Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Uusi valintakoekirja julkistettiin tänään ja sen voi ladata ilmaiseksi täältä: http://polamk.fi/amk/haku_ja_valinta/valintakoe/valintakoemateriaalit_ja_ohjeet

Paperikirjana sen voi ostaa täältä: http://polamk.juvenesprint.fi/fi/529/t_3022

Valintakoekirja on uudistettu laitos kaksi vuotta sitten ilmestyneestä kirjasta. Kirjassa on kuusi uutta artikkelia. Vastaavasti kuusi vanhaa artikkelia on jätetty pois.

Uudet artikkelit:
- Thomas Elfgren: Den gamla goda tiden
- Ari Evwaraye: "Ei vain pahan poistamista vaan myös hyvän lisäämistä"
- Antti Kurittu: Poliisityötä ei voi tehdä kuin poliisissa
- Otso Manninen: En ollutkaan niin outo lintu
- Tommi Partanen: Suomalainen mellakka
- Tiina Tuulasvaara-Kaleva: Kun puhe ei riitä.

Elfgrenin ruotsinkielisen artikkelin tuntemusta ei edellytetä valintakokeessa.

Helmikuun valintakokeen esseetehtävä perustuu vielä vanhaan kirjaan. Huhtikuun kokeessa esseetehtävä perustuu ensimmäisen kerran uuteen kirjaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä jos ei ole hiuksia? :D

Miten toi juoksurata, kun polamkin sivunjen mukaan talvisin juostaan sisällä jossain hallissa, niin onko se 300m rata ja huutelevatko he aikoja?

Tänne napsahti kutsu 4.4. alkavaan koulutukseen! 67 pistettä oli tässä erässä alimmat, millä sisään päästiin ja kurssille otettiin täydet 80hlö. Nyt on hyvät fiilikset.

Juoksu on helmikuun valintakokeissa Hakametsän jäähallissa katsomokäytävällä. Osaako joku sanoa, minkälainen paikka tuo on? Onko miten liukas alusta? Ja montako kierrosta juostaan?

Elikkä nyt vihdoin sain ilmoittauduttua pääsykokeeseen. Ensimmäisessä vaiheessa psykologiset on kahdessa osassa. Mitä nämä pitävät sisällään? Entä missä järjestyksessä kuntotesti tehdään? Leuan tulokset riippuu paljon teenkö ennen vai jälkeen penkin.

Osaisiko joku sanoa vaikuttaako sotilasarvo poliisikoulun pääsykoepisteisiin missään vaiheessa? Kun tällä hetkellä armeijjassa olen ja tuo jälki AUK:ki kiinnostaisi lähinä, jos saa hyötyä poliisikoulun suhteen.

Siskon poikani meni testeihin ja on opiskelemassa parhaillaan poliisiksi. Olin häntä kuskaamassa ja muutenkin kaupungilla käymässä niin päätin huvikseni osallistua kokeisiin itsekkin ja näin vanhempanakin sällinä nuo testit helposti läpäisi.

Kirjoitan mitä muistan ja meillä oli 1500m juoksu josta otettiin aika. En muista enää kaikkia pisteytysjuttuja mutta aikani oli piirun päälle 6 minuuttia ja silti sain täydet 5 pistettä. tuohan siis on HUOMATTAVASTI helpompi suoritus kuin juosta 12 minuuttiin min. 3000m.

Ketteryyttä mittasivat monella eritestillä. En muista edes niitä kaikkia mutta oli muutama aita minkä yli piti pystyä juoksemalla hyppäämään jotka ei olleet korkeita.
Kuperkeikka piti tehdä pehmeälle patjalle. Juosta hieman taaksepäin ja sitten kääntyä ympäri ja lähteä juoksemaan eteenpäin. Piti ryömiä yhden aidan ali ja muuta en muistakkaan mutta yhtä saakelin helppoja juttuja jotka jokainen terve pystyy tekemään mutta kaikki asiat piti tehdä tietyssä ajassa ja itse meinasin mennä tekemään väärää juttua jossain kohtaa ja siinä ropisi hukka sekuntteja. Aikaani en muista mutta 2 pistettä vain sain.

Leuanvedossa sain 10 toistoa ja siitä sain 3 pistettä.

Penkkipunnerrus tapahtui 65kilolla ja jossa tein 18 toistoa ja huusivat että riittää kun maximitulos 5 pistettä sillä jo tuli.

Kuntotestit nyt ei varmasti kellekkään sinne oikeasti haluvalle perussterveelle ole se ongelma jos minä vanhuksena siellä täysin valmistautumattomana keräsin 15/20 pisteet. siskonpoika keräsi kaikki 20 pistettä ja olisin ollut pettynyt jos ei olisi niin tapahtunut. Ne on ne kaikki muut asiat joihin en osallistunut jotka sitten ratkaisee.

Siskon poikani meni testeihin ja on opiskelemassa parhaillaan poliisiksi. Olin häntä kuskaamassa ja muutenkin kaupungilla käymässä niin päätin huvikseni osallistua kokeisiin itsekkin ja näin vanhempanakin sällinä nuo testit helposti läpäisi.

Kirjoitan mitä muistan ja meillä oli 1500m juoksu josta otettiin aika. En muista enää kaikkia pisteytysjuttuja mutta aikani oli piirun päälle 6 minuuttia ja silti sain täydet 5 pistettä. tuohan siis on HUOMATTAVASTI helpompi suoritus kuin juosta 12 minuuttiin min. 3000m.

Ketteryyttä mittasivat monella eritestillä. En muista edes niitä kaikkia mutta oli muutama aita minkä yli piti pystyä juoksemalla hyppäämään jotka ei olleet korkeita.
Kuperkeikka piti tehdä pehmeälle patjalle. Juosta hieman taaksepäin ja sitten kääntyä ympäri ja lähteä juoksemaan eteenpäin. Piti ryömiä yhden aidan ali ja muuta en muistakkaan mutta yhtä saakelin helppoja juttuja jotka jokainen terve pystyy tekemään mutta kaikki asiat piti tehdä tietyssä ajassa ja itse meinasin mennä tekemään väärää juttua jossain kohtaa ja siinä ropisi hukka sekuntteja. Aikaani en muista mutta 2 pistettä vain sain.

Leuanvedossa sain 10 toistoa ja siitä sain 3 pistettä.

Penkkipunnerrus tapahtui 65kilolla ja jossa tein 18 toistoa ja huusivat että riittää kun maximitulos 5 pistettä sillä jo tuli.

Kuntotestit nyt ei varmasti kellekkään sinne oikeasti haluvalle perussterveelle ole se ongelma jos minä vanhuksena siellä täysin valmistautumattomana keräsin 15/20 pisteet. siskonpoika keräsi kaikki 20 pistettä ja olisin ollut pettynyt jos ei olisi niin tapahtunut. Ne on ne kaikki muut asiat joihin en osallistunut jotka sitten ratkaisee.

Sittenkun kamppailuosiossa menee jenkkiveikkaustet reisille tullaan tänne kirjoittamaan päiväunista..? Laittakaa modet joku nyt Jontte/MikaT etc. takaisin jäähylle.

Toimittaja Anni Pasanen osallistui huhtikuussa valintakokeisiin ja kirjoitti jutun Sunnuntaisuomalaiseen:

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2...okeili-millaisilla-testeillä-karsinta-tehdään

"Kuntotestin tulokset vetävät mietteliääksi. Olen kipaissut maratonin nopeammin kuin ministeri Stubb, mutta poliisiksi kuntoni ei ole riittävän monipuolinen."

No kyllä saa olla aika todella surkeassa kunnossa, jos kunto ei riitä poliisiksi.

"Poliisiksi valitaan vain parhaat", no kylläpäs toimittaja teki hienon johtopäätöksen, kun kykeni päättelemään, että kouluun pääsee parhaiden valintakokeessa menestyneet hakijat. Pääseehän esimerkiksi lähihoitajiksi, kampaajiksi jne. vain parhaat.

Toimittaja Anni Pasanen osallistui huhtikuussa valintakokeisiin ja kirjoitti jutun Sunnuntaisuomalaiseen:

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2...okeili-millaisilla-testeillä-karsinta-tehdään

"Kuntotestin tulokset vetävät mietteliääksi. Olen kipaissut maratonin nopeammin kuin ministeri Stubb, mutta poliisiksi kuntoni ei ole riittävän monipuolinen."
Löytyykö keneltäkään tätä? Ihan mielenkiinnosta lukisin, samoin jos löytyy samankaltaista juttua Pelastusopistosta. Ollaan muutaman tuttavan kanssa mietitty oman kuntotestin järjestämisestä, mutta "lajit" vielä keskustelun alla.

Löytyykö keneltäkään tätä? Ihan mielenkiinnosta lukisin, samoin jos löytyy samankaltaista juttua Pelastusopistosta. Ollaan muutaman tuttavan kanssa mietitty oman kuntotestin järjestämisestä, mutta "lajit" vielä keskustelun alla.

Jutun pääsee näemmä lukemaan facebookin kautta jos omaa tunnarit. Googlella haeskelee facebook + otsikko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom