Sä kun oot käyny kokeissa ja testeissä, niin miten tarkkoja tuolla poliisikoulussa ollaan värinäön kanssa?Originally posted by hepaticanobilis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sä kun oot käyny kokeissa ja testeissä, niin miten tarkkoja tuolla poliisikoulussa ollaan värinäön kanssa?Originally posted by hepaticanobilis
Originally posted by yajo
Sä kun oot käyny kokeissa ja testeissä, niin miten tarkkoja tuolla poliisikoulussa ollaan värinäön kanssa?
Originally posted by yajo
öööh...Toi on siis se ihan perus värikortti-testi, eikö? Että, minkä numeron näet ja sillee (?)
Originally posted by hepaticanobilis
Suoraan Poliisikoulun nettisivuilta:
väriaisti ei saa olla olennaisesti heikentynyt (Ishiharan värinäkötestissä saa tehdä enintään neljä virhettä)
Tuo testi tehdään lääkärintarkastuksen yhdeyssä.
Saatana!! Mä nään niistä korteista vaan muutaman :(Originally posted by hepaticanobilis
Juuri se.
Originally posted by Andree
Yksi asia vähän kummastuttaa noissa poliisikoulun vaatimuksissa.
Toisin kuin luullaan, inttiä EI ole ollut pakko käydä tuonne pyrkiessä, mutta yhtään inttiä käymätöntä sinne ei ole otettu...Mikään pykälä ei siis vaadi että intti on ehdottomasti käytävä, siitä on vaan tainnut muodotua jonkinlainen periaatekysymys.
Originally posted by Juha1
Andree, kyllä niillä on hyvät palkat faija ajaa ambulanssia kanssa ja tienaa noin 7800E kuussa plus lisät etc.
Mutta se sattuu omistamaan koko firman..
Originally posted by Saapas
Onko sinulla lupa kertoa niistä kokeista tarkemmin?
Mitä siellä kokeissa siis tarkemmin tehdään? Mitä testejä on, mitä testeistä testataan ja mitä haetaan, mitä virheita ei ainakaan kannata tehdä ja mitä kannattaa ottaa huomioon. Itse olen hakemassa poliisikouluun ja mitään esteitä ei pahemmin ole. Kuinka paljon spol koulutus armeijassa vaikuttaa valintaan? olitko itse spol? Huomenna kutsunnat ja pitäisi tietää mihin menee.. Mutta haluaisin toisaalta rankan paikan. Missä olisi rankka spol koulutus..? :D
Originally posted by arni
kävin katsomassa valintaperusteita (lähinnä fyysisiä) ja eivät olleet kummoisia..nämä seuraavat ovat minimivaatimuksia:
- 1500 m juoksu - 7.15 min (oma cooper-tulos 3000m ilman juoksutaustaa)
- 78 kg:n nukke 20m kanto oikealla tekniikalla(?)
- leuanveto - väh. 5 toistoa
- vauhditon pituushyppy - 225cm
-penkkipunnerrus 60kg (jalat irti maasta) - väh. 3 toistoa
-100m uinti - väh. 3 min
-pituus vähintään 175cm - itse 188cm
eli eivät näytä varmaan kenenkään pakkislaisen silmään ylitsepääsemättömiltä...
kertokaa nyt kaikkee mahollista liittyen poliisin hommiin tai poliisikouluun...nyt ainakin postauksenne luetaan :thumbs:
Originally posted by FFQ
Kävin aikoinaan kokeissa ja voin sanoa että pisteytys alkaa kun olet noi kyseiset minimivaatimukset saavuttanut. Eli jos pystyt vain tuohon, niin turha lähteä kokeilemaan.
Originally posted by Maiju
Miehistä en tiedä, mutta kouluun päässeet tytöt saavat yleensä fyysisistä 1-3 pistettä, eli nippanappa tuloksellakin voi päästä, jos muut osiot menee hyvin.
Originally posted by Maiju
Kuten jo usein sanottu, fyysiset testit ovat vain yksi osa koko pääsykokeista. Fyysisistä testeistä pitää päästä läpi, mutta ei niistä tarvitse kiitettävää saada jotta pääsee kouluun. Koko pääsykokeen maksimipistemäärä on 24, josta fyysisen osuus on 5 pistettä. Miehistä en tiedä, mutta kouluun päässeet tytöt saavat yleensä fyysisistä 1-3 pistettä, eli nippanappa tuloksellakin voi päästä, jos muut osiot menee hyvin.