Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onnittelut kovat pisteet raapineille.
Aattelin itse kysästä tuosta valintakoemateriaalista, onkohan tuo vaihtumassa vuodelle 2016 ja missähän vaiheessa uus putkahtaa pihalle jos on? Alustavasti suunnittelin ens vuoden toisessa haussa hakevani ja ajattelin että kannattaako ruveta jo silmäilemään materiaaleja vai onko turhaa työtä.

Onnittelut kovat pisteet raapineille.
Aattelin itse kysästä tuosta valintakoemateriaalista, onkohan tuo vaihtumassa vuodelle 2016 ja missähän vaiheessa uus putkahtaa pihalle jos on? Alustavasti suunnittelin ens vuoden toisessa haussa hakevani ja ajattelin että kannattaako ruveta jo silmäilemään materiaaleja vai onko turhaa työtä.

Valintakoemateriaali on vielä 1.12 alkavalla hakujaksolla sama. 2016 hakujaksoille on tulossa pieniä päivityksiä materiaaliin.

Eli et tee turhaa työtä, mutta siitä kuinka suuria muutoksia materiaaliin lopulta tulee niin en osaa sanoa.

Onko kellään nyt syksyllä hakeneelle tiedotettu tuosta valintapäivästä? Tänäänhän niistä olisi pitänyt tulla tieto ja itseä alkoi vähän jännittämään, että olenko sössinyt jotain siinä valintakokeeseen ilmoittautumisessa, kun mitään ei ole kuulunut.

Ihan huippupisteitä, onnet teille! Perässä tullaan (tai ainakin koitetaan...)

@heimohurja Mäkin kuumottelin sitä valintakoekutsua tänään, mulle ei tullut siitä mitään sähköposti-ilmoitusta niin aattelin heti, että oon menny möhlimään jotain. Sit kun kirjauduin sinne haku-sivuille, niin siellähän se kutsu oli. 4.11. ois meikällä kokeet!

73 pisteellä sisään tammikuussa alkavalle kurssille! Motivaatiopuheena tulevaisuuden hakijoille, että jo lähes kliseeksi muodostunut sanonta "kouluun pääseminen on ainoastaan omasta motivaatiosta kiinni" pitää täysin paikkansa. Itse kirjoitin lukiosta muutama vuosi sitten äidinkielestä A:n ja ensimmäisellä Polamk hakukerralla sain yhteensä 19 pistettä kirjallisista. Seuraavaa hakua varten harjoittelin neljän kuukauden ajan n. 15h viikossa kirjallisia varten ja siihen vielä kuntoilut päälle. Samaan aikaan tein 40-55h työviikkoja ja nyt viimeisimmässä haussa sain kirjallisista 29 pojoo. Eli jos tällainen kielellisesti lahjaton turvelo pääsee sisälle, niin kyllä jokainen joka vaan jaksaa uhrata aikaansa ja lukee sitä hyvinkin rasittavaa materiaalia pääsee varmana kouluun (ellei halua olla voimankäytön sankari;)).

Hei. En päässy sisään. Esseestä olis muutama pojo pitänyt saada lisää. Seuraavaan hakuun olen menossa. Härskisti kyselenkin olisiko kellään hyviä tiivistelmiä lainaan? Olen itsekin omat tehnyt mutta en ilmeisesti tarpeeksi hyviä.... Kiitos jo etukäteen.

Hei. En päässy sisään. Esseestä olis muutama pojo pitänyt saada lisää. Seuraavaan hakuun olen menossa. Härskisti kyselenkin olisiko kellään hyviä tiivistelmiä lainaan? Olen itsekin omat tehnyt mutta en ilmeisesti tarpeeksi hyviä.... Kiitos jo etukäteen.

Mä harjoittelin tiivistelmien kirjoittamista Kodin Kuvalehden ihmisistä kertovilla artikkeleilla, siis tällaisilla. Tärkeintä oli löytää itselleen sopiva tapa työstää tekstiä ja karsia asioita, ja tietty treenata aikapaineessa kirjoittamista. Kirjoitin myös tiivistelmät kaikista pääsykoekirjan artikkeleista, samalla tuli luettua ja kerrattua esseetäkin varten :)

OMFG.

VALINTAKOEPISTEET YHTEENSÄ 75 p.
7 p. kuntokoe (enint. 20 p.)
38 p. kirjallinen koe yhteensä, 13 p. tiivistelmä (enint. 15 p.), 25 p. essee (enint. 25 p.)
30 p. soveltuvuuden arviointi yhteensä, 17 p. psykologinen osio (enint. 25 p.), 8 p. haastattelu (enint. 10 p.), 5 p. yksilö- ja ryhmätehtävä (enint. 5 p.)

Mites muiden tuomiopäivä?

Itellä ei tällä kertaa pisteet riittäny sisäänpääsyyn. Olisko antaa vinkkejä tuohon ryhmätehtävään kun siitä täydet pojot vetäsit? ;)

Ryhmätehtävään taitavat päteä ihan samat vinkit kuin mihin tahansa muuhunkin porukkatoimintaan :) Älä päsmäröi, mutta älä myöskään tule tallotuksi, kuuntele muita ja reagoi, älä jäädy! Kyl sä tiedät, älä ole ääliö :D

Te, joilla on valintakokeet keskiviikkona 4.11. ja ajelette motaria pitkin Hyvinkään ohi, täällä olisi yksi ihminen vailla kyytiä Hyvinkäälle kokeiden jälkeen! (Osallistun siis toki bensakuluihin)
Pistäkäähän viestiä piironenmiia ÄT gmail piste com

Uusi foorumilainen tässä moro! Piti tulla foorumille kyselemään, miten rakentuu koulun lukujärjestykset noin ajallisesti. Täällä tuntuu asiasta mahdollisesti tietäviä olevan. Onko tyyliin 8-16 päivittäin, vai onko myös lyhyempää päivää. Koulu alkaa pian ja muutto paikkakunnalle. Etäisyyksien takia tämä olisi hyvä lisätieto.
Kiitokset jos joku osaa valaista minua tässä.

Voihan helsvutti, vituikshan se tämä hakujakso sitten meni. Kirjallisista tuli 39/40p ja kuntotesteistä 13/20p. Psykologisista tulikin sitte 10/25p ja soveltuvuuksista 3/15p.

Ärsyttää, kun jäi niin vähästä kiinni ja tuntu että oikeasti panosti tähän. Itseäni jäi vain ihmetyttämään nuo psykologisista ja soveltuvuuksista saadut pisteet.. Meni kyllä nuo psykologisten osioitten tehtävät vähän päin mäntyä varmaan jännityksen vuoksi. Ihme vaan tuo haastattelu ku tuli niin huonot pisteet. Noh, eipä tässä auta muu kuin hakea uudestaan polamkkiin. Ainakin osaa seuraavalla kerralla varautua paremmin noihin soveltuvuuksiin ja psykologisten osioiden tehtäviin.

Voihan helsvutti, vituikshan se tämä hakujakso sitten meni. Kirjallisista tuli 39/40p ja kuntotesteistä 13/20p. Psykologisista tulikin sitte 10/25p ja soveltuvuuksista 3/15p.

Ärsyttää, kun jäi niin vähästä kiinni ja tuntu että oikeasti panosti tähän. Itseäni jäi vain ihmetyttämään nuo psykologisista ja soveltuvuuksista saadut pisteet.. Meni kyllä nuo psykologisten osioitten tehtävät vähän päin mäntyä varmaan jännityksen vuoksi. Ihme vaan tuo haastattelu ku tuli niin huonot pisteet. Noh, eipä tässä auta muu kuin hakea uudestaan polamkkiin. Ainakin osaa seuraavalla kerralla varautua paremmin noihin soveltuvuuksiin ja psykologisten osioiden tehtäviin.

Eiköhän toi kerro soveltuvuudestasi alle. Kannattaa etsiä muita hommia. Ihan noin vinkkinä.

Jippo vain on siinä, että soveltuvuutta mittaavaan osaan pääsykokeissa ei juurikaan pysty valmistautumaan mitenkään. Olemalla oma itsensä niitä pisteitä joko ropisee taikka sitten ei.

Koepäivän aikataulun mukaan päivän aikana on vain kaksi puolen tunnin taukoa. Onko ohjelma todella noin tiivis, vai onko esimerkiksi kuntokokeiden jälkeen mahdollista käydä suihkussa ja ehtisi sitten vielä lounaallekin?

Entä kuinkahan isoja porukoita ne ryhmät on, ts. moneenko eri ryhmään päivän valintakokeeseen osallistujat on jaettu?

Uusi foorumilainen tässä moro! Piti tulla foorumille kyselemään, miten rakentuu koulun lukujärjestykset noin ajallisesti. Täällä tuntuu asiasta mahdollisesti tietäviä olevan. Onko tyyliin 8-16 päivittäin, vai onko myös lyhyempää päivää. Koulu alkaa pian ja muutto paikkakunnalle. Etäisyyksien takia tämä olisi hyvä lisätieto.
Kiitokset jos joku osaa valaista minua tässä.
Noi kouluviikot on melko erilaisia keskenään. Osa viikoista on ihan täynnä ohjelmaa kello 08-17.45 ja sit on viikkoja, jotka ei ole kovin täyteen ahdettuja, eli on varattu aikaa itseopiskelulle jne. Ekalla periodilla teillä on ihan hyvin arkivapaita joko maanantaina tai perjantaina, mutta koulun edetessä vähenevät myös arkivapaat, tai ainakin meillä on vähentynyt. Tohon vaikuttaa tietty myös muut kurssit ja heidän aikataulut, eli teidän 1. periodi ei ole välttämättä samanlainen kuin mitä muilla on ollut. Kaiken kaikkiaan eka periodi on ollut aika hyvä etenkin noiden vapaiden suhteen myös viimeksi aloittaneilla kursseilla.

Minä kiitän infosta. Tässä menee pikavauhdilla moni asia ja arkirutiini muutokseen tämän muuton myötä. Itse hiukan jo vanhempana opiskelijana joudun ottaan muunkin pesueen huomioon ja muksujen päiväkotiasioiden vuoksi nuo lukujärjestysasiat ovat iso ja hyödyllinen tieto. Eli ei välttämättä pärjää tavan päiväkodilla, vaan hoitoa olisi hyvä etsiä vuoropäiväkodista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom