Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos Taika, voi tosiaan tiedustella valintakoetuloksia perjantaina 4.4.2014. Ei auta muu kuin mennä kirjastoon harjoittelemaan äidinkielenkirjoista esseen tekeminen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luitko materiaalin kuinka hyvin? Itse luin kerran läpi, toisen kerran ja tein samalla muistiinpanot ja muistiinpanoja luin muutaman kerran läpi. Asiat aukenivat ihan eri tavalla, kun kirjoitti itse pääpointit ylös. Jäi mieleen niin hyvin, että pystyin esseekokeessa kirjoittamaan sanatarkkoja lainauksia...! Kannattaa myös lukaista Polamkin sivuilta arvosteluperusteet esseelle, auttaa miettimään miten ja mitä kirjoittaa :) Ja tietysti soitat tuolloin 4.4. niin saat tietää mikä meni pieleen. Ei muuta kuin tsemppiä ja hakemaan uudestaan!

Enemmän samaa, onko sinulla tietoa, kuinka monta on kutsuttu 2. vaiheeseen? Tiedät varmaan myös pitääkö tuo tieto valintakokeeseen saapumatta jättäneiden määrästä paikkansa?

Luitko materiaalin kuinka hyvin? Itse luin kerran läpi, toisen kerran ja tein samalla muistiinpanot ja muistiinpanoja luin muutaman kerran läpi. Asiat aukenivat ihan eri tavalla, kun kirjoitti itse pääpointit ylös. Jäi mieleen niin hyvin, että pystyin esseekokeessa kirjoittamaan sanatarkkoja lainauksia...! Kannattaa myös lukaista Polamkin sivuilta arvosteluperusteet esseelle, auttaa miettimään miten ja mitä kirjoittaa :) Ja tietysti soitat tuolloin 4.4. niin saat tietää mikä meni pieleen. Ei muuta kuin tsemppiä ja hakemaan uudestaan!

Enemmän samaa, onko sinulla tietoa, kuinka monta on kutsuttu 2. vaiheeseen? Tiedät varmaan myös pitääkö tuo tieto valintakokeeseen saapumatta jättäneiden määrästä paikkansa?

Toiseen vaiheeseen kutsuttiin 159 hakijaa.

Pitää paikkansa. Ilmoittautuneita oli hiukan yli 900, saapuneita taisi olla hiukan alle 500.

Annoit erinomaisia ohjeita. Erityisesti korostaisin tuota huolellista perehtymistä arviointiperusteisiin ja oman valmistautumisen suuntaamista juuri sen mukaan, mitä kokeessa arvioidaan.

piirkim, soititko eilen koululle?

Ketä muita täällä on toiseen vaiheeseen menossa? Mites Lehtinen, haitko ekassa haussa vai tokassa?

Soitin koululle ja kertoi mistä arvioitavista osa-alueista sain minkäkin verran pisteitä ja sanoi samat asiat mitkä löytyvät polamkin sivuiltakin. Harmillisesti esseestä ei saanut rakentavaa palautetta.

Olisin halunnut tietää, mitä esseessäni oli pielessä ja mitä tulisi ottaa huomioon jne. Sain esim 0 pistettä siitä, kuinka hyvin kirjoittaja vertailee esseessään artikkelien sisältöjä ja näkökulmia. Omasta mielestäni vertailin artikkeleita paljon keskenään ja olisi ollut hienoa saada palautetta millä tavalla lähestyin aihetta väärin, koska en selvästikkään ole ymmärtänyt sitä ydinajatusta.

Harjoittelen esseiden kirjoittamista ja vien porukoille arvioitavaksi ja antavat palautetta, jospa se siitä rupeaisi aukenemaan. Kyllä se kokemattomuus varmasti näkyi kirjoituksessani, etten ole aikaisemmin esseitä joutunut tekemään.

nanotus, joko olit toisessa vaiheessa? Itse olin maanantaina ja hyvä fiilis jäi, vaikka päivän päätteksi ollut haastattelu tuntui piinapenkiltä :D Kolme viikkoa tuloksiin, fiilis menee ylhäältä alas. Kaikkeni annoin ja parhaani tein, katsotaan mihin se riittää. Urheilijan termein.

Soitin koululle ja kertoi mistä arvioitavista osa-alueista sain minkäkin verran pisteitä ja sanoi samat asiat mitkä löytyvät polamkin sivuiltakin. Harmillisesti esseestä ei saanut rakentavaa palautetta.

Olisin halunnut tietää, mitä esseessäni oli pielessä ja mitä tulisi ottaa huomioon jne. Sain esim 0 pistettä siitä, kuinka hyvin kirjoittaja vertailee esseessään artikkelien sisältöjä ja näkökulmia. Omasta mielestäni vertailin artikkeleita paljon keskenään ja olisi ollut hienoa saada palautetta millä tavalla lähestyin aihetta väärin, koska en selvästikkään ole ymmärtänyt sitä ydinajatusta.

Harjoittelen esseiden kirjoittamista ja vien porukoille arvioitavaksi ja antavat palautetta, jospa se siitä rupeaisi aukenemaan. Kyllä se kokemattomuus varmasti näkyi kirjoituksessani, etten ole aikaisemmin esseitä joutunut tekemään.

Äidinkieli on yksi yleisimmistä syistä, jonka takia varsinkin miehet karsiutuvat pääsykokeista. Tai ainakin kuulemma ennen oli näin.

Itse pyrin aikoinaan noissa pääsykokeissa sekä nykyään työssäni kirjoittamaan asioista siten, että kirjoitus vastaa kysymyssanoihin (siltä osin kuin mahdollista) "kuka, mitä, missä, milloin, miksi, miten, millä...?". Tämän lisäksi esitän oman mielipiteeni perusteluineen, mikäli sitä mielipidettä kysytään. Joissain tapauksissa asioita voi myös tarkastella eri näkökulmista ja todellakin vertailla niitä näkökulmia (tässä sulla taisi olla ongelmia).

Sain itse aikoinaan omasta kirjoituksestani täydet pisteet. En ole mikään huippukirjoittaja ja teen kirjoitusvirheitä, mutta ennen pääsykokeita olin ostanut itselleni äidinkielen oppikirjan, jonka avullA kertasin asioita. Olin myös harjoitellut etukäteen ainekirjoitustakertauksen vuoksi, sillä minulla oli monia vuosia siitä, kun olin niitä aiemmin kirjoittanut.

Googlettamalla sanan "essee" saa jotain ihan hyviä vinkkejä, esim.

Essee ? Wikipedia

ETÄLUKIO - ÄIDINKIELI - KURSSI 1

nanotus, joko olit toisessa vaiheessa? Itse olin maanantaina ja hyvä fiilis jäi, vaikka päivän päätteksi ollut haastattelu tuntui piinapenkiltä :D Kolme viikkoa tuloksiin, fiilis menee ylhäältä alas. Kaikkeni annoin ja parhaani tein, katsotaan mihin se riittää. Urheilijan termein.

Joo, eilen kävin. Fiilikset heti päivän jälkeen oli tosi hyvät (ja nyt sitä tietenkin miettii koko ajan, että meniköhän se sittenkään niin hyvin). Saa tosiaan nähdä mihin riittää :D

Moro!

Mietin tässä että voinko hakea nyt seuraavaan hakujaksoon vaikka edellinen haku on vielä kesken? Vaikka toiseen vaiheeseen pääsin niin kai sitä voi "varman päälle" hakea heti seuraavaan hakujaksoon.

Nythän on "jatkuva" haku. Mitäs porukka on mieltä?

^Pakkotoiston sijaan itse kyllä kysyisin tollasta asiaa sieltä koululta.. Voipi tulla vähän enempi faktoihin perustuva vastaus.

Mitenhän joustava aikataulu siinä terveystarkastuksessa ja huumetestauksessa on.. Mietin vaan kun mulla on viikon lomamatka viikolla 19 ja ilmoitettiin vain, että mikäli tulee valituksi koulutukseen niin terveystarkastus ja huumetestaus ovat viikoilla 19 ja 20 niin jos omani vaikka sattuisi juuri tuolla viikolle 19, niin saisinkohan siirtää sitä.. Matkakin on jo maksettu.

Neuvoa kaipaisin.. Pääsykokeisiin valmistautumista ja kirjallinen osio.. Mitenkäs tuo tekstien vertailu, viittasitteko/esittelittekö pohjatekstit alussa? Vai onkos tarkotus pohtivassa mielessä vaan vertailla/tuoda ajatuksia kaikista teksteistä? ...Viime kirjoittelusta on aikaa ja pikkusen hakusessa, aineistoaineessa ne tulisi esitellä mutta miten olette toimineet tässä?

Kevään toisen haun ensimmäiseen vaiheeseen kutsutaan 1259 hakijaa. Saapi nähdä montako saapuu paikalle. Eikö ensimmäisessä haussa monta sataa hakijaa jättänyt tulematta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom