Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Ahaa, lista on sen verran pitkä ja monen vuoden takainen, etten vielä ole löytänyt etsimääni. Kysymys kuuluukin, maksaako asuntolassa asuminen mitään? Onko se siis aivan ilmaista ja mitä asuntoon kuuluu? Joutuuko hommaamaan vesi-, sähkö- ja internetsopimukset sinne vai onko kaikki on the house? Noin...
http://www.poliisikoulu.fi -> Opiskelijalle, ensimmäinen kohta

Ja kun asuminen on ilmaista, niin kyllä se tarkoittaa, että perusasiat tarjotaan, kuten vesi ja sähkö. Netin joudut hommaamaan itse.

Eikä tarvitse selata kuin touko-kesäkuun viestejä niin sieltä löytyy vastauksia.

P.s. Koulussa tarvitset enemmän oma-aloitteisuutta kuin täällä.

http://www.poliisikoulu.fi -> Opiskelijalle, ensimmäinen kohta

Ja kun asuminen on ilmaista, niin kyllä se tarkoittaa, että perusasiat tarjotaan, kuten vesi ja sähkö. Netin joudut hommaamaan itse.

Eikä tarvitse selata kuin touko-kesäkuun viestejä niin sieltä löytyy vastauksia.

P.s. Koulussa tarvitset enemmän oma-aloitteisuutta kuin täällä.

Kiitos vinkeistä, tietää sit että tosissaan kannattaa hakea. Ei ainakaan jää taloudellisesti kiinni koulun aloitus. Edellyttää kuitenkin että kokeista pääsee läpi.

Kokeet viikon päästä.. ja oikein mukava flunssa!Ei kellään olis mitään poppakonstia miten tästä pääsee eroon.Oon odottanu ens viikon keskiviikkoa niiiiin kauan, että jos tää nyt tähän kaatuu, niin en tiedä kuinka käy:(
Harjottelu ainakin katkes kuin seinään,mutta tuleepahan (EHKÄ) luettua.Appelsiinejä on syöty ja ympärillä leijailee valkosipulin tuoksu..Ketä muita on tulossa Tampereelle 1.10?

Kokeet viikon päästä.. ja oikein mukava flunssa!Ei kellään olis mitään poppakonstia miten tästä pääsee eroon.Oon odottanu ens viikon keskiviikkoa niiiiin kauan, että jos tää nyt tähän kaatuu, niin en tiedä kuinka käy:(
Harjottelu ainakin katkes kuin seinään,mutta tuleepahan (EHKÄ) luettua.Appelsiinejä on syöty ja ympärillä leijailee valkosipulin tuoksu..Ketä muita on tulossa Tampereelle 1.10?

eipäs muutako paljon c-vitamiineja ja lepoa... pääsykokeiden tuoma stressi varmasti auttaa asiaa mutta koetappas olla turhaan murehtimatta nii hyvin se menee! ei tartte marraskuussa pääsykokeisiin vaan koulun penkille :dance:

Ei 1.10 vaan 2.10 gyl.... Jännittää jo pirusti, vaikka viikko vielä.... No kaipa se tästä menee jotenkin ohi..

Hahaa..kun ketään ei ilmoittaudu, voin siis olettaa et tässä haussa on suht vähän hurjia kuntohirmuja:rolleyes: Joo-o, ei varmaan kannata tuudittautua siihen. Harmittaa kun vielä viikko sitten oli supermies-olo; menen sinne kouluun vaikka läpi harmaan kiven. Nyt jo pelkkä portaiden nouseminen hengästyttää. Itseluottamus aika nollilla.Tsemppiä vaan, muakin jännittää, mitähän se on esim. ti-iltana..?

No mä en ainakaan juuri nukkunut koetta edeltävänä yönä. Ehkä sellasia 15 min pätkiä, mut aamul olin silti pirtee ko peipponen :D Älä huoli, hyvin se menee!

En ainakaan näillä näkymillä :/ Noh, tossa ens kuun alussahan selviää sitten lopullisesti ja mistä jäi mahdollisesti kiinni. Ajattelin, jos hakis heti ensi vuonna uudestaan, mutta toisaalta voisi kyllä käydä ensin jonkun toisen ammatinkin tässä välissä hommaamassa ja "kasvamassa" ja sitten hakee uudestaan. Kyllä se koulu mua siellä odottaa vielä vuosienkin päästä :)

Onko kenelläkään pakkislaisella tietoa milloin poliisikoululla on joululoma tänä vuonna? Onko koululla lomat samanpituisia kuin normaalisti muissakin kouluissa? Olen käsittänyt että kesäloma olisi lyhempi, pitääkö paikkansa?

Yritin löytää tietoa googlesta ja tältä sivustolta, mutta ei osunut kohdalle. Jospa joku osaisi infota? :)

Kesäloma kesä-heinäkuun vaihteesta elokuun puoliväliin, kesto 6 viikkoa.

Joululoma alkaa 22.12 ja ensimmäinen koulupäivä luullakseni 5.1.

Tuo pääsykokeeseen kuuluva psykologinen testaus ja haastattelu sopivuudesta poliisin ammattiin on osoittautunut suureksi vitsiksi.

Tuttava piiristäni tuon testin läpäisisi tasapainoton henkilö jonka paineen sieto ja tiimityöskentely kyky olivat lähes nolla tasoa. Onnea ja menestystä vaan tuon naisen tuleville työpareille :)

Miten todetaan täysi yhteistyökyvyttömyys tai nollaa lähentelevä paineensietokyky?

Eiköhän jokaisella ole kuitenkin mahdollisuus kehittää omia henkilökohtaisia ominaisuuksiaan niin koulutuksessa kuin jatkossa työssäänkin, jos vaan oma motivaatio ja halu riittää- ei kukaan koulun aloittava voi olla kaikilta ominaisuuksiltaan täysin "valmis" poliisin työhön.

yks juttu vielä

Tuli muuten mieleen yksi aika simppeli asia. Jos asuu asuntolassa, saako sinne tulla joku ulkopuolinen silloin tällöin, vaikka käymään illalla tai yöksi vai onko asuntola tarkoitettu vain poliisikoulussa opiskeleville? Jep ja taas näin...

Tuli muuten mieleen yksi aika simppeli asia. Jos asuu asuntolassa, saako sinne tulla joku ulkopuolinen silloin tällöin, vaikka käymään illalla tai yöksi vai onko asuntola tarkoitettu vain poliisikoulussa opiskeleville? Jep ja taas näin...

Voi. Esim. viikonloppuisin tyttö-/poikaystävä voi tulla yöksi, tosin ohjesäännön mukaan tällöin pitäisi kyseistä vierasta varten anoa etukäteen lupaa koulun turvallisuuspäälliköltä.

Eiköhän jokaisella ole kuitenkin mahdollisuus kehittää omia henkilökohtaisia ominaisuuksiaan niin koulutuksessa kuin jatkossa työssäänkin, jos vaan oma motivaatio ja halu riittää- ei kukaan koulun aloittava voi olla kaikilta ominaisuuksiltaan täysin "valmis" poliisin työhön.

Henkilökohtaisia ominaisuuksia on varmasti mahdollisuus kehittää, mutta jos perusominaisuuksiltaan ei siedä painetta ja on kaikkea muuta kuin yhteistyökykyinen niin on varmasti lähtökohtaisesti valitsemassa väärää ammattia. Näin voisin ainakin kuvitella, voi tietysti olla että olen väärässä.

Voi. Esim. viikonloppuisin tyttö-/poikaystävä voi tulla yöksi, tosin ohjesäännön mukaan tällöin pitäisi kyseistä vierasta varten anoa etukäteen lupaa koulun turvallisuuspäälliköltä.

Suosittelen että niiltä kämppäkavereilta myös kysyy lupaa. Ettei aamulla tuu ikäviä yllätyksiä.:eek:. itse en kyllä kehtais tyttöystävääni sinne tuoda koska siellä on suhteellisen :urjo:

Back
Ylös Bottom