Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Mullekin tuli samanlaista postia kuin Katuvalolle :) Mutta viides päivä sitten lopullinen varmuus!
Mitähän tuo asuntola mahtaa maksaa? Riippuu pitkälti sen hinnasta se, että muuttaako kokonaan Treelle vai kulkeeko täältä Helsingistä käsin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mehiläiseltä postia :) Huumeet negat ja ruksi "pidän sopivana" kohdassa. Nyt uskallan pitää opiskelupaikkaa varmana. Onneksi näin, koska ilmoitin irtisanoutumisesta jo ehdollisen opiskelupaikan saatuani :D

Minäkin sain tuon liitteen missä ruksi "pidän sopivana" kohdassa. :) Mietityttää, että oliko huumetestin negat siinä samassa vai eri lapussa? Itsellä ei nimittäin tullut kuin tuo t-liite ja siinä ei sanottu huumetestistä mitään. :wtf:

Tänne tuli ainakin samassa postissa t-todistus ja huumausainetestin tulos. Suojelupoliisin hommakin on käsittääkseni jo hoidettu. Odotellaan vielä lopullista valintakirjettä! :)

Tänne tuli ainakin samassa postissa t-todistus ja huumausainetestin tulos. Suojelupoliisin hommakin on käsittääkseni jo hoidettu. Odotellaan vielä lopullista valintakirjettä! :)

Mulle tuli tuo t-todistus todella nopeaa heti käynnin jälkeen. Eiköhän se toinenkin osio tässä piakoin tule :)

Siinä t-todistuksessa on mun mielestä kans merkintä niistä huumenegoista. (En oo nyt kotona, niin en voi tarkastaa). Lapun alaosassa pieni kohta: "muuta huomioitavaa" tms.
Mä käsitin, että tuo supojuttu olisi tehty kakkosvaiheeseen valituista, mutta tää käsitys muodostui ykkösvaiheen viimeisinä tunteina, joten mahdollisuus väärinkäsitykseen on olemassa :D

Siinä t-todistuksessa on mun mielestä kans merkintä niistä huumenegoista. (En oo nyt kotona, niin en voi tarkastaa). Lapun alaosassa pieni kohta: "muuta huomioitavaa" tms.
Mä käsitin, että tuo supojuttu olisi tehty kakkosvaiheeseen valituista, mutta tää käsitys muodostui ykkösvaiheen viimeisinä tunteina, joten mahdollisuus väärinkäsitykseen on olemassa :D

Kyseinen kohta oli mulla ainakin tyhjä. No reippaana tyttönä otin ja soitin ja selvisi, että lääkäri ei vaan ole sitä laittanut ollenkaan mukaan. Tulee kuulemma ensi viikolla :)
Sama käsitys täällä, että supo teki selvitykset heti toisen vaiheen jälkeen.

Sisäministeriö
Tiedote 23.5.2014 17:31

Ministeri Räsänen: Poliisien työttömyystilannetta helpotettava myönnetyllä lisärahoituksella.

Tuoreen lisätalousarviopäätöksen mukaan poliisi saa kuluvalle vuodelle lisärahoitusta 2,5 miljoonaa euroa toimintamenomomentille. Poliisin valapäivässä Tampereella 23.5. puhunut sisäministeri Päivi Räsänen pitää tätä merkittävänä saavutuksena.

- Lisätalousarvioneuvotteluissa sovittiin, että lisämääräraha myönnetään telekuuntelujärjestelmän loppuunsaattamiseen. Välillisesti tämä päätös kuitenkin vaikuttaa myönteisesti myös poliisien työllistymisnäkymiin, mikä on varmasti hyvä uutinen myös monelle täällä läsnä olevalle, työtä hakevalle poliisille, Räsänen sanoi.

Ilman tätä lisärahaa, järjestelmän investoinnit olisi jouduttu rahoittamaan toimintamenoista, eli käytännössä henkilöstöresurssista. Nyt saatu lisärahoitus vastaa loppuvuoden osalta noin 100 henkilön työvoimakustannuksia.

Tilanne helpottuu parin vuoden sisällä.

Ministeri sanoo edellyttävänsä, että nyt myönnetyllä lisärahoituksella helpotetaan poliisien työttömyystilannetta. Ihannetilanne olisi se, että kaikkir poliisin tehtävään koulutetut saavat myös koulutustaan vastaavaa työtä pian valmistumisensa jälkeen.

- Poliisien työttömyyden kannalta juuri tämä ja ensi vuosi ovat haasteellisimmat. Tämän jälkeen tilanteen pitäisi helpottaa muun muassa eläköitymisten ja pienenevien valmistuvien kurssien myötä. On tärkeää, että juuri tähän tilanteeseen on saatu helpotusta lisärahoituksella, Räsänen toteaa.

Nähtävästi opiskelija asunnoissa on jaettu makuuhuone, niin onko niissä miten tilaa? Onko mahdollista pitää pöytäkonetta siellä, vai meneekö tää nyt läppärin ostoks? Ainakin kuvissa suht pienen näköiset huoneet.

Nykyään ainakin noissa vanhemmissa asuintaloissa, joissa perustutkinto-opiskelijat asuu, on yksi iso työpöytä, molemmille sänky ja kaksi kappia. Tämä siis per yksi soluhuone.

Samalla, kun maksuton asuminen poistuu tulevilta AMK-opiskelijoilta, poistuvat myös jaetut makuuhuoneet. Kuulemma sellaisen saa edelleen kahdestaan vuokrata, jos haluaa säästää kuluissa.

Okei, en tiennytkään tätä. No se on sentään hyvä juttu sitten, tosin vuokrakaan ei kuulemma tule olemaan kovin korkea. Ollaan vaan mietitty, että kuinka moni maksaisi erikseen asumisesta, jos se olisi nykymallin mukaista. Onneksi hintataso ei noussut niin korkeaksi, että se olisi tyhjentänyt kampusalueen ja suurin osa olisi etsinyt halvempaa asuntoa koulun ulkopuolelta. Koululla asuessa on kuitenkin niin paljon hyviä puolia; mm. liikuntamahdollisuudet ihan vieressä ja yhteishenki, kun opiskelukaverit asuu ihan vieressä jne..

Olen kuullut vain muutamia huhuja noista vuokrien tasoista, mutta eivät ne päätä huimaa.. Joku sisäänpäässyt, joka saa kutsukirjeen piakkoin, varmaan osaa kertoa virallisen tiedon noista. Käsittääkseni uusien opiskeiljoiden kutsukirjeen yhteydessä asunnon vuokraamisesta pitäisi myös tulla infoa. Käsittääkseni jatkossa kuntosali ja uimahalli + muut liikuntamahdollisuudet ovat edelleen ilmaisia. Täydellä korkeakouluopiskeluun myönnettävällä opintotuella kyllä voisi kuvitella pärjäävän ihan kelvollisesti opiskeluun liittyvien kustannusten kanssa, riippuen kuinka paljon rahaa kuluu ruokailuihin, joista ymmärtääkseni vain lounas on Kelan ateriatuettua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom