Portsari kieltäytyi soittamasta taksia, kansanedustaja sairaalaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eldd
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Täällähän lynkataan taas kerran Viikinkiä oikein urakalla :hyper:

Eihän Tony mun mielestä ainakaan ton jutun perusteella ole mitenkään erityisen katkera tapahtuneesta sille pokelle.
Lähinnähän se vaan heittää huulta haveristaan.

Noh, Tony on Tony ja äijä jakaa mielipiteet puolesta ja vastaan.

Onneksi volttisarjassa ei kuitenkaan käynyt tuon pahemmin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hatunnosto taicaviitalle ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta. Tästä opin ainakin sen, etten tilaa taksia sulkemisaikaan turhaan puhelimella...Korjataan myös se, ettei tarkoitus ollut haukkua portsareita yleisesti. Jokaiseen ammattikuntaan kuuluu hyviä ja huonoja esimerkkejä. Mutta pari näkökohtaa on hyvä muistaa:

1. Toisin kuin monet vastauksissaan vihjailevat, Halme ei ole itse missään vaiheessa kritisoinut ravintolan tai sen edustajan käyttäytymistä. Minä olen.

2. En ole sitä mieltä, että Halmeelle tai kenellekään muulle kansanedustajalle pitäisi antaa erityisasema sen takia, että ovat kansanedustajia. Monella tämän ketjun kommentoijalla päinvastoin tuntuu olevan ajatus, että pappi, kansanedustaja tai opettaja eivät saa nauttia alkoholia, ei ainakaan julkisella paikalla. Jos he sen tekevät ja vielä tekevät jonkun kömmähdyksen ohessa, heitä pitää haukkua ja nimitellä julkisesti. Hyvä, ettei sentään tervassa ja höyhenissä pyöritetä.

3. Sen sijaan ravintolan näkökulmasta voisin kuvitella, että Halmeella nimenomaan pitäisi olla jonkunlainen erityisasema esim. minuun verrattuna - ei yhteiskunnallisen asemansa tai kuuluisuutensa takia, vaan rahankäyttönsä. Aika todennäköistä on, että Halme seurueineen käyttää ravintolaillan aikana huomattavasti enemmän rahaa kuin suurin osa tämänkin palstan lukijoista. Saattaapa reiluna miehenä tarjota kierroksen muutamille siipiveikoillekin. Kuka teistä ei ravintoloitsijana yrittäisi pitää kiinni hyvätuloisesta, avokätisestä asiakkaasta? Haluaisitteko ravintoloitsijana, että yhden ylimielisen ja töykeästi käyttäytyvän asiakaspalvelijan vuoksi tämä asiakas seurueineen vie euronsa jatkossa toiseen paikkaan?

4. Mielenkiintoista olisi tosiaan kuulla, miten portsari on tilanteessa toiminut. Jos hän on sanonut "Me emme soita takseja, soita itse tai kävele tolpalle", väsäisin ravintoloitsijana kiireen vilkkaa kahta dokumenttia: anteeksipyyntöä Halmeelle ja irtisanomisilmoitusta portsarille. Jos hän on sanonut "Tony, voin toki taksin sinulle soittaakin, mutta tähän aikaan sen saaminen on niin kiven alla, että pääset nopeammin ihan tuossa kulman takana olevalta taksitolpalta",
on hän toiminut suorastaan esimerkillisesti eikä ole ainakaan omalla käytöksellään provosoinut ketään.

Oon ite ollut joskus pokena paikassa,missä oli portaat heti narikan jälkeen alaspäin.Kyllä mä ainakin,niinkuin mun työkaveritkin,pidettiin huolta,ettei humalaiset tipu niistä,kun seisovat selin rappuihin ja horjuvat.Aika monesti sai varoittaa ja ottaa "koppejakin".Ei tullut kyllä mieleen antaa tahallaan jonkun pudota ja ajatella,et se olis sen kännikalan oma vika.

eldd sanoi:
Hatunnosto taicaviitalle ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta. Tästä opin ainakin sen, etten tilaa taksia sulkemisaikaan turhaan puhelimella...

tack. joo, erittäin harvoissa tapauksissa kannattaa - ja isommissa kaupungeissa toi ei oikein toimi. pienemmissä kaupungeissa, jossa on vähemmän tunkua takseihin, voi soitto toimiakin. tai sitten pitää tuntea joku pirssikuski, joka tulee sit hakemaan - kunhan löytää sopivan välin.

eldd sanoi:
2. Monella tämän ketjun kommentoijalla päinvastoin tuntuu olevan ajatus, että pappi, kansanedustaja tai opettaja eivät saa nauttia alkoholia, ei ainakaan julkisella paikalla. Jos he sen tekevät ja vielä tekevät jonkun kömmähdyksen ohessa, heitä pitää haukkua ja nimitellä julkisesti. Hyvä, ettei sentään tervassa ja höyhenissä pyöritetä.

ei ollut ainakaan minun ajatukseni. jokainen nauttikoon juomansa ihan miten tykkää - niin minäkin teen. kunhan muistaa vaan sen kultaisen säännön, eli käyttäytymiskoodin; jota ei pitäisi olla suinkaan ylivoimaisen vaikeaa omaksua.

eldd sanoi:
3. Sen sijaan ravintolan näkökulmasta voisin kuvitella, että Halmeella nimenomaan pitäisi olla jonkunlainen erityisasema esim. minuun verrattuna - ei yhteiskunnallisen asemansa tai kuuluisuutensa takia, vaan rahankäyttönsä.

puhuinkin portsarin puolesta. baarimikot saattaa saada tippiä juomatilausten yhteydessä, mutta portsari ei saa niistä rahoista jeniäkään. ja taas baarimikko ei saa portsarin rahoista mitään. näin se vaan menee. ei se paljoa lämmitä ovimiestä, vaikka asiakas tuhlaisi 1000 euroa illan aikana juomiin, eikä jättäisi portsarille mitään. rahan ei pitäisi vaikuttaa työntekoon, mutta me emme eläkään täydellisessä maailmassa. rahan takia sitä töitä tehdään - ja se tippi ovimiehelle takuulla kirvoittaa halun tehdä enemmän asiakkaan puolesta. yleensä julkimoilla tuo tipin antaminen ovimiehille unohtuu, syystä tai toisesta. siksi heitä ei monesti kohdellakaan kummoisempina, kuin normaaleina asiakkaina. mutta ei tietenkään myös soiteta suutakaan heille. turha perseennuoleminen on juuri sieltä - perseestä. käyttäydy normaalisti asiakkaalle kuin asiakkaalle, niin kenelläkään ei voi olla mitään huomauttamista. toki, jos joku haluaa jonkun asettaa erityisasemaan statuksensa takia, niin siitä vaan. ei sekään mitään haittaa. niin ei vaan ole pakko tehdä.

eldd sanoi:
4. Mielenkiintoista olisi tosiaan kuulla, miten portsari on tilanteessa toiminut. Jos hän on sanonut "Me emme soita takseja, soita itse tai kävele tolpalle", väsäisin ravintoloitsijana kiireen vilkkaa kahta dokumenttia: anteeksipyyntöä Halmeelle ja irtisanomisilmoitusta portsarille. Jos hän on sanonut "Tony, voin toki taksin sinulle soittaakin, mutta tähän aikaan sen saaminen on niin kiven alla, että pääset nopeammin ihan tuossa kulman takana olevalta taksitolpalta",
on hän toiminut suorastaan esimerkillisesti eikä ole ainakaan omalla käytöksellään provosoinut ketään.

riippuu paikan tavasta toimia. jos kellekään muullekaan asiakkaalle ei soiteta taksia hänen lähtiessään pilkun aikaan, niin ei tarvitse soittaa halmeellekaan/muullekaan julkimolle. mutta senkinhän voi esittää ihan asiallisesti. se on sitten eri asia, ottaako palautteen saanut henkilö palautteen asiallisesti. hyvin usein ei. tarkoitan tällä sitä, että esim. siinä narikassa pilkun aikaan voipi olla vähän helvetillinen kiire, eikä siinä oikein olisi aikaa jäädä odottelemaan ulan vastausta taksinsoitteluun. siksi siis se, ettei niitä takseja varmaankaan tuollaisessa paikassa tavata soittaa pilkun aikoihin muutenkaan.

Ville1Suuri sanoi:
Oon ite ollut joskus pokena paikassa,missä oli portaat heti narikan jälkeen alaspäin.Kyllä mä ainakin,niinkuin mun työkaveritkin,pidettiin huolta,ettei humalaiset tipu niistä,kun seisovat selin rappuihin ja horjuvat.Aika monesti sai varoittaa ja ottaa "koppejakin".Ei tullut kyllä mieleen antaa tahallaan jonkun pudota ja ajatella,et se olis sen kännikalan oma vika.

ville käsitti asian ilmeisesti tahallaan väärin. ei kai sitä tahallaan kukaan anna kenenkään pudota portaita alas? pointti oli se, että sitä muutakin huomioitavaa riittää ihan tarpeeksi, kuin vahdata niitä portaita ja känniläisten etenemistä siellä.

ja siitä kännikalan omasta viasta. taisin sanoa :

"minun on kyllä myönnettävä, että kusipäisesti käyttäytynyt asiakas ei ole saanut minulta ikinä myötätuntoa, vaikka olisikin kadulla kompuroinut itsensä veriseen kuntoon."

, enkä siis niin, että antaisin kenenkään tahallaan pudota. vielä rautalangasta :

en siis vietä töissä aikaa vahdaten rappuja, mutta en toki anna kenenkään pudotakaan sieltä - jos sellaisen tilanteen huomaisin. ja en anna omatuntoni soimata itseäni, jos kusipäisesti käyttäytynyt kännikala joka on painin esimerkiksi sisällä saanut aikaan, kompuroisi itsensä ulkona kadulla verille.

t. itse 7 vuotta aikoinaan sellaisella ovella olleena, jossa oli jyrkät raput narikan edestä alaspäin ulko-ovelle.

En lukenut koko threadia läpi.Ja se missä mä olin töissä,meitä oli 3 ja yksi poke myi lippuja jakkaralta,josta ylettyi ilman nousemista käden ojentamalla tökkäsemään kaveria,jos meinasi pudota.En jaksa nyt tarkemmin kuvailla paikkaa,enkä tarkoittanutkaan,että niitä pitäs sen erityisemmin vahtia ja juosta perässä vaan,että jos kaveri seisoo vieressä ja meinaa selkäpäin portaita horjahtaa alas,niin kyllä niistä aina kiinni otin.Ja tiedän varsin hyvin,kuinka paljon portsarilla voi olla töitä illan aikana,olen ollut aika monessa isossakin paikassa töissä.Usein oli tosi kiire ravata ulko-ovea,narikkaa,lipunmyyntiä ja tappelunujakoiden väliä.

Täällähän on taas asiantuntijoita ja täydellisiä ihmisiä liikenteessä näppäimistön kanssa. Oikein kateeks käy teidän joidenkin älykkyys.

Onko sinne Helsingin Onnelaan montakin sisäänkäyntiä vai miten? Luulis kaverin muistavan mistä on sisälle tullut. Jos samasta portaikosta on sisään tullut niin melko turhaa pokea syyttää kenenkään.

Edelleen, tässä ei ole mitään kovin tarkkaa lausuntoa saatu portsarin toiminnasta. Halme ei ole itse katkera ja taitaa olla muistikuvatkin vähän hämäriä tapahtumista. Tällä hetkellä väittely siis perustuu siihen, että iltalehden toimittaja on kirjoittanut tapahtumista sen enempää tietämättä :) Lisäksi tuo Onnela ei ole mikään varsinainen hienostoravintola, vaan tyypillinen lihatiski, jossa jammaillaan ah, niin ihanan musiikin tahdissa. Eli ei todellakaan paikka, missä pyydetään pokea soittelemaan taksia joka asiakkaalle. Siihen en sitten ota kantaa, että miten ravintolan pitäisi menetellä, mutta itse en ainakaan halua olla ravintolassa, jossa Halme kuuluu vakioasiakkaisiin ;)

eldd sanoi:
3. Sen sijaan ravintolan näkökulmasta voisin kuvitella, että Halmeella nimenomaan pitäisi olla jonkunlainen erityisasema esim. minuun verrattuna - ei yhteiskunnallisen asemansa tai kuuluisuutensa takia, vaan rahankäyttönsä. Aika todennäköistä on, että Halme seurueineen käyttää ravintolaillan aikana huomattavasti enemmän rahaa kuin suurin osa tämänkin palstan lukijoista. Saattaapa reiluna miehenä tarjota kierroksen muutamille siipiveikoillekin. Kuka teistä ei ravintoloitsijana yrittäisi pitää kiinni hyvätuloisesta, avokätisestä asiakkaasta? Haluaisitteko ravintoloitsijana, että yhden ylimielisen ja töykeästi käyttäytyvän asiakaspalvelijan vuoksi tämä asiakas seurueineen vie euronsa jatkossa toiseen paikkaan?

Kuten tuossa joku jo selittikin, portsari ei näistä tiskillä kulutetuista euroista kostu tippaakaan palkkaansa enempää. Oman toimenkuvansa ja sijaintinsa vuoksi portsari ei voi todellakaan tietää, että kuka on ravintolalle oikeasti hyvä asiakas, ellei asiakas muista myös ovimiestä. Jos ravintolaa todellisuudessa huolettaa T. Halmeen tms. henkilön eurot, niin pitäköön ravintolapäällikkö huolen siitä, että myös ovimiehet tietävät asiakkaan olevan tärkeä. Tätä varten suuressa maailmassa on olemassa kaikenlaisia vippisysteemeitä ja kulkeehan se tieto ihan puhumallakin.

Tiesitkö muuten, että suurin tulonlähde ravintolalle on kuitenkin tällaisten superporvareiden sijaan säännöllisesti ja usein käyvät vakioasiakkaat? Ilman tällaisia asiakkaita mikään ravintola ei kauaa pystyssä pysy.

Eli jos sitä taksia ei soiteta, niin sitä ei sitten soiteta. Jokainen katsokoon mihin kävelee, ne portaat nimittäin sijaitsevat siinä ravintolan oven takana jo sisään tullessa.

Sumu sanoi:
Kuten tuossa joku jo selittikin, portsari ei näistä tiskillä kulutetuista euroista kostu tippaakaan palkkaansa enempää.

Ei ehkä samantien, mutta jos ravintola menestyy, niin myös portsarin liksa saattaa nousta..

Offtopiccia, mutta oli pakko sanoa tuo. Jos on ravinteli, niin kyllä ne eurot on tärkeitä kaikille vaikka niitä ei näkiskään tai saisikaan ite heti.

[mod]Quote korjattu / Sumu[/mod]

Epäilen vähän tota portsarin palkannousua ravintolan menestymisen myötä.Joku 1-2euroa tuntipalkankorotusta ei tunnu 5tunnin yövuorossa missään.Poket saa rahansa narikasta ja tipeistä,niitä yleensä kertyy monta sataa euroa lähes joka yökerhossa,ainakin viikonloppuisin.Ja se on just niin,että se kuka muistaa ne tipit portsarille antaa,saa parempaa kohtelua,koska poke kyllä muistaa ne.Se on ihan sama,mitä tiskiltä tilaa.(paitsi tietysti,jos on ohjeet tullut esimieheltä kohdella jotain vippinä niin se on eri juttu se)

Aarne sanoi:
Ei ehkä samantien, mutta jos ravintola menestyy, niin myös portsarin liksa saattaa nousta..

Epäilen vahvasti. Tosin kerta se on ensimmäinenkin.

Sumu sanoi:
Jos ravintolaa todellisuudessa huolettaa T. Halmeen tms. henkilön eurot, niin pitäköön ravintolapäällikkö huolen siitä, että myös ovimiehet tietävät asiakkaan olevan tärkeä. Tätä varten suuressa maailmassa on olemassa kaikenlaisia vippisysteemeitä ja kulkeehan se tieto ihan puhumallakin.

Tiesitkö muuten, että suurin tulonlähde ravintolalle on kuitenkin tällaisten superporvareiden sijaan säännöllisesti ja usein käyvät vakioasiakkaat?

Varmasti vakiokävijät ovat mille tahansa yritykselle tärkeä ryhmä. Kysymys onkin, miten satunnainen kävijä rupeaa vakioasiakkaaksi. Se on monesti pienestä kiinni ja pitäisi olla joka työntekijän selkäytimessä tehdä ensimmäisestä kerrasta niin miellyttävä, että uusi vakioasiakas on voitettu.

Kyllä on melko yksinkertainen kaveri, jos hänelle pitää erikseen kertoa, että seurueen kanssa liikkuva on Halme (kaikki varmaan tunnistavat hänet) ja kansanedustaja (=hyvätuloinen). Olemuksesta jo taisi käydä ilmi, että seurue on illan aikana juonut muutakin kuin jäävettä. Ei luulisi Seppo Koskista naurattavan, jos 200 euroa kuluttanut asiakas saa ala-arvoista palvelua siksi, että 2 euroa on sillä kertaa jäänyt antamatta. Asiakashan ajattelee tuossa tilanteessa niin, että on jo käyttänyt 200 euroa ja saattaa pitää nipotuksena sitä, että pitäisi vielä maksaa esim. puhelusta tai muusta pikkupalvelusta 2 euroa.

Eikö monet näistä pintapaikoista lisäksi elvistele sillä, kuinka niissä käy kaiken maailman julkkiksia? Oikein lehdissä kirjoitellaan, missä voi tavata minkäkin julkkiksen. Ilmeisesti tuo hyvääkin mainosta ravintolalle tai vetää joitakin ihmisiä sisään.

Paikassa käyneet osaavat varmaan sanoa, onko siellä käytössä pakollinen narikkamaksu. Ettei vain olisi niin, että hänen on odotettu varakkaana henkilönä maksavan vielä ekstraa.

eldd sanoi:
Kyllä on melko yksinkertainen kaveri, jos hänelle pitää erikseen kertoa, että seurueen kanssa liikkuva on Halme (kaikki varmaan tunnistavat hänet) ja kansanedustaja (=hyvätuloinen).

Asiakas siinä missä muutkin, niin kauan kunnes toisin määrätään.

Paikassa käyneet osaavat varmaan sanoa, onko siellä käytössä pakollinen narikkamaksu.

On pakollinen narikkamaksu.

Pani todella vihaksi muutamat alkupään kommentit, missä automaattisesti oletettiin, että poke on käskenyt suurinpiirtein Halmeen painumaan vittuun ja vieläpä työntänyt portaat alas.
Keskustan yökerhoissa on kutakuinkin kaikkien vierellä taksitolppa. Sille tolpalle on siinä ihan tarkoitus. Moni pilkun aikaan omasta kännykästä taksia soittanut on mitä luultavammis saanut vastauksen, että taksia ei sille alueelle lähetetä, koska tolppa on vieressä.
Jos taksin haluaa varmistaa pilkun aikaan voi sen etukäteen tilata (maksaa enemmän).
Asiakkaiden purkautuessa ulos ravintolasta, ei siinä ole edes aikaa yhden ihmisen takia odotella läpipääsyä keskukseen. On muilla mukavaa jonottaa narikkaan poken odotellessa luuri korvalla...
Joku vastaa tuohon, että onhan niitä pokeja sielä enemmän, mutta miltä tuntuisi kun jokainen sadoista asiakkaista pyytäisi samaa palvelua. HUH.

Pienemmissä kuppiloissa on tietenkin iltasella normaalia, että taksia pyydetään poken toimesta soittamaan. Tosin sekin yleensä maksaa!

Tuli kyllä todella :curs: olo...

:offtopic: ps:osaan kuvitella tilanteen jossa kansanedustaja kovaan ääneen toitottaa kavereilleen, että "MINÄ HOIDAN TAKSIN". Sitten muiden asiakkaiden ohi narikkaan puskettuaan saa kuulla, että tolppa on kulman takana. Se on varmasti kova kolaus kansanedustajan itsetunnolle ja pakkohan se on pokelle vittuilla, että kasvot säilyvät kavereiden silmissä. HUOM! Halmeen tapauksesta en tiedä mitään ;)

eldd sanoi:
. Ei luulisi Seppo Koskista naurattavan, jos 200 euroa kuluttanut asiakas saa ala-arvoista palvelua siksi, että 2 euroa on sillä kertaa jäänyt antamatta. Asiakashan ajattelee tuossa tilanteessa niin, että on jo käyttänyt 200 euroa ja saattaa pitää nipotuksena sitä, että pitäisi vielä maksaa esim. puhelusta tai muusta pikkupalvelusta 2 euroa. .

Kuka vitun asiakas? Ai sinä? Miten helvetissä voi olla niin spede, että luulee poken tietävän, paljon on mällännyt valkovenäläisiin. Eikö se nyt tullut jo selväksi, että poken kukkarolle on ihan sama, miten siellä sisällä rahaa kylvetään.

eldd sanoi:
.
Paikassa käyneet osaavat varmaan sanoa, onko siellä käytössä pakollinen narikkamaksu. Ettei vain olisi niin, että hänen on odotettu varakkaana henkilönä maksavan vielä ekstraa.

Jos haluat erityiskohtelua, tipität. Jos et, et tipitä. Got it? On ihan hullua ajatella, että Onnelan tapaisessa tehotalousnavetassa poket alkaisi soittelemaan takseja. Ikäänkuin se pilkun jälkeen olisi edes mahdollista.

eldd sanoi:
Protskulle: ehkä Tonylla ei ollut kännykkää mukana tai kännykässä taksin numeroa (minullakaan ei ole).

Hyvän palvelun paikoissa ojennetaan takki päälle ja kysytään: "voinko soittaa teille taksin?", ilman eri kysymistä. Toivotetaan vielä hyvää illanjatkoa ja tervetuloa uudelleen. Onnela on ilmeisesti räkälä, jossa asiakkaat koetaan välttämättömänä pahana. Jos itse kävisin ravintoloissa, en ainakaan menisi paikkaan, jossa edes kansanedustaja ei saa palvelua.

Eipä mullakaan ole taksin numeroa kännyssä, mutta kuinka moni taksia käyttävä ei muka tiedä sitä numeroa?
Just, että ravintola soittaisi vaikka tuhannelle vieraalle taksin.. Ja puhut kovista katteista.. Ei se ravintola ilmaiseksi pysy pystyssä.
Sun ajatuksen mukaan sitten kaikkien pitäis soittaa taksi paikalle.. Kauppa, alko, pankki, levykauppa, video vuokraamot jne jne...

Tämähän todella loistava ajatus.

Rinkku sanoi:
Kuka vitun asiakas? Ai sinä? Miten helvetissä voi olla niin spede, että luulee poken tietävän, paljon on mällännyt valkovenäläisiin. Eikö se nyt tullut jo selväksi, että poken kukkarolle on ihan sama, miten siellä sisällä rahaa kylvetään.

Ei kai tässä nyt missään Neuvostoliitossa tai Latinalaisessa Amerikassa asuta, jossa joka välissä on voideltava joku byrokraatti, että asiat etenevät. Työnantaja maksaa siitä, että palkollinen maksimoi työnantajan tuloja eikä omaa sivutienestiään. Mikä tässä on niin vaikeaa? En minäkään voi työssäni ostaa työnantajan piikkiin samaa tavaraa kalliimmalla siksi, että halvemmalla myynyt ei antanut minulle viinipulloa lahjaksi.

Rinkku sanoi:
On ihan hullua ajatella, että Onnelan tapaisessa tehotalousnavetassa poket alkaisi soittelemaan takseja. Ikäänkuin se pilkun jälkeen olisi edes mahdollista.

Tämä uskotaan. Kysymys on vain siitä, onko tämä esitetty kohteliaasti vai ei. Asiakaspalvelijan on oltava kohtelias ilman, että kohteliaisuudesta pitäisi maksaa erikseen.

eldd sanoi:
Tämä uskotaan. Kysymys on vain siitä, onko tämä esitetty kohteliaasti vai ei. Asiakaspalvelijan on oltava kohtelias ilman, että kohteliaisuudesta pitäisi maksaa erikseen.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Kohteliaisuus ei kuulu tipillä ostettavan lisäarvon piikkiin. Tosin kusipäille ei tarvitse kenenkään olla kohtelias. Paitsi ehkä Kämpin pikkolon. Halme on antanut aika monessa haastattelussa ymmärtää, että siitä tulee jurrissa öykkäröijä. Siitä voi vähän arvailla, että millä asenteella siellä ovella on oltu. Beats me, en ota tohon keissiin mitään kantaa, kun en tiedä yksityiskohtia. Tuskin se niin on mennyt, että Halme lykkäsi kakskybää ja sanoi samettisella äänellä, että "etsä viitsisitsä soittaa taksia?" ja poke siihen, että "soita saatanan turvonnut spiidipää itse". Onhan se toki voinut mennäkin. Tutkimattomia ovat herran tiet. On nää baarikuviot vähän niinkuin penkkipunnerrus - henkimaailman hommia. Joskus sitä juo 500 prossaa enemmän kuin edes teoriassa pystyy.

halmehan sanoo olevansa yleensä hyvää pataa portsarien kanssa, mutta tää tyyppi ei ollut halmeesta pitänyt. mää ainaki olisin tonylle soittanut taksin ja kysynyt että pääsenkö messiin jatkoille:)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom