Oli taas ollut ihan vitun huono päivä. Salilla yritin uutta mave-enkkaa, ei mennyt. 330 kiloa olis muuten tullut ihan kevyesti, vaan salilla ei ollut yhtään mankkua. Omat olin lainannut naapurin Sepolle viime viikolla. Seppo aiko paikata sata-aan pakarin mankulla. Meikä että: "Mitä vittua? Luuletsä, että sä tuolla saat sen pakoputken paikattua?". Seppo on kyllä käynyt autopuolta puolet enemmän kuin meikä. Seppo jakso eka vuoden joululomaan. Sai se sen saatanan pakarin ilmeisesti paikattua. Kyllähän se sillä ainakin ajelee kuin joku Kälviän omistaja. Aina silläkin jotku yläaste-pritnit kyydissä. Miten se oikeen kehtaa heilua niitten kanssa? Antas ees mulle yhen niistä. Pitäs sekin saatanan Seppo vittu pieksää.
No, sain ainakin illaksi kauheet agret duunia varten. Taas pitää ovelle lähtee niitä saatanan apinoita kaitsemaan. Paska homma - jonkun se on vaan tehtävä. Kaivoin talvisodan aikaisen Joponi varastosta ja lähdin kitkaamaan kohti baaria. Meillä on baarissa uus homo työharjoittelija jollain saatanan työmarkkinatuella. Kaveria kutsutaan Läski-Jammuksi. Nimi juontaa juurensa siitä, että hän on läski ja hänen lempinimensä on Jammu. Ei se mitään osaa tehä, kuhan pyörii täällä haitolla.
Kello oli jo niin paljon, että porukkaa alko olemaan ovella jo paljon. Meiän paikan kovin poke Rähinä-Regge oli ollu ovella jo vähän aikaa mua oottamassa. Regge on saanut lisänimensä siitä, että hän alkaa riehumaan kuin apina, jos hän ei pääse takahuoneeseen juomaan Unbelievable Valentino Protein Whey -drinkkiänsä minuutilleen ajoissa. Edellinen baarin omistaja kertoi Rähinän kerran repineen yksitellen vessasta kaakelit seinistä, kun joku poke oli jättäny Regen liian kauaksi aikaa ovelle. Se myöhästynyt poke on muuten tällä hetkellä töissä autuaammilla vahtimestarimailla. Regge on itse kerran todennut sillei vitun hassusti: "Jumala armahtaa, Regge ei." Aika hyvin keksitty, vai mitä? Itse myöhästyin viime lauantaina pari minuuttia sovitusta ajasta. Regge meinas pieksää meikät täysin hengettömäksi. Onneksi Regge tyytyi vaan puremaan pinnat poikki mun Joposta. Mut nyt katsoin kelloa ja huokaisin helpotuksesta, olin täysin ajoissa.
Vapautin Rähinän ovelta ja jäin itse väijyyn. Tuumasin itsekseni: "Tänään pitäs saaha vähä äksöniä." Ilmeisesti portsarien Jumala kuuli meikän ajatukset. Ovella keulilla oleva kaveri yritti viime viikolla sisään kissan kanssa. Miettikää nyt, kissan kanssa. Sanoin kaverille: "Näyttääkö tää joltain vitun kenneliltä? Vai näytänkö mä joltain saatanan eläinlääkäriltä?" Sentään kaupungin paras yökerho. Melkein A-oikeudet ja kaikki. Päästin kaverin pälkähästä ihan vaan sen kissan takia. Tänää otetaan vahinko takia, tuumasin itsekseni. Menin avaamaan kaverille ovea vieno hymy huulilla ja toivotin äijän tervetulleeksi. Samalla millisekunnilla ninjasin kaverilta Mawashi Gerilla kylkiluut tuhannen pillun päreiksi. Ainakin semmonen rutina kävi. Kaveri haukko siinä henkeään ja oksensi ilmeisesti pernan ja lisämunuaisen. Muut siinä jonossa hurrasivat. Siinä oli jotain eeropikkaajatyttöjäkin. Vittu, ne katto mua sillä silmällä. Paljon paremman näkösiäkin ku ne naapurin Sepon tarkkistytöt. No, voimieni tunnossa ja yleisön pyynnöstä päätin antaa kaverille vielä vähän lisää löylyä. Tarrasin ukkoa vyötäröstä ja taputtelin ovella olleella lapiolla äijän päätä. Säestin operaatiota voimakkailla "Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku" -huudoilla. Vittu, jengi melkeen palvo mua. Päätin antaa kaverin mennä, kun vielä jotenki pysy tolpillaan. Kehotin kaveria etsimään itselleen uuden kantapaikan. Se voi olla tosin aika hankalaa, koska tämä on koko saatanan kylän ainoa menopaikka. Mut siinä se vitsi just olikin. Kaikki nauro ihan hulluna tolle meikän vitsille. Meikästä ois voinu ihan hyvin tulla semmonen stand-koomikko. Tiiättehän, niinku se Andreas Vikströmberg.
Onneks loppuilta meni hyvin eikä tapahtunut mitään kummempaa. Tai no, Rähinästä paljastui uusia ja pelottavia puolia. Illan päätteeksi yllätin Rähinän ja Läski-Jammun täydestä tohinasta takahuoneesta. Regge veti protskudrinkkiä, ja samaan aikaan Läski-Jammu otti poskeen niinku aurinko ei huomenna nousisi. "Homoja, VITTUUUU!", huusin yhtä kovalla volyymillä kuin saatanan Tarzani, kun Jane tarttu liian kovasti liaanista. Pojat pelästyivät eläimellistä karjahdustani, ja Rähinältä kaatu protskudrinkit rinnuksille. Samassa rysäyksessä Rähinältä "kaatu" myös luontoäidin protskudrinkit Läski-Jammun uudelle paidalle. Oli vielä Lacosten paita. Vähän mahto vituttaa. Mut ei tän enempää.
-Jomppa