Kirjoitellaanpas tänne piiiiiiiitkän hiljaiselon jälkeen, juttuja täällä olen kyllä lueskellut aktiivisesti mutta kirjoitukset ovat jääneet kirjoittamatta. Itse valmistuin tuossa pari vuotta sitten koulusta (+30vee) ja tilanne silloin oli sellainen, että minulle oli määräaikainen pätkä (3kk) luvattu lupiksesta samasta paikasta jossa suoritin harjoittelu- ja kenttäjakson. Viikkoa ennen valmistumista sain tietää, että kotipaikkakunnallani on kentällä yksi paikka auki. Soitin kentän kommarille ja kävin juttelemassa, seuraavana päivänä soitettiin takaisin ja luvattiin 4kk pätkä kentällä. Päivän mietiskelyn jälkeen päätin ottaa kotipaikkakuntani työtarjouksen vastaan.
Tähän päivään asti työkuviot ovat menneet silleen että minulla on ollut 6kpl määräaikaisia joista lyhin oli 1kk (työkkärin rahoilla). Pisin määräaikaisuus oli 5 kk muistaakseni. Nyt huhtikuun alussa sain vakiviran. Tämän parin vuoden aikana kentältä on hävinnyt 10 kpl konstuja. Nyt tilanne on esim sellainen että tutkinnasta tulee viikonloppuisin pari konstua tuuraamaan, jotta saadaan minimit täytettyä.
Tässä lyhykäisyydessä meikäläisen koulun jälkeinen aika. Voisin sanoa että mulla kävi hyvä tuuri, toisin kuin monella muulla. Meidän kurssilta 44:stä taitaa noin 35kpl olla tällä hetkellä poliisin hommissa, minun lisäkseni 3kpl on saanut vakiviran. Se sitten mihin hommaan poliisissa pääsee / joutuu on ihan herran hallussa.
Jos töitä tarjotaan niin kannattaa ilman muuta ottaa homma vastaan, vaikka se ei olisikaan miellyttävin vaihtoehto.
Hyvää kesää kaikille ja tsemiä koulunkäyntiin ja töiden hakuun!