Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
19 pistetä oli siis kevään haussa min pistemäärä millä irtosi koulusta paikka, mikäli yhteensä 8pistettä haastattelusta ja psykologisista, joilla karsittiin 19 pistettä saaneista sisäänpääsijät.
Valintayksikön Rouva kertoi puhelimessa vielä, että toivovat/uskovat ensivuonna olevan taas vähän enemmän sisäänotto paikkoja jaossa.

Aikaisemmin pelättyä vuoden tai puolen vuoden taukoa polamk testeistä ei siis ole tulossa atm ainakaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^mikä oli haastattelun ja psykojen pistemäärä? Onko tapahtunut muutoksia?

Ilman sarvia ja hampaita ja ei sinuun kohdistuen: noista kahdesta osiosta voi vetää johtopäätöksiä soveltumisesta alalle. Kaikki muut osa-alueet pystyy korjaamaan töitä tekemällä. Vaikka kuinka haluaisi tonne kouluun, niin joskus pitää vaan hyväksyä realiteetit ja uskoa kun ammattilaiset arvioi soveltuvuuden huonoksi.

5pistettä max haasttattelusta ja 6 psykosta. Valintayksikön nainen sanoi, että ylipuolet sisäänpäässeistä on saanut, joko 2 tai 3pistettä. Että toi 2-3p on aika average.
Haastattelusta 5pistetä ja siellä kehuttiin, että erittäin soveltuva alalle. Ei pitäisi siinä olla ongelmaa.

Ja siis, jos et ymmärtänyt, toi haastis+psyko 8 pistettä min oli vain jos sai 19pistettä yhteensä. Ei tarvitse sitä jos esim 20+ pistettä kasassa. Silloin sama vaikka saisi psykosta 1 ja haastiksesta 1.

Itsellä haluttaisi päästä poliisikouluun, mutta harmillisesti sairastan epilepsiaa : / Ei ole kyllä kohta 3 vuoteen tullut yhtään kohtausta, mutta en tiiä auttaako se yhtään.

5pistettä max haasttattelusta ja 6 psykosta. Valintayksikön nainen sanoi, että ylipuolet sisäänpäässeistä on saanut, joko 2 tai 3pistettä. Että toi 2-3p on aika average.
Haastattelusta 5pistetä ja siellä kehuttiin, että erittäin soveltuva alalle. Ei pitäisi siinä olla ongelmaa.

Ja siis, jos et ymmärtänyt, toi haastis+psyko 8 pistettä min oli vain jos sai 19pistettä yhteensä. Ei tarvitse sitä jos esim 20+ pistettä kasassa. Silloin sama vaikka saisi psykosta 1 ja haastiksesta 1.

Kuronen, voisitko kuvailla haastattelutilannettasi? Millaisia kysymyksiä? Minkälainen ilmapiiri? Yms.

Tosiaan ku en ekaa kertaa ollut kyseisessä tilanteessa niin itse olin rennolla asenteella ku homma jo tuttua.

Kysyivät about täsmälleen samat kysymykset kuin aikaisemmin ja usein vastasinkin niin kattavasti, että ei tarvinnut kysyä seuraavia koska vastasin niihin samassa.
Nää perus miksi poliisiksi? Mitkä ovat hyvät ja huonot ominaisuutesi, tärkeimmät asiat elämässä etcetc...
Leppoisaa jutustelua, jos vertaa ekaan kertaan kun hain, jossa keskeyttivät jatkuvasti ja tarkoituksella kuumottivat esim alkoholi ja huume kysymyksillä aika kovastikkin.
Mainitsin, että olen avoimessa yliopistossa opiskellut Oikeustiedettä ja aloittamassa Venäjän kielenopinnot. He näkivät nämä suurena plussana.
Haastattelu kesti noin 15min, todella nopeasti ohi omasta mielestä kun vertaa ensimmäisen haun 40minuuttia kestävään settiin.

Kirjaava haastattelija lähinnä mulkoili vihaisesti ja itse kyselijä oli huomattavasti rennompi. Niinkuin ketjussa aikaisemmin mainittu, eiköhän niillä oo sama sapluuna mistä repivät kysymykset ja merkkaavat pisteet.
Tietty tyylit voi hieman vaihdella.

Kuronen, samalla voisit vähän opastaa näin ensimmäistä kertaa hakevaa, että mihin taitoon ja materiaaliin kannattaa nähdä eniten vaivaa ja mihin osa-alueeseen vähän vähemmän.. Tietysti jokaiseen paljon, mutta ymmärrät varmaan, että mitä tarkoitan.

En keskity liikuntaan koska oletan, että siitä tällä foorumilla aika hyvät tiedot jo ovat.

Itse luin aineistoa erittäin paljon. Auttoi suuresti, että kyseinen aineisto oli oikesti mielenkiintoista luettavaa. Eu ja varsinkin rikoslaki hommat vaativat enemmän puristusta.
Luin paljon ja kirjoitin tärkeimmät asiat ylös paperilappusille, joita kannoin mukana ja selailin aina kun mahdollista. Esim duunissa :D Kirjoitin myös useamman aineen, jotka muija tarkisti. Keskityin yhdyssanoihin, pilkkuihin
ja oikeinkirjoitukseen ylipäätänsä koska olen äidinkielessä erittäin huono ollut aina.
Poliisin vuosikertomus 2010 on helppo opetella ja ymmärtää mutta itse koita panostaa nyt tarpeeksi myös Poliisin tulosohjauksen ja voimavarojen kohdentamisen kehittäminen... On kyllä niin hirveetä tekstiä, että.

Jos minun on mahdollista saada yhtä vaille täydet kirjallisista osioista, niin ketä tahansa siihen pystyy treenaamalla.

En keskity liikuntaan koska oletan, että siitä tällä foorumilla aika hyvät tiedot jo ovat.

Itse luin aineistoa erittäin paljon. Auttoi suuresti, että kyseinen aineisto oli oikesti mielenkiintoista luettavaa. Eu ja varsinkin rikoslaki hommat vaativat enemmän puristusta.
Luin paljon ja kirjoitin tärkeimmät asiat ylös paperilappusille, joita kannoin mukana ja selailin aina kun mahdollista. Esim duunissa :D Kirjoitin myös useamman aineen, jotka muija tarkisti. Keskityin yhdyssanoihin, pilkkuihin
ja oikeinkirjoitukseen ylipäätänsä koska olen äidinkielessä erittäin huono ollut aina.
Poliisin vuosikertomus 2010 on helppo opetella ja ymmärtää mutta itse koita panostaa nyt tarpeeksi myös Poliisin tulosohjauksen ja voimavarojen kohdentamisen kehittäminen... On kyllä niin hirveetä tekstiä, että.

Jos minun on mahdollista saada yhtä vaille täydet kirjallisista osioista, niin ketä tahansa siihen pystyy treenaamalla.

Nyt alkaa olemaan kirjallisissakin haasteen tuntua. Mikähän on syynä materiaalin vaihtamiseen kun edellinen ei ehtinyt olla kovinkaan kauoa, ja sitä edeltävää taas jankattiin vuosia. hmmh. :hyper:

Poliisin tulosohjauksen ja voimavarojen kohdentamisen kehittäminen, miten helvetissä tosta tekstistä voi selvitä?! Kuinka tarkkaan se pitää osata ulkoa..

Poliisin tulosohjauksen ja voimavarojen kohdentamisen kehittäminen, miten helvetissä tosta tekstistä voi selvitä?! Kuinka tarkkaan se pitää osata ulkoa..

Tiivistän kirjan, vaikka en sitä ole lukenutkaan: Poliisin voimavaroja kohdennetaan poliisihallitukseen ja poliisilaitosten päällikkö- sekä päällystöportaaseen. Suorittavasta portaasta pyritään vähentämään virkoja ja pieniä poliisiasemia suljetaan.

Tiivistän kirjan, vaikka en sitä ole lukenutkaan: Poliisin voimavaroja kohdennetaan poliisihallitukseen ja poliisilaitosten päällikkö- sekä päällystöportaaseen. Suorittavasta portaasta pyritään vähentämään virkoja ja pieniä poliisiasemia suljetaan.

No ton nyt lukemallakin ymmärsin.. :D On vaan niin vaikeesti kirjotettua tekstiä että väkisin pitää tankata..

No ton nyt lukemallakin ymmärsin.. :D On vaan niin vaikeesti kirjotettua tekstiä että väkisin pitää tankata..

Mutta jos meinaat suorittavaan portaaseen päästä niin, ehkä kannattaa jotain diipa daapaa kirjottaa ni koulun ovet aukenee. Päällikkötasollehan pääsee yliopiston kautta. Sieltä saa sitä tammipöytätietoutta.

Oho, oonpa minä kyynisenä :)

Joo no tostakin tulee varmaan samankaltainen koulutusmateriaali kuin virolaisesta torilla.

En tykkää netissä ruotia näitä asioita yksityiskohtasesti, mutta jälkiviisaus on paras viisaus...

Eipä tuossa mitään laitonta ole, typerää kylläkin. Kun nyt käden päästi irti niin olisi ollut syytä lyödä sen verran lujaa ettei laita enää hanttiin. Tuo patukka on kyllä vaarallisen huono väline osaamattoman kädessä. Olisivat kaasuttaneet heti maassa kun laittoi sielä vastaan.

Joo tota maassa kaasutusta peräänkuulutan itekkin, ja maasta päästivät vielä ylös. Ei sitä pakko ole alkaa mahalleen käänteleen - maatkoon vaikka kahdestaan päällä, ei siinä kauaa jaksa kun happi loppuu.

Aina voi jossitella. :(

Eikä oikein v-"muodostelma" pysyny kasassa.

Näin maallikon silmään näytti siltä, että tuon naispoliisin kannattaisi ehkä vaihtaa tutkinnan puolelle. Tilanne eskaloitui tarpeettoman hankalaksi, kun ensimmäisenä paikalle saapuneen partion voimankäyttötaidot pettivät. Tuosta toiminnasta oikein huokui se, että partio ei itsekään täysin luottanut omiin taitoihinsa. Ongelmilta olisi vältytty, jos paikalle olisi saapunut kunnon äijäpartio, joka olisi taltuttanut sekopään kovaotteisesti mutta kuitenkin reilusti ja ripeästi. Toki täältä katsomosta on aina helppo huudella. Kun sekopää lähti konttaamaan ajotielle, niin miespoliisi blokkasi reittiä jalallaan. Joku lehti ennätti jo uutisoimaan, että "poliisi potki konttaavaa miestä". Aika jäätävää uutisointia mielestäni.

Oli muuten näemmä lääkitys kohillaan kun tuo kaasu ei ihan kauheita reaktioita saanut aikaan Kesä-Esassa. Go herwood, eiku...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom