Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletteko te, joilla on kutsumusta ja halua ryhtyä poliisiksi, harkinneet rajavartiolaitosta työnantajana? Toki näiden kahden viranomaisen tehtävät kokonaisuudessaan poikkeavat paljon toisistaan, mutta lähemmäskään ei poliisimiestä taida päästä. Vakituinen virka taataan kaikille ja kun kadettikoulun kautta hakee, on uralla myös etenemismahdollisuudet kunnossa.Tämä ei ole mikään rekryviesti, tuli vain mieleen tätä ketjua lukiessa, kun poliisien työllistymistilanne tuntuu olevan heikko tällä hetkellä...

Edit: Niin ja onnea kouluun päässeille! :rock:

Oletteko te, joilla on kutsumusta ja halua ryhtyä poliisiksi, harkinneet rajavartiolaitosta työnantajana? Toki näiden kahden viranomaisen tehtävät kokonaisuudessaan poikkeavat paljon toisistaan, mutta lähemmäskään ei poliisimiestä taida päästä. Vakituinen virka taataan kaikille ja kun kadettikoulun kautta hakee, on uralla myös etenemismahdollisuudet kunnossa.Tämä ei ole mikään rekryviesti, tuli vain mieleen tätä ketjua lukiessa, kun poliisien työllistymistilanne tuntuu olevan heikko tällä hetkellä...

Edit: Niin ja onnea kouluun päässeille! :rock:

Hain naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen ja mulla on palvelukseenastumismääräys heinäkuun 2014 erään käsissä, mutta nyt kun pääsin kouluun, niin jää armeija käymättä. Koulu menee etusijalle, mutta mäkin olin ajatellut, että jos ei koulun jälkeen löytyisikään poliisin töitä, niin hommat rajalla kiinnostaisi. Nyt täytyy vaan toivoa, että työllistymismahdollisuuksiin tulee muutos parempaan lähivuosina.

Täältäkin onnittelut sisäänpäässeille! Olisi mukava kuulla, että miten teillä jakautui pisteet eri osa-alueilla?

Hyvä Tao Tao, Nanotus, Taika, Katuvalo ja muutkin sisään päässeet! Nähdään elokuussa :kippis1:

Mun pisteet meni seuraavasti:
Kuntokoe 12/20
Kirjalliset 36/40 (Tiivistelmä 13/15 ja essee 23/25)
Psykologiset 27/40 (psykologiset 18/25, haastattelu 6/10 ja yksilö- ja ryhmätehtävät 3/5)

Yhteensä siis 75p.

Alin pistemäärä, jolla pääsi sisään oli 69p.

Omat pisteeni olivat samaa luokkaa kuin sinulla Mur_, paitsi ryhmätehtävästä 5/5 ja esseestä muutama piste vähemmän. Näin muistelen, en jaksa nyt kaivaa pankkitunnuksia esiin, että voisin tarkistaa :) Elokuussa tosiaan nähdään! Minä päivänä olitte toisessa vaiheessa? Jos oltaisiin oltu samana päivänä, itse olin 7.4.

74p täällä. Onko koulupaikka terveelle ja huumeettomalle ihmiselle varma? Sen verran isoista asioista kyse, etten uskalla hirveästi juhlistaa ennen kuin lopullinen hyväksyntä on plakkarissa :D Onnea kaikille kanssani samassa tilanteessa oleville!

Onko täällä muita 6.3. ja 15.4. testeissä olleita?

Mä sain 77p :) ja pääsykokeet 10.3 ja 9.4. Muakin jännittää, kun opiskelijavalinta ei ole aivan 100% ennen niitä terveystarkastuksia :D Toivottavasti ei oo mitään häikkää niin elokuussa koulussa nähdään!

Asun sen verran lähellä, että en aio muuttaa asuntolaan :) Missään ei taida olla vielä tietoa, onko opiskelu ajallisesti samanlaista kuin aiemmin. Eli lyhyt kesäloma, vai onko nyt samoin kuin muissakin ammattikorkeakouluissa, 3 kk kesäloma...? Enemmän samaa varmaan osaisi kertoa?

Niin,turha siitä työttömyydestä on sinällään teille sisäänpäässeille tässä vaiheessa jauhaa.Moni teistä sen löytää sitten edestään ajallaan ja tiedätte mistä puhua,kun kurssitoverin jossain tapaatte.Valtiontalous on niin kuralla,ettei siitä lähivuosina poliisille mitään ylimääräistä miljoonapakettia löydy.Lisäksi taas otetaan isoja kursseja. Sitten on vielä epävarma Ukrainan tilanne, mikä ainakin paperilla lisää puolustusvoimien rahantarvetta. Vähille miljoonille on nyky-suomessa monta ottajaa...

Tiedetään kyllä työllistymistilanne. Huvitti vaan, kun olen tämän ketjun lukenut tässä lähiaikoina alusta loppuun, ja säännöllisesti joku muistutteli kouluun hakevia ja päässeitä, että "valmistutte työttömiksi" jne. Muistat varmaan Haddi itsekin, mitä kommentteja oman sisäänpääsysi aikaan tuli ;) Elämä on riskipeliä, mieluummin harmittelen työnsaannin vaikeutta kuin vanhempana sitä, etten uskaltanut kouluun hakea. Omalla kohdallani onni on se, että entiseen työhön voi aina palata jos aikanaan ei poliisin töitä irtoa.

Sinisilmäisesti en ole kouluun hakenut, kuvitellen, että työn saamiseen riittää kun on "hyvä tyyppi" ja "kyllä tekevälle töitä löytyy". Toivottavasti Haddi sinäkin viran saisit, huomisesta ei ikinä tiedä. Vaikka varmasti alkaa usko olla mennyt, kun paikkoja ei aukene ja ne vähätkin täytetään vähin äänin.

Nii-in,siksihän tässä kokemuksia kerrotaan,että joku vielä miettisi uusiksi;) Etenkin,jos on iäkkäämpi ja nyt omaa työpaikan.

Jos halu päästä poliisiksi on kova, en usko kenenkään vakuutteluiden vaikuttavan päätökseen hakea kouluun ;) Omasta opiskelupaikastani olen onnellinen, tein kovasti töitä sen eteen ja aion nyt edes hetken aikaa nauttia tästä tunteesta :)

Jos tätä ketjua luen reilun kolmen vuoden päästä,niin kerro tilanteestasi.Mielelläni toki erehdyn ja pääset suoraan töihin. Jokainen palkattu poliisi on plussaa!

Sitä rahaa työllistämiseen on lopulta tultava, ja sitä luultavasti tulee viimeistään siinä vaiheessa kun tilanne kärjistyy helvetin pahaksi. Ilmeisesti nyt käytetään hyväksi ns. (puoli)ilmaista työvoimaa eli opiskelijoita korvaamaan miehistövajetta. Siksiköhän kouluun otetaan niin paljon väkeä? Suuri huijaus.

Tänään alkoi taas uusi hakujakso. Toi on mielestäni jännä, kun alkavat, vaikka edellinen on vielä kesken. Silti voi kuitenkin osallistua jo heti seuraavaan jos ei natsaa. Eikö toi mahdollista juuri sen, että näitä kouluun "yrittäjiä" on enemmän, koska aina voi panostaa siihen seuraavaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom