Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Kevään toisen haun ensimmäiseen vaiheeseen kutsutaan 1259 hakijaa. Saapi nähdä montako saapuu paikalle. Eikö ensimmäisessä haussa monta sataa hakijaa jättänyt tulematta?

Melkein puolet jätti saapumatta ensimmäisen haun ensimmäiseen vaiheeseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porukka on vissiin vähän ymmärtänyt väärin ja luulee,että kouluun pääseminen tarkoittaa töihinkin pääsemistä.

Joo tällä hetkellä on huonoin tilanne pitkään aikaan, lähinnä alle 30-kymppiset voi saada määräaikasen viran työvoimatoimiston rahoilla.

Joo tällä hetkellä on huonoin tilanne pitkään aikaan, lähinnä alle 30-kymppiset voi saada määräaikasen viran työvoimatoimiston rahoilla.

Ja niillekään pesteille ei ole jatkoja tiedossa, vaan tilalle otetaan työkkäristä uus, jos vaan työkkärit ei pistä rahahanoja kiinni. Ja siis sekin, että ylipäätään saa työkkärirahaa ja töitä, tuntuu olevan tuurista, asuinpaikasta, oman asian käsittelijästä, laitoksesta, kuun asennosta, pärstästä ja sukkien väristä kiinni.

Työllisyystilanne on kieltämättä onneton. Mikä teidän tilanne on Haddi ja _emilia? Onko yhtään pätkiä ollut vai suoraan kortistoon valmistumisen jälkeen?

Toi on muuten keksitty juttu, että vain alle 30-vuotiaat pääsee työkkärin rahoilla töihin. Jostain oon itsekin niin lukenut mutta ainakaan Pirkanmaalla ei ikä ole este.

Työllisyystilanne on kieltämättä onneton. Mikä teidän tilanne on Haddi ja _emilia? Onko yhtään pätkiä ollut vai suoraan kortistoon valmistumisen jälkeen?

Mulla on ollut todella paljon tuuria ja oon ollut töissä valmistumisesta asti. Syynä tälle on vain ja ainoastaan poliisikoulua edeltävä koulutus ja työkokemus, jolle on onneksi ollut kysyntää. Muutamalle onnekkaalle on jopa vakivirkoja napsahdellut, mutta suurimmalle osalle palkka tulee työkkärin kautta. Omasta kurssista alle puolet on siinä työssä, jota varten on opiskeltu, eikä kauheesti toiveita paremmasta ole, eli ei hyvin mene.

Itse olin heti valmistumisen jälkeen kortistossa 8 kk, sitten juurikin työkkärin rahoilla töihin 9 kuukaudeksi. Nyt vuodenvaihteessa pihalle monen muun määräaikaisen kanssa ja ei mitään tietoja jatkosta. Meillä laitos otti työkkärin rahat ilmeisesti könttäsummana ja niillä on nyt työllistetty pisimpään pätkiä tehneitä joten työkkäristäkään ei nyt apua saa. Itse sain nyt ainakin 5 kk pestin vanginvartijaksi avovankilaan (onneksi). Kun on aiemmasta elämästä alempi korkeakoulututkinto, pääsin palkkaluokassakin hieman parempaan asemaan, joten en lisineen paljoa häviä aloittelevan vk:n palkkaan. Etenkään jos olisin päivittäistutkinnassa.

Kirjoitellaanpas tänne piiiiiiiitkän hiljaiselon jälkeen, juttuja täällä olen kyllä lueskellut aktiivisesti mutta kirjoitukset ovat jääneet kirjoittamatta. Itse valmistuin tuossa pari vuotta sitten koulusta (+30vee) ja tilanne silloin oli sellainen, että minulle oli määräaikainen pätkä (3kk) luvattu lupiksesta samasta paikasta jossa suoritin harjoittelu- ja kenttäjakson. Viikkoa ennen valmistumista sain tietää, että kotipaikkakunnallani on kentällä yksi paikka auki. Soitin kentän kommarille ja kävin juttelemassa, seuraavana päivänä soitettiin takaisin ja luvattiin 4kk pätkä kentällä. Päivän mietiskelyn jälkeen päätin ottaa kotipaikkakuntani työtarjouksen vastaan.

Tähän päivään asti työkuviot ovat menneet silleen että minulla on ollut 6kpl määräaikaisia joista lyhin oli 1kk (työkkärin rahoilla). Pisin määräaikaisuus oli 5 kk muistaakseni. Nyt huhtikuun alussa sain vakiviran. Tämän parin vuoden aikana kentältä on hävinnyt 10 kpl konstuja. Nyt tilanne on esim sellainen että tutkinnasta tulee viikonloppuisin pari konstua tuuraamaan, jotta saadaan minimit täytettyä.

Tässä lyhykäisyydessä meikäläisen koulun jälkeinen aika. Voisin sanoa että mulla kävi hyvä tuuri, toisin kuin monella muulla. Meidän kurssilta 44:stä taitaa noin 35kpl olla tällä hetkellä poliisin hommissa, minun lisäkseni 3kpl on saanut vakiviran. Se sitten mihin hommaan poliisissa pääsee / joutuu on ihan herran hallussa.

Jos töitä tarjotaan niin kannattaa ilman muuta ottaa homma vastaan, vaikka se ei olisikaan miellyttävin vaihtoehto.

Hyvää kesää kaikille ja tsemiä koulunkäyntiin ja töiden hakuun!

Toi on muuten keksitty juttu, että vain alle 30-vuotiaat pääsee työkkärin rahoilla töihin. Jostain oon itsekin niin lukenut mutta ainakaan Pirkanmaalla ei ikä ole este.

Ei ole mikään tornilegenda. Jos puhutaan työvoimatoimiston palkkatuesta valtion virkaan. Voi toki olla muitakin perusteita, joilla yli 30 v. saa työvoimatoimiston tai siis TE -keskuksen rahoitusta työllistymiseen. Lisäksi nää on aika aluekohtaisia, kuten joku taisi mainitankin. Juurikin Pirkanmaan TE-toimiston kanssa itse ja pari kurssikaveria asioinut. Lisäksi Pirkanmaalla viran max. pituus on 6 kk työkkärinrahoilla oleville.

Moro! Täällä jännitetään kovasti ensi tiistaita, jolloin saa tietää, että tuleeko kutsu terveystarkastukseen :hyper: Onko poliisin työllistyminen kaikkialla kiven alla, vai vaikuttaako paikkakunta paljon? Jos on valmis lähtemään pohjoiseen töiden perässä, niin onko paljonkin helpompi saada töitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom