Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Käsittääkseni ainakin raja ja pv. suhteuttavat sitten sisäänottomäärät tilanteen mukaan. Poliisi se vaan vetää jatkuvasti isoja kursseja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elokuussa 2014 alkavaan koulutukseen valitut: http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/files/8C4950F54DF866BCC2257CEE0019EA84/$file/AMK_valitut_elokuu2014.pdf

Ainakin tässä ekassa haussa sisäänpäässeiden keski-ikä on 23 vuotta, yli 80 %:lla on lukiotausta ja naisia on kolmannes.

Vaikka nainen olenkin, niin mun silmään pistää tuo sisäänpäässeiden naisten suuri lukumäärä. Ottaen kuitenkin huomioon tietyt realiteetit tässä ammatissa... Jotenkin muistelisin, että aiemmin se on ollut noin viidennes. Onkohan uudet pääsykokeet / uusi koulutus vaikuttaneet tähän asiaan jotenkin..?

Muistelisin, että neljännes on aiemmin ollut naisten osuus. Varmaan kirjallinen koe on aiempaa haastavampi, naisethan ovat siinä ilmeisesti olleet vahvoilla ennenkin? Kuntokokeen valmis pistetaulukko vaikuttaa myös, ja se ettei toiseen vaiheeseen kutsuttaessa huomioida kuin puolet kuntokokeen pisteistä.

Silloin kun itse olin koulussa, naisten osuus oli kuudennes. Eli aika huimaa lisäystä. Kuten Tanyah sanoikin, tietyt realiteetit tässä ammatissa on olemassa, sille ei voi mitään. Eli yksistään positiivinen asia tuo nousu ei ole. Kaikille ei riitä siistejä sisähommia (suurimmalle osalle ei riitä MITÄÄN hommia, muahahahah).

Heh. Sinällään opettavainen video, mutta tuo Suomessa riehunut ukko oli vähän eri kokoa mitä tuo Venäjän sankari. Ei sillä etteikö työtavoissa olisi eroja.

Lähinnä toi Ruotsin poliisit aiheutti syvää myötähäpeää. Kumpikaan partiosta ei oikein tiennyt mitä tehdä. Kumpikaan ei nähtävästi osaa käyttää telaria jne. Mies poliisi onnistuu lyödessään pudottamaankun telarin yms.

Mitäs merkitystä sillä on, vaikka nimi julkaistaankin? Erikoisemman sukunimen omaavat on tietysti helpompi kaivaa netistä. Esim fb. Väliäkös sillä, mielestäni ei ole mitään hävettävää vaikka kaikki maailmassa saisi tietää, että sain opiskelupaikan.

Mitäs merkitystä sillä on, vaikka nimi julkaistaankin? Erikoisemman sukunimen omaavat on tietysti helpompi kaivaa netistä. Esim fb. Väliäkös sillä, mielestäni ei ole mitään hävettävää vaikka kaikki maailmassa saisi tietää, että sain opiskelupaikan.

Siperia opettaa, no itseasiassa katuvalon viestejä lukiessa sun kohdalla, sillä ei taida ikinä olla merkitystä...

Valtioneuvoston selonteko julkisen talouden suunnitelmasta vuosille 2015-2018

Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat

Esim. Parhaillaan rajavartijan peruskurssilla opiskeleville ei kaikille välttämättä tarjottaisi virkaa.

Helsingin laitos aloittaa lisäksi koko henkilöstöä koskevat YT:t, liittyy (käsittääkseni) tuohon huumepoliisin uudelleen järjestämiseen tjsp. mutta yhtä kaikki kertoo myös siitä, että rahat on loppu. Jäätävä aloitus Aapiolta.

No kyllä jeparin leimaa kannattaisi oikeasti vältellä. Ei ole oikein korrektia että koulukaan nimiä julkaisee. Ymmärrät ehkä asian jos se tulee vastaan negatiivisessa valossa, tilanteessa johon et voi mitenkään vaikuttaa.

Tämä lisää eräiden kannalta varmaan lisää vettä myllyyn, mutta jos tilanteeseen ei voi vaikuttaa niin sillä mennään sitten, turha sellaisesta ressata. Ei sillä, tajusin kyllä pointin. Olen tälläinen nuori miehenalku, enkä pahemmin välitä muiden mielipiteistä. Vähän vaikea kuitenkin uskoa, että polamk:in nimilista jonkun tälläiseen tilanteeseen ajaa... No, aika näyttää.

Googlasinpa oman nimeni, mutta ei sieltä muuta löytynyt kuin fb profiili ja fonectan tiedot. Ja minun nimisiä ei muita maailmasta löydy. Eiköhän tämä keskustelu ollut osaltani tässä :) No offence.

Googlasinpa oman nimeni, mutta ei sieltä muuta löytynyt kuin fb profiili ja fonectan tiedot. Ja minun nimisiä ei muita maailmasta löydy. Eiköhän tämä keskustelu ollut osaltani tässä :) No offence.
Onneksi ehdit sitten koululla tehdä nimeä heiluttelemalla POLAMK:n kirjastokorttia Hämeenkadun Fat Ladyssä.

Vitsi, vitsi...

Ensimmäistä kertaa kun kortin saa käteen, niin eiköhän se juuri noin mene ;) Liitetiedostona kun nimilista oli, niin varmaankin siksi ei googlaamalla löydy? Saahan sen tietysti kaivettua netistä jos kiinnostaa. Ehkä olin vähän provo... Pitkä työvuoro ja nälkä niin eipä se muuta kaivannut. Kiitos vinkistä ja pidetään mielessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom