa kunnossa koko ajan ja Jerryn kanssa kun väännetään niin punttikuurin jälkeen se Jerryn voimataso ja nopeus on ihan eri luokkaa kuin ilman punttien kolistelua. Hyvä vertailupohja kun itse aina samoissa voimissa ja kun toinen saa voimaa niin ero on ihan mieletön.

On se kumma kun Anssi tietää noin hyvin, ettei puntteihin kannata koskea. Miksi muuten pikajuoksijat ottavat punttia niin helkkaristi?

Mutta paskaahan mä vaan puhun, ei nyrkkeilijä tarvi kuin juosta niin maan perkeleesti aamuisin, hyppiä hyppynarua, tehdä kuntopiiriä, rouhia säkkiä mahottoman kokosin hanskoin jotta niihin lyönteihin tulee kaatoa ja sparrata 10 erää päivässä. Myös hurja nuoruus ja kova maine nakkikopilla ovat eduksi.

Tuohon kun lisätään viellä muut lajiharjoitukset kuten varjonyrkkeily ja pistarit niin aletaan olee aika lähellä oikeanlaista treeniä.

Ilman punttitreeniä ei esim. Jerry Kvarnströmillä olisi mitään mahdollisuutta pärjätä vapaaottelussa. Jos punttitreenit jäisivät väliin niin otteleminen olisi ihan turhaa. Painissakaan ei ilman punttitreeniä pärjää miesten sarjoissa.

Olen kuullut, että parhaat raskansarjan nyrkkeilijätkin ottavat 180 kiloa penkkiä ja eikö se Fedor Emelianenkokin 180 punnerra.Tuskin pelkällä etunojapunnerruksilla kuitenkaan.

Käytännössä huomaa kun itse vanhana äijänä pysyn samassa kunnossa koko ajan ja Jerryn kanssa kun väännetään niin punttikuurin jälkeen se Jerryn voimataso ja nopeus on ihan eri luokkaa kuin ilman punttien kolistelua. Hyvä vertailupohja kun itse aina samoissa voimissa ja kun toinen saa voimaa niin ero on ihan mieletön.

On se kumma kun Anssi tietää noin hyvin, ettei puntteihin kannata koskea. Miksi muuten pikajuoksijat ottavat punttia niin helkkaristi?

nimenomaan pikajuoksijat. pikajuoksijoiden suoritus on ohi 10sekunissa eli pitää aika kovalla itseluottamuksella lähteä liikkeelle että suoritus on kehässä myös ohi 10sekunissa. Esim 100m jälkeen kaikki äijät puuskuttaa ja tyyliin makaa maassa :D Miksi muuten työnnätte tänne noita vaparipellejä kokoajan? Tässä ketjussa puhutaan potkunyrkkeilystä.. Vapariottelijat on kyllä oiva esimerkki siitä miten käy kun salilla käydään. Kaikki ekan erän jälkeen jo ihan kuolleita ja puuskuttaa helvetisti.. Sitkun katsotaan prime Tysonia niin kaveri oli 12erän jälkeen yhtä hyvässä kunnossa kuin ensimäisenkin ja olis jaksanut olla kehässä 20erää helposti?

Treenasiko Karelin punteilla? eipä tainnut vaan teki lajiharjoituksen jälkeen muutamia kahvakuulaharjoituksia KEVYESTI ja tästä oli juttua fighter lehdessä muistaakseni..

Btw onko jerryllä veljeä??

Jep jep. Näinhän se homma etenee... Huoltavat harjoitukset on homoille ja voimatreenit hormooni pelleille.

Jep jep. Näinhän se homma etenee... Huoltavat harjoitukset on homoille ja voimatreenit hormooni pelleille.

No kuten aikasemmin totesin niin jos menee salille treenaamaan niin treenipainot pitäs olla jotain 40-50% maximista ja mitenkä paljon tämä enään poikkeaa omankehon painosta?? Jalkoja ei voi treenata juur ollenkaan jos aikoo juosta pitkiä matkoja..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
OT:Haha yleisurheilijat ja muita tungetaan threadiin, mutta auta armias jos mainitaan vapaaottelija. Perus Boxing.fi meininkiä... olen jo pitkään halunnut kysyä nyrkkeilyfanaatikolta mikä tekee vapaaottelusta niin paskan ja pellen lajin?
Vanhat parrat ei tykkää, että maassa olevaa lyödään... joojoo se onkin niitä ainoita vaparin alueita, mitä ei ole lainattu jostain muusta kamppailu-urheilulajista. Painijat, judokat, nyrkkeilijät, potkunyrkkeilijät on ok, mutta vapari se vain on täyttä paskaa. Ja ei, tämä ei ollut mikään vaparifanaatikon provo vaan puhdas heitto. Tehdään vaikka oma threadi tai anssi23 voisi vaikka heittää oman visionsa tästä minulle privaan.

Anssii23, käytä sitä päätäsi muuhunkin kuin lakkisi kantamiseen, niin voit joku päivä kokea valaistuksen.

Kerros mulle Anssi miten mä voin kertoa mun lihaksille milloin treenaan punteilla ja milloin en. Yritä ymmärtää että kun puhutaan punttitreenistä, niin aina ei ole tarkoitus saada mahdollisimman isoja lihaksia. Eli ei oteta mitään nelijakoista ohjelmaa kehonrakennuksesta pohjaksi.

Onko se niin hankala ymmärtää, että punteilla voi treenata vaikka ei haluaisikaan nostaa painoluokkaansa. Kyse on siitä mitä varten ja miten treenataa.

Noista treenipainoista olen osittain samaa mieltä. Riippuen kaudesta niin välistä voi ottaa treeniä lähempänä maksimia. Perussääntönä voidaan pitää että aina kannattaa jättää hiukan varaa ts. ei vedä itseään aivan loppuun.

OT:Haha yleisurheilijat ja muita tungetaan threadiin, mutta auta armias jos mainitaan vapaaottelija. Perus Boxing.fi meininkiä... olen jo pitkään halunnut kysyä nyrkkeilyfanaatikolta mikä tekee vapaaottelusta niin paskan ja pellen lajin?
Vanhat parrat ei tykkää, että maassa olevaa lyödään... joojoo se onkin niitä ainoita vaparin alueita, mitä ei ole lainattu jostain muusta kamppailu-urheilulajista. Painijat, judokat, nyrkkeilijät, potkunyrkkeilijät on ok, mutta vapari se vain on täyttä paskaa. Ja ei, tämä ei ollut mikään vaparifanaatikon provo vaan puhdas heitto. Tehdään vaikka oma threadi tai anssi23 voisi vaikka heittää oman visionsa tästä minulle privaan.

Ei taida pystyy heittää privaan.. Vastaan silti tänne. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että maassa makaavaa lyödään minusta se on siistiä ja maassa makaava on hienoa potkia ja vaparista on mielestäni poistettu kaikki ne ominaisuudet mitkä siitä teki katsomisen arvosta kuten stumppaaminen ja jalkapallopotkut päähän. Ottelut yleensä menee mattoväännöksi ja tämä on minusta aika helvetin gay. Todella siistii kattoo kun miehet ettii toistensa g-pisteitä 5minuuttia ja sit ottaa nilkasta kii ja vähä vääntää ja matsi on siinä. Kyllä toi mattopuoli pitäs pystyy jotenki parantamaan niin että 10sek ja lyöntiä tai sit ylös.

Tää on taidettu sanoa täällä jo muutaman kerran, mutta kerrataan vielä. Punttitreeni haittaa harjoittelua enemmän kuin kestävyystreeni. Raskaan aamulla suoritetun jalkatreenin jälkeen ei välttämättä jalkatyö pelitä ihan yhtä hyvin kuin jos olisi tehnyt aamulenkin. Vaikka treenaisi yhtä paljon kuin kestävyystreeniä tekeväkin, niin jos ei jaksa treeneissä yhtä hyvin, niin harjoituksen laatu kärsii.

Eli 150 kiloa penkkaava ei todennäköisesti ole samalla tasolla lyömispeleissä kuin 70 kiloa penkkaava.. Lihasvoimasta ei myöskään ole niin suuresti etua, jos ei saa parissa ensimmäisessä erässä tyrmättyä, sen jälkeen se kestävämpi kaveri saa merkittävän etulyöntiaseman. Sangen kirjaimellisesti.

Mie en tosin treenaa kehälajeja... :rolleyes:

Hemmetin hyvä, että kerroit silti mielipiteesi!:worship: Liiat lihakset haittaa tietenkin ja pistää väsyttämään, sehän on selvä juttu. Omassa painoluokassani treenaisin silti lihakseni ja kroppani mahdollisimman lähelle painorajaa. Voisihan sitä laihduttaa lihaksia pois vaikka 5 kiloa ja tulla sit samaan sarjaan antamaan turpaan lihaksikkaille idiooteille. Lihakset suojaa myös iskuilta ja potkuilta, että ei ne nyt ihan turhia ole.

Punttitreeni ei myöskään haittaa harjottelua, jos se kuuluu luonnollisena osana harjottelua. Unohdetaan nyt se bodaus-tyylinen kuntosali meininki ja mietitään mitä muuta siellä vois mahdollisesti tehdä. Treenata vaikka hitaita lihassoluja?:jahas:

Kerros mulle Anssi miten mä voin kertoa mun lihaksille milloin treenaan punteilla ja milloin en.

No sitähän mä olen sanonut että jos punteilla halutaan treenata samalla tavalla kuin omalla painolla niin miksi mennä salille jos ne on kerran suoraan verrattavissa omalla keholla tehtyihin liikkeisiin? Esim menee tekemään ylätaljaa sen sijaan että tekee leukoja :D vaikkakin leuat on paljon tehokkaampia..

Hemmetin hyvä, että kerroit silti mielipiteesi!:worship: Liiat lihakset haittaa tietenkin ja pistää väsyttämään, sehän on selvä juttu. Omassa painoluokassani treenaisin silti lihakseni ja kroppani mahdollisimman lähelle painorajaa. Voisihan sitä laihduttaa lihaksia pois vaikka 5 kiloa ja tulla sit samaan sarjaan antamaan turpaan lihaksikkaille idiooteille. Lihakset suojaa myös iskuilta ja potkuilta, että ei ne nyt ihan turhia ole.

Punttitreeni ei myöskään haittaa harjottelua, jos se kuuluu luonnollisena osana harjottelua. Unohdetaan nyt se bodaus-tyylinen kuntosali meininki ja mietitään mitä muuta siellä vois mahdollisesti tehdä. Treenata vaikka hitaita lihassoluja?:jahas:

Aijaa eikö tota kroppaa saa ilman salia siihen kuntoo että ollaa hyvässä tikissä siellä omassa painoluokassa???
Eikö lihakset kasva ilman punttisalia??

Eikä se ole se lihastenkoko viellä mikä väsyttään vaan se että miten ne lihakset on treenattu. Tässähän se olenaisin juju onkin.

No sitähän mä olen sanonut että jos punteilla halutaan treenata samalla tavalla kuin omalla painolla niin miksi mennä salille jos ne on kerran suoraan verrattavissa omalla keholla tehtyihin liikkeisiin? Esim menee tekemään ylätaljaa sen sijaan että tekee leukoja :D vaikkakin leuat on paljon tehokkaampia..

ooo:wtf: Et kai sä leukoja tee. Nehän kasvattaa habaa ja jäykistää olkapäät. Kohta et jaksa tehdä käsilläs enää mitään, kun ne väsyy saman tien..

Sinä siis kasvatat lihaksia ja toiset täällä puhuu siitä että salille ei mennä kasvattamaan lihaksia niin saisinko minäkin niitä sieniä mitä te syötte että pysyn mukana teidän psykebileissä? Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi lihaksia laihduttaa?? ei helvetti sentää:hyvä:

what? En kasvata lihaksia, ellen ole vaihtamassa painoluokkaa, mutta jos kisoihin menisin niin treenaisin lihaspainotteisesti sen sijaan, että dieettaisin itseltäni lihaksia "pois" kestävyyden nimissä(lihasten laihduttaminen nyt oli huono sanavalinta) Lopussa sitten nesteet pois, niin että pääsee painorajan alle.

Aijaa eikö tota kroppaa saa ilman salia siihen kuntoo että ollaa hyvässä tikissä siellä omassa painoluokassa???
Eikö lihakset kasva ilman punttisalia??
Eikä se ole se lihastenkoko viellä mikä väsyttään vaan se että miten ne lihakset on treenattu. Tässähän se olenaisin juju onkin.

Mitä, et kai sä yritä sillä kuntopiirilläs niitä lihaksia kasvattaa? kyllähän siekin oot sekasin, kun kovan treenin jäljiltä..:(

Suositut

Back
Ylös Bottom