Potkua treeneihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Beasti
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Muutama vuosi tässä on tullut treenailtua, ja nyt kun on pikku hiljaa alkanut oppimaan treenaamaan, niin on jaksamisesta tullut ongelma. Eli muutaman liikkeen jaksaa painaa täysillä, mutta sitten hyytyy. Välillä olen miettinyt, että kuuluisko tuo asiaan ts. ohjelma alkaa potkimaan. Huono peruskunto varmasti vaikuttaa asiaan, olenkin nyt vähän lenkkeillyt ja hiihtänytkin :nolo:

Olen mietiskellyt ongelmaan ratkaisua, kokeillut protskudrinkkiä ennen treeniä ym. mutta eipä mikään oikein ole tepsinyt halutulla tavalla. Bull'silta löytyisi Training loader, mutta miten mahtaa toimia, kertoilkaas kokemuksia jos on! Kofeiinitabuja en viitsisi alkaa napsimaan, koska niihin tuppaa "tottumaan"..Efestä nyt ei tarvitse puhua ollenkaan ainakaan vielä tässä iässä :D

HEEEELLLPPP ME!!!11yksyks

pollo sanoi:
Katso peiliin, niin näet kuinka pieni olet. Minulla se tuo mukavasti motivaatiota. :D
:lol2: :lol2:

Omsakas: Siis yksinkertaisesti ei jaksa enään, välillä tullut joku liike jätettyä väliinkin tuon takia..

Kai sitä pitäisi vaan :whip: :evil:

pollo sanoi:
Katso peiliin, niin näet kuinka pieni olet. Minulla se tuo mukavasti motivaatiota. :D

Mua motivoi sikana ku katsoo vaikka ronnie colemanin videota ja sitten vilkaisee omia käsiä.
On semmoset narut siihen äijään verrattuna. :D

Minkälainen ohjelma sulla on sitten käytössä, kai sitä itekkin hyytyy kahden liikkeen jälkeen jos niitä tekee 6 sarjaa jokaista ja 20 toistoa setissä.. ;)

Samaa mieltä kuin edelliset katso peilii ja kas joku naru siellä tuijottaa hmm... pitäsikö asialle tehdä jotain. :curs:

Laitappas Beasti vähän ohjelmaa ja ravintopuolta tähän niin kattellaan löytyskö niistä jotakin. ja pidäthän myös lepopäiviä välillä? Ja aerobinen kunto vaikuttaa kyllä jaksamiseen, ainakin mun kohalla ja vieläpä melko selvästikin.

Treenaan yatesin nelijakoisella, treenipäivinä ma,ti,to ja pe. Jokaiselle lihasryhmälle tulee pari kovaa perusliikettä ja sitten jotain muotoliikettä riippuen lihasryhmästä. Perusliikkeissä 2-3x10 ja muotoliikkeitä sitten 1-3x10 "noin suunnilleen", muuttelen aika useasti..

Ravintopuoli on ihan ok, 2-3h välein tulee ateriaa, proteiinia n.200g päivässä ja kalorit +3000kcal ainakin, iltaisin rasvaa pullosta huikalla, monivitamiineja tulee popsittua tuplat suosituksesta ym..Ihan faqin ohjeilla olen ohjelmat ja ruokavaliot suunnitellut.

Kyseessä ei todellakaan ole tällä hetkellä motivaatio-ongelmat, vaihdoin äsken saliakin "hooceempään" :evil:

En nyt kerinnyt laittamaan tarkempaa ruokavaliota ja ohjelmaa, katotaan sitten myöhemmin, jos on tarvetta. Ei kyllä homman pitäisi kiikastaa noista, syötyä tulee ja ohjelma on kyllä ihan ok. Ajattelin vaan ottaa asian esille, koska dieettiä pitäisi kohta alkaa aloittelemaan, ja jaksaminen ei miinuskaloreilla pitäisi ainakaan parantua :wall:

Oletko ennen jaksanut paremmin? Jos näin on, niin tod näk olet nyt oppinut treenaamaan. En minä ainakaan jaksa kovin montaa liikettä samassa treenissä tehdä, oliskohan joku 4 maksimi mitä jaksaa lähes täysillä. Ja jos teet esim penkin jälkeen vinopenaa tai ojentajia, tai leuanvedon jälkeen hauiksia, on ihan selvä ettei jaksa. Opi elämään sen kanssa.

Niin ja proteiini ei kauheasti auta jaksamiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä syöt ennen treeniä?

Laskes huvikses, monta sarjaa sulle tulee kaiken kaikkiaan per treeni...
Voi vaan yksinkertaisesti olla niin, että treeni on ihan liian pitkä, ja paukut loppuu kesken.

Paljonko nukut? Jos alle 8 tuntia yössä, niin vähennä rajusti TV:n tuijotusta, tietsan räpläämistä tms. turhaa, mihin nyt aikaa yleensä tärväytyy. Kaikki koneet kiinni viimeistään tuntia ennen kuin on tarkoitus painaa pää tyynyyn, valoja sammuksiin ja muita yleisiä rauhottumisrituaaleja kehiin. Aerooppisesta kunnosta olikin jo puhetta. Hyvä, jos olet aloitellut sen kohentamista.

Ja laita nyt vielä tarkemmin reeniohjelma tänne, niin katsotaan, olisiko siinä jotain liikaa ja ehkä liian vähän jotain muuta.

Beasti sanoi:
Muutama vuosi tässä on tullut treenailtua, ja nyt kun on pikku hiljaa alkanut oppimaan treenaamaan, niin on jaksamisesta tullut ongelma. Eli muutaman liikkeen jaksaa painaa täysillä, mutta sitten hyytyy. Välillä olen miettinyt, että kuuluisko tuo asiaan ts. ohjelma alkaa potkimaan. Huono peruskunto varmasti vaikuttaa asiaan, olenkin nyt vähän lenkkeillyt ja hiihtänytkin :nolo:

Olen mietiskellyt ongelmaan ratkaisua, kokeillut protskudrinkkiä ennen treeniä ym. mutta eipä mikään oikein ole tepsinyt halutulla tavalla. Bull'silta löytyisi Training loader, mutta miten mahtaa toimia, kertoilkaas kokemuksia jos on! Kofeiinitabuja en viitsisi alkaa napsimaan, koska niihin tuppaa "tottumaan"..Efestä nyt ei tarvitse puhua ollenkaan ainakaan vielä tässä iässä :D

HEEEELLLPPP ME!!!11yksyks

Voit harjotella tehokkaasti tai pitkään, et molempia. :rolleyes:

Beasti sanoi:
Huono peruskunto varmasti vaikuttaa asiaan, olenkin nyt vähän lenkkeillyt ja hiihtänytkin :nolo:

Profiilisi mukaan olet 16-vuotias, 182 cm pitkä ja painat 97 kg. Joko olet todella hyvässä lihassa tai ihraa on reilunlaisesti. Veikkaisin että tuo peruskunto (eli aerobinen kunto) on sen verran heikko että se saattaa hyvinkin lyödä jarrut päälle kun treenaa kovaa punttia. Itse olin 18-kesäisinä saman mittainen ja painoa himpun verran päälle 100 kg joten omakohtaistakin kokemusta löytyy. Peruskunto auttaa sekä treenin jaksamisessa että siitä palautumisessa. Eli kannattaa tosiaan hommata sitä aerobistakin kuntoa jonkun verran ihan kävely/juoksu/hiihto/pyöräily-lenkeillä tai salin aerobisten laitteiden kimpussa. Aerobista ei tarvitse treenata hampaat irvessä vaan riittää kunhan hieman hiki tulee mutta ei kuitenkaan saa hengästyä niin että ei kokonaisia lauseita pysty puhumaan.

Yksi näkökulma vielä:

Pidätkö kevyitä viikkoja välillä? Väsyminen voi olla myös merkki ylikunnosta/-rasituksesta. Itsellä on ainakin näin. Välillä rupeaa treenit hyytymään kesken ja silloin on auttanut kevyt viikko tai muutama ylimääräinen lepopäivä treenien välillä.

Yks juttu tuli vielä mieleen, eli toi viimeinen ateria ennen treeniä. Onko miten ptikä väli? mulla oli tässä yks viikonloppu tilanne, että nappasin 12.00 aikalailla mahan täyteen sapuskaa ja sitten suunnitelmat muuttu ja salille piti mennä jo hieman ennen klo 14.00:aa ja tuntui että ei helvetti tuu reenistä mitään, ei jaksanu yhtään ja oli tuskanhiki koko ajan pinnassa. Mulla vaatii sen 3 tuntia ettei oo syönyt mitään, korkeintaan joku 20-30 gramman heradrinkki, mielelläään saa olla vaikka 4 tuntia aterian ja treenin välillä niin aina paremmin kulkee. Pienessä nälässä ainakin mulla treeni toimii hyvin!

Tuli taas parin tunnin jälkeen paljon vastauksia, kiitos siitä..

Treenivuosien aikana on tosiaan oppinut treenaamaan kovaa, eli kuten D. Yates asian kirjoittelikin, jonkinlainen hyytyminen voi kuulua asiaan. Väsyminen on pikku hiljaa tullut riesaksi, mitään ylikuntoon viittaavaa ei ole, siinäkin on oltu.

Aerobista en tee liian kovaa. Ateriaväliä ennen treeniä en ikinä ole 3h pitemmäksi jättänyt, koska muuten mulle tulee treenin aikana migreeni, yleensä on 2h. Lähden kohta pumppailemaan penaa ja haukkaa :D että katsoillaan miten se menee.
treeni olisi tänään tällainen:
kuntopyörä 5-10min
penkkipunnerrus 3x10
vinopenkki käsipainoilla 3x10
viparit makuulta 1-2x10-12
hauiskääntö tangolla 3x10
***tässä vaiheessa hyydyin viimeksi***
keskitetty kääntö käsipainolla 2-3x10
kuntopyörää mielen mukaan

Tämä ei ole niin paha, mutta huominen jalkatreeni tulee varmasti olemaan tuskaa :( toisaalta niin pitääkin :evil:

Unenlaatua pitäisi parantaa ja paljon, ja toivottavasti uusi sali kunnollisine ilmapiireineen kannustaa treenaamaan loppuun asti kovaa, kirjoittelen kokemuksia.. :kippis1:

Noniin, laitoin äijään vähän :whip: ja koko treeni meni kunnialla läpi, teki vaan tuskaa hauistreenin jälkeen juoda palautusjuoma. Jos huominen jalkatreeni menee putkeen, niin case closed, mä tartten vaan :whip:

Turhapa sitä sen enempää hifistellä josko mikropartikkeleiden imeytymisprosessissa on tapahtunut vaje tai mikäli aivojen hyperventilaation kautta korvakäytävä on alipaineistunut ja aiheuttaa tasapainoelimien kautta horjuvan olotilan. Rauta liikkeelle, no pain no gain! Todennäköisesti johtuu huonosta aerobisesta kunnosta, mutta pitäähän sen treenin totta vie väsyttääkin kunnosta riippumatta. Sen pisteen jälkeen tapahtuu todellinen kehitys, kun tekis mieli lyödä hanskat tiskiin. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom